Zobacz wątek - yamaha thundercat - brak iskry

Reklama

NAS Analytics TAG

yamaha thundercat - brak iskry

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

yamaha thundercat - brak iskry

Postprzez hudy8 » 16/2/2013, 10:41

Witam.Kupiłem motocykl (yamaha tundercat 600cc 98r) jakiś czas temu i do soboty było wszytko ok.W sobotę padł mi akumulator wiec wymieniłem na inny.Po tym zabiegu motor nie chce odpalać.Powód - brak iskry na wszystkich 4 świecach.Rozrusznik kręci,światła świecą.Wziąłem w łapę serwisówke i po kolei (w miarę możliwości) sprawdzałem wszystkie elementy.Do tej pory sprawdziłem: Bezpieczniki,akumulator,świece,kable przy stacyjce i wyłączniku awaryjnym,czujnik przy nóżce,oporność czujnika położenia wału,oporność cewek,chyba wszystkie wtyczki.Do cewek dochodzą dwa kable gruby czerwono czarny (do obu cewek) i pomarańczowy a do drugiej szary.Na tych grubych po przekręceniu stacyjki dochodzi 12V wczoraj do tych dwóch pozostałych też dochodził 12V dziś zauważyłem że nie ma ale podczas kręcenia rozrusznikiem miernik pokazuje jakieś wartości jednak jest zbyt niedokładny.kolega poradził mi bym podpiął do tych kabli żarówkę 12V i podczas rozruchu powinna świecić.Niestety nie świeci.Zresztą zastanawiam sie czy to podpięcie żarówki jest dobre bo jak ma świecić jak na obu kablach jest 12V?? A gdzie masa?? Do sprawdzenia mam jeszcze moduł zapłonowy i przekaźnik jednak za cholerę nie wiem jak je skontrolować.Moduł to chyba tylko podmieniając na inny a przekaźnik jak sprawdzałem nie ma żadnych przejść na pinach mimo iż powinien mieć na dwóch.Może ktoś z was coś jeszcze doradzi co sprawdzić bo mi już ręce opadają...
hudy8
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/2/2013, 10:33


Postprzez piotr_motoland » 16/2/2013, 12:40

Witam.Niech kolega sprawdzi głowny bezpiecznik,po czerwonym kablu od akumulatora dojdziesz do przekażnika,wyciągni bezpiecznik,sorry ale nie pamiętam wartości,wymień i po sprawie.
piotr_motoland
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
Lokalizacja: polska

Postprzez hudy8 » 16/2/2013, 12:55

To by było zbyt proste.Dziś znów wziąłem serwisówkę do ręki i sprawdzałem wszytko po kolei.Czyli tak:
Bezpieczniki - wszystkie ok
Akumulator - ok
Świece - ok
Kapturki świec -nie sprawdzałem
Cewki - ok 2,9 ohm,prąd do cewek dochodzi 12V na czerwono-czarnym kablu
Kable od stacyjki - mają przejście Czerwony - Brązowo niebieski oraz Niebiesko-czarny i niebiesko-żółty
Przełącznik awaryjny - sprawdzony,kable mają przejście czerwono-biały z czerwono-czarnym
Czujnik (neutral swith - nie wiem od czego jest) - jest przejście miedzy kablem jasno niebieskim a uziemieniem
Czujnik podnóżki - jest przejście na kablach czarny - czarny po złożeniu podnóżki
Kable przy przekaźniku (starting circuit cut-off relay) jest przejście miedzy kablami czerwono-czarny a jasno zielony oraz na kablach niebiesko,żółty a jasno zielony po podaniu 12V (po przekręceniu stacyjki)
Czujnik położenia wału - zmierzony,opór 200ohm (ma być między 189 a 231)
Sprawdzone wszystkie wtyczki,wszytko psiknięte kontaktorem.
Nie mam już żadnych pomysłów...
hudy8
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/2/2013, 10:33

Postprzez relakzstyle » 16/2/2013, 16:13

mialem w sradzie podobnie, w serwisie najpierw zalatwili mi modul(zwarcie) - kupilem nowy. No ale potem zle podlaczyli kable. Inny mechanik znalazl to zle podlaczenie pozmienial kable i jest wszytko gitarka. Motocykl rowniez krecil, swiatla dzialaly, aku naladowane. Ale nie odpalal. U mnie przyczyna byl modul... Zanim mechanik doszedl do tego wymilem wiazke elektryczna , wszystko inne zostalo srpawdzone. Modul kupilem uzywany z gwarancja. Za nowke wolali ok 3 koła - w ASO. Koszt uzywki w granicach 250,00 zł, Podmien modul i bedziesz wiedzial
relakzstyle
Świeżak
 
Posty: 118
Dołączył(a): 24/5/2011, 16:07
Lokalizacja: Puck

Postprzez hudy8 » 3/3/2013, 19:21

Witam ponownie.Przez kilka dni zająłem się sprawdzaniem co uległo awarii i jedyna rzecz jaka mi pozostaje to cewki.Moduł, przekaźnik oraz stacyjkę sprawdzałem podpinając pod inny motor i wszytko działa.Impulsator ma odpowiednia oporność i podpinając pod niego diodę podczas kręcenia dioda mruga.W końcu zająłem się cewkami.Do cewek impuls dochodzi gdyż jak wpiąłem pod nie diodę na 12V to podczas kręcenia dioda mrugała.Jednak bardzo się zdziwiłem jak wpiąłem tą diodę zamiast świecy (jedna nóżka do kapturka druga do masy). Podczas kręcenia dioda również mrugała a przecież powinno ją od razu spalić.Mimo tego cewki maja odpowiednią oporność na uzwojeniu wtórnym jak i pierwotnym.Zrobiłem jeszcze jeden test i podpiąłem cewkę bezpośrednio pod akumulator.Jeden pin cewki zmasowałem,zmasowałem świecę a na drugi pin cewki dotykałem plus z aku.Iskra na świecy się pojawiała jednak bardzo słaba że ledwo było ją widać.Czy macie jeszcze jakiś pomysł jak sprawdzić cewkę?? Czy mimo odpowiednich oporów cewka może być zepsuta??
hudy8
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/2/2013, 10:33



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości




na gr