Zobacz wÄ…tek - Tarcza hamulcowa- pytanie
NAS Analytics TAG

Tarcza hamulcowa- pytanie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Tarcza hamulcowa- pytanie

Postprzez darecki66 » 22/6/2007, 16:26

Witam. Posiadam Suzuki GS 500E i przednia tarcza ma luzy na nitach. Co z tym zrobić i czy w ogóle mozna tak jezdzic?? Czy nie grozi zadne niebespieczenstwo??
POzdrawiam
Kawasaki Er 5
darecki66
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19/6/2007, 15:35
Lokalizacja: Boćki


Postprzez mar111cin » 22/6/2007, 19:08

nie wiem nie znam się, ja tutaj tylko sprzątam, ale może GSy miały montowane pływające tarcze hamulcowe?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)


Postprzez cichy » 22/6/2007, 21:59

mar111cin napisał(a):nie wiem nie znam się, ja tutaj tylko sprzątam, ale może GSy miały montowane pływające tarcze hamulcowe?


To, że jest pływająca, nie oznacza, że ma być luźna na nitach.
Taki kit to wciskają handlarze, jak chcą ci taki bubel wcisnąć.
Pływająca tarcza jest lekko skrzywiona.
Taką tarcze można spróbować sklepać na nitach, jeżeli luz jest niewielki można trochę pojeździć, aczkolwiek najlepiej zmienić tarczę.
Do tego modelu tarcza nie powinna być droga, tym bardziej, że jest tylko jedna.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez mar111cin » 22/6/2007, 22:28

heh w sumie to sobie pomyślałem że może powiedział nity myśląc o czymś zupełnie innym ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Inku » 22/6/2007, 23:14

Mam dokładnie tak samo. Cichy ma rację, tarcza jest pływająca więc ma minimalny luz. Ale to nie znaczy ze ma być luźna. U mnie przy chyba 12,5 tys km pojawił się luz. Gadałem z chłopakami w warsztacie. Koszt roznitowania i zanitowania takiej tarczy to 200-250zł. Nowa tarcza EBC to ok 800zł a oryginalna 1200zł więc nie uważam, że to niedrogo. Pozostaje jeszcze zakup używanej ale jaką masz pewność, że po tysiącu km nie pojawi się luz?

Ja moją chcę uratować ściskając (sklepując) na nitach tym bardziej, że tarcza nie ma nawet minimalnego progu. Zastanawia mnie tylko od czego taki luz? :shock:

Daj znać jak coś wymyślisz w tym temacie.
Pozdrawiam
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez Grubas » 24/6/2007, 18:35

Sorki, że piszÄ™ nie na podstawie swojej i do tego peÅ‚nej wiedzy tylko siÄ™ podpieram kolegÄ…, ale…. qmpel ma CBR 600 RR takÄ… tylko na tor i ma takÄ… tarczÄ™ co mocno lata na nitach, przynajmniej 0,5 mm. Podobno tak ma być. Wielu siÄ™ dziwiÅ‚o. Nie wiem jak u Ciebie, bo Twoja GSka nie rozgrzeje tak tarcz jak ta Honda, ale nie wykluczone, że jest to dobrze. Serwisówka? To sÄ… oryginalne tarcze?
Cichy i darecki66 co znaczy wg Was „luźna” bo to różnie wychodzi? A jak jest pÅ‚ywajÄ…ca to co ma stanowić o tym „pÅ‚ywaniu”. Mnie ta ww tarcza wydawaÅ‚a siÄ™ strasznie luźna.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez simonw » 24/6/2007, 18:45

heh wlasnie pytanie o tyle dobre, ze w manualu mam niby na tyl fixed disc a na przodzie floating :) tez chcialbym wiedziec jaka jest roznica, bo akurat tego nie doczytalem nigdzie.
Bylbym wdzieczny :)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez drvall » 24/6/2007, 18:58

co wy wymyślacie luz na nitach to najlepsza droga do ich ścięcia a o konsekwencjach nie chcę pisać
drvall
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 18/2/2007, 16:58

Postprzez mar111cin » 25/6/2007, 07:28

mi się wydawało że to polega na tym :
tarcza powiedzmy że składa się z trzech części, takiej gwiazdy w środku, obręczy hamującej na zewnątrz, i z takich kółek (jak od łożysk ;) ) łączące jedno z drugim. Mi się wydawało do tej pory że pływająca tarcza ma luz na tych właśnie kółkach między nimi a obręczą hamującą. Wtedy by to miało jakiś sens. Ale po wyższej lekturze troche zwątpiłem.


Faktycznie zgodze sie z Drvalem że luz na nitach spowoduje ich ścięcie.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Inku » 25/6/2007, 17:28

Mar111cin to dobrze myślałeś. Chodzi o luz na tych kółkach łączących (nitach, pływakach) różnie to nazywają.

viewtopic.php?t=7232&highlight=luz+tarczy+hamulcowej

Luz jest na tyle duży, że w pierwszej fazie hamowania słychać wyraźny stuk a jak przód zanurkuję głębiej przy ostrym hamowaniu to słychać kolejny stuk bo środek tarczrczy mocniej przesuwa się do tyłu. Wcześniej tego nie było, co znaczy , że nie jest w porządku.

Nie wiem co o tym myśleć. Grubas pisze, że u jego kumpla w CBR też jest luz. Na innym forum wyczytałem, że ludzie tak jeździli i nic wielkiego się nie stało. Jak znajdę to wkleję tu ten temat. Pozdrawiam
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez cichy » 26/6/2007, 09:21

Pływająca tarcza powinna być skrzywiona o jakieś 0,3mm, czy jakoś tak, żeby rozchylać delikatnie klocki.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê