Zobacz wątek - Kawa ER-5 - nie wysprzegla po zimowaniu?

Kawa ER-5 - nie wysprzegla po zimowaniu?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Kawa ER-5 - nie wysprzegla po zimowaniu?

Postprzez jasnoksieznik » 1/3/2013, 10:03

Przyznaje sie bez bicia - od grudnia przejechalem zaledwie kilka km na motorze. Przez ponad miesiac moto stal w garazu.

Dzis okazalo sie, ze sprzeglo nie wysprzegla.
Po zastosowaniu przemocy bezposredniej (proba przepchniecia moto na biegu, wrzucenie biegu na wolnych obrotach) sprzeglo puscilo i moglem jechac, ale martwi mnie to na przyszlosc:

- czy w 14stolentim moto ma prawo sie to zdarzyc po ok. 6tyg. nieuzywania?
- czy istnieje ryzyko, ze sprzeglo "chwyci i nie pusci"?

EDIT: Panie Admin/Mod, moj blad, nie ten dzial, prosze o przesuniecie.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium


Postprzez radziorek15 » 9/3/2013, 12:34

To przypadłość każdego motocykla ;) Po dłuższym postoju olej w sprzęgle skleja tarcze, stąd problem z wysprzęgleniem. Nie masz się czego obawiać ;)
er5 + SV650S / svforum.pl(wisznia)
radziorek15
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 16/3/2011, 13:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez krzall » 9/3/2013, 15:14

radziorek15 napisał(a):To przypadłość każdego motocykla ;) Po dłuższym postoju olej w sprzęgle skleja tarcze, stąd problem z wysprzęgleniem. Nie masz się czego obawiać ;)

Witam
rzeczywiście warto kilka razy przed jazdą po dłuższym czasie "powciskać" sprzęgło :). To pomaga - przynajmniej kilka razy u mnie tak zadziałało.
Olej lepki i zimny jest gęsty i tak się dzieje.
Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie się proste ;)
FZS 1000
Avatar użytkownika
krzall
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43

Postprzez sonycbr77 » 9/3/2013, 17:38

w przyszlosci najpierw rozgrzej moto powciskaj kilka razy sprzeglo rozgrzane predzej pusci a moze masz zbyt gestym olejem zalany co tam do niego wlales?
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez jasnoksieznik » 9/3/2013, 23:59

Jesli to normalne, to mnie uspokoiliscie.

A olej? musialbym.. zapytac. zrobilem moze ze 300km od kupna.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez krzall » 10/3/2013, 10:47

jasnoksieznik napisał(a):Jesli to normalne, to mnie uspokoiliscie.

A olej? musialbym.. zapytac. zrobilem moze ze 300km od kupna.


Witam
uważam że wymiana oleju w moto przed sezonem powinna być normalką. Zalecane jest raz w roku. Rozgrzej silnik i zmień olej i filtr. Koszt minimalny w porównaniu do korzyści :). Chyba że zmieniłeś na jesieni to zostaw.
Pozdrawiam
Wszystko jest trudne... nim, stanie się proste ;)
FZS 1000
Avatar użytkownika
krzall
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43

Postprzez Invi » 10/3/2013, 11:18

krzall napisał(a):Olej lepki i zimny jest gęsty i tak się dzieje.


Jak się byle co leje do silnika :P Jak zrezygnowałem z 5100, to od tego czasu mi ani razu sprzęgła nie skleiło.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez sonycbr77 » 10/3/2013, 13:18

jasnoksieznik napisał(a):Jesli to normalne, to mnie uspokoiliscie.

A olej? musialbym.. zapytac. zrobilem moze ze 300km od kupna.
zaraz po kupnie powinienes wymienic jak nie wiesz czym jest zalany to podstawa ja leje 5100 i nigdy mi sie nie skleilo
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez jasnoksieznik » 10/3/2013, 22:46

Motocykl stal suche, w salonie do listopada. W listopadzie zostal zalany, bo zagrozilem sprzedawcy, ze je kupie.

Olej ma wiec kilka miesiecy, a zimowanie bylo w garazu, w dodatnich temperaturach.

BTW: sprzeglo aktualnie nie klei.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez mirekm71 » 10/3/2013, 22:54

W poprzednim motocyklu przed wymiana sprzegla nigdy nie skleily mi sie tarcze. Po wymianie musialem rozklejac codziennie. W obecnym tez sie nie sklejaja. Olej leje zawsze ten sam 5100 wiec to chyba wina materialu z jakiego wykonane sa tarcze.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr