Zobacz wątek - ER5 po transporcie przyczepką nie chce jeździć

Reklama

NAS Analytics TAG

ER5 po transporcie przyczepką nie chce jeździć

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

ER5 po transporcie przyczepką nie chce jeździć

Postprzez szakalikus » 12/1/2013, 15:19

Witam serdecznie

Dzięki Waszym uwagom udało mi się nabyć ER5 2001r. Znaleźliśmy nawet kilka dni bez snigu przez co udało się odbyć jazdę testową. Zabrałem ze sobą dwóch kolegów, którzy jeżdzą aby sprawdzili maszynę. Udało się ją jak na te warunki pogodowe rozbujać do 130km/h wszystko chodziło perfekt. Biegi ładnie wchodziły, sprzegło się nie ślizgało, maszyna bardzo zadbana. Wsadzilismy ją na przyczepkę i transport do garazu pod domem. Po zdjęciu motocyklu z przyczepki i próbie wjechania do garazu gasnie . jedynka ładnie wchodzi, odpuszczamy sprzegło i klops. Doszlismy do wniosku ze to najprawdopodobniej sprzegło. Po kilku próbach regulacji ( śrubą przy manetce) rzeczywiście nastąpił "przełom", bieg się wbijał i od razu jechał ( nie dało się wysprzęglić tylko hamulec i gaszenie silnika ). Ostatecznie ciężko było znalezc dobre połozenie i troche rusza, ale przy maxymalnym odpuszczeniu szarpie lub gaśnie. Pasy montowaliśmy w miare ostrożnie i nie podejrzewam żeby linka od sprzęgła została zmiażdzona przez pas. Dodatkowo przy silniku linka od sprzegła wydaje się być wilgotna. Przy silniku znajduje się kolejna regulacja na śrubkę, ale tej już boje się ruszać żeby nie naprężyć zbytnio i nie zerwać (najprawdopodobniej tam trzeba pokręcić zeby wszystko było cacy, aczkolwiek z drugiej strony podczas transportu moglo sie tam coś zruszyć? raczej nie). Kolejna sprawa: przy próbach regulacji i ruszania kilka razy strzeliło nam z tłumika ( ma malutką dziurkę) aczkolwiek przy jezdzie próbnej były dużo większe obroty i dłuższy czas jazdy i nic nie strzelało a tu kilka razy próbujemy ruszać a tu bach bach ( raz to nawet konkretnie ). Czy problem ze sprzęgłem ( o ile to tylko kwestia linki) może wpływać na strzały z tłumika? Czy pechowo dziurka się powiększyła akurat po zakupie? Bedę wdzieczny za uwagi w temacie tej sprawy.
szakalikus
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:42
Lokalizacja: Białystok


Postprzez henio12323 » 12/1/2013, 16:01

widze że nie bardzo masz pojęcie o co chodzi w tytm wszystkim... nie rozumiem tego :odpuszczamy sprzegło i klops " nie rozumiem ? ktoś cie na obiad zawołał czy co ? gaśnie? szarpie ? jedzie ?

kwestia linki - trudno jest ją naciągnąc zeby sie zerwała, przypuszczam że nie da sie jej tak naciągnąc :) linka ma regulacje i obie regulują to samo czyli długosc pancerzyka w stosunki do wkładu linki. linka nie moze byc za luźno, ani za mocno naciągnięta. po 1 ustawiasz sama regulacje klamki tak żeby klamka brała od samego początku ( nie przy kierownicy ) tylko jak najdalej. potem ustawiasz taki luz na lince, zeby mozna było klamką wyczuc delikatny luz, taki że linka jest minimalnie luźno. wtedy ni bedzie ci ciągnęło - sprzegło nie bedzie za mocno naciągniete... ani nie bedzie za luźno - czyli po wcisneciu do konca nie bedzie problemu ze zbyt słabym wysprzęglaniem. tak ustawiona linka ma działac i już

jeżeli po wbiciu biegu gaśnie moze byc to problem elektryki, np moto gaśnie jak stopka boczna rozłożona. jeszcze nie wiem czy masz czujnik sprzęgła który róznie moze działać. po twoich moze złych regulacjach linka była za luźna a czujnik ciagle był nie wcisniety..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Invi » 12/1/2013, 16:13

Po mojemu to nic nie popsuliście w transporcie tylko ktoś wcisną wam złomka. Z taką wiedzą to się nie dziwię :P A 130 to niezależnie od warunków powinna lekko pyknąć.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez szakalikus » 13/1/2013, 00:21

A 130 to niezależnie od warunków powinna lekko pyknąć.


zdecydowanie, po ubitym śniegu (lodzie) luźno 130 mozna pyknąć bez problemów .

Po zdjęciu motocyklu z przyczepki i próbie wjechania do garazu gasnie . jedynka ładnie wchodzi, odpuszczamy sprzegło i klops


nie rozumiem tego :odpuszczamy sprzegło i klops " nie rozumiem ? ktoś cie na obiad zawołał czy co ? gaśnie? szarpie ? jedzie ?


odpowiedz w zdaniu wczesniejszym : gaśnie

jeżeli po wbiciu biegu gaśnie moze byc to problem elektryki


jedynka ładnie wchodzi, odpuszczamy sprzegło i klops



nie po wbiciu biegu tylko odpuszczeniu sprzęgła
szakalikus
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:42
Lokalizacja: Białystok

Postprzez piotr_motoland » 13/1/2013, 11:20

Witam.Niech kolega zajrzy pod boczną nożkę jest tam czujnik ktory podpięty jest dwoma przewodami,podczas transportu lub zaladunku zostal uszkodzony i przeczyśc bolec czujnika i po sprawie.
piotr_motoland
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
Lokalizacja: polska

Postprzez szakalikus » 14/1/2013, 01:57

Bingo ! You are my master ! :) stawiam duże piwo :)
szakalikus
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:42
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mirekm71 » 14/1/2013, 08:53

Czyli jednak po wbiciu biegu a nie przy odpuszczaniu sprzegla...
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Corr » 14/1/2013, 14:32

Nie, w er5 blokada działa tak, że można wbić bieg z wysuniętą stopką ale zgaśnie przy puszczeniu sprzęgła.
Er 5 -> ZX6-R
Corr
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/3/2012, 16:46



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr