jaki średniak na codzień?
Posty: 45
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Hyde napisał(a):Jazda po szutrach i żwirach raczej odpada, chyba że jakieś wolne przejazdy w poszukiwaniu asfaltu, dziury i kamienie raczej odpadają. Jeżeli nie chcesz typowego enduro, to nie spełnisz tych dwóch wymagań aslfat+szutry. A GS 500 to idealny sprzęt dla początkującego.
+ za dziury siÄ™ nie obrazi To niezniszczalne moto. Wiadomo, w mocnym terenie siÄ™ nie odnajdzie, jednak do przepraw, jakich wymaga autor tematu, spokojnie siÄ™ nada.
Mówimy Ci tu wszyscy... pojemność nie jest końcowym wyznacznikiem ani mocy motocykla, ani jego ergonomiczności. GS 500 to przyjemna zabawka, pali niedużo.
- sewii
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
- Lokalizacja: WPY//KRK
Hyde napisał(a):KLE 500, ale budżet nie ten, ew. jakiś starszy rocznik.
Właśnie o coś takiego mniej więcej mi chodziło. Byłby idealny gdyby nie spalanie. Może zna ktoś ekonomiczniejsze tej klasy?
I czy takie KLE500 dobre by było dla początkującego?
- Rutr
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 7/2/2013, 08:39
Spalanie na pewno nie jest porażające w KLE 500 a i dla początkującego się na pewno nadaje. To ten sam piec co w GPZ 500
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Dobra bo czegoś nie czaję u ciebie. Chcesz coś co jeździ i mało pali ok. Skuter pali ok 2,2, 2,5l/100km , 125cm będzie coś ok 3l pewnie palila, ale jest za słaba. 250 była by ok, tyle że ona pali tak jak pisał leff 3,5l też najmniej... Gdzie tu logika jeżeli GS500 pali 4,5l średnio czyli litr więcej tylko. Tyle, że taką 250 by jechała tak jak 500 trzeba kręcić wyżej więc i tak wyjdzie to samo prawie ;]
Zastrzeżenia na PW.
-
Boshi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2349
- Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21
Boshi napisał(a):Dobra bo czegoś nie czaję u ciebie. Chcesz coś co jeździ i mało pali ok. Skuter pali ok 2,2, 2,5l/100km , 125cm będzie coś ok 3l pewnie palila, ale jest za słaba. 250 była by ok, tyle że ona pali tak jak pisał leff 3,5l też najmniej... Gdzie tu logika jeżeli GS500 pali 4,5l średnio czyli litr więcej tylko. Tyle, że taką 250 by jechała tak jak 500 trzeba kręcić wyżej więc i tak wyjdzie to samo prawie ;]
Jak się jedzie 250 to tak nie kusi żeby więcej gazu dodawać jak w 500. A jak się wolniej jedzie np miasto, to mi się wydaje że dużo mniej spali 250 niż 500, bo podobna prędkość.
Ktoś zna jakieś alternatywne to turystyczne enduro, czy by było najlepsze z nich to KLE 500?
- Rutr
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 7/2/2013, 08:39
Dominator 250, ale mało ich, poza tym tanich enduro moto między 125 a 500 brak, no może wspomniana wcześniej DR 350, ale to chyba będzie zbyt terenowe
CB600 Hornet `05 | http://bikepics.com/members/suchy558/
-
suchy558 - Bywalec
- Posty: 676
- Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
- Lokalizacja: Sandomierz
Rutr napisał(a):Jak się jedzie 250 to tak nie kusi żeby więcej gazu dodawać jak w 500.
Tak Ci się tylko wydaje. Apetyt rośnie w miarę jedzenia i przekonasz się o tym, jak będziesz jeździł na 250 i zrozumiesz, że kupiłeś coś, co jest za słabe. Uwierz mi, że tak jest.
-
Hyde - Bywalec
- Posty: 703
- Dołączył(a): 23/4/2011, 23:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
A jak się wolniej jedzie np miasto, to mi się wydaje że dużo mniej spali 250 niż 500, bo podobna prędkość.
Tobie, się wydaje, a chłopaki tutaj wiedzą. Taka jest różnica jak już czytam ten temat. Ty myślisz jakie moga być różnice, a panowie wiedzą bo wozili dupska na tych motocyklach. Ja mieszkam na wiosce, i mam GS 500 którego spalanie jest śmiesznie małe w porównaniu do osiągów. Jeśli chcesz jechać do lasu, potłuc się po polach, to GS'ka się totalnie nie nadaje, natomiast przejazd ,,przeprawa" przez kamienistą drogę kilkuset metrów nie sprawia żadnych problemów. Ale nie daje przyjemności, jest to motocykl szosowy, stworzony do jazdy po asfalcie.
Chłopaki chce samochód do driftu, ale żeby był duży bagażnik, mało palił i żeby mieścił 9 osób - widzisz o co prosisz ?
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
KLE jara 5L. Jak jesteś jakimś eco-driverem a paliwo dla ciebie to napój szatanów to przy ekonomicznej jeździe będziesz miał 4 litry (jak motocykl będzie miał wyregulowane gaźniki.
Motocykl to nie czysta kalkulacja. Jadąc nim rodzą się emocje o które nawet siebie nie posądzasz. Na drodze mijam gości co dojezdzają do pracy super ekonomicznie ale nei jezdzą motocyklami. To wytwory takei jak Benzery jakieś zippy i inne junaki 50/125cm i okupują pobocza ze spalaniem 2/100km
Napisałeś że chcesz z dwoma osobami jechac to 125/250 w zalezności gdzie mieszkasz to pod góre bedzie zdychać. Spalanie wtedy x2 bo momentu obrotowego ma nie wiecej niż wiertarka z castoramy.
Motocykl to nie czysta kalkulacja. Jadąc nim rodzą się emocje o które nawet siebie nie posądzasz. Na drodze mijam gości co dojezdzają do pracy super ekonomicznie ale nei jezdzą motocyklami. To wytwory takei jak Benzery jakieś zippy i inne junaki 50/125cm i okupują pobocza ze spalaniem 2/100km
Napisałeś że chcesz z dwoma osobami jechac to 125/250 w zalezności gdzie mieszkasz to pod góre bedzie zdychać. Spalanie wtedy x2 bo momentu obrotowego ma nie wiecej niż wiertarka z castoramy.
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
Kiedyś chyba w internecie znalazłem taki cytat: pasja zaczyna się tam gdzie kończy się ekonomia. Nie do końca się z tym zgodzę, ale Motocykl to nie jest nic praktycznego, możesz szukać czegoś z niższym spalaniem, sam tak robiłem i będę robić, ale niższym to nie znaczy że jak inny moto da mi 2x więcej frajdy za cenę litra na 100 km to go nie wezmę Trzeba iść na kompromis, GS'ka pali 5 no 6 litrów jak byś cały czas piłował 150+ ale daje dużo więcje frajdy niż jakiś marny samochodzik który jara w tych granicach i to bez porównania...
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
A może XF650?? Powinien zmieścić się w budżecie, spalanie podobne jak w GS -ce, eksploatacyjnie również tani w utrzymaniu (singiel)...
Co do GS -ki, jeździłem kiedyś (93', wersja z owiewką FiveStar i sport. kier.) zdarzało mi się też zaliczyć przejazdy polną/szutrową drogą (najdłuższy to przymusowe ok 10 km w wyniku błędnej nawigacji ) i przyznam że dawał radę, choć nie należała ta jazda do najprzyjemniejszych. Być może "golas" sprawowałby się odrobinę lepiej...
No chyba że ETZ150/250 - kupisz za połowę budżetu a druga połowa na paliwo.
Co do GS -ki, jeździłem kiedyś (93', wersja z owiewką FiveStar i sport. kier.) zdarzało mi się też zaliczyć przejazdy polną/szutrową drogą (najdłuższy to przymusowe ok 10 km w wyniku błędnej nawigacji ) i przyznam że dawał radę, choć nie należała ta jazda do najprzyjemniejszych. Być może "golas" sprawowałby się odrobinę lepiej...
No chyba że ETZ150/250 - kupisz za połowę budżetu a druga połowa na paliwo.
XF650
-
matheush - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 26/7/2008, 17:00
- Lokalizacja: Pomorskie
E tam pieprzenie z tym spalaniem... Też patrzyłem głownie na spalanie jak szukalem dla siebie moto,a skonczyło sie na 600 które potrafi spalic nawet ponad 7L w zależnosci od jazdy. Najlepszą opcją jest właśnie GS 500. Jest to kombinacja dobrego spalania i dobrych osiągów,a przy tym tanich cześci. No i jest dobry do wejscia w swiat tych poważniejszych sprzętów. Posłuchaj ludzi którzy już coś o tym wiedzą a raczej dobrze na tym wyjdziesz.
- facepalm
- Świeżak
- Posty: 87
- Dołączył(a): 18/6/2012, 22:01
Czyli zostaje GS500, KLE500 i XF650 (chyba że znacie jakieś podobne). Prosiłbym o ich porównanie. Myślę że najbardziej odpowiadałby mi KLE500, ale ja się nie znam, nie wiem który lepszy.
Jeszcze mam pytanie, po żwirowej prostej drodze ile maksymalnie można jechać bezpiecznie, i czy jest różnica w jeździe po niej GS500 a np KLE500?
Jeszcze mam pytanie, po żwirowej prostej drodze ile maksymalnie można jechać bezpiecznie, i czy jest różnica w jeździe po niej GS500 a np KLE500?
- Rutr
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 7/2/2013, 08:39
GS to motocykl na szosę z lekko sportowym zacięciem, w terenie mowa tylko o przejazdach/dojazdach do asfaltu. O komfortowej jeździe polnymi drogami z prędkością powyżej 30-40km/h raczej zapomnij.
KLE i XF to enduro które poradzą sobie zarówno w lekkim terenie, na drogach i bezdrożach jak i na asfalcie.
Powinieneś zacząć wybór od tego po jakich drogach w większości się poruszasz. Ja np. przesiadłem się z GS-a na XF-kę bo mieszkając na wsi potrzebuję czegoś co wjedzie na każdą drogę.
KLE i XF to enduro które poradzą sobie zarówno w lekkim terenie, na drogach i bezdrożach jak i na asfalcie.
Powinieneś zacząć wybór od tego po jakich drogach w większości się poruszasz. Ja np. przesiadłem się z GS-a na XF-kę bo mieszkając na wsi potrzebuję czegoś co wjedzie na każdą drogę.
XF650
-
matheush - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 26/7/2008, 17:00
- Lokalizacja: Pomorskie
Posty: 45
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości