Zobacz wątek - naciąganie łancucha - na co zwrócić uwage ?

naciąganie łancucha - na co zwrócić uwage ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

naciąganie łancucha - na co zwrócić uwage ?

Postprzez Mentos1111 » 19/2/2013, 16:36

Witam ponownie.

Zwróciłem dziś uwagę na naciąg łańcucha i zastanowiło mnie jedno, pewnie to błachostka ale lubie znac odpowiedzi na takie wlasnie blachostki :) Czym się kierowac przy naciągu łańcucha, śrubą czy tym kwadratowym klockiem i kreskami na ramie ? Napęd mam naciągniety i zawsze kierowałem się wlasnie tym klockiem względem kresek, a dzisiaj zauwazylem że śruba od naciągu z lewej strony wystaje wiecej niż z drugiej. Niby łatwa sprawa ale wole się upewnic i ewentualnie poprawić zanim zacznie się sezon.

Druga sprawa jeszcze, czy w zx6r 99' z tyłu zacisk hamulcowy jest "pływający" ? Wymieniałem płyn i zwróciłem uwage że jest delikatny luz na zacisku i nie wiem czy coś jest nie tak czy jakiś element jest tam "pływający". Z przodu nie ma żadnego luzu i nigdy nie było, z tyłu wcześniej nie zwrociłem uwagi.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Invi » 19/2/2013, 16:50

Z tyłu zacisk jest chyba zawsze pływający. Z przodu w nowoczesnych konstrukcjach tarcze. Zależy na czym masz ten luz raczej nie jest to wyczuwalne ręką.


Kierujesz się tym żeby tylne koło było równo z przednim. Wskaźnik laserowy lub coś idealnie prostego i długiego ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Mentos1111 » 19/2/2013, 16:57

Czyli jest ok z zaciskiem. Jak wcisne dzwignie hamulca to klocki tarcze łapią bo wówczas zacisk nie ma zadnego luzu.
A wiesz może jak jest w gsxr 99 z tymi tarczami ? Pytam dlatego bo kumpel ma i cos ostatnio mowil ze ma luzy na tych nitach na tarczach z przodu.

Czyli napęd to najszybciej tak aby koła były równo przód i tyl, a zadnymi klockami i srubkami sie nie przejmowac i nie sugerowac ?
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 19/2/2013, 17:22

nie do konca liczy sie to co jest własnie w klockach itp. tylko geometria ma byc prosto i tyle ;) ale jak moto jest proste i te wszystkie elementy ma w dobrym stanie. to ustawianie bazując sie na znakach na wahaczu y tych klockach ustawisz poprawnie napęd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25955
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Mentos1111 » 19/2/2013, 17:31

To jednak da sie na klockach. :) dzieki za odpowiedzi. Bo zgłupialem troszke, klocki ustawione prawa lewa strona tak samo a śruba z każdej strony inaczej wykrecona, na co wczesniej nawet uwagi nie zwróciłem bo zwracalem wlasnie uwage na te klocki no i na tak zwane oko czy jest koło prosto
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lysy211980 » 19/2/2013, 18:33

ja tak sobie mysle ze przednie kolo nie powinno pokrywac w lini po pzylozeniu czegos prostego lub lasera bo z tylu jest szersza opona chyba ze doliczajac ruznice :D .
czytalem juz tutaj ze chlopaki pojechali ogladac moto i stwierdzili ze jest po wypadku krzywe bo przylozyli deske do tylnego kola i ruznica wzgledem przedniego byla ok 1,5cm 2cm a to ruznica w szerokosci opon :oops:
lysy211980
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
Lokalizacja: kamien pom.

Postprzez Vergon » 19/2/2013, 20:03

Śruby możesz mieć różnej długości chociażby ze względy na konstrukcję wahacza, w który są wkręcane. Ustaw na klocki, rozpędź się, wrzuć luz i puść kierownicę, jak jedzie prosto to nie ma co kombinować w mierzenie od koła do koła.
Co do zacisku to lekki luz jest wyczuwalny, bo składa się z ruchomych względem siebie 2 części.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Mentos1111 » 19/2/2013, 20:18

Moto jedzie prosto, mialem juz taki naciag jak jezdzilem i nic zlego sie nie działo. dzisiaj po prostu przykuło to moja uwage dlatego chcialem sie upewnić czy dobrze obslugiwalem naped za kazdym razem, i wyglada na to ze prawidlowo. Dzieki wszystkim za rozwianie watpliwosci i konkretne uzasadnienie.
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Invi » 19/2/2013, 20:41

Mentos1111 napisał(a):A wiesz może jak jest w gsxr 99 z tymi tarczami ? Pytam dlatego bo kumpel ma i cos ostatnio mowil ze ma luzy na tych nitach na tarczach z przodu.


Też tak miałem w SRADie. Są wyrobione, najlepiej byłoby kupić nowe i wymienić. Ja jeździłem mimo że tarcza już zdrowo latała i żadnych problemów z hamowaniem nie było.
W żadnym wypadku nie wolno tego zaklepywać czy czegoś tam innego robić.

lysy211980 napisał(a):ja tak sobie mysle ze przednie kolo nie powinno pokrywac w lini po pzylozeniu czegos prostego lub lasera bo z tylu jest szersza opona chyba ze doliczajac ruznice :D .
czytalem juz tutaj ze chlopaki pojechali ogladac moto i stwierdzili ze jest po wypadku krzywe bo przylozyli deske do tylnego kola i ruznica wzgledem przedniego byla ok 1,5cm 2cm a to ruznica w szerokosci opon :oops:


No chyba nikt nie jest tak głupi żeby zapomnieć uwzględnić szerokość opony. Zresztą, ja patrzę z dwóch stron coby zweryfikować "przyrząd pomiarowy" ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez cycu_rsko » 19/2/2013, 21:17

Zaklepac mlotkiem to nawet bylo by trudne ;)
Ja mialem w gixxie mega luz na nitach, mowie cos z tym trzeba zrobic, zgadalem sie ze slusarzem, mowil ze robil juz cos takiego. Uzywal do tego odpowiedniego rozmiaru kulki z lozyska i prasy. Nity byly szczelne, ale nie tak zeby calkiem zablokowac tarcze, po tygodniu jazdy bylo to samo. Wiec jesli maja zbyt duzy luz to tylko wymiana.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Mentos1111 » 20/2/2013, 08:44

to sie znajomy nie ucieszy :D spory serwis mu sie szykuje na ten sezon. Ale to tak niestety jest jak sie kupuje moto po "okazyjnej cenie". A swoja droga jakiś tam wlasnie pseudo mechanik powiedział mu ze mozna to zaklepać, co najlepsze zaoferował swoją pomoc :D
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez RUTRA.RD » 20/2/2013, 12:27

pamietaj ze lepszy luzniejszy niz bardziej napiety
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Mentos1111 » 20/2/2013, 16:33

ustawiam tak aby miał te 3,5-4 cm luzu gdy stoi na stopce bocznej, tak podaje serwisówka
Mentos1111
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr