Zobacz wątek - co sadzicie o husaberg fe 501

co sadzicie o husaberg fe 501

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

co sadzicie o husaberg fe 501

Postprzez erabea » 23/2/2013, 12:58

Witam serdecznie
Czy ktoś z Was miał do czynienia z bergem i może się ze mną podzielić wrażeniami i ogólnymi informacjami dotyczącymi husaberga fe 501
zainteresowany jestem tym egzemplarzem
http://otomoto.pl/husaberg-fe-501-jak-ktm-M3471787.html
pozdrówki
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn


Postprzez henio12323 » 23/2/2013, 13:19

moto technicznie rzecz biorąc niezłe, niezły zawiech, moto dosyc tanie itp itd

ale te modele nie były zbyt udane, trudno kupic motocykl zadbany - stąd też miedzy innymi cena. ktm EXC który jest podobnej klasy jest sporo droższy - bo jest duzo lepiej zrobiony, ma mniej awaryjny silnik itp itd. osobiscie nie pchał bym sie w starego husaberga
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez erabea » 23/2/2013, 15:26

Henio ktm to uzana światowa marka i rzadko jaki producent może się z nią równać no może honda,a jeśli chodzi o berga to przecież młodszy brat kata więc raczej lipy nie robią i nie cena skłania mnie w kierunku berga tylko fakt,że ma on rodowód kata i jest w pełni homologowany co pozwala na rejestrację i uczestnictwo w ruchu ulicznym....generalnie szukam mocnego,dobrze utrzymanego endurka z możliwością rejestracji i poprzez allegro trafiłem tylko na berga....może wiesz,może znasz kogoś kto chce pchnąć dobry mocny homologowany egzemlarz
pozdro
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez henio12323 » 23/2/2013, 21:58

ja nie mówie że ktm najlepszy, porównuje tylko bo akurat honda to najgorsze moto pod tym względem :) z enduro KTM jest trudny do pobicia, ale yamaha nie jest gorsza. husaber to brat KTMa racja, ale nowszy. a nie tak stary. i to że jest bratem ktma nie znaczy że jest lepszy. - zalety husaberga to to że wiekszosc żeby fabrycznie jest z wysokiej półki, zawieszenie kierownice, napęd opony itp itd...ale silnikowo udane nie były. one są dobre póki jada. ale jak sie zaczną sypac koszta są wysokie. nie kupisz za 6 tysięcy świetnego enduro, ( hard enduro podkreślmy ) z homologacją i papierami który by sie nie sypał. za takie moto minimum od 8 tysi mozna podchodzic. ja bym wolał zamiast takiego husaba dołozyc troszke i kupic ktma 520. trudno mi powiedziec jak sie oba sprzety mają do siebie pod względem prowadzenia. ale na pewno ktm jak ma zdrowy silnik to jest odporny na wiele.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez erabea » 25/2/2013, 20:51

henio a co powiesz o tym moto............
http://otomoto.pl/gas-gas-ec-gas-gas-ec ... 34568.html
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez henio12323 » 26/2/2013, 10:08

nie wiem, nie chce sie wypowiadać bo troche nie kręcą mnie nietypy ;d sprzęt na pewno jest nietypowy, o częsci bedzie z pewnością trudno - stąd niska cena zakupu takiego motocykla. jezdnie moze być ok, co to za filozofia, wziąc 70% motocykla od zewnętrznych firm ( amortyzatory hamulce koła itp itd ) jedynie kwestia ramy leżała w ich zakresie pewnie, nie wiem jak z silnikiem. osobiscie nie chciał bym sie pchać w takie moto. ja smigam duzo, cos sie sypnie - nie lubie czekać na częsci. wole cieszyc sie sezonem. pozatym cena częsci też moze byc troche nietypowa bo bardziej nietypowe czesci trzeba pewnie sciągać zza granicy. dlatego postawiłem na KTMa bo w każdej wiosce jakis jest. kilka razy tak miałem że pojechałem 50 km od domu i np raz padł mi napęd- akurat dorwałem jakiegos kolesia od KTMa, i mi pozyczył przednią zębatke i zapinke, która pasowała od całkiem innego ktma. i pojechałem dalej. w gasgasie cos padnie ;D i tylko laweta ( to tylko przykład nie chce cie zrazić bo na pewno sprzet fajnie śmiga )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez skidmarks » 26/2/2013, 10:42

HaRD Enduro 4 cylindrowe za 6-7tys na ogół wymagają sporego wkładu. To 10 lat tyrania a wiadomo nawet pióro nie jest wieczne. trzeba porządnie sprzęt sprawdzić. Jak ktoś ci mówi ze przez 2 lata wymieniał oliwe tylko to nawet nie jedź. Ja już jeździłem za "perłami" które wyglądały jakby do lasu nie wjechały nigdy. Na żywo luzy, huczenie nie odpalanie z kopki itd.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez erabea » 5/3/2013, 11:17

siemanko
henio zwracam sie do Ciebie o ocenę tego kata jako,że jesteś użytkownikiem ktm to zapewne masz nie mały bagaż doświadczeń i nie małą wiedze o nich....co nie znaczy ,że inni panowie/panie nie mogą sie wypowiedzieć ....będę wdzięczny o każdą rzeczową opinię POZDRO
http://otomoto.pl/ktm-exc-525-z-dokumen ... 29765.html
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez Dzesiu10 » 5/3/2013, 11:29

Nie wygląda tak źle, napęd ładny , plastiki raczej całe , widać że już ma trochę za sobą ale to exc 525 więc jak zawiecha nie ma luzów i silnik zdrowy to bym brał tylko ta lampa kiepska ale to szczegół, trzeba podjechać obadać i wiedziec ze RFS'y chodzą jakby w środku latały gwoździe więc trzeba umieć odróżnić defekt od normalniej pracy, pozdro
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 5/3/2013, 18:12

dokładnie tak. tylko że to 525 raczej nie jest. tylko przeszczep plastików do 520. najlepoej było by potwierdzic rocznik numerem ramy przed zakupem.

co do reszty moto wyglada nie najgorzej, ale wygląd to pikuś. wszystko zalezy od stanu technicznego. lampa z modelu po 2007 roku kosztuje troche ponad 300 zł. plastiki 350 zł plus okleiny, powiedzmy 1000 zł i masz moto w stanie wizualnym pefekcyjnym.... a niech ma dobity silnik, a teraz coraz trudniej o zdrowe serducho to mozesz 5 tysi wywalić w jeden remont. wiec kwestia ogarniecia spraw technicznych. i tutaj znów problem jak kolega wyzej napisał - moto jest nałozyskach i wszystko cchodzi jak w sieczkarni. trudno rozróżnić dla amatora, i kogos kto nie wsłuchał sie nigdy w zdrowego 525, czy to stuka sprzegło czy korba, czy wywalone są rolki na popychaczach cyz nie itd itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez erabea » 5/3/2013, 19:39

czy wszystkie katy (silniki) pracują jak sieczkarnie,przypomina ten dzwięk 2t bo jesli tak to odpuszczam sobie ktm,bo dzwięku dwusówa mam dość.... zamierzam moim przyszłym enduro przemieszczać się również po drogach miejskich i lokalnych nawet dłuższe dystanse do 200km tyle mam od domu do pracy i chciałbym dość sympatycznie znieść te drogę i nie stanowić zagrożenia utraty słuchu dla siebie i innych uczestników ruchu....a co sądzicie o yamce wrf?
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez erabea » 5/3/2013, 19:54

er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez henio12323 » 5/3/2013, 21:35

po 1 edytuj tematy
po 2 jak chcesz jechac 200 km i mieć wygodną podróż to sobie odpuść hard enduro, tylko kup skuterka bedzie 5X wygodniej :P ja przejechałem 100 km, potem jeszcze z 2 gofdziny w głowie mi huczały opony silnik i wydech ( akurat wydech mam do SXa ale nie on był tu najgłosniejszy )

to że chodzi jak sieczkarnia nie mam nic wspólnego z silnikiem 2T. to singiel 500 pojemnosci wiec wręcz grzmi, a nie bzyczy. chodzi tylko o to że w silniku słychac pełno postukiwac, szelestów itp. silniki na panewkach są cichsze.



co do WRF sprzety spoko, ale te starsze sie ostro sypały. wiec minimum musi byc 450. ( a nie starsze modele 426 itp ) a i bez sensu jest podsyłanie linków, bo to nie forum jasnowidzów niestety. 80% tego co najwazniejsze, nie wycziasz z fotek. po fotkach poznasz czy napęd do wymiany, czy moto jest w jednym kawałki i tyle... napęd kosztuje 400 zł, kilka plastików 300 zł powiedzmy i masz moto wizualnie ok. a silnika nie wyczaisz po fotkach a jak on bedzie zarżniety to mozesz kilka dobrych tysi wsadzic w silnik żeby doprowadzic do nalezytego stanu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez erabea » 6/3/2013, 18:01

henio zdaję sobie sprawę,że po tak długim dystansie hard/enduro może huczeć w głowie a i sama pozycja siedząca przez dłuższy czas może stanowić o dyskomforcie jednak cała przyjemność czerpana z jazdy hardem nawet w ruchu ulicznym niweluje fakt,że nie jest to moto stworzone na drogi asfaltowe dodam jeszcze ,że tego typu przejażdżki po ulicach byłyby sporadyczne....sory za te linki faktycznie nie wiele da się z nich dowiedzieć poza stanem wizualnym i nie oczekiwałem ,że za sprawą zdjęć dowiem się o stanie fizycznym,faktycznym danego moto, liczyłem bardziej na to,że zainteresuje się nimi ktoś z miejsca lub okolic skąd pochodzą te enduraki i rzucili by na nie fachowym okiem dzieląc sie swoją opinią,dzięki czemu miałbym już jakiś pakiet wiedzy i nie jechałbym w ciemno taki kawał drogi.......
dzięki i pozdrawiam
er'senior
erabea
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
Lokalizacja: trn

Postprzez MattQ » 6/3/2013, 23:11

Znajomy ujeżdża bergi i mówi że dobry sprzęt lecz co do ktm nie ma co równać, ponieważ to inna półka jak pisali ci już wyżej lecz jedno co mu się strasznie nie podoba i denerwuje to np że ja mam (w ktm sx 125) kopke z prawej a ten berg jego i z aukcji z lewej, napęd ma z prawej a ja z lewej itd. Więc wiesz np chcesz szybko odpalić to jakoś większość ludzi jest prawonożna i odpali bez problemu a tu masz z lewej strony kopke i może być to dla Ciebie strasznie nie wygodne. On właśnie chyba go jutro sprzeda i powiedział że chce kupić KTM'a EXC 520 SM, ma już upatrzone jeszcze dotego gratis nowe oponki do terenu. Jego zdanie było takie ( rozmawiałem z nim ) że 100razy wolał by KTM od berga i nigdy by ich nie porównał ze sobą jako takich samych. ;) Więc nie wiem czy nie lepiej się wstrzymać i uzbierać na KTM bądź Yamahe :)
KTM SX 125 - JEST MOOOOC! <3
MattQ
Świeżak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 28/7/2012, 22:50
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez skidmarks » 7/3/2013, 20:16

Husbergi to pomost łączący własnie extremalne "ready to race" KTM a mniej ostre Yamahy WR czy DR-Ztki. Taki zamysł był KTM-a pompujac kase w "berga" i wyszło im dobrze.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr