ślizgające się sprzęgło. Potrzebna POMOC!
Posty: 10
• Strona 1 z 1
ślizgające się sprzęgło. Potrzebna POMOC!
Witam
Od dwóch dni mam taki problem jak gwałtownie dodam gazu na 1 i nie tylko, to sprzęgło się ślizga tzn. obroty gwałtownie się zwiększają a moto nie przyspiesza, jak dodaję w miarę powoli to jest oki.
Tak Mnie się wydaje, że jest to bardziej odczuwalne na zimnym silniku, a później już mniej, ale jak pisze może Mnie się tylko wydawać
PS. co się robi z takim fantem? tzn. czy sprzęgło w moto się jakoś reguluje (można podciągnąć), czy np. docisk trzeba wymienić? albo całe sprzęgło? troszeczkę ale niewiele pomogła regulacja rączki sprzęgła, odpuszczenie jej od siebie, ale nie zlikwidowało to problemu.
Patryk
Od dwóch dni mam taki problem jak gwałtownie dodam gazu na 1 i nie tylko, to sprzęgło się ślizga tzn. obroty gwałtownie się zwiększają a moto nie przyspiesza, jak dodaję w miarę powoli to jest oki.
Tak Mnie się wydaje, że jest to bardziej odczuwalne na zimnym silniku, a później już mniej, ale jak pisze może Mnie się tylko wydawać

PS. co się robi z takim fantem? tzn. czy sprzęgło w moto się jakoś reguluje (można podciągnąć), czy np. docisk trzeba wymienić? albo całe sprzęgło? troszeczkę ale niewiele pomogła regulacja rączki sprzęgła, odpuszczenie jej od siebie, ale nie zlikwidowało to problemu.
Patryk
Ostatnio edytowano 24/6/2007, 13:44 przez Patryk_1979, łącznie edytowano 1 raz
Fazer 600 - sprzedany.
GSX-R 750 K6 - już MAM
GSX-R 750 K6 - już MAM

-
Patryk_1979 - Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 25/4/2007, 12:47
- Lokalizacja: Ciechanów
I jak czy regulowanie klamki sprzęgła ma jakiś wpływ na jego działanie, czy tylko oddala, albo przybliża rączkę?
Bo na mój rozum powinno to niczym nie skutkować, ale wydaje, Mi się, że tak nie jest.
Dzisiaj wsiadłem na maszynkę,żeby pośmigać (klamka odciągnięta na maxa) ruszam a tu prawie od początku zaczeło się ślizgać, myślę "już sobie pośmigałem", ale mówie jeszcze spróbuje i przykręciłem klamke prawie do połowy i nagle ok. moto śmiga nic nie ciągnie?
Tylko, że mnie się wydawało, że to pokrętło przy klamce gdzie linka wchodzi powinno służyć do jej oddalania, albo przybliżania a nie regulacji linki?
Podpowiedzcie coś bo już sam zgłupiałem?
Patryk
Ps.nie dość, że tak się stało to jeszcze na odwrót tzn. rano klamka była maxymalnie odsunięta od rączki czyli linka w najdalej wypuszczona i ciągneło (według mnie sprzęgło maxymalnie wysprzęglone), a jak dociągnołem klamkę do połowy (przecież to tak jakbym wcisnoł sprzęgło do połowy) nagle zrobiło się oki?
Chyba, że te regulacjie nie maiły z tym nic wspólnego i tak jak pisałem w popszednim pooście silnik, sprzęgło się rozgrzało? ale co ma rozgrzanie wspólnego ze ślizganiem się?
Sam nie wiem!
Zależy Mi na szybkiej odp.gdyż muszę jutro ok 250km zrobić i nie wiem czy mogę?
Bo na mój rozum powinno to niczym nie skutkować, ale wydaje, Mi się, że tak nie jest.
Dzisiaj wsiadłem na maszynkę,żeby pośmigać (klamka odciągnięta na maxa) ruszam a tu prawie od początku zaczeło się ślizgać, myślę "już sobie pośmigałem", ale mówie jeszcze spróbuje i przykręciłem klamke prawie do połowy i nagle ok. moto śmiga nic nie ciągnie?
Tylko, że mnie się wydawało, że to pokrętło przy klamce gdzie linka wchodzi powinno służyć do jej oddalania, albo przybliżania a nie regulacji linki?
Podpowiedzcie coś bo już sam zgłupiałem?
Patryk
Ps.nie dość, że tak się stało to jeszcze na odwrót tzn. rano klamka była maxymalnie odsunięta od rączki czyli linka w najdalej wypuszczona i ciągneło (według mnie sprzęgło maxymalnie wysprzęglone), a jak dociągnołem klamkę do połowy (przecież to tak jakbym wcisnoł sprzęgło do połowy) nagle zrobiło się oki?
Chyba, że te regulacjie nie maiły z tym nic wspólnego i tak jak pisałem w popszednim pooście silnik, sprzęgło się rozgrzało? ale co ma rozgrzanie wspólnego ze ślizganiem się?
Sam nie wiem!
Zależy Mi na szybkiej odp.gdyż muszę jutro ok 250km zrobić i nie wiem czy mogę?
Fazer 600 - sprzedany.
GSX-R 750 K6 - już MAM
GSX-R 750 K6 - już MAM

-
Patryk_1979 - Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 25/4/2007, 12:47
- Lokalizacja: Ciechanów
podbijam temat!
I co nikt nie wie?
Ale dodam, że dzisiaj prawie na 100% stwierdziłem, że to jednak ma związek z nagrzaniem silnika, tzn pierwszw 2-3 min jazdy ślizganie a później jest już prawie oki.
Tylko nie wiem co ma jazda, ciepło do ślizgania?
I co nikt nie wie?
Ale dodam, że dzisiaj prawie na 100% stwierdziłem, że to jednak ma związek z nagrzaniem silnika, tzn pierwszw 2-3 min jazdy ślizganie a później jest już prawie oki.
Tylko nie wiem co ma jazda, ciepło do ślizgania?
Fazer 600 - sprzedany.
GSX-R 750 K6 - już MAM
GSX-R 750 K6 - już MAM

-
Patryk_1979 - Świeżak
- Posty: 114
- Dołączył(a): 25/4/2007, 12:47
- Lokalizacja: Ciechanów
Jezeli masz sprzegło sterowane cięgnem to mozesz nia coś wyregulować,lecz jezeli masz hydrauliczne(tak jak w moim)to nic sie tam nie ustawia.
Powiem krotko jeżeli już masz z tym problemy to zaopatrz sie w nowe tarcze sprzęgłowe i przekładki,jest to nieuniknione...
..............pozdrawiam..............
Powiem krotko jeżeli już masz z tym problemy to zaopatrz sie w nowe tarcze sprzęgłowe i przekładki,jest to nieuniknione...
..............pozdrawiam..............
- stevo ZxR
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 14/10/2007, 13:13
czesc
dzisiaj ladna pogoda i niedziela to postanowilem przejechac sie troszke na moto
wyprowadzilem, rozgrzalem i ruszam
po jakis 30km, stojac na pasach i czekajac na zilone, ruszylem ostro. Obroty skoczyly do 10tys
i tutaj sie zaniepokoilem bo poczulem tak jakby sie sprzeglo slizgalo
zrobilem ponowny start i obserwowalem wskazowke obrotomierza. Skoczyla na 9,5tys a pozniej spadla na 9 i dalej rosla juz normalnie
w tym zakresie poczulem jakby sprzeglo sie slizgalo
dodam, ze wczesniej tego nie bylo. Ostatnio przeszedlem z minerala Castrol-a Acteveo na Motula 5100
wydaje mi sie, ze to jest przyczyna tego zachowania
dodam, ze regulacja gaznikow w moim wypadku jest po tym sezonie nieunikniona, ale przeciez wskazowka by z tego powodu nie skakala
dzieki
pzdr
ps.dzisiaj jade do Lublina na studia i niestety na stancji nie mam neta.Jezeli ktos wiedzialby co jest z tym sprzeglem to prosze pisac
pozdro
wielkie dzieki
dzisiaj ladna pogoda i niedziela to postanowilem przejechac sie troszke na moto
wyprowadzilem, rozgrzalem i ruszam
po jakis 30km, stojac na pasach i czekajac na zilone, ruszylem ostro. Obroty skoczyly do 10tys
i tutaj sie zaniepokoilem bo poczulem tak jakby sie sprzeglo slizgalo
zrobilem ponowny start i obserwowalem wskazowke obrotomierza. Skoczyla na 9,5tys a pozniej spadla na 9 i dalej rosla juz normalnie
w tym zakresie poczulem jakby sprzeglo sie slizgalo
dodam, ze wczesniej tego nie bylo. Ostatnio przeszedlem z minerala Castrol-a Acteveo na Motula 5100
wydaje mi sie, ze to jest przyczyna tego zachowania
dodam, ze regulacja gaznikow w moim wypadku jest po tym sezonie nieunikniona, ale przeciez wskazowka by z tego powodu nie skakala
dzieki
pzdr
ps.dzisiaj jade do Lublina na studia i niestety na stancji nie mam neta.Jezeli ktos wiedzialby co jest z tym sprzeglem to prosze pisac
pozdro
wielkie dzieki
Ostatnio edytowano 10/10/2008, 13:57 przez limak14, łącznie edytowano 1 raz
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
siemascie
nareszscie mam neta
otoz cięgna sprzegła sa w znakomitym stanie
nic nie wskazuje na ich nieprawidlowe dzialanie
to zaczelo sie dopiero po przejsciu z minerala na pol-syntetyk
czekam na opinie
nareszscie mam neta
otoz cięgna sprzegła sa w znakomitym stanie
nic nie wskazuje na ich nieprawidlowe dzialanie
to zaczelo sie dopiero po przejsciu z minerala na pol-syntetyk
czekam na opinie
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości