Zobacz wątek - KTM 250 SX 2009 ROK Warto?

KTM 250 SX 2009 ROK Warto?

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

KTM 250 SX 2009 ROK Warto?

Postprzez Lecha1koks » 12/2/2013, 16:05

Witam Jestem tutaj nowy wiec siemanko wszystkim.Wiec tak ma pytanie czy warto kupuc ktm 250 sx z 2009 roku?Chodzi mi o to czy jest to dość awaryjny model czy nie?
Jaki i inne rzeczy takie jak:
-Jazda u mnie to bedzie lasy piachy szuter i czasami tor ale nie często bo zcynam dopiero przygodę z Motorem
-wiem ze 250 w 2 t to silny motor i takiego szukam
-żywotność tloka?
-żywotność cilindra
-jakieś wady ogolno znane?
-spalanie czy ten zbiornik nie jest troche zamały(jaki zasieg na nim mniej wieceja)
Ogólnie cenowo jak by to wygladalo planuje przeznaczyc ok 15 tysi wiec nei jest już tak mało chyba:)
Dodam jeszcze ze jeździłem wcześniej Qudem Raptorem 660 wiec cos tam się znam już;)
I jeszcze chciał bym wiedziec na co zwrucic uwage przy kupnie.Dzięki i pozdrawiam czekam na wypowiedz expertow w tej dziedzinie.
Lecha1koks
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12/2/2013, 08:05


Postprzez henio12323 » 12/2/2013, 16:35

1) moto jak zadbane i odpowiednio serwisowane jest praktycznie bezawaryjne, wiec model jest ok
2) zaczynasz z motorem jazde, czy motocyklem ? zaczynasz wiec po co sie pchasz na torową wyczynową 250tke ? spoko ale gdyby to był 4T i wersja EXC :P ja bym sie nie pchał w tak duzego 2T bo nie ogarniesz. zwłaszcza że chcesz smigac crossówką po piachu. poluj lepiej na enduro czyli EXC, duzo lepiej sie sprawdzi jako 1 moto, jest mniej wściekłe, ale i tak nie raz cię zaskoczy nawet 125 ccm. i też da sie pobawic na torze MX
3) po co szukasz jak się mozesz uszkodzić ? i nie ogarniesz a zamulając niszczysz motocykl
4) żywotność tłoka w tym terenie co podałeś jest bardzo trudna do określenia to torowa maszyna 40 mth na torze i tłok do wymiany. jak bedziesz katował po lasach na prostych, a potem na torze zamulał te czasy mogą byc rózne
5) to zalezy od dbania, od uzytego tłoka, od pasowania itp itd. niektórzy robią 2 tłok i cylinder won, a niektórzy duzo więcej
6) jak kazdym ktmie wady i zalety, sprzegło hydrauliczne, co jest i wadą i zaletą jak sie zacznie sypać. generalnie typowych wad nie ma bo by nie wyjechał z fabryki
7) 1 bak po torze to około 1 mth i około 40 kilometrów. w innym terenie to zalezy od jazdy a to jest średni przelicznik
8) po quadzie wiesz przynajmniej po której stronie jest dzwignia zmiany biegów i hamulec - a pojęcia o jeździe w terenie nie masz najmniejszego ;)

także jak chcesz to kupuj ale jak dla mnie to ogromny bezsens. sam miałem 250 w 2T jako amator i wiem jak to jest. moto albo jest mulone, albo katowane bezsensownie na prostej w lesie. ( gdzie tak samo mozna by jechac np jakims duzym 4T typu yamaha xt 600 ;P a wychodzi nieporównywalnie taniej ) po torze nie ogarniesz bo wiekszosc zawodników boi sie przesiadac na 250 w 2T. no i sprawa terenu - crossówki są generalnie na tor. jak masz tyle kasy to kup sobie enduro typu ktm EXC 450, nawet te starsze 2007 rok. bedzie ci sie 10X lepiej jeździło, mniejsze spalanie, mniejsze koszta niz utrzymanie SXa w lesie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 12/2/2013, 16:44

Jak pierwsze moto to nawet exc 450 jest za mocna, może lepiej exc 200, 125. Bo chyba exc 450 to najmocniejszy z exc 4t mocniejszy nawet od exc 525, tak czytałem.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 12/2/2013, 16:53

spoko sprzet do ogarniecia nawet przez amatora ;) oczywiscie jest mocny, i nowszy jest mocniejszy od 525, ale nieco mniej narwany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawidsx » 12/2/2013, 17:12

Co do Exc 450 to jest spoko motor , ogarniesz spokojnie , wiem po sobie :D
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Marcin1324 » 12/2/2013, 17:18

Aha chyba że tak :D . to czemu wszyscy mi mówią żeby kupić dt 125 skoro exc 450 jest do ogranięcia przez amatora, szczególnie przy mojej wadze :D .
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez kris514 » 12/2/2013, 17:21

Pytanie czy ty masz doświadczenie?? (jeździłem wr400) i muszę powiedzieć że czuje respekt, 2 sprawa koszty utrzymania Wiesz jakie?? a na dodatek przedmówca zaznaczył że szuka czegoś mocnego
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Lecha1koks » 12/2/2013, 17:28

Koledzi chodzi o to że znajomi jeżdżą 4 t i jeden ma ktm 2006 250 2 t i na tym czułem sie najlepiej.Chodzi mi razcej lżejszy motocykl a 4 t sa znacznie cięższe.Trudno jak sie uszkodze to sie pozbieram wyzdrowieje i dalej bede jeździł.Kolego wolał bym kupic troche lepszy sprzet niż dojechanego i zaraz cos robić bo nei o to chodzi.A juz tak raz mialem wiec kolejny sie nie natne.No o o ten mały zasięg własnie bardzo sie bałem.bo nie sztuka suzkac co chwile stacji paliw.:(:(Akurat Yamaha raptor to quad z napędem an tył i to też jest to tylko na lasy pola łąki i tor.Kolego lepiej sie porwać na wyzwanie i ogarnać ten sprzęt niż kupic pokoleji 125 potem 150 potem 200 potem 450 i potem dopiero 250 2 .Ja nie mam zamiaru zmieniać co 1 rok bo to nie o to choddzi co nie?Myślisz ze mniejsze koszty utrzymania kolega teraz robi wr 400 i go zjada z butami.Potworne koszty i 4t jest ciężko samemu zrobić a 2 t chyba do ogranięcia zmiana tłoka czy se mylę? Nie kolego jeździłem trochę kolegi wr 400 przed remontem to ci powiem ze fajnie nwet tylko trochę ciężka jak dla mnie ja ważę 65 kg w ciuchac i butami to z 70 wiec mówię kierował bym się w 2 t bo leki ale ten zasieg na jednym zbiorniku mnie boli bo nie ma jak paliwa zabrać ze sobą chyba że macie jakieś spodosby to bym bardzo prosił.Znalazłem taką maszynę o która pytam podaje link i czy możecie mi coś o niej powiedzieć na pierwszy rzut oka?
Wiem i liczę sie z tym że bedzie trzeba zrobić prawdopodobnie tłok bo nie wiadomo w jaki jest stanie.
A jeszcze jedno ewentualne koszty tłoka?Cylindra?I ogólny koszt wymiany ?Dzięki bardzo za szczegółową pomoc .
Lecha1koks
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12/2/2013, 08:05

Postprzez Marcin1324 » 12/2/2013, 17:37

kris514 Ja rozumiem tylko tak napisałem, bo nie chodzi mi teraz o koszty eksploatacji tylko o moc bo kolega Lecha1koks też zaczyna przygodę z motorem, a mówicie że exc 450 jest do ogarnięcia a mi wszyscy powiedzieli że husqvarna te 410 jest za mocna, teraz jak myślę to i tak nie kupił bym ani jednego ani drugiego bo są za drogie w utrzymaniu, i wole kupić jakieś mniejsze 2t. Tylko nie wiem ile kolega ma lat bo pewnie jestem młodszy :D.


A koszty no tłok gdzieś 400zł cylinder nwm. ale do exc 125 1500 zł, a wymiana nic trudnego ściepujesz cylinder wysyłasz do pomierzenia dobierają ci nowy tłok uszczelki 100 zł składasz i ogień czyli wszystko gdzieś 600 zł, co drugi tłok korba też gdzieś 400 zł tylko korby sam nie założysz, musisz wysłać do warsztatu i rozebrać na pół silnik i ewentualnie łożyska simeringi co trzeba będzie.
Ostatnio edytowano 12/2/2013, 17:44 przez Marcin1324, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez Lecha1koks » 12/2/2013, 17:41

Kris 514 Doświadczenia jako takiego nie mam ale poto kuuje zeby je nabyć co nie?Jeździłem i 400 wr ktm 250 2006 r Znaczy pokonałem na nich mołe łącznie z 50 km po leśnych drogach .No patrząc na ceny części to tak z gróbsza wiem ale czekam na wasze opinei dlatego tutaj pisze o to jest chyba forum co nei ?Czy na forum sa tylko osoby które sie wywyższają i (kozaczą)Ładnie napislem grzecznie z prośbą o pomoc wiec pytam chudi mi o koszty utrzymania takiej maszyny zaznaczma ze jestem weekendowym jeźdzą bo pracuje za poza domem i jestem tylko na weekend w domu a w tygodniu nikt nie jeździ.
Lecha1koks
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12/2/2013, 08:05

Postprzez Lecha1koks » 12/2/2013, 17:43

Ja koleżko 21 wiec chyba ja bedę młodszy:)Chodzi o te koszty utrzymania może ktoś podrzucic jakie one sa np rpzy tym modelu co ja bym chciał zakupić?
Lecha1koks
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12/2/2013, 08:05

Postprzez kris514 » 12/2/2013, 17:46

Lecha poprzedni post nie był do ciebie :D
jeśli chodzi o utrzymanie to myślę że co jakieś 140 mth remont (co połowę tłok) taki remont nie jest aż tak drogi jak w 4t (poniżej 1500zł), jeśli umie się oszczędzać (pyrkać to w crossie 125 spalanie na poziomie 3l/h) Więc dajmy na to zbiornik na 2 h jazdy (słyszałem też teorie że 250 mniej spali).
Sam trzymam się 2t (ma to coś) i akurat zmieniam z 125 na 200 (ma piękny dół) Jeśli myślisz o jeździe nie po torze to 250 w 2t będzie lepszym wyborem niż dajmy na to 125 w 2t (czasami nie daje rady na podjazdach)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Marcin1324 » 12/2/2013, 17:49

No to ja jestem młodszy bo mam 15 lat. A ty kris kupujesz exc 200.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez Lecha1koks » 12/2/2013, 18:00

Wiec to kolego kris 514 chciał właśnie usłyszeć a idze zrobić taki remont samemu czy raczje trzeba serwis stawiac?Kris dzieki bardzo za rozwianie moich wątpliwości.Zdaje sobie sprawie że to jest paliwo żerny sprzęt ale to jest ta cała frajda.Tylko jak tu paliwo transporotować na latanie po lesie ma ktoś jakiś pomysł już czy nie bardzo?Bo czas 2 h to jest strasznie mało:(Quadem na kotle to cały dzień latania prawie tylko tam było 17 litrów.Ale mniejsza w to kris dzieki bardzo bardzo i pomogłeś jestem ci falceh winny:):)Ale raczej na trasie się nie spotkamy inne kierunki to ci nie postawie a moze kiedyś.:)Ale jeszcze raz dzięki.Jak zakupie to jest bedzie pierwsyz weekend marca to zapodam fotki co mi sie udało wyrwac i pewnei bede pytał co jak dalej i wogle.Pozdrawiam
Lecha1koks
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12/2/2013, 08:05

Postprzez kris514 » 12/2/2013, 18:02

A ja kupiłem i wyremontowałem sx 200 :D i mam 17 lat :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Marcin1324 » 12/2/2013, 18:23

możesz z 5 litrów wziąć do becoka, albo jakąś kase setke albo dwie oleju i na tanksztele.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 12/2/2013, 18:42

1) mozna kupic powiekszany bak, ja miałem z fabrycznego 7 litrowego zamontowany koło 15 litrowy bak ;)

2) na tor i 250 bo na podjazdach lepiej wyrabia ? no sory ale nie wiem gdzie ty widziałeś tor, gdzie 125tka miała problem na podjazdach xd przecież kazda 65tka kierowana przez dzieciaka przelatuje sporo hopek, dzieciaki na 85tkach latają wszystkie hopy na wiekszosci torów w polsce. wiec jak 125tka moze byc za słaba ?

3) kolego no super że chcesz 250, ale 450 nie jest wcale aż taka cięzka ;) i nie porównuj ktma za 15 tysiecy do starego trupa yamahy WR 400 który jest najwieksza padliną jaka moze byc. yamaha zaczyna się od 450. wczesniejsze modele 400 i 426 to padaki jakich mało.

co do kosztów cylinder lekko 1500 zł, tłok 500, reszte sobie sprawdź na allegro ;) ja tych cen z kosmosu nie biore. a jak nie allegro to ASO ktma, np ktm wojeciechowicz, gdzie masz ceny wiekszosci częsci podanych.

skoro sie ładujesz w 250 w 2T to po kiego sie w ogóle pytasz o opinie ? dla mnie to chory pomysł, dlatego że nie masz doswiadczenia w tej kwestii a ładujesz sie w jedne z najmocniejszych motocykli. chcesz - kupuj tylko nie pytaj sie o opinie kltórej i tak nie zamierzasz zmienić ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Lecha1koks » 12/2/2013, 19:25

Nie chodzi ze nie zmienei swojej opinie tylko chciale msie upewnic czy to dobry wybór miec z cenai tak myslałem ze cos koło tego bedzie ale i tak nei ma tragedi.Zawsze miałem to o co najmocneijsze i najlepsze dlatego dalej bede to mial.Dzięki za opinie i pozdrawiam.
Lecha1koks
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 12/2/2013, 08:05

Postprzez kris514 » 12/2/2013, 20:30

Heniek ale jest napisane ze nie na tor (a tam nierazprzydaje sie wiekszy moment) jesli na tor to 125 byla by najlepszym wyjsciem
(a tak po za tematem to czemu ty masz exc 525 a nie np exc 250?)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 12/2/2013, 21:03

ja mam 525 bo śmigam w takim terenie, że 250tka w 4T dostaje zadyszki. po prostu sąto czesto dalsze wypady w róznym terenie, od podjazdów, przez bagna, do kilku kilometrowych prostych odcinków. moto mało pali, wszędzie się nieźle sprawdza. 250 musiał bym ciagle ostro kręcić.
2T z kolei na długie proste jest dla mnie niewygodnym moto, nie lubie tego jęczenia jadąc jednostanie. jedynie rozpędzanie daje frajde, ale jak pisałem często musze dojechac gdzies np 15 km po prostym i wtedy 2T wypada słabo no i spalanie - na moje wyjazdy musiał bym brać w plecak benzyne co jest ani wygodne ani bezpieczne.

choc gdybym mieszkał np w górach gdzie są na prawde trudne tereny wziął bym własnie 250 w 2T jakiegos EXC
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości




na gr