[Aktualności] Yamaha RD500 - dwusuwowe szaleństwo!
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[Aktualności] Yamaha RD500 - dwusuwowe szaleństwo!
Dyskusja na temat: Yamaha RD500 - dwusuwowe szaleństwo!
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Yamaha RD500 - dwusuwowe szaleństwo!
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Yamaha RD500 - dwusuwowe szaleństwo!
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ma kopyto subiektywnie na oko krajobraz szybko sie zmienia pytanie jak np wypda w porownaniu do nowej 600 klasy supersport. moze ktos wie czy np w yamasze dt 125 grozi zatarcie jadac ze stala predkosca na jednym biegu przez np 200 km? np 5 beg non stop 80 km/h ? Bo czytalem ze hamujac silnikiem w 2 t zaciera siie silnik czy tak samo se zaciera jadac duzo km na tych samych obrotach ?<br><hr>sztk
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Silnik zaciera sie podczas hamowania silnikiem ponieważ jest on smarowany olejem dolewanym do paliwa. Jesli jedziesz caly czas ze stala predkoscia to smarowanie jest cały czas wiec nic nieporzadanego sie nie dzieje.<br><hr>lolekKomentatorzy napisał(a):ma kopyto subiektywnie na oko krajobraz szybko sie zmienia pytanie jak np wypda w porownaniu do nowej 600 klasy supersport. moze ktos wie czy np w yamasze dt 125 grozi zatarcie jadac ze stala predkosca na jednym biegu przez np 200 km? np 5 beg non stop 80 km/h ? Bo czytalem ze hamujac silnikiem w 2 t zaciera siie silnik czy tak samo se zaciera jadac duzo km na tych samych obrotach ?<br><hr>sztk<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
nie zatrzesz bo do silnika cały czas będzie szła mieszanka paliwa z OLEJEM:) a w przypadku hamowania silnikiem nie dostarczane jest paliwo, a co za tym idzie silnik nie jest smarowanyKomentatorzy napisał(a):ma kopyto subiektywnie na oko krajobraz szybko sie zmienia pytanie jak np wypda w porownaniu do nowej 600 klasy supersport. moze ktos wie czy np w yamasze dt 125 grozi zatarcie jadac ze stala predkosca na jednym biegu przez np 200 km? np 5 beg non stop 80 km/h ? Bo czytalem ze hamujac silnikiem w 2 t zaciera siie silnik czy tak samo se zaciera jadac duzo km na tych samych obrotach ?<br><hr>sztk<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
ciekawe czy w 20l/100km się mieściKomentatorzy napisał(a):Spalanie pewnie tez szalone<br><hr>Adam<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ale jak pałujesz to pierścienie mogą się stopić.<br><hr>najemnikKomentatorzy napisał(a):ma kopyto subiektywnie na oko krajobraz szybko sie zmienia pytanie jak np wypda w porownaniu do nowej 600 klasy supersport. moze ktos wie czy np w yamasze dt 125 grozi zatarcie jadac ze stala predkosca na jednym biegu przez np 200 km? np 5 beg non stop 80 km/h ? Bo czytalem ze hamujac silnikiem w 2 t zaciera siie silnik czy tak samo se zaciera jadac duzo km na tych samych obrotach ?<br><hr>sztk<br>Komentatorzy napisał(a):Silnik zaciera sie podczas hamowania silnikiem ponieważ jest on smarowany olejem dolewanym do paliwa. Jesli jedziesz caly czas ze stala predkoscia to smarowanie jest cały czas wiec nic nieporzadanego sie nie dzieje.<br><hr>lolek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Większej głupoty nie słyszałem...<br><hr>baranekKomentatorzy napisał(a):ma kopyto subiektywnie na oko krajobraz szybko sie zmienia pytanie jak np wypda w porownaniu do nowej 600 klasy supersport. moze ktos wie czy np w yamasze dt 125 grozi zatarcie jadac ze stala predkosca na jednym biegu przez np 200 km? np 5 beg non stop 80 km/h ? Bo czytalem ze hamujac silnikiem w 2 t zaciera siie silnik czy tak samo se zaciera jadac duzo km na tych samych obrotach ?<br><hr>sztk<br>Komentatorzy napisał(a):Silnik zaciera sie podczas hamowania silnikiem ponieważ jest on smarowany olejem dolewanym do paliwa. Jesli jedziesz caly czas ze stala predkoscia to smarowanie jest cały czas wiec nic nieporzadanego sie nie dzieje.<br><hr>lolek<br>Komentatorzy napisał(a):Ale jak pałujesz to pierścienie mogą się stopić.<br><hr>najemnik<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Mnie zawsze zastanawiało czemu nie ma dużych pojemności motocykli w dwusówie? Może mi ktoś wyjaśnić, i podać przykłady takich motocykli ?<br><hr>Jonesjr
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Panowie dokładnie nie pamiętam jak to było w mojej DT, ale śmiem zaryzykować że dozownik oleju napędzany jest mechanicznie tzn. przez jakiś tam trybik sprzężony pewnie pośrednio z wałem. Wężyk doprowadzający olej do cylindra podpięty jest do króćca dolotowego. Podczas hamowania silnikiem, silnik się obraca więć: pompka olejowa jest napędzana olej jest pompowany do króćca ssącego, a podciśnienie wytwarzane przez tłok zasysa olej do komory. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Pozdro<br><hr>Jasiu4tKomentatorzy napisał(a):ma kopyto subiektywnie na oko krajobraz szybko sie zmienia pytanie jak np wypda w porownaniu do nowej 600 klasy supersport. moze ktos wie czy np w yamasze dt 125 grozi zatarcie jadac ze stala predkosca na jednym biegu przez np 200 km? np 5 beg non stop 80 km/h ? Bo czytalem ze hamujac silnikiem w 2 t zaciera siie silnik czy tak samo se zaciera jadac duzo km na tych samych obrotach ?<br><hr>sztk<br>Komentatorzy napisał(a):Silnik zaciera sie podczas hamowania silnikiem ponieważ jest on smarowany olejem dolewanym do paliwa. Jesli jedziesz caly czas ze stala predkoscia to smarowanie jest cały czas wiec nic nieporzadanego sie nie dzieje.<br><hr>lolek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kiedyś były ale jest to zbyt drogie w eksploatacji<br><hr>kukiKomentatorzy napisał(a):Mnie zawsze zastanawiało czemu nie ma dużych pojemności motocykli w dwusówie? Może mi ktoś wyjaśnić, i podać przykłady takich motocykli ?<br><hr>Jonesjr<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
heheKomentatorzy napisał(a):Spalanie pewnie tez szalone<br><hr>Adam<br>
Komentatorzy napisał(a):ciekawe czy w 20l/100km się mieścihaha<br><hr>chlaa<br>



- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
2T maja problemy z przyczyn "ekologicznych", jakby zieloni mogli, to calkiem by ich zakazali. Moze rowiaze to olej w misce jak w 4T, a nie dozowany do paliwa. Czas pokaze.Komentatorzy napisał(a):Mnie zawsze zastanawiało czemu nie ma dużych pojemności motocykli w dwusówie? Może mi ktoś wyjaśnić, i podać przykłady takich motocykli ?<br><hr>Jonesjr<br>
Duze 2T nadal sa proukowane, np. ponad litrowe boksery do samolotow ultralekkich. Tu kluczowa jest relacja mocy do masy silnika i bezawaryjnosc, 2T sa bezkonkurencyjne.
Do motocykli duzy, np. litrowy silnik 2T nie ma sensu. Z tej pojemnosci bez problemu uzuskuje sie 200 - 250KM. Trudno to opanowac. Do tego dochodzi niehamowanie silnikiem przy hamowaniu

Nawet Blazusiak po przejazdzce CR500 mial mietkie nogi ;P
P.S. Co z tego, ze nowsze 2T maja osobny mechaniczny dozownik oleju, przeciez zeby olej smarowal, to musi byc dobrze rozproszony po calej skrzyni korbowej, a to zapewnia tylko rozpuszczenie go w paliwie. Dodatkowo, linka gazu sie rozdziela i jedna steruje gaznikiem, a druga olejem za gasnikiem.
Nie wydaje mi sie tez, zeby po zamknieciu przepustnicy silnik calkiem nie dostawal paliwa. To nie 4t na wtrysku. Po prostu dostaje tego paliwa tyle ile na wolnych obratach (a to przy dokreceniu do 10k na zjezdzie z gorki moze byc za malo).<br><hr>grzywaczewski
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Taka rd 500 , ma tyle jadu ,ze na pewno odczucia sa o wiele większe niz na dzisiejszych litrowych potworach . Widziałem,tez ciekawy filmik z rg 500, gdzie widac , jak motocykl po przekroczeniu iluś tam obrotu dostaje powera i kolo samo szybuje do góry , co dziwo dzieje sie to praktycznie na każdym bieg... 1.2.3 ,4 a kolo nadal szybuje,w sumie 2 suwowe silniki sa lekkie no ale frajda musi byc niesamowita. Ciekawe jak ze spalaniem,skoro 125-tka w 2suwie sportowa przy dobrym odkreceniu spala nawet do 10 litrow.
-
kuba210796 - Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35
dzieki za odp.<br><hr>sztkKomentatorzy napisał(a):ma kopyto subiektywnie na oko krajobraz szybko sie zmienia pytanie jak np wypda w porownaniu do nowej 600 klasy supersport. moze ktos wie czy np w yamasze dt 125 grozi zatarcie jadac ze stala predkosca na jednym biegu przez np 200 km? np 5 beg non stop 80 km/h ? Bo czytalem ze hamujac silnikiem w 2 t zaciera siie silnik czy tak samo se zaciera jadac duzo km na tych samych obrotach ?<br><hr>sztk<br>Komentatorzy napisał(a):nie zatrzesz bo do silnika cały czas będzie szła mieszanka paliwa z OLEJEM:) a w przypadku hamowania silnikiem nie dostarczane jest paliwo, a co za tym idzie silnik nie jest smarowany<br><hr>2t<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Komentatorzy napisał(a):2T maja problemy z przyczyn "ekologicznych", jakby zieloni mogli, to calkiem by ich zakazali. Moze rowiaze to olej w misce jak w 4T, a nie dozowany do paliwa. Czas pokaze.Komentatorzy napisał(a):Mnie zawsze zastanawiało czemu nie ma dużych pojemności motocykli w dwusówie? Może mi ktoś wyjaśnić, i podać przykłady takich motocykli ?<br><hr>Jonesjr<br>
.....
jest szansa że "czysty" 2T będzie zasługą Polaka http://www.jjsdesign.net/
- mm-man
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 21/2/2013, 12:54
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości