Full cross 125 czy atv 250
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Full cross 125 czy atv 250
Witam, zastanwiam sie nad kupnem full crossa 125 a atv 250 (yamaha, kawasaki, suzuki,honda) Prosze o odp
- Tobiasz1233
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 1/3/2012, 19:34
-
suchy558 - Bywalec
- Posty: 676
- Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
- Lokalizacja: Sandomierz
Hehe kupil bym xD tylko fundusze mi nie pozwalaja
a ogulem to chodzi mi o jazde po lasach, polnych drogach

- Tobiasz1233
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 1/3/2012, 19:34
ile jeszcze tematów załozysz nim cos kupisz ? pytanie tez bez sensu. albo lubie sie jedno albo drugie, albo oba i wtedy samemu decyduje. jak dla mnie motocykle są fajniejsze i stawiał bym na moto... ale wejdź na forum typowo quadowe, zadaj takie pytanie to wyśmieja i pewnie zbluzgaja motocykle
kazdy ma swoja opinie. kup to co ty chcesz, a nie to co ci doradzimy

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ja miałem styczność z jakimś quadem 250 i enduro. Powiem Ci, że quady to bajka nie dla mnie, ciężko się skręca, trzeba przywyknąć że nie odkręcasz manetki, mało zwrotny i ogólnie jakoś mi nie przypadła jazda na nim, fakt, że masz na nim większą stabilność, ale nie ma tego czegoś
Enduro jak najbardziej, bardzo lubię jazdę na dwóch kółkach, polatać po lesie też da radę bez problemu i jak dla mnie najważniejsze, dużo większa frajda z jazdy
Co do serwisowania, oczywiście licz się z tym, że fulla, trzeba odpowiednio często serwisować i własnie o serwisie jest multum tematów i wystarczy poszukać


Co do serwisowania, oczywiście licz się z tym, że fulla, trzeba odpowiednio często serwisować i własnie o serwisie jest multum tematów i wystarczy poszukać

-
Screamer - Świeżak
- Posty: 175
- Dołączył(a): 26/8/2010, 18:05
ja mam quada co prawda chinski i 110 pojemnosci ale zabawy jest co nie miara ;P wszędzie wjedziesz, jak nie daje rady to spoko mozna go przestawić i jechać dalej, super zabawka na zime ;D kupiłem go własnie szczególne dla zabawy i jest czym sie bawic mimo że chinczyk mały ;P do codziennej eksploatacji trzeba by w takim bardzo duzo rzeczy poprawic. ale i tak wole ganiać na moto, w sumie jakbym miał sponsora na na prawde sportowego quada moze i bym sie przesiadł.... ale póki co fundusze ograniczają
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
-
anders1998 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 5/11/2012, 18:31
- Lokalizacja: Limanowa
Wiadomo teraz mamy taką piękną pogodę, to na ATV polatać to po prostu orgazm !
Każdy lubi co innego, najlepiej kup oba, mniejsza pojemność i aby ci starczyło na tego i tego
Na zimę na dwóch kółkach nie jest łatwo, po prostu oponki tylko uzbrojone i w dodatku prędkość znacznie ograniczona, a na ATV-ku śmigasz bez ograniczeń, maszyna stabilna, tylko na zakrętach trzeba zważać i opanować trudniejsza technikę, niż na jednośladzie
Każdy lubi co innego, najlepiej kup oba, mniejsza pojemność i aby ci starczyło na tego i tego

Na zimę na dwóch kółkach nie jest łatwo, po prostu oponki tylko uzbrojone i w dodatku prędkość znacznie ograniczona, a na ATV-ku śmigasz bez ograniczeń, maszyna stabilna, tylko na zakrętach trzeba zważać i opanować trudniejsza technikę, niż na jednośladzie

-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Panie, jak nie jak tak
quadem się da wszystko co crossem. Dobrze o tym wiem, latałem raptorem 250, póżniej350 aż zmiana na grizzlego 700, teraz doszła jeszcze yz125 Powiem wam, że quada nie dorwie się dobrego za taką kasę jak crossa, ale jak już kupisz i to w dobrym stanie;)to baaardzo mało w niego wkładasz kasy w porównaniu do crossa
A co do frajdy z jazdy... frajdę masz wtedy gdy wyczujesz i opanujesz sprzęt


A co do frajdy z jazdy... frajdę masz wtedy gdy wyczujesz i opanujesz sprzęt

Grizzly700 & yz125 & aerox
-
Bueno - Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23
W zimę na quadzie też nie jest lekko
mówię o zimie kiedy śniegu tyle że koła całe zakrywa:) na ośce też za bardzo nie polatasz, no może po lżejszym śniegu, ale ciężko poprostu wieszasz się wachaczem albo zakopujesz.

Grizzly700 & yz125 & aerox
-
Bueno - Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23
bueno - zalezy jeszcze jaki quad, grizzli tak, ale sporoty quad kosztuje z 2-3 X tyle co crossówka przy tym samym stopniu uzywania ;P silniki są bardziej wysilone, zamiast 2 amorków są 3, wahacze, ośki tuleje itp itd to wszystko są ogromne koszta. ale mowa o quadach typowo sportowych czyli takich których mozna porównac do crossówki ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Sportówki=ośki takie nasz quadowy slang
Ty mówisz o 450, a to są wyczynowe torówki, tak samo jak full crosy nie nadają się do lajtowej jazdy po lesie. A taki odpowiednik enduro w quadach to np. raptor/warrior 350, raptor 700, trx700,kfx700,ltz 400,kfx 400 itp te quady posiadają wsteczny, są mniej wyżyłowane a remonty są naprawdę rzadko
Np ja: na raptorze 350 zrobiłem 6000km i nic, tylko łożyska wymieniłem. Z quadami jest jak z motorami, są różne rodzaje do różnych dyscyplin/rodzai jazdy. I tak jak wy doświadczeni,obeznani w temacie apelujecie do Świeżaków, że full cross to nie to itp(ja kupiłem yz i żałuje, ale nic nie szkodzi bo chcę zacząć w mx starty
) tak my quadowcy, robimy to samo, gdy ktoś chce quada do lasu i mówi o 450
A co do remontów w 450 to tylko silnik co 50mth, łożyska itp co 2-3 lata, zależy jak kto jeżdi, a amortyzatorów to większość amatorów przez kilka lat użytku nigdy nie serwisowała.


Np ja: na raptorze 350 zrobiłem 6000km i nic, tylko łożyska wymieniłem. Z quadami jest jak z motorami, są różne rodzaje do różnych dyscyplin/rodzai jazdy. I tak jak wy doświadczeni,obeznani w temacie apelujecie do Świeżaków, że full cross to nie to itp(ja kupiłem yz i żałuje, ale nic nie szkodzi bo chcę zacząć w mx starty


A co do remontów w 450 to tylko silnik co 50mth, łożyska itp co 2-3 lata, zależy jak kto jeżdi, a amortyzatorów to większość amatorów przez kilka lat użytku nigdy nie serwisowała.
Grizzly700 & yz125 & aerox
-
Bueno - Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23
sam miałem, yz 125 fajny sprzęt, jak na pierwszy raz, utrzymanie kosztuje, palić sobie pali, nie mało, i koszt zakupu dobrej perełki to koło 6000 tys. a za to nie wiem czy w dobry stanie kupisz jakiegoś quada 250, którego też utrzymanie kosztuje palić mało pali ale opony drogie, i koszt remontu zawieszenia, najlepiej sam podejmij decyzje przejedz się tym i tym, i zobaczysz na czym się lepiej jeździ, to tylko zależy kto co lubi sam miałem, quada , fajna sprawa, ale nie dla mnie, enduro to enduro, tym to się jeździ.
Koło w górze ogień w rurze 

-
enduro_team - Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 10/1/2013, 12:21
- Lokalizacja: Żegocina
Za 6tyś to bd ciężko, byle nie iść w chinole ! A co do opon to zupełnie co innego niż w cross... w quadzie droższe ale wymienia się co 2 sezony:) ja np bez wymiany przednich zrobiłem 6000tyś km, a na tyle raz tylko zmieniłem.
Grizzly700 & yz125 & aerox
-
Bueno - Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23
za 6 tysie można kupic yamahe blasterer, albo warrior
tego typu quady nie wymagają nadmiernych remontów, mozna powiedziec ze są tansze e eksploatacji, mowa oczywiście o zdrowych sztukach, napęd nie napęw wszędzie sie zużywa, koncowki drązkow itp wiadomo więcej jest tych elementów do wymiany, ale to przekłada się na nie zaglądaniu do silnika
sam musisz podjąc decyzję co chcesz robic i gdzie jeździc, na las yz na pewno nie jest, do lasu są przeprawówki, warrior i blaster to pół sporty, za 6 tysi mozna dorwac jakąs starszą yamahe grizzly, abo honde ranger i nne modele
wystarczy poszukac
tego typu quady nie wymagają nadmiernych remontów, mozna powiedziec ze są tansze e eksploatacji, mowa oczywiście o zdrowych sztukach, napęd nie napęw wszędzie sie zużywa, koncowki drązkow itp wiadomo więcej jest tych elementów do wymiany, ale to przekłada się na nie zaglądaniu do silnika
sam musisz podjąc decyzję co chcesz robic i gdzie jeździc, na las yz na pewno nie jest, do lasu są przeprawówki, warrior i blaster to pół sporty, za 6 tysi mozna dorwac jakąs starszą yamahe grizzly, abo honde ranger i nne modele
wystarczy poszukac
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
No, z tymi oponami może przesadziłem, ale wiesz bardziej mi chodziło że są 4
Ale reasumując, to do 10 tyś. nawet dobrego quada nie kupi, firmowego i zadbanego, znajdzie może jaką okazje ale rzadko, większość to jakieś chińskie podróbki, o dziwnych nazwach,
może coś z większej pojemności by znalazł ale też troszkę nagryzione przez ząb czasu
A jak z motoru to na pierwszy raz, jakieś małe enduro najlepiej w dwusuwie, 125 wystarcza te 30 koni, i za te 6000 tyś to już by młodą i zdrową sztukę wy haczył.



A jak z motoru to na pierwszy raz, jakieś małe enduro najlepiej w dwusuwie, 125 wystarcza te 30 koni, i za te 6000 tyś to już by młodą i zdrową sztukę wy haczył.
Koło w górze ogień w rurze 

-
enduro_team - Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 10/1/2013, 12:21
- Lokalizacja: Żegocina
też uważam ze crossy sa lepsze
jeździłem kolegi raptorem 350 i jak dla mnie za mozolnie sie zbierala xD a znowu przejechałem sie na kolegi yz250f i powiem ze łapy urywa xD musisz przejechac sie tym i tym i sam zdecydowac co wolisz

aktualnie bez motoru 

- Scyzor1989
- Świeżak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
- Lokalizacja: Gorzow
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości