Zobacz wątek - rozrząd CBR
NAS Analytics TAG

rozrząd CBR

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

rozrząd CBR

Postprzez xatt » 21/6/2007, 21:07

nawiązując do tematu już gdzieś tu poruszanego... CBR 600f 2001rok niecałe 15000 przebiegu (prawdopodobnie przebieg oryginalny ale na 100%nie wiem niestety...)... przy około 4000/min takie swoiste brzęczenie z okolic silnika...w serwisie wymienili mi łańcuszek rozrządu na nowy (choć wg mechanika poprzedni był "jak nówka" :? ), jakieś tam ręczne poprawienie napinacza, i jak wyjechałem z warsztatu najpierw było OKi, nie było tego brzęczenia wkurzającego znaczy, a po zrobieniu paru km słyszę że znów się zaczyna (co prawda ciszej niż poprzednio ale jednak...) Moje pytanie: Czy nie powinni mi wymienić razem z łańcuszkiem też napinacza???
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu

...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)


Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać ;)
Avatar użytkownika
xatt
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
Lokalizacja: WhiteStock


Postprzez musieli » 22/6/2007, 10:39

Przede wszystkim powinni Ci wymienić napinacz a nie łańcuszek. Jeśli łańcuszek jest do wymiany to też wymienia sięgo w komplecie z napinaczem (i czasem ze ślizgami). Jakie "ręczne poprawienie" napinacza??? Jakieś bzdury. Okantowali Cię i tyle...
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone


Postprzez xatt » 22/6/2007, 20:20

musieli napisał(a):Jakieś bzdury. Okantowali Cię i tyle...


...a robiłem to w podobno najlepszym serwisie motocyklowym w mieście....i 4 stówki poszły się...
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu

...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)


Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać ;)
Avatar użytkownika
xatt
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
Lokalizacja: WhiteStock

Postprzez elco » 23/6/2007, 19:15

napinacz zawsze wymienia sie z lancuszkiem. Napinacz moze byc reczny - wymagajacy okresowej regulacji, aczkolwiek w motocyklach sportowych sie takiego nie stosuje, i w twoim na 100% takiego nie ma
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez xatt » 10/7/2007, 14:11

po interwencji zmieniono mi również napinacz ( czekałem na to 2 tyg. i dopłaciłem 1,5 stówy). Gość w warsztacie powiedział że nie było to do końca potrzebne bo jeszcze można było jeździć na starym i takie świsto-brzęczenie w okolicach 4000 obr. w hondach CBR to norma...ale jak już zmienione to zmienione :?
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu

...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)


Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać ;)
Avatar użytkownika
xatt
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
Lokalizacja: WhiteStock

Postprzez Grzybu » 10/7/2007, 14:41

A głos sie poprawił? Bo u mnie w litrze bezu bezu robi. Ale najdziwniejsze jest że czasem na całym zakresie obrotów nie hałasuje wcale.
Albo cyklicznie na wolnych obrotach. 5 sekund słychać, potem cisza (też kilka sekund) i znowu bezu bezu.. ;) Myślicie, że to napinacz czy sam łańcuszek też się tak zachowuje?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez xatt » 14/7/2007, 20:22

no właśnie.......Mam wielkie pytanie do wszystkich użytkowników F4i...Jak Wam się zdaje czy w okolicach 4000 obrotów dźwięk dobiegający z silnika jest jakiś troche inny niż przy innych obr.? Takie delikatne brzęczenie-świst?! Ja zmieniłem łańcuszek, zmieniłem napinacz i jak wchodzę w okolice 4tys. obr. to ten dźwięk silnika jakiś inny się wydaje...Oczywiście to brzęczenie przez wymianą rozrządu było o wiele głośniejsze, teraz jest delikatne i w sumie mam wrażenie że tak powinno być, ale pytam innych - też tak macie????? (Ja to normalnie na stare lata jakiś przewrażliwiony się robie do kija,,, już nawet miałem pomysł żeby obecne moto opchnąć, choć to dopiero 14200 przebiegu a kupić total nówke -wtedy to nic nie miałoby prawa być nie tak...)
:oops:
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu

...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)


Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać ;)
Avatar użytkownika
xatt
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
Lokalizacja: WhiteStock

Postprzez elco » 15/7/2007, 16:42

a co sie dzieje, gdy wcisniesz sprzeglo ??
jezeli to brzeczenie ustaje to niedawno po dlugiej rozmowie z mechanikiem dowiedzialem sie, ze wzgledu na uzyte materialy a dokladnniej ich mase w Hondach delikatnie lubia halasowac skrzynie biegow. Wraz z przebiegiem i wiekiem to brzeczenie jest troche mocniejsze, ale w zaden sposob nie ma to negatywnego wplywu na zycie silnika.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez lmpk » 16/7/2007, 16:04

xatt pomyśl nad mechanicznym napinaczem od fazerka. nie wiem jak do f4. do f2 pasuje z delikatna przeróbką, do f3 miał nie pasowac ale mi sie udało :) do f4 nie wiem jakie mocowania są :/
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez SIARA-S » 17/7/2007, 20:48

Ja mialem inną sprawe.. Mialem stuki.. przy opadaniu gazu. To nie dzialo sie zawsze lecz przy wolnej jeździe gdy juz manetka byla opuszczona na biegu. Dokrecilem sprzegło.. bo od nauki Cyrkli wiedzialem ze zbyt bardzo je katowalem. I Przeszlo. Zgubnym jest myslec od razu ze rozrzad rozrząd albo napinacz.
HONDA CBR 600 F2
SIARA-S
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 30/10/2006, 09:51



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na g�r�