Zobacz wątek - gsxr 1100 turbo dodatkowa pompa oleju
NAS Analytics TAG

gsxr 1100 turbo dodatkowa pompa oleju

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

gsxr 1100 turbo dodatkowa pompa oleju

Postprzez tomekd651 » 10/1/2013, 16:36

Witam
mam gsxr 1100 wp 1995r niedawno zainstalowałem w nim turbo t3/t4 i natkenełem sie na problem gdyż zamontowałem turbine niżej niż poziom oleju w silniku więc i trzeba olej wyciagać z turbo i tu moje pytanie czy macie pomysły jak i jaką pompe załozyć aby wyciągać ten olej z turbo do silnika.
Pozdrawiam
Fat
tomekd651
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14/5/2012, 14:48
Lokalizacja: Słupsk


Postprzez mati22252 » 10/1/2013, 17:40

Ford probe GT 2.2 turbo ma taką pompę do skrzyni firmy Hitachi, może z czegoś takiego skorzystać
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez tomekd651 » 10/1/2013, 19:10

a ta pomopa jest mechaniczna tak?? zasilana elektrycznie?
dzięki za odp.
Fat
tomekd651
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14/5/2012, 14:48
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez kargulvmax » 26/1/2013, 12:40

Jak olej na turbine idzie pod cisnieniem to za turbina coś go musi wysysac ?gdzie sie niby zmagazynuje w reklamówce z tesco? cos czuje ze ten wynalazek tak bedzie jeżdził że hej.Masz Ty pojęcie o takich przeróbkach wogóle/ odprezyłes silnik? jak turbo do gażników się tam ma? Sorry za ironie ale jak na moją głowe to coś nie tak w tej wydumce
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez tomekd651 » 26/1/2013, 13:49

moto jest odprężone do 8.kute tłoki wzmacniany wał i korbowody.gaźniki wywalone i wstawiony wtrysk paliwa.a co do oleju to wiem że musi wracać do silnika ale turbina jest niżej niż poziom oleju więc musze założyć pompe aby ta wyciągałą z turbiny olej dlatego pytam czy ma ktoś pomysł jaką pompe założyć.i tak mam pojecie co robię.pytam dlatego jaką pompe założyć bo może ktoś mam pomysł dobry bo niechce aby to było na odpie.... robione tylko pożądnie
Fat
tomekd651
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14/5/2012, 14:48
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez kargulvmax » 26/1/2013, 15:16

Nadal nierozumiem o co Ci biega myślisz że kilka litrów oleju w misce pokona cisnienie podawane przez pompę która w motocyklach ma kilkakrotnie wiekszą wydajnośc niż w silniku samochodowym?Tak na marginesie mam pomysł żeby kompresor załozyć do np ZX12 ale to na razie takie tam gdybanie a może nie byłoby tzw.turbodziury a potem strzał jak z nitro ,mam przykre doświadczenia z autem z turbo
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

??

Postprzez kargulvmax » 26/1/2013, 15:24

Ja jak już to bym osobną pompę oleju do smarowania turbiny załozył,ale jak i gdzie nie wiem.Na jednej pompie jak doszła turbina to zmieniłbym koło ząbate na pompie oleju zeby wzrosło ciśnienie czy wydajność(nie jestem teoretykim jak zwał tak zwał myślę że wiemy o co chodzi).
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez tomekd651 » 26/1/2013, 15:40

rozumiem włąśnie chce osobną pompe oleju założyć a ciśnienie podniosłem bo zębatke na pompie zmieniłem jaką pierwszą przy zmianach żeby silnik sie nie zatarł bo to różnie bywa. myślałęm żeby osobną pompe założyć na klapie silnika od strony impulsatora jakoś sie podłaczyć pod wał aby ten napędzał pompe widziałem takie rozwiązanie przy banditach ale wolałębym jakąś zewnętrzną pompe.
Fat
tomekd651
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14/5/2012, 14:48
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez kargulvmax » 26/1/2013, 15:55

No to się chyba nie rozumieliśmy,kiedyś gdzieś czytałem ze w USA stunterzy drugą pompę zakładali ,osobny obieg na wał a druga na głowicę ale to tak bez szczegołów cos mi się przypomina.pytaj może kolegów co na 1/4 uturbili w Polsce pare sprzetów jak to rozwiazali i wystroili żeby to rzeczywiście jechalo jakoś a nie wybuchło
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez kargulvmax » 26/1/2013, 16:01

Nie pamiętam ,jak w GSX1100R pompa wyglada ale np. ZZR 1100 ma własnie pompę jakby to dwie były a CBR900RR miał pojedyńczą i jest bardziej idiotoodporny więc o co tu chodzi szczerze powiem nie wiem
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez kargulvmax » 26/1/2013, 16:01

Nie pamiętam ,jak w GSX1100R pompa wyglada ale np. ZZR 1100 ma własnie pompę jakby to dwie były a CBR900RR miał pojedyńczą i jest bardziej idiotoodporny więc o co tu chodzi szczerze powiem nie wiem

Ty jesteś recydywistom w braku edycji i już miałeś za to ostrzeżenie
teraz masz następne i idziesz na urlop 2 tygodnie


senekkorzenna
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez tomekd651 » 26/1/2013, 18:25

jeśli chodzi o CBR to niewiem ale gsxr 1100 ma pojedynczą pompe która jest zazębiona o sprzęgło z kolei olejak miał jak by dwie pompy bo miał chłodzone denka tłoków od dołu olejem i dlatego był nie do zakatowania
Fat
tomekd651
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14/5/2012, 14:48
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Voxx » 26/1/2013, 20:23

wrzuc foty przeróbki , sam o tym kiedys myslałem ,ale aktualnie budowa zrzera mi kazdy grosz
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez mati22252 » 26/1/2013, 21:54

Tą co ja podałem to pompa jest elektryczna. Jeżeli zmniejszysz zębatkę na pompie to zwiększysz jej obroty a co za tym idzie wydajność. Ciśnienie również wzrośnie bo więcej oleju będzie chciało wyjść przez ten sam otwór.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez mirekm71 » 27/1/2013, 04:01

Pojecia nie mam, nie znam sie wiec zabiore glos. Nie sadze, zeby zmiana zebatki na pompie miala zwiekszyc cisnienie. Jesli juz obawialbym sie o cisnienie to zalozylbym jakis nie duzy manometr i pobserwowal te cisnienie. Jakby zebatka odpowiadala za cisnienie to jakie bylyby skoki miedzy 1000 a 13000 obrotow? Za cisnienie odpowiada zawor cisnienia.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez ENDUROMAAN » 11/2/2013, 12:28

Pamietaj zeby zapewnic turbinie odpowiednie cisnienie oleju - takie jak jest zalecane do danej turbiny. Jak bedzie za duze to zaraz Ci puszcza uszczelniacze, za male - stanie wirnik. Masz na kulkowych lozyskach czy na panewce turbine? Starsze tubiny t25/t28 na panewce sa wrazliwe na nieodpowiednie cisnienie i po zaadoptowaniu ich do danego sprzetu warto zastosowac restrykcje dla odp. cisnienia oleju
ENDUROMAAN
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8/2/2013, 12:58
Lokalizacja: WARSZAWA

Postprzez skwy » 15/2/2013, 11:25

Sprawdził bym w serwisówce do Kawasaki GPZ 750 jak to firma rozwiązała i na takiej podstawie bym poruszał się dalej

Sprawdziłem w serwisówce Kawasaki Gpz 750 Turbo i tam jest w prosty sposób rozwiązane smarowanie turbospręrzaki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d97 ... e7c0d.html
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr