Honda NSR 125 vs Yamaha TZR 125, co wybrac????
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Honda NSR 125 vs Yamaha TZR 125, co wybrac????
Witam! mam 16 lat, bardzo dobrze jezdze na motorach i chce zmienic swoja yamahe dt 80 na sciga. mam do wydania kwote ok. 4000 (motorower). Powiem szczerze ze szukalem na innych forum i nie znalazlem odpowiedzi które moto lepsze. bardzo podoba mi sie nsr 125 ale mam 185cm wzrostu i boje sie ze bedzie troche za mala. która wy mi poradzicie ze wzgledu na moc, spalanie, czesci, awaryjnosz itp. Rs i moto odpada. Z góry dziex
- martin6230i
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 18/4/2007, 22:23
- Lokalizacja: Walbrzych
hm, tak patrze na obie i wydaje mi sie ze nsr jest wieksza, tzr wydaje sie wezsza (chociaz jesli ktos fruwal, prosze o poprawienie mnie).
Najlepiej jakbys sie do jednej i drugiej przymiezyl po prostu, przed podjeciem dezycji - tak bylo by najprosciej. Popytaj moze ktos ma, z okolicy - i bys sprawdzil jak to Ci pasuje.
To chbya najlepsze, bo kazdy co innego lubi i co innego Ci odpowie.
(np ja lubie niskie modele im nizej tym lepiej, inny wrecz odwrotnie, wiec odpowiedzi nie beda miarodajne).
Najlepiej jakbys sie do jednej i drugiej przymiezyl po prostu, przed podjeciem dezycji - tak bylo by najprosciej. Popytaj moze ktos ma, z okolicy - i bys sprawdzil jak to Ci pasuje.
To chbya najlepsze, bo kazdy co innego lubi i co innego Ci odpowie.
(np ja lubie niskie modele im nizej tym lepiej, inny wrecz odwrotnie, wiec odpowiedzi nie beda miarodajne).
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Osobiście nie siedziałem na TZR 125, ale widziałem gdzieś na jakiejś aukcji zdjęcie porównujące NSR i TZR, widać było różnicę na koszt TZR. Zdecydowanie masywniejsza, wyższa, ogólnie większa. Co do awaryjności to w dużym stopniu zależy od użytkownika, ale sprzęty porównywalnie mało awaryjne. Jeśli chodzi o TZR to według mnie za tym szpejem przemawia zawiecho przednie, niestety w NSR niedoczekaliśmy się UPsów, a szkoda. Co do NSR można jej pogratulowć wzięcia, łatwy sprzęt do opchnięcia 

"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Manhatan napisał(a):Osobiście nie siedziałem na TZR 125, ale widziałem gdzieś na jakiejś aukcji zdjęcie porównujące NSR i TZR, widać było różnicę na koszt TZR. Zdecydowanie masywniejsza, wyższa, ogólnie większa. Co do awaryjności to w dużym stopniu zależy od użytkownika, ale sprzęty porównywalnie mało awaryjne. Jeśli chodzi o TZR to według mnie za tym szpejem przemawia zawiecho przednie, niestety w NSR niedoczekaliśmy się UPsów, a szkoda. Co do NSR można jej pogratulowć wzięcia, łatwy sprzęt do opchnięcia
Dzieki wam, a jak sprawa yglada ze spalaniem oraz co chyba wazniejsze z osiagami?
- martin6230i
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 18/4/2007, 22:23
- Lokalizacja: Walbrzych
- pawlak200192
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1724
- Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36
spalanie bedzie chyba na tym samym poiomie.osiagi lepsze ma tzr ale to nie jest jakas wielka roznica. i tzr jest wieksza.ale mysle ze nsr ladniejsza duzo.nie dawno sam stanalem przed wyborek kupna 125tki i bez zastanowienia wybralem wlasnie nsri tez nei jestem niski.a teraz jestem chyba zadowolony 

nsr125------>dr350
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
- patrykmulek
- Bywalec
- Posty: 562
- Dołączył(a): 28/5/2007, 16:32
- Lokalizacja: Osieck
jarosz250 napisał(a):ja mam yamahe tzr125 belgrade i jedzie mi 140km/h a co do spalana to tzr wiecej pali bo moj kolega ma nsr i miej mu pali ale to nie jst wilka roznica:)
a ile dokladnie Ci pali ta yamaha tzr belgrada?
- martin6230i
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 18/4/2007, 22:23
- Lokalizacja: Walbrzych
Ja bym wybrał NSRke np dla dostępu do częsci - jest ich multum. TZRa jest dużo starsza od NSR. Ale jak kto woli... Przy takich motorach warto pomyślęć czy ktoś to kupi, a NSR nie ma problemów z popytem
Pozdro



Pozdro
CBR 600 F3
-
Fenek16 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1590
- Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa / Starachowice
Nie no zawsze mozesz miec pozniej cebre a na nsrce stuncić
A na powaznie - to wydaje mi sie ze te osiagi to alchemia, bierz NSR fajnie wyglada, moim zdaniem bardziej rasowo i nie wiem, wydaje sie wieksza, nie siedzialem co prawda ani na jednaj ani na drugiej ale podpieram sie fotkami.
Widzialem niedaleko pracy NSRke i TZRke i jakos bardziej przemawiala do mnie NSR, po prostu.
Mowie, posiedz na jednej na drugiej zdecyduj sie

A na powaznie - to wydaje mi sie ze te osiagi to alchemia, bierz NSR fajnie wyglada, moim zdaniem bardziej rasowo i nie wiem, wydaje sie wieksza, nie siedzialem co prawda ani na jednaj ani na drugiej ale podpieram sie fotkami.
Widzialem niedaleko pracy NSRke i TZRke i jakos bardziej przemawiala do mnie NSR, po prostu.
Mowie, posiedz na jednej na drugiej zdecyduj sie

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Co do mojej opinii to:
Zanim kupiłem swoją RS 125 '00 sprawdziłem inne sprzęty. Najpierw była NSR... moim zdaniem jest to moto o przestarzałej konstrukcji, ktore jak na dzisiejsze czasy wygląda dosyc blado... Silnik nie jest jakos specjalnie wyzylowany, co odbije się dobrze na żywotnosci, części sa tanie.
Jeżeli chodzi o części i żywotnośc to co tutaj można powiedziec?
Jebiecie na Włochy i Włoskie motocykle... Nie tylko według mnie, ale równiez czesc spolecznosci motocyklowej powie Wam ze mamy 2 liderow klasy 125cc: CAGIVA MITO oraz APRILIA RS, z tym ze do RS (IMO nie ma juz tak duzego problemu z czesciami). Mialem ostatnio okazje rozbierac moja RS'ke i APRILIA naprawde bardzo sie postarala, ze nie wspomne juz o nowym modelu...
WŁOCHY?
Prosze spojrzec na motogp, bo to wlasnie tam producenci najpierw stosuja nowe rozwiazania...
DUCATI? W najwyzszej klasie macie Hondy, Yamahy, Kawasaki, Suzuki, jakze to niezawodne i pewne siebie marki... Ale coz, Casey Stoner potrafi (w polowie dzieki umiejetnoscia, w polowie dzieki maszynie) objechac Rossiego... czy jego maszyna kiedys sie sypala? Spojrzcie na Yamahe w ubieglym sezonie...
Ale tutaj nie o to chodzi... patrzac nawet na klase 125cc to APRILIA jest gora...
Teraz juz porownamy te 125 ktore kolega wymienil:
wiec: APRILIA RS: zawieszenie side-down, aluminiowa bardzo lekka rama, silnik rotax, osiagi bardzo zadowalajace. Najwiekszym plusem tego motocykla jest swietne prowadzenie w zakretach oraz osiagi.
HONDA NSR: przestarzala konstrukcyjnie ale bezawaryjna, moim zdaniem jest to jedyny plus tego motocykla.
CAGIVA MITO: tutaj mozna pisac i pisac, dla jednych dziwaczna dla innych śliczna. Osiągi to po pierwsze, komplet kluczy to po 2. Jeżeli ktos zna się na motocyklach niech bierze mito... Ogromny plus to przednie zawieszenie Marchocchi Side-Down.
YAMAHA TZR: ten motocykl jest mozna porownac chyba tylko do TZR... po prostu takze stara konstrukcja. Jeżeli TZR to tylko Belgrada...
Podsumowując: Włoskie motocykle w tej klasie biorą na łeb japończyków. Moje zdanie jest takie: jak kupisz niezajechany motocykl to będzie Ci elegancko służył, jak kupisz grata to często będziesz zaglądał do garażu.
Ja wybrałem RS i nienarzekam, choc przyznam ze jest w bdb stanie... Tylko zalezy ile masz w portfelu... TZR i NSR to raczej te tańsze motocykle...
Zanim kupiłem swoją RS 125 '00 sprawdziłem inne sprzęty. Najpierw była NSR... moim zdaniem jest to moto o przestarzałej konstrukcji, ktore jak na dzisiejsze czasy wygląda dosyc blado... Silnik nie jest jakos specjalnie wyzylowany, co odbije się dobrze na żywotnosci, części sa tanie.
Jeżeli chodzi o części i żywotnośc to co tutaj można powiedziec?
Jebiecie na Włochy i Włoskie motocykle... Nie tylko według mnie, ale równiez czesc spolecznosci motocyklowej powie Wam ze mamy 2 liderow klasy 125cc: CAGIVA MITO oraz APRILIA RS, z tym ze do RS (IMO nie ma juz tak duzego problemu z czesciami). Mialem ostatnio okazje rozbierac moja RS'ke i APRILIA naprawde bardzo sie postarala, ze nie wspomne juz o nowym modelu...
WŁOCHY?
Prosze spojrzec na motogp, bo to wlasnie tam producenci najpierw stosuja nowe rozwiazania...
DUCATI? W najwyzszej klasie macie Hondy, Yamahy, Kawasaki, Suzuki, jakze to niezawodne i pewne siebie marki... Ale coz, Casey Stoner potrafi (w polowie dzieki umiejetnoscia, w polowie dzieki maszynie) objechac Rossiego... czy jego maszyna kiedys sie sypala? Spojrzcie na Yamahe w ubieglym sezonie...
Ale tutaj nie o to chodzi... patrzac nawet na klase 125cc to APRILIA jest gora...
Teraz juz porownamy te 125 ktore kolega wymienil:
wiec: APRILIA RS: zawieszenie side-down, aluminiowa bardzo lekka rama, silnik rotax, osiagi bardzo zadowalajace. Najwiekszym plusem tego motocykla jest swietne prowadzenie w zakretach oraz osiagi.
HONDA NSR: przestarzala konstrukcyjnie ale bezawaryjna, moim zdaniem jest to jedyny plus tego motocykla.
CAGIVA MITO: tutaj mozna pisac i pisac, dla jednych dziwaczna dla innych śliczna. Osiągi to po pierwsze, komplet kluczy to po 2. Jeżeli ktos zna się na motocyklach niech bierze mito... Ogromny plus to przednie zawieszenie Marchocchi Side-Down.
YAMAHA TZR: ten motocykl jest mozna porownac chyba tylko do TZR... po prostu takze stara konstrukcja. Jeżeli TZR to tylko Belgrada...
Podsumowując: Włoskie motocykle w tej klasie biorą na łeb japończyków. Moje zdanie jest takie: jak kupisz niezajechany motocykl to będzie Ci elegancko służył, jak kupisz grata to często będziesz zaglądał do garażu.
Ja wybrałem RS i nienarzekam, choc przyznam ze jest w bdb stanie... Tylko zalezy ile masz w portfelu... TZR i NSR to raczej te tańsze motocykle...
- Hanni
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 17/8/2006, 15:59
- Lokalizacja: Wrocław
Hanni napisał(a):HONDA NSR: przestarzala konstrukcyjnie ale bezawaryjna, moim zdaniem jest to jedyny plus tego motocykla.
No tu niestety sie troche nie popisales. To, ze ten motocykl nie ma upside-down i aluminiowej ramy to nie oznacza, ze jest przestarzaly konstrukcyjnie - chyba, ze chciales napisac technologicznie to zwroce honor. Nie wiedziec dlaczego NSR majaca wsadzona grzbietowa rame z profili stalowych (stosowana w wiekszosci motocykli z tych lat) i to w dodatku rozkladana na pol - co ulatwia w bardzo duzej mierze naprawe wazy mniej niz RS

HONDA nie jest tylko bezawaryjna, ale znacznie tansza w utrzymaniu i naprawie. Wymiana cylindra i tloka z pierscieniemi itd., ktora przeprowadza sie srednio raz na 25 tys. km a nie jak w aprilli co 15 tys. km jest prawie o 30% tansza co przy kwocie 1000zl robi juz duza roznice.
Owszem w Hondzie nie zastosowano jakis super hamulcow czy zawieszenia, motocykl nie poraza osiagami, ale moim zdaniem bez sensu jest wsadzac sprzet przeznaczony dla motcykli z wyzszej polki - raz ze wzgledow ekonomicznym dwa ze wzgledow konstrukcyjnych.
Osobiscie nie mam nic do Aprili, bo mialem okazje tez kilka razy sie nie przejechac i ogladac ze strony warsztatowej i uwazam ja za dobry sprzet.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Ehm, no coz - faktycznie dla zapalencow mito, piekne silne hamulce, fantastyczne zawieszenie, czesc elementow z wyzszej polki
minusy - koszmarnie dogie czesci i specjalne na sile udziwnione klucze
Na polskie warunki NSR mi sie wydaje, bardzo popularne, aprilka tez mi sie podobala - ale dostepnosc czesci mniejsza niz do NSR.
Wybor zawsze nalezy do Ciebie


Na polskie warunki NSR mi sie wydaje, bardzo popularne, aprilka tez mi sie podobala - ale dostepnosc czesci mniejsza niz do NSR.
Wybor zawsze nalezy do Ciebie

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
troszke zeszlismy z tematu, chodzi mi o porównanie nsr i tzr, a rozpentala sie dyskusja o rs. moim zdaniem ten sprzet jest slaby, tzn: awaryjny, brak czesci, i drogie. Moze osiagi ma w miare ale to Wloch. Dzis mialem okazje zobaczyc kilka drobnych napraw w rs i musze stwierdzic ze wlosi wszystko pochrzanili, pelno zawleczek, blokadek, wszystko skomplikowane, po prostu lipa. Co do osiagow nic nie mam, lecz mi takie nie potrzebne, bo po co?do szpanu? asz tak wiele znowu sie nie roznia, a to ze powiem koleze ze jechalem 170 a 150 to pryszcz. wyglad taki sobie, moim zdaniem nsr napewno jest ladniejsza. Mam nadzieje ze nie urazilem posiadaczy rs, to opinia moja (i moze jeszcze kilku milionów ludzi). Prosze o info o motorze marzen HONDZIE NSR
- martin6230i
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 18/4/2007, 22:23
- Lokalizacja: Walbrzych
ja bym bral tzr jedynie ze wzgledow wizualnych bo osiagi chyba sa porownywalne oba fajne motorki. Nie jezdzilem wiec nie moge zlego slowa powiedziec ani na ten, ani na ten , faktycznie musisz sie przymierzyc, jak sie bedziesz czul na tym i na tym, tez mam ponad 185 wzrostu i wiem ze to moze byc uciazliwe ;0
Essential napisał(a):a nie piszcie bo mnie tylko wkurzacie na suszarze to bym se ;ojezdzil yakie gguwno jakich malo tylko dla miastowych a ja ze wsi pochodze gdzie sa pola a nie autosrady
-
Mi5i3K - Świeżak
- Posty: 279
- Dołączył(a): 30/5/2007, 19:52
Hanni napisał(a):Co do mojej opinii to:
Zanim kupiłem swoją RS 125 '00 sprawdziłem inne sprzęty. Najpierw była NSR... moim zdaniem jest to moto o przestarzałej konstrukcji, ktore jak na dzisiejsze czasy wygląda dosyc blado... Silnik nie jest jakos specjalnie wyzylowany, co odbije się dobrze na żywotnosci, części sa tanie.
Jeżeli chodzi o części i żywotnośc to co tutaj można powiedziec?
Jebiecie na Włochy i Włoskie motocykle... Nie tylko według mnie, ale równiez czesc spolecznosci motocyklowej powie Wam ze mamy 2 liderow klasy 125cc: CAGIVA MITO oraz APRILIA RS, z tym ze do RS (IMO nie ma juz tak duzego problemu z czesciami). Mialem ostatnio okazje rozbierac moja RS'ke i APRILIA naprawde bardzo sie postarala, ze nie wspomne juz o nowym modelu...
WŁOCHY?
Prosze spojrzec na motogp, bo to wlasnie tam producenci najpierw stosuja nowe rozwiazania...
DUCATI? W najwyzszej klasie macie Hondy, Yamahy, Kawasaki, Suzuki, jakze to niezawodne i pewne siebie marki... Ale coz, Casey Stoner potrafi (w polowie dzieki umiejetnoscia, w polowie dzieki maszynie) objechac Rossiego... czy jego maszyna kiedys sie sypala? Spojrzcie na Yamahe w ubieglym sezonie...
Ale tutaj nie o to chodzi... patrzac nawet na klase 125cc to APRILIA jest gora...
Teraz juz porownamy te 125 ktore kolega wymienil:
wiec: APRILIA RS: zawieszenie side-down, aluminiowa bardzo lekka rama, silnik rotax, osiagi bardzo zadowalajace. Najwiekszym plusem tego motocykla jest swietne prowadzenie w zakretach oraz osiagi.
HONDA NSR: przestarzala konstrukcyjnie ale bezawaryjna, moim zdaniem jest to jedyny plus tego motocykla.
CAGIVA MITO: tutaj mozna pisac i pisac, dla jednych dziwaczna dla innych śliczna. Osiągi to po pierwsze, komplet kluczy to po 2. Jeżeli ktos zna się na motocyklach niech bierze mito... Ogromny plus to przednie zawieszenie Marchocchi Side-Down.
YAMAHA TZR: ten motocykl jest mozna porownac chyba tylko do TZR... po prostu takze stara konstrukcja. Jeżeli TZR to tylko Belgrada...
Podsumowując: Włoskie motocykle w tej klasie biorą na łeb japończyków. Moje zdanie jest takie: jak kupisz niezajechany motocykl to będzie Ci elegancko służył, jak kupisz grata to często będziesz zaglądał do garażu.
Ja wybrałem RS i nienarzekam, choc przyznam ze jest w bdb stanie... Tylko zalezy ile masz w portfelu... TZR i NSR to raczej te tańsze motocykle...
Hmm...
Po czym sadzisz, ze TZR mozna porownac jedynie do TZR? Miales okazje kiedykolwiek nim jezdzic ? Ja mialem dwie RS 125 - jedna z 96' druga 00', w chwili obecnej tzr 99' i moje wrazenia sa nastepujace.
- Pozycja kierowcy jest calkowicie inna, wygodniejsza.
Po jezdzie na Apce nie czuc nadgarstkow, mrowienie w lapach ze wzgledu na wibracje, o karku juz nie wspominam.
- W dolnym zakresie obrotow RS w porownaniu do TZR nie istnieje, pozniej pod warunkiem ze jest w dobrym stanie jest troche szybsza mam na mysli vmax, ale nie jest to wielka roznica (okolo 10-15 km/h licznikowo, ktory notabene w RS sporo przeklamuje).
- Do codziennej jazdy Yamaha nadaje sie zdecydowanie bardziej, ze wzgledu na krotsza skrzynie, ktora pracuje o niebo precyzyjniej niz w Aprilii. Nie wiem czy tylko moje apki tak mialy, ale do wcisniecia klamki sprzegla potrzebowalem sporo sily co przy jezdzie w miescie bylo bardzo meczace.
- Aprilie trzeba trzymac non stop w zakresie powyzej 7 tys rpm, inaczej po prostu nie da sie tym jezdzic.
- Hamulce przemawiaja na korzysc Aprilii i to nawet tylny mimo ze w Tzr tyl mam na brembo.Przod w Apce to klasa sama dla siebie.
- Czytelnosc zegarow in plus dla Yamahy.
Dalej nie chce mi sie juz pisac. Yamahe polecam zdecydowanie bardziej, mimo iz wyglada nie zbyt imponujaco.
NSR nie jezdzilem, ale slyszalem, ze wcale nie sa takie bezawaryjne.
TYZYRY
- dirty.harry
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 20/7/2007, 10:45
raz jezdzilem na TZR i musze przyznac ze z nizszych obrotów ciągnie lepiej... co do sprzegłą to musiales miec cos zrypane w APkach bo u mnie chodzi jak masełko i slicznie zbiera przy ruszaniu
Musze tu stanac w obronie aprili poniewaz jest to inny motocykl którego niemozna porównac z RS. Pamietajmy ze RS powstała na tor a nie na ulice, wersje z atestem dopiero potem wprowadzono do produkcji
wiec musimy pamietac ze niebdzie ona za wygodna, ale z 2 strony kto kupuje sciga zeby mu wygodnie było.. hehe dla mnie RS to mistrostwo TZR baardzo mi sie niepodoba i nigdy bym jej z tego względu niekupił, z reszta napewno niejest tak bardzo zawansowana technologicznie jak RS.. tu nie ma co komentowac w tym względzie. TZR moze wygodniejsza na miasto ale w tych motorkach nie o to chodzi. Pozdrowienia..


<b>Aprilia RS 125 Racing</b>
pamiętaj używaj funkcji <b>szukaj</b>, traktuj ją jak przyjaciela
pamiętaj używaj funkcji <b>szukaj</b>, traktuj ją jak przyjaciela

-
pabll0 - Świeżak
- Posty: 161
- Dołączył(a): 20/10/2006, 16:33
- Lokalizacja: Tarnów
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości