Zobacz wątek - Wymiana łańcuszka rozrządu ZX6 99r
NAS Analytics TAG

Wymiana łańcuszka rozrządu ZX6 99r

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wymiana łańcuszka rozrządu ZX6 99r

Postprzez Grzegorz429 » 13/2/2013, 16:14

Witam:)
Aktualnie posiadam zx6 99r (po wypadku, rama jest profesjonalnie zespawana-dlatego chcę dokonać napraw sam i uniknąć dodatkowych kosztów)
Interesuje mnie instrukcja wymiany łańcuszka rozrządu w zx6 99r i regulacja zaworów. Dokonywałem wielu napraw w starszych maszynach i tą udało mi się rozebrać do spawania a następnie złożyć i uruchomić :) Proszę o rady i wszelką pomoc w formia zdjęć i filmików

Dziękuję i pozdrawiam
Grzegorz429
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 26/5/2012, 13:00


Postprzez Seba_ER5 » 14/2/2013, 00:54

Nooo to :D ... trzeba rozpolowic silnik ;D, chyba ze da rade dorwac zakuwany lancuh.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez cycu_rsko » 14/2/2013, 10:59

Seba a tam rozrzad nie idzie z boku silnika ? Bo jesli tak to nic nie trzeba rozpolawiac.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Seba_ER5 » 14/2/2013, 11:19

Idzie ale jak jest odlany kołnierz jak w 636 to trzeba. Nie idzie włożyć łańcucha. W F4 jest odkręcany a w 636 to monoblok. Dodam tylko ze uszczelki jak oryginalne to nie są tanie. ~200-240pln na pod głowicę i pod cylindry bo mogą się zruszyć.
Did oferuje łańcuch rozrządu i chyba jest z zakuwką. Od 2003 roku wszystkie kawy maja ten sam łańcuch rozrządu i nie idzie kupić z zakuwką. Pewniejszy jednak jest single ended.

rama jest profesjonalnie zespawana-dlatego chcę dokonać napraw sam


Na torach wyścigowych amatorzy często latają z pospawanymi ramami. Nie znaczy jednak ,że raz pospawana rama nie pęknie. Problem jest w tym ze rama później pęka obok spawu w strefie wpływu ciepła - naprężeń. Na ulicy bym tego nie próbował jazdy takim motocyklem, szczególnie ,że pewnie nie zostało zrobione badanie rentgenem w poszukiwaniu niedoskonałości spawów. Na torze wpadniesz w pułapkę piaskową na ulicy na latarnie.
Twój wybór i go szanuje ważne by nie zatajać przy sprzedaży.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez cycu_rsko » 14/2/2013, 11:26

A no to lipa. Mozna zawsze kupic zakuty, rozkuc zalozyc i zakuc spowrotem ;) Tyle ze co zakuty farbrycznie to jednak pewniejszy
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez mirekm71 » 14/2/2013, 13:56

Nie sadze, zeby zakuty lancuch mogl ulec uszkodzeniu. Jeszcze nie slyszalem o takim przypadku.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez cycu_rsko » 14/2/2013, 14:49

A ja nie tylko slyszalem ale i widzialem ;)
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez mirekm71 » 14/2/2013, 15:01

Moze ktos to zle zrobil chociaz czynnosc nie jest skomplikowana. Moze przyczyna bylo cos innego- uszkodzony slizg, duzy luz? Obciazenia taki lancuch przenosi niezbyt duze. Jak bym mial rozbierac silnik to wolalbym zakuc.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez cycu_rsko » 14/2/2013, 16:33

No wlasnie o to chodzi ze nie bylo to wykonane prawidlowo. Tak samo zakucie napedowego niby proste a tez mozna to zle zrobic.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Voxx » 14/2/2013, 17:40

łancuszka nigdy nie wymieniałem ale jesli producent dopuszcza zakuwanie to nie ma czym sie martwic , i to chyba logiczne ze wszystko trzeba zrobic jak trzeba , nie wiem po co o tym sie rozpisuja ' jesli tego nie robiłes popros kogos kto ma doświadczenie i zrób to z nim , nauczysz sie przy okazji , najważniejsze sa znaki na rozrzadzie przed rozebraniem maja byc tak jak po złozeniu , najlepiej porób foty i notatki przed a puzniej bedziesz miał o wiele mniej roboty , a masz do niego manuala jakby co? ,
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez mirekm71 » 14/2/2013, 18:28

W saabie jakims kiedys wymienialen to rozcialem, zlaczylem oba, przekrecilem w kolo i zakulem nowy lancuch. Latwiejsze niz wymiana paska :-)
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Seba_ER5 » 14/2/2013, 19:59

Problem moze sie pojawic od 03 roku gdy wszystkie maja lanuch zakuty w OEM a zaden producent nie robi zakuwanego. W tym wbrew temu co niektorzy sprzedawcy pisza DID nie robi lancucha do tych modeli od 03...
Tak wiec problem sie pojawia przy doborze zakowki. Tak mozna sie pokusic o dobranie zakowki w przypadku stuntu i malych predkosci tak w innym przypadku mysle ze jest to skrajny....zm. Samochod to juz raczej inna sprawa :).
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez piotr_motoland » 16/2/2013, 12:53

Witam.Kolego jeżeli moto nie ma przejechane 40tyś,proponuje zakupić nowy napinacz rozrządu,zaoszczedzisz na kasie i czasie.A jeżeli chodzi o spawaną "prowesjonalnie "ramę, nie ma takiego pojęcia.Wartość stopu z którego została wykonana rama,nie odpowiada wartosci materialu którym było łaczone uszkodzenie.Dlatego w 9 kolegi wymieniłem mu na używaną zakupioną z dokumentami na Ebay,w tym przypadku zaoszczędzisz na zdrowiu.pozdrawiam.
piotr_motoland
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
Lokalizacja: polska



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr