Zobacz wątek - samochód BMW czy Audi?
NAS Analytics TAG

samochód BMW czy Audi?

O wszystkim
_________

którą markę wybierasz?

BMW
26
45%
Audi
32
55%
 
Liczba głosów : 58

Postprzez madman88 » 22/5/2014, 08:44

Nie rozumiem Twojego oburzenia, że wolimy stare BMW i tu nie chodzi o to ze na stare nas tylko stać te samochody maja coś w sobie czego nie mają współczesne samochody i chodzi tu o linie nadwozia, wyposażenie, mało elektroniki i prostotę tych samochodów, dźwięk starych v6 a teraz jakieś normy hałasu, emisji spalin etc. To samo tyczy się modeli które wymieniłeś stare porsche targa jest świetne. W moim mieście koleś ma starego jaguara E-type rocznik 6X i jak to idzie coś pięknego ale nowe modele już nie są takie.
Braci siÄ™ nie traci
suzuki gsf 400 bandit--->kawasaki zx6r 636
Avatar użytkownika
madman88
Świeżak
 
Posty: 258
Dołączył(a): 16/4/2014, 15:50
Lokalizacja: Osw


Postprzez Landryss25 » 22/5/2014, 09:35

madman88 napisał(a):dźwięk starych v6 a teraz jakieś normy hałasu


Chyba nie mówisz o BMW?

Ros to już jest kwestia gustu które stare samochody mają "duszę". Ale tak na chłopski rozum w czym dla mnie 20-30 ltenie BMW jest lepsze jest lepsze od wspomnianego przez Ciebie Bentleya? Nie mówię że jest bardziej klasyczne i ma więcej stylu bo tak nie jest. Ale te 20-30 letnie Bm-ki to samochody które posiadają świetny klasyczny wygląd (kwestia gustu) i poza tym nadają się do codziennego użytkowania przy czym koszta utrzymania nie są kosmiczne a części łatwo dostępne. Sam robię ok 50tyś rocznie takim 20 letnim złomem i mam z nim mniej problemów niż niektórymi samochodami kilkanaście lat młodszymi. W pewnym sensie są to też ''czołgi" pancerne na wszystko (oprócz rdzy :D). A prowadzenie i przyjemność z jazdy jaką dają rekompensuje wszystkie braki w wyposażeniu porównując do nowszych. Są to też samochody które zadbane w tej chwili już zyskują na wartości, mowa o seriach E30, E32, E34 i starszych. Nowsze produkty marki jak np. E90 czy E60 są już jakieś mdłe i czegoś im brak. Niby świetnie się prowadzą, mają wypas, są komfortowe ale mnie w żaden sposób nie przekonują do mocniejszego zainteresowania się nimi.

Kwestia wyboru nie pieniędzy.

Jasne stare Prosiaki, Jaguary, Ferrari itp to są auta z charakterem. Ale też są to zabawki typowo kolekcjonerskie do trzymania pod kołderką i przejażdżki raz na tydzień :)
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez madman88 » 22/5/2014, 11:20

v6 BMW powyżej 2.0 ładnie brzmią :) wiadomo, że to nie samo co v8 czy v12 ale jest coś w tych starych e30 co przyciąga mnie jak muchę do g***a. Tak jak mówisz to jest kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje. Mam w domu E91 i fajne jest to auto skóra itp. Ale miałem okazje jechać E30 325 kombi z 88r. i jestem chory na ich punkcie i te kształty taki kanciasty jest :D
Braci siÄ™ nie traci
suzuki gsf 400 bandit--->kawasaki zx6r 636
Avatar użytkownika
madman88
Świeżak
 
Posty: 258
Dołączył(a): 16/4/2014, 15:50
Lokalizacja: Osw

Postprzez Glenroy » 22/5/2014, 12:41

madman88 napisał(a):v6 BMW powyżej 2.0 ładnie brzmią :) wiadomo, że to nie samo co v8 czy v12 ale jest coś w tych starych e30 co przyciąga mnie jak muchę do g***a. Tak jak mówisz to jest kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje. Mam w domu E91 i fajne jest to auto skóra itp. Ale miałem okazje jechać E30 325 kombi z 88r. i jestem chory na ich punkcie i te kształty taki kanciasty jest :D


Starsze BMW mają V-ki? BMW słynęło zawsze ze wspaniałych rzędowych szóstek, ale nie V-ek ;). Świetne V6-ki to robiła Alfa ich 3.2 montowane w alfie GT przykładowo i Audi 2.7T z S/RS4 czy wolnossące 2.6 czy jego następca 2.8, bardzo wysoka kultura pracy, niezłe osiągi i niskie spalanie -chyba, że dla kogoś 11-12l przy dynamicznej jeździe, w prawie 3 litrowej V-ce to dużo ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez madman88 » 22/5/2014, 12:59

Masz racje doj*****m pi****e wąsy... kumpel ma w e30 własnie v6 ale to jest swap nie oryginalny i nie wiem czy ten silnik własnie z alfy nie jest
Braci siÄ™ nie traci
suzuki gsf 400 bandit--->kawasaki zx6r 636
Avatar użytkownika
madman88
Świeżak
 
Posty: 258
Dołączył(a): 16/4/2014, 15:50
Lokalizacja: Osw

Postprzez miki1406 » 22/5/2014, 14:22

Byłby trochę niepoważny adaptując silnik przednionapędowy z innej marki do tej e30. Jest multum silników tylnonapędowych, które mógłby przerzucić wraz ze skrzynią. Np. z omegi 3.0 mv6,
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Landryss25 » 22/5/2014, 15:13

A po co cudować jak E30 przeszła już chyba swapy wszystkich Bawarskich silników min. R6 (stare 12v i nowe 24v), V8, V12, różne diesle a nawet M-powery. Na to wszystko są już opracowane patenty, ba można nawet kupić gotowe łapy do starego 3,5l R6 a 24V wchodzą na kombinacji łap z E36 i E34 :)

Choć jedyny ciekawy silnik jaki bym chciał mieć w bawarce do zabawy to LS2 albo 2JZ-GTE na modach :)
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez madman88 » 22/5/2014, 15:40

Wiadomo, że można wybrać silnik z innej bawarki. Jak bym miał e30 to zrobiłbym jej przeszczep serca i założył silnik 4.0 v8 miałem okazje takim jechać masakra takie małe autko i prawie 300 km. A teraz własnie jeździliśmy kumpla e36 cabrio z silnikiem 3.0 z e46 jak mi się nie podoba to e36 tak frajda z jazdy była ogromna 240 km przyspieszenie to ma niezłe:). W sumie z tej e36 została tylko buda bo tak to wszystko z e46
Braci siÄ™ nie traci
suzuki gsf 400 bandit--->kawasaki zx6r 636
Avatar użytkownika
madman88
Świeżak
 
Posty: 258
Dołączył(a): 16/4/2014, 15:50
Lokalizacja: Osw

Postprzez Angler » 22/5/2014, 17:19

Rossiboj, nie będę ukrywał, biedak jestem. Nie stać mnie na trampki najki za 500zł, nie stać mnie na kupno auta w salonie, ba nie stać mnie nawet na zakup kilkuletniego auta. Wiem jedno w przypadku aut z lat 80-tych i 90-tych brak jest wszelakiej elektroniki i były projektowane by jeździć, a nie zasilać kasę ASO. Brak w nich rzucających się co chwila w oczy ostrzeżeń "Fuj, nie dotykaj tego, bo gorące/bo się pobrudzisz/bo palce utnie". Dziwnym trafem, stare mesie i ogółnie większość starszych diesli, potrafi bez poważniejszych awarii silnika dobić do miliona kilometrów, obecnie połowa z tego przebiegu to często konieczność wykonania wielu kosztownych napraw.
Avatar użytkownika
Angler
Bywalec
 
Posty: 907
Dołączył(a): 7/8/2012, 09:58
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez Lwvtutor » 23/5/2014, 08:40

Zdecydowanie aidu.
Avatar użytkownika
Lwvtutor
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23/5/2014, 08:35
Lokalizacja: Warsaw

Postprzez Kaai » 23/5/2014, 11:37

mam wrażenie, że madman88 coś zaczął pie***dolić i teraz w to brnie.

najpierw v6 w starych bmw? potem silniki v6 powyżej 2.0 fajnie brzmią (a jakie były v6 poniżej 2.0 od bmw?) teraz do e30 silnik z alfy? xD
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Glenroy » 23/5/2014, 11:52

Kaai napisał(a):a jakie były v6 poniżej 2.0 od bmw?


Zacznijmy od tego, jakie w ogóle były silniki V6 od BMW? :D
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Kaai » 23/5/2014, 11:58

hmm, nowe m3/m4 ma 6 ale rzędowa uturbioną, prędzej v8 było, e60 m5 miało v10, to nie weim
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Sykopson » 23/5/2014, 12:40

Zdecydowana większość starych BMW ma silniki 6 cylindrowe ale w rzędzie, Vki zaczynały się od 8 cylindrów w górę aż do 16. Ne było nigdy V6 w historii BMW, ale były R6 poniżej 2.0l, i to bodaj jakiś stary jak świat silnik.

EDIT: znalazłem oznaczenie M78

EDIT2: no i w zasadzie "nowsze" M50B20 też mają poniżej 2000ccm, bo mają tam gdzieś 19xx, no ale załóżmy że to dwulitrówka :P
Ostatnio edytowano 23/5/2014, 12:45 przez Sykopson, łącznie edytowano 1 raz
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez madman88 » 23/5/2014, 12:41

Nie zacząłem pie****ic i jak byś umiał czytać ze zrozumieniem to się przyznałem do błędu. A chodziło mi o rzędowe szóstki. Zasugerowałem się tym że większość moich znajomych co ma e30 ma swapa na v6 albo v8. Nie jestem specem od BMW i chyba normalną rzeczą jest się pomylić.
Braci siÄ™ nie traci
suzuki gsf 400 bandit--->kawasaki zx6r 636
Avatar użytkownika
madman88
Świeżak
 
Posty: 258
Dołączył(a): 16/4/2014, 15:50
Lokalizacja: Osw

Postprzez Sykopson » 23/5/2014, 12:50

I tak najfajniejsze R6 na świecie to eRBeki i JotZety :twisted:
Takiego 1,5JZ albo RB26DETT bym przygarnął z miłą chęcią :D
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Landryss25 » 23/5/2014, 12:56

DET i JZ są fajne bo można je podkręcać w nieskończoność :) Ale trzeba im lać paliwo beczkowozami :D A taki poczciwy M60 ma pierdolnięcie i pojedzie na LPG :D
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Sykopson » 23/5/2014, 20:21

Landryss25 napisał(a):DET i JZ są fajne bo można je podkręcać w nieskończoność :) Ale trzeba im lać paliwo beczkowozami :D A taki poczciwy M60 ma pierdolnięcie i pojedzie na LPG :D


Obrazek
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Landryss25 » 24/5/2014, 08:27

Jestem ciekaw efektu jaki uzyskam. Mam M60B40 wyjęte z e32 w automacie, nawet dawało to radę. Trafi do mojej e34 (obecnie 2.0), będzie połączone z manualem, lekkim kołem zamachowym (7,5kg, ori dwumas waży 18kg) plus do tego delikatna mapa zoptymalizowana pod LPG a wszystko przeniesione na koła krótkim dyfrem 4,15 (ori w 4.0 jest 3.15 albo 3.45). :)
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Sykopson » 25/5/2014, 10:53

Landryss25 napisał(a):Jestem ciekaw efektu jaki uzyskam.


Zaje***ty zakładam :D tylko serie zrób, żadnego wybebeszania itd. Do tego dobry zawias, z glebą nie zaszkodzi i szeroka stal! ;)

Obrazek
jak w tej tylko może nie aż tak gangstersko, ale ta fela robi turbo robotę :D
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 30 gości




na górê