Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Motocykl offroadowy - serwis,...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Motocykl offroadowy - serwis,...

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Motocykl offroadowy - serwis,...

Postprzez Ścigacz » 31/1/2013, 15:12

Dyskusja na temat: Motocykl offroadowy - serwis, naprawa, eksploatacja
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Motocykl offroadowy - serwis, naprawa, eksploatacja
Ścigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 31/1/2013, 15:12

Niektóre fragmenty mnie śmieszą to nie prawda że 200mth i tłok nadaje się tylko do śmieci, w swojej wrf 450 miałem ponad 400mth na jednym tłoku, a luz tylko nie znacznie przekroczył wartość , to samo kumpel w exc 525 ponad 520 mth na jednym tłoku i stan cylindra niewiele się różnił od nominału, wszystko zależy od stylu jazdy od serwisu motocykla ( wymiana oleju jak czesto i na jaki i dbanie o filtr powietrza) ,co do góry silnika to zaworki w moim i kolegi przypadku nadawały się do wymiany ale co do dołu silnika nie jest aż tak tragicznie. pozdrawiam<br><hr>Dzesiu10
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/1/2013, 18:41

Ktm w exc300 zaleca wymiane tłoka po 80mth czyli na dwusówie latamy sezon.pozdrawiam<br><hr>łukaszrr
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/1/2013, 21:16

Komentatorzy napisał(a):Niektóre fragmenty mnie śmieszą to nie prawda że 200mth i tłok nadaje się tylko do śmieci, w swojej wrf 450 miałem ponad 400mth na jednym tłoku, a luz tylko nie znacznie przekroczył wartość , to samo kumpel w exc 525 ponad 520 mth na jednym tłoku i stan cylindra niewiele się różnił od nominału, wszystko zależy od stylu jazdy od serwisu motocykla ( wymiana oleju jak czesto i na jaki i dbanie o filtr powietrza) ,co do góry silnika to zaworki w moim i kolegi przypadku nadawały się do wymiany ale co do dołu silnika nie jest aż tak tragicznie. pozdrawiam<br><hr>Dzesiu10<br>
" w swojej wrf 450 miałem ponad 400mth na jednym tłoku" - uchowaj nas Boże przed używkami od takich gigantów. <br><hr>Qba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/1/2013, 22:28

Komentatorzy napisał(a):Niektóre fragmenty mnie śmieszą to nie prawda że 200mth i tłok nadaje się tylko do śmieci, w swojej wrf 450 miałem ponad 400mth na jednym tłoku, a luz tylko nie znacznie przekroczył wartość , to samo kumpel w exc 525 ponad 520 mth na jednym tłoku i stan cylindra niewiele się różnił od nominału, wszystko zależy od stylu jazdy od serwisu motocykla ( wymiana oleju jak czesto i na jaki i dbanie o filtr powietrza) ,co do góry silnika to zaworki w moim i kolegi przypadku nadawały się do wymiany ale co do dołu silnika nie jest aż tak tragicznie. pozdrawiam<br><hr>Dzesiu10<br>
Komentatorzy napisał(a):" w swojej wrf 450 miałem ponad 400mth na jednym tłoku" - uchowaj nas Boże przed używkami od takich gigantów. <br><hr>Qba<br>
Witam

Ktm exc 530 model 2011 200mth silnik jak nowy !!!

Olej silnikowy 10W50 Silkolene Pro 4 Plus zmiana co 15mth .

Pozdro dla endurowcow<br><hr>Simon
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2013, 03:54

Komentatorzy napisał(a):Niektóre fragmenty mnie śmieszą to nie prawda że 200mth i tłok nadaje się tylko do śmieci, w swojej wrf 450 miałem ponad 400mth na jednym tłoku, a luz tylko nie znacznie przekroczył wartość , to samo kumpel w exc 525 ponad 520 mth na jednym tłoku i stan cylindra niewiele się różnił od nominału, wszystko zależy od stylu jazdy od serwisu motocykla ( wymiana oleju jak czesto i na jaki i dbanie o filtr powietrza) ,co do góry silnika to zaworki w moim i kolegi przypadku nadawały się do wymiany ale co do dołu silnika nie jest aż tak tragicznie. pozdrawiam<br><hr>Dzesiu10<br>
Komentatorzy napisał(a):" w swojej wrf 450 miałem ponad 400mth na jednym tłoku" - uchowaj nas Boże przed używkami od takich gigantów. <br><hr>Qba<br>
Chyba nie wiesz co piszesz człowieku i nie miałeś doczynienia ze sprzętem o który sie dbało, moto było robione w samym serwisie w yamaha zielona góra i sam mechanik poiwedział że moto b.dobrze utrzymane i ze norma minimalnie przekroczona luzu, wymieniaj sobie tłoki co 20 mth ale nie ma takiej potrzeby , na moto kasy nie żałuje wiec to nie tak że się coś zjebie to sie dopiero naprawia, gdybyś kupił moto ode mnie byłbys mega zadowolony .<br><hr>Dzesiu10
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2013, 03:56

Komentatorzy napisał(a):Niektóre fragmenty mnie śmieszą to nie prawda że 200mth i tłok nadaje się tylko do śmieci, w swojej wrf 450 miałem ponad 400mth na jednym tłoku, a luz tylko nie znacznie przekroczył wartość , to samo kumpel w exc 525 ponad 520 mth na jednym tłoku i stan cylindra niewiele się różnił od nominału, wszystko zależy od stylu jazdy od serwisu motocykla ( wymiana oleju jak czesto i na jaki i dbanie o filtr powietrza) ,co do góry silnika to zaworki w moim i kolegi przypadku nadawały się do wymiany ale co do dołu silnika nie jest aż tak tragicznie. pozdrawiam<br><hr>Dzesiu10<br>
Komentatorzy napisał(a):" w swojej wrf 450 miałem ponad 400mth na jednym tłoku" - uchowaj nas Boże przed używkami od takich gigantów. <br><hr>Qba<br>
Komentatorzy napisał(a):Witam

Ktm exc 530 model 2011 200mth silnik jak nowy !!!

Olej silnikowy 10W50 Silkolene Pro 4 Plus zmiana co 15mth .

Pozdro dla endurowcow<br><hr>Simon<br>
Wymień tłok już teraz bo inaczej Qba sie doczepi i powie że masz szrota:) <br><hr>Dzesiu10
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2013, 11:11

Przepraszam ale jak widzę takie piep$$enie, że silnik 2T wymaga remontu po kilkudziesięciu godzinach to mnie krew zalewa. Przez 4 sezony miałem Yamahę 125ccm. Simeringi i tłok były wymienione raz, krótko po zakupie, wystarczyło to na 4 lata ostrego latania (około 18 tys. km!), głównie po okolicznych lasach i polach, sporadycznie na torze, ale motor nie miał lekko. Wiem, że kolejny właściciel używał go bezproblemowo przez kolejne 2 lata, kiedy motor sprzedał. <br><hr>3eski
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2013, 12:01

Komentatorzy napisał(a):Niektóre fragmenty mnie śmieszą to nie prawda że 200mth i tłok nadaje się tylko do śmieci, w swojej wrf 450 miałem ponad 400mth na jednym tłoku, a luz tylko nie znacznie przekroczył wartość , to samo kumpel w exc 525 ponad 520 mth na jednym tłoku i stan cylindra niewiele się różnił od nominału, wszystko zależy od stylu jazdy od serwisu motocykla ( wymiana oleju jak czesto i na jaki i dbanie o filtr powietrza) ,co do góry silnika to zaworki w moim i kolegi przypadku nadawały się do wymiany ale co do dołu silnika nie jest aż tak tragicznie. pozdrawiam<br><hr>Dzesiu10<br>
Komentatorzy napisał(a):" w swojej wrf 450 miałem ponad 400mth na jednym tłoku" - uchowaj nas Boże przed używkami od takich gigantów. <br><hr>Qba<br>
Komentatorzy napisał(a):Witam

Ktm exc 530 model 2011 200mth silnik jak nowy !!!

Olej silnikowy 10W50 Silkolene Pro 4 Plus zmiana co 15mth .

Pozdro dla endurowcow<br><hr>Simon<br>
Komentatorzy napisał(a):Wymień tłok już teraz bo inaczej Qba sie doczepi i powie że masz szrota:) <br><hr>Dzesiu10<br>
Jest jeszcze inna opcja ;) Po prostu jezdzisz jak ostatnia ciota, dlatego tyle robisz turystycznie na tloku. Tak tez można ;)<br><hr>Qba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2013, 12:02

Komentatorzy napisał(a):Przepraszam ale jak widzę takie piep$$enie, że silnik 2T wymaga remontu po kilkudziesięciu godzinach to mnie krew zalewa. Przez 4 sezony miałem Yamahę 125ccm. Simeringi i tłok były wymienione raz, krótko po zakupie, wystarczyło to na 4 lata ostrego latania (około 18 tys. km!), głównie po okolicznych lasach i polach, sporadycznie na torze, ale motor nie miał lekko. Wiem, że kolejny właściciel używał go bezproblemowo przez kolejne 2 lata, kiedy motor sprzedał. <br><hr>3eski<br>
Jaka to byla Yamaha? YZ125?<br><hr>Qba
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2013, 14:34

Od 2005 roku posiadam yamahe pw 80 mały crosik, lecz o możliwościach czegoś większego.Od 2005 jedyne co w nim zostało zrobione to dolanie oleju.Przez ten cały czas gasł tylko gdy mu zabrakło benzyny.Nie wiem ile ma motogodzin ale przyjmijmy że przez te lata jeździłem w weekendy maks do dwóch godzin i tak naprawdę jeździłem bo w tygodniu szkoła a cross na działce.Mimo tego nic w nim nigdy się nie zepsuło a przy największych mrozach podgrzanie świecy i można jechać.Może to nie dobrze ze o niego nie dbałem i nie dbam ale maszyna nie do zajechania.

PS.Raz chciałem przejechać przy brzegu małego jeziorka grząska ziemia sprawiła że się wywróciłem a cross schował się pod wodą kiedy go wyciągnąłem parę ruchów z kopniaka i można lecieć.<br><hr>Michał
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2013, 16:50

Powiem tylko tyle, a z crossami i enduro mam już kilka lat do czynienia bo pracuje w serwisie motocykli specjalizujących się w czteropakach.Z moich obserwacji wynika, że najwytrzymalsze silniki posiadają EXC 520 z 2002 r, oraz EXC 525 2006-2007r, SX zresztą też. Podstawa to olej, filtry i luz zaworowy. Nie raz rozbierałem takiego RFSa po 300 mth i praktycznie nie było widać zużycia. Natomiast jeśli chodzi o fulle to polecam silniki Suzuki RMZ, jak się dba to długo posłuży. Yamaha i Honda średnio udane, ale 450 są w miare żywotne. Nie polecam Kawasaki KXF, mimo iż to bardzo podobna konstrukcja do Suzuki to jednak częściej zdarza się złośliwość rzeczy martwych, szczególnie wadliwe są KXF 250 z okolic 2005 r. Nie polecam też SX 450 z 2004 oraz SXF 250 z 2007 r. (to jest tykająca bomba). Pozdrawiam wszystkich użytkowników<br><hr>abcd
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2013, 20:11

Czy ja Ciebie gdzieś obraziłem? nie przypomina mi się , hmm jak ostatnia ciota to ty serwisujesz motocykl Qba, nie tylko jeden z moich kumpli przelatał tyle na 1 tłoku a latają bardzo długo i na pewno byś za nimi nie nadążył , 500mth w 525 to żadna nowina no ale ok Ty latasz najlepiej nie jak "ciota" i serwisujesz moto po 30 mth ok rób jak uważasz nic mi do tego ale z tą ciotą mogleś nie wyskakiwać bo niejeden z mojej ekipy objechałby Cie simsonem, pozdro i bez spiny<br><hr>Dzesiu10
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/2/2013, 20:14

Komentatorzy napisał(a):Przepraszam ale jak widzę takie piep$$enie, że silnik 2T wymaga remontu po kilkudziesięciu godzinach to mnie krew zalewa. Przez 4 sezony miałem Yamahę 125ccm. Simeringi i tłok były wymienione raz, krótko po zakupie, wystarczyło to na 4 lata ostrego latania (około 18 tys. km!), głównie po okolicznych lasach i polach, sporadycznie na torze, ale motor nie miał lekko. Wiem, że kolejny właściciel używał go bezproblemowo przez kolejne 2 lata, kiedy motor sprzedał. <br><hr>3eski<br>
Komentatorzy napisał(a):Jaka to byla Yamaha? YZ125?<br><hr>Qba<br>
dt125?<br><hr>dzesiu10
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/2/2013, 18:26

mam exc 525 który miał przebieg bliski 500 mth na fabrycznym tłoki i cylindrze bez tykania silnika. jest to jak najbardziej możliwe, ale powiekszony luz pasowania, przyczynił się do wytarcia cylindra od strony dolotu i wydechu - jednym słowem zrobiło się jajo :) cylek był wiec do wymiany. wiec taka oszczędność że wylatałem 2X wiecej niz norma to zadna oszczędnosc. bo potem musiałem zafundować nowy zestaw <br><hr>henio12323
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/7/2014, 20:39

Witam mam takie pytanie gdzie znajduje się termostat w honda cr 125 2001<br><hr>Mateusz00000
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/8/2014, 21:50

Komentatorzy napisał(a):Przepraszam ale jak widzę takie piep$$enie, że silnik 2T wymaga remontu po kilkudziesięciu godzinach to mnie krew zalewa. Przez 4 sezony miałem Yamahę 125ccm. Simeringi i tłok były wymienione raz, krótko po zakupie, wystarczyło to na 4 lata ostrego latania (około 18 tys. km!), głównie po okolicznych lasach i polach, sporadycznie na torze, ale motor nie miał lekko. Wiem, że kolejny właściciel używał go bezproblemowo przez kolejne 2 lata, kiedy motor sprzedał. <br><hr>3eski<br>
Komentatorzy napisał(a):Jaka to byla Yamaha? YZ125?<br><hr>Qba<br>
Komentatorzy napisał(a):dt125?<br><hr>dzesiu10<br>
dt to nie full cross. to enduro<br><hr>dasd
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/11/2015, 10:38

Uwielbiam opowieści typu "A moja stara Yamaha lata już 5 sezon bez remontu". Po krótkiej rozmowie z właścicielem okazuje się zazwyczaj, że delikwent robi rocznie 3 wyjazdy wokół komina i w ciągu tych 5 sezonów zdążył się już 2 razy połamać "bo zawsze jeździ na pełnym nakurwie i mógłby uczyć Błażusiaka jak się jeździ".<br><hr>Sherman
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35



Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr