Duży człowiek, 19 lat i pierwsze moto..
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Duży człowiek, 19 lat i pierwsze moto..
Witam serdecznie użytkowników forum, jest to mój pierwszy post chociaż czytam je od dłuższego czasu. Plastik z literką A już od dłuższego czasu leży w kieszeni i przyszedł czas na poszukiwania swojej pierwszej poważnej maszyny. Mam pewne koncepcje wynikające z wertowania internetu, lecz chciałem utwierdzić się w przekonaniach lub zupełnie je zburzyć:)
- Moje doświadczenie to 3 lata jazdy na skuterze(jedynie 4tys. zrobione) i kurs na prawko robiony na małym wiaderku, więc nie jest duże aczkolwiek utrzymam równowagę na dwóch kołach
-Mam 19 wiosen i jestem osobą o nie małych gabarytach: 196cm wzrostu i lekko ponad 100kg wagi.
- Moto miałoby służyć do zwykłej codziennej jazdy, traski to czasami max 100km. Chciałbym też żeby lekki teren (polna droga, utwardzona leśna dróżka) nie sprawiał kłopotów, aczkolwiek nie jest to główny wyznacznik.
- Ilość kilometrów w sezonie, ciężko powiedzieć, myślę że niezbyt wiele (ok. 3-4tys.), eksploatacja tylko w ciepłych miesiącach (5*+ ?)
- Chciałbym przeznaczyć na ten zakup około 5-6tys., na ciuchy budżet oddzielny, (outfit mam już w miarę zaplanowany).
- Na utrzymanie chciałbym przeznaczyć budżet minimalny , ale w praktyce tyle ile będzie trzeba.
- stylistycznie podobajÄ… mi siÄ™ turystyki i nakedy.
- Przeglądając setki innych tematów, opinii, filmików i recenzji wypatrzyłem głównie xj600, kle500, gs500, cb500 (nad 2 ostatnimi bym mocno polemizował z uwagi na moje rozmiary, chociaż jeżdżąc aeroxem nie narzekałem, wyglądając przy tym dość komicznie )
To było trochę suchych faktów, teraz troszkę luźniej. Chciałbym kupić motocykl w miarę oszczędny i niezawodny (wiadomo, niełatwe). Nie za mocny, żeby nie katapultował mnie w kosmos z uwagi że jestem nowicjuszem, z drugiej strony nie chciałbym się odpychać nogami(jak często to miało miejsce na 50ccm ).
Z teorii przeczytałem książki autorstwa Davida L. Hough (motocyklista doskonały dwa tomy i strategie uliczne). Po zakupie i wstępnym zaaklimatyzowaniu się na moto mam w planach kurs doszkalający. Na ten moment jestem najbardziej przy xj600, czytałem że zdrowe egzemplarze, nawet z dużym przebiegiem posłużą długi czas.
Sory za chaos wypowiedzi, piszcie co myślicie, co polecacie i jakbym miał coś doprecyzować to również chętnie to uczynię. Chce poczynić przemyślany zakup i liczę, że uzyskam jakieś porady od was.
LwG!
- Moje doświadczenie to 3 lata jazdy na skuterze(jedynie 4tys. zrobione) i kurs na prawko robiony na małym wiaderku, więc nie jest duże aczkolwiek utrzymam równowagę na dwóch kołach
-Mam 19 wiosen i jestem osobą o nie małych gabarytach: 196cm wzrostu i lekko ponad 100kg wagi.
- Moto miałoby służyć do zwykłej codziennej jazdy, traski to czasami max 100km. Chciałbym też żeby lekki teren (polna droga, utwardzona leśna dróżka) nie sprawiał kłopotów, aczkolwiek nie jest to główny wyznacznik.
- Ilość kilometrów w sezonie, ciężko powiedzieć, myślę że niezbyt wiele (ok. 3-4tys.), eksploatacja tylko w ciepłych miesiącach (5*+ ?)
- Chciałbym przeznaczyć na ten zakup około 5-6tys., na ciuchy budżet oddzielny, (outfit mam już w miarę zaplanowany).
- Na utrzymanie chciałbym przeznaczyć budżet minimalny , ale w praktyce tyle ile będzie trzeba.
- stylistycznie podobajÄ… mi siÄ™ turystyki i nakedy.
- Przeglądając setki innych tematów, opinii, filmików i recenzji wypatrzyłem głównie xj600, kle500, gs500, cb500 (nad 2 ostatnimi bym mocno polemizował z uwagi na moje rozmiary, chociaż jeżdżąc aeroxem nie narzekałem, wyglądając przy tym dość komicznie )
To było trochę suchych faktów, teraz troszkę luźniej. Chciałbym kupić motocykl w miarę oszczędny i niezawodny (wiadomo, niełatwe). Nie za mocny, żeby nie katapultował mnie w kosmos z uwagi że jestem nowicjuszem, z drugiej strony nie chciałbym się odpychać nogami(jak często to miało miejsce na 50ccm ).
Z teorii przeczytałem książki autorstwa Davida L. Hough (motocyklista doskonały dwa tomy i strategie uliczne). Po zakupie i wstępnym zaaklimatyzowaniu się na moto mam w planach kurs doszkalający. Na ten moment jestem najbardziej przy xj600, czytałem że zdrowe egzemplarze, nawet z dużym przebiegiem posłużą długi czas.
Sory za chaos wypowiedzi, piszcie co myślicie, co polecacie i jakbym miał coś doprecyzować to również chętnie to uczynię. Chce poczynić przemyślany zakup i liczę, że uzyskam jakieś porady od was.
LwG!
- wrbl
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 10/10/2012, 20:20
Rzeczywiście duży człowiek z Ciebie, GS'ka bedzie napewno za mała. Nie mówię, że nie wygodna, ale bedziesz wyglądał jak na psie prawdopodobnie. 100 kg na moto też musi mieć co uciągnąć dlatego biorąc pod uwagę 61 konną XJ'tkę dokonałeś w sumie dobrego wyboru.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Ja mam 198cm wzrostu i "kilka" kilo więcej na budziku, jeżdżę XJ od dwóch sezonów i polecam z czystym sercem. Co do wagi to się nie martw bo przecież to nie musi Cię katapultować jak supersporty tylko zapewnić frajdę i sprawne przemieszczanie. Moja nie ma co prawda katalogowych 61koni a 72 ale ja znów jestem cięższy, więc ....
- dudzikgdynia
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 26/2/2013, 18:47
- Lokalizacja: Gdynia
- misiek1506
- Świeżak
- Posty: 150
- Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
- Lokalizacja: Krzydlina Wielka
Naklejki mocy. Aż sam jestem ciekaw skąd przybyło ponad 10KM???
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
.
Przemalowałem na różowo i nakleiłem 5 naklejek.
Mechanikem nie jestem ale wiem że na pewno poprzedni właściciel robił coś z gaźnikami(co robił nie wiem). Na tym moja wiedza co do zmian się kończy. Wykresu z hamowni mi nie dał ale jak szukałem moto dla siebie to jechałem kilkoma xj-tami fabrycznie 61 konnymi i czułem między tą a nimi różnicę.
Mechanikem nie jestem ale wiem że na pewno poprzedni właściciel robił coś z gaźnikami(co robił nie wiem). Na tym moja wiedza co do zmian się kończy. Wykresu z hamowni mi nie dał ale jak szukałem moto dla siebie to jechałem kilkoma xj-tami fabrycznie 61 konnymi i czułem między tą a nimi różnicę.
- dudzikgdynia
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 26/2/2013, 18:47
- Lokalizacja: Gdynia
Więc ktoś Cię zrobił delikatnie w Jajo ; ) Aby uzyskać te 10km mieszanie w gaźnikach nie wystarczy, dochodzi wydech, filtr powietrza i przestrojenie całego moto, wtedy może i by zyskał te 10 koni, innej drogi nie ma, chyba że ktoś bawiłby się w doprężanie, obróbkę głowicy, wymianę wałków, ale to nie do XJ ; )
XJ 600N
- misiek1506
- Świeżak
- Posty: 150
- Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
- Lokalizacja: Krzydlina Wielka
misiek uprzedzałem że nie jestem mechanikem, napisałem tylko co wiem(a nie że tylko to było robione) Że jest "coś" więcej to wiem bo w sezonie jechałem 61-konną XJ i jakaś tam różnica była. Dla mnie temat tego moto zakończony bo nie wnosi nic dla autora tematu w który się wpisałem.
- dudzikgdynia
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 26/2/2013, 18:47
- Lokalizacja: Gdynia
jak kuzyn sprzedawał malucha, to maluch latał na wzbogaconej 98+ oktanowej mieszance paliwowej (nie mam pojecia skąd ją wzięli) ale maluch poszedł za 2x cenę normlanych. bo miał powera, więc jest to krótkotrwale, żeby zrobić kupca w jajo możliwe.
gs na pewno bedzie za mały, tak jak i cb. a bandziorek 600?
gs na pewno bedzie za mały, tak jak i cb. a bandziorek 600?
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości