Zobacz wątek - Pomiar głośności motocykla przez policjanta
NAS Analytics TAG

Pomiar głośności motocykla przez policjanta

Przepisy, prawo
_________

Pomiar głośności motocykla przez policjanta

Postprzez Screamer » 16/2/2013, 22:03

Witam. Zaciekawiła mnie pewna sytuacja podczas oglądania programu w tv. Mianowicie, na ile wiarygodne jest przeprowadzenie pomiaru głośności motocykla przy ruchliwej drodze.
Zainteresowało mnie to kiedy policjant zatrzymuje do kontroli dziewczynę na motocyklu i mierzy dźwięk jaki generuje. Dziewczyna jechała na nowym Kawasaki Ninja 250 (do pojemności nie mam pewności) z założonym akcesoryjnym tłumikiem Yoshimury. Po pomiarze okazało się, że motocykl jest i generuje dźwięk 112dB na dopuszczalne 96dB. Dziewczyna odmówiła przyjęcia mandatu tłumacząc się, że nie była świadoma tego, że wydech przekracza normy, ale nie w tym rzecz.
Ciekawi mnie to na ile wiarygodny może być właśnie taki pomiar przy drodze gdzie poruszają się samochody, wieje wiatr itd. decybelomierz nie oddziela głośności generowanej przez motocykl a innych dźwięków, więc pomiar może być oszukany.
Czy w takim osoba która ma świadomość, że jeździ z głośnym wydechem podczas kontroli odmówi przyjęcia mandatu, może w późniejszym czasie przerobić wydech tak aby ten mieścił się w normach i tym samym uniknie mandatu ?
Avatar użytkownika
Screamer
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 26/8/2010, 18:05


Postprzez leff » 16/2/2013, 22:08

IMO wiarygodny a ona miala pewnie dBkiller wyjety

tlumaczenie pannicy z d00py, pojazd nie spelnia norm i koniec i nikogo nie interesuje czy wiedziala czy nie, nieznajomosc prawa szkodzi
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Screamer » 16/2/2013, 22:18

Jej tłumaczenie to faktycznie z dupy wzięte, ale ciekawi mnie jaki wpływ na pomiar ma otoczenie i czy podczas odmowy mandatu można podać przyczynę jako pomiar niewiarygodny ze względu na inne czynniki i w późniejszym czasie na następne badanie przerobić wydech tak, żeby spełniał normy, chyba że od razu odsyłają na badanie w jakimś wyciszonym pomieszczeniu.
Avatar użytkownika
Screamer
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 26/8/2010, 18:05

Postprzez Invi » 16/2/2013, 22:23

112dB to już w cholerę głośno (no, ale niektórym wypluwają więcej :D).

Te pomiary są na maksa niezgodne z procedurami, poszukaj gdzieś na forum było o tym szerzej mówione. Czasem nawet mierzą ile moto dB wypluwa w ogóle, podczas gdy powinno się przy połowie obrotów mocy maksymalnej.

Ja pamiętam filmik z TVN turbo jak koleś po takim pomiarze stracił dowód za FABRYCZNE wydech w jakimś Moto Guzzi.

To za takie rzeczy dają mandaty zamiast po prostu zabrać dowód? Chyba naprawdę muszą ich ostatnio nieźle ganiać żeby zbierali kasę :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez mati22252 » 16/2/2013, 22:53

Tak samo jest właśnie z tym pomiarem w połowie obrotów mocy maksymalnej. A jak przychodzi co do czego to policjant patrzy na skale i każe kręcić do połowy. Problem polega na tym, że mój motocykl moc max ma 11250 seryjnie a obrotomierz wskazuje do 16krpm i to całkiem zmieni pomiar.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez Jasiu123 » 17/2/2013, 00:01

Dokładnie tak... o tym samym chcialem wspomnieć. Nie wiem przy ilu procentowo obrotach dokładnie powinno sie dokonywać pomiaru, czy ma to byc polowa obr. 60% czy 70%. Przyjmijmy że 50% maksymalnych obr. Ale podstawowym błedem dokonywania pomiaru jest to że policjant patrzy na obrotomierz gdzie widnieje (na przykładnie kolegi wyżej) 16 tyś obr i każe kręcic do połowy czyli do 8 tyś gdzie moto wkręca się ledwo powyżej 11 tyś i połowa to 5,5 tyś.
To jest moim zdaniem glówna przyczyna zabierania dowodów za glośny wydech gdzie w rzeczywistości wcale może nie przekraczać normy.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez Dyz!o91 » 17/2/2013, 13:11

W takim razie trzeba wiedziec o swoim moto na tyle aby pozniej moc odmowic przyjecia mandatu bo inaczej z nimi sie nie wygra
PS. Ten policjant z TVN turbo co robi pomiary strasznie mnie irytuje, nie moge na niego patrzec ale to tak chcialem sie wyzalic ;p
Honda CG 125 1998r.
Avatar użytkownika
Dyz!o91
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 28/2/2012, 00:18
Lokalizacja: Konin/Poznań

Postprzez ZooL » 17/2/2013, 15:12

na tabliczce znamionowej na ramie jest podane przy jakich obrotach dzwiek ma byc mierzony (i obok informacja ile moto fabrycznie wypluwa).

Jesli o sam pomiar chodzi, to jak wiadomo dzwiek bedacy fala podlega zjawiskom dla fal typowym tzn dyfrakcji i interferencji, z czego to drugie jest w tym przypadku istotne. Biorac pod uwage halas otoczenia i fakt ze przy pomiarze "wazny" jest pik maksymalnego natezenia dzwieku - pomiar jest gowno warty... no ale ze to polska wlasnie to nikogo fizyka czy logika nie obchodzi, skoro mozna dac mandat.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez fasoliusz » 17/2/2013, 16:03

A jeśli nie będę miał obrotomierza to skąd oni będą wiedzieć na ile mam wkręcić moto?
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez fincher » 17/2/2013, 16:42

Wtedy będziesz musiał odkręcić połowę manetki i tyle.......
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Invi » 17/2/2013, 19:16

Geniusz :D Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie przy manetce do połowy silnik kręci się do odciny :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12



Powrót do Prawo



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr