Zobacz wątek - Suzuki RM 125 99r

Suzuki RM 125 99r

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Suzuki RM 125 99r

Postprzez bartozi » 19/2/2013, 18:19

Witam.

Dzisiaj ogladalismy RM-ke. Fachowiec mowi ze padniety jest kosz sprzeglowy. Moto po wcisnieciu hamulca noznego gasnie. Po rozgrzaniu jest troche lepiej ale nie ma szalu. Poprostu trzeba luzowac przy kazdym zatrzymaniu, nie mozna przytrzymac na sprzegle bo gasnie. Tarczki dodam ze wymienione. Linka podciagnieta juz max. Czy bawic sie w tego sprzeta ?


cena fajna i moto stan tez jak najbardziej poza tym. Czy sam wymienie kosz ?

dzieki pozdr.
bartozi
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3/7/2007, 10:06
Lokalizacja: FZ


Postprzez henio12323 » 19/2/2013, 18:37

powinienes uzyc tematów podwieszoncyh - zaraz poleci warn i odpoczynek od forum ;)


kosz sprzegłowy to koszt od 300/400 zł do 1000 za nówke pewnie. wiec koszt nie jest duzy. jest to częsc jak kazda inna która moze sie w koncu zuzyc. nie odrzucał bym moto ze względu na uszkodzone sprzegło bo to pikuś w porównaniu z resztą i tak. sprzegło zmienic to 30 minut roboty ( dla mechanika z zawiązanymi oczami ) odkrecasz pokrywe sprzęgła. zdejmujesz talerz dociskowy ( kolejne z 5 srubek ) potem masz srube centralną, tu najwiecej zabawy. bo musisz najpierw poodginać takie blaszki zabezpieczające ( tu problemu nie ma ) a potem musisz czyms zablokować kosz zeby odkręcic. mozna też uzyć pneumata. i juz cały koszt schodzi. dajesz nowy skręcasz i gotowe.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pawel89ers » 19/2/2013, 18:40

Czy się bawić w tego sprzęta zależy od Ciebie. Może być problem z częściami, nie jest to młode moto. Oczywiście sam bez problemu wymienisz kosz i ile masz niminalne pojęcie o mechanice. Może nie jest padniety kosz, tylko nie ma już tarczy? Może wystarczy podregulować na lince? Wymienić olej/może jest zalana nieodpowiednim? Pamiętaj jeśli się zdecydujesz na wymiane kosza, żeby kupić odrazu uszczelkę pod pokrywę. Po raz kolejny przypominam żeby korzystać z tematów "przyklejonych".
Avatar użytkownika
pawel89ers
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 4/2/2012, 13:54
Lokalizacja: Skowierzyn

Postprzez Street4Fun » 19/2/2013, 18:54

Proszę, tutaj używka kompletna za 350 http://allegro.pl/suzuki-rm-125-kpl-spr ... 09352.html
Nóweczkę widziałem za niecałe 600 do tego rocznika. Do tego dochodzi jeszcze uszczelka pod pokrywkę, więc to nie są duże wydatki w porównaniu z np. remontem silnika.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez bartozi » 19/2/2013, 18:57

Jeszcze mam takie osobiste podejrzenia. czy takie objawy tj. gasniecie przy wcisnieciu hamulca noznego moze powodowac docis sprzegla ? kupujacy twierdzi ze kosz jest prawie nowy.


Tarczki sa nowe. widzialem stare jak wygladaja. sprzedajacy nie ma nic do ukrycia. zgadza sie na mechanika itd. mozna rozbierac ogladac , wie co ma.


jak to ugryzc ?
bartozi
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3/7/2007, 10:06
Lokalizacja: FZ

Postprzez Bostorn » 19/2/2013, 19:12

w jaki sposób może moto gasnąc będąc na luzie po wciśnięciu hamulca tylniego? nie rozumiem za bardzo ^_^

jeżeli niby jest luz a jest opór na tylnim kole to wydaje mi się aby to wina skrzyni była a nie sprzęgła, gdyby to było sprzęgło nie mógł bys bez problemowo wbic biegu, moto by szarpało, jak okładziny to by sie slizgało, i nie miało by mocy, wyło niemiłosiernie lecz nie jechało

wręcz co ma piernik do wiatraka ? :O

jak masz moto na biegu i nacisniesz mocniej hamulec logiczne chyba że przygaśnie
Ostatnio edytowano 19/2/2013, 19:19 przez Bostorn, łącznie edytowano 1 raz
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez bartozi » 19/2/2013, 19:14

stoi na koziołku tylne kolo w gorze, zle sie wyrazilem hehehehhehehe ;) wrzucam bieg kolo sie kreci wciskam hamulec + sprzeglo i gasnie.
Ostatnio edytowano 19/2/2013, 19:46 przez bartozi, łącznie edytowano 1 raz
bartozi
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3/7/2007, 10:06
Lokalizacja: FZ

Postprzez pawel89ers » 19/2/2013, 19:17

jeśli nie wciśniesz sprzęgła to wiadomo że zgaśnie... -.-
Avatar użytkownika
pawel89ers
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 4/2/2012, 13:54
Lokalizacja: Skowierzyn

Postprzez Bostorn » 19/2/2013, 19:21

nie rozumiem pewnych rzeczy, ludzi i rozumowania ^_^

odpal samochód , wrzuc 1, jedź i naciśnij hamulec, powiedz mi co się stanie i co jest do naprawy :D
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Marcin1324 » 19/2/2013, 19:46

Eee, nie mogę. może chodziło o to że wrzuca bieg naciska sprzęgło naciska hamulec i gaśnie, no to normalne jeśli sprzęgło ciągnie 2t nie ma mocy prawie wcale na niskich obrotach. Jeśli nie o to ci chodziło to lepiej nie kupuj motora :D
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 19/2/2013, 19:56

jak wciskasz sprzęgło, hamulec i wbijasz bieg i gaśnie bez dodaniu gazu to moze byc ok - jest zimno sprzegło nie rozgrzane i takie nagłe obciazenie moze zgasic małego 2T. zobacz czy na ciepłym silniku jak jedziesz i dojeżdzasz gdzies stajesz i czy moto jak jest na biegu to nadal ciagnie do przodu lub gaśnie.

to nie auto żeby docisk miał taki wpływ. oczywiscie docisk ma wpływ i np przez słabe spręzyny nie jest odpowiednio dociskany i wtedy sprzegło moze sie ślizgać. a tutaj ciągnie. pewnie kosz ma wybite rowki. tarcze sie klinują w rowkach, i przy rozsprzeglaniu nie rozchodzą sie. tylko dalej są scisniete. norma w crossówkach. jak dla mnie to nie jest tragiczna wada. też tak miałem w cR i na patencie spiłowałem kosz z kazdej strony na równo, oczywiscie to patent na krótko bo wiekszy luz z kolei szybciej wybije kosz ponownie, i wieksze mogą byc udarności przy uzywania sprzegła.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bartozi » 19/2/2013, 20:04

Heja

Jak dojezdzam i wciskam tylni to tez gasnie. Troche denerwujace to jest. Czy jest mozliwosc ze tarczki sprzegla zalozone sa nie w tej kolejnosci ? bo tez o tym mysle ...
bartozi
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3/7/2007, 10:06
Lokalizacja: FZ

Postprzez Damianooo1998 » 19/2/2013, 20:35

Może wciśnij sprzęgło?
EXC 125
Damianooo1998
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 19/2/2013, 20:55

zalezy jakie moto. choc generalnie kolejność tarczek nie ma znaczenia ( nawet jeżeli są inne, po prostu te środkowe bardziej sie grzeją, i dając większa ilość i zmniejszajac grubosc poprawia sie chłodzenie, ale skraca żywotnosc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr