gsxr 1100 turbo dodatkowa pompa oleju
Posty: 17
• Strona 1 z 1
gsxr 1100 turbo dodatkowa pompa oleju
Witam
mam gsxr 1100 wp 1995r niedawno zainstalowałem w nim turbo t3/t4 i natkenełem sie na problem gdyż zamontowałem turbine niżej niż poziom oleju w silniku więc i trzeba olej wyciagać z turbo i tu moje pytanie czy macie pomysły jak i jaką pompe załozyć aby wyciągać ten olej z turbo do silnika.
Pozdrawiam
mam gsxr 1100 wp 1995r niedawno zainstalowałem w nim turbo t3/t4 i natkenełem sie na problem gdyż zamontowałem turbine niżej niż poziom oleju w silniku więc i trzeba olej wyciagać z turbo i tu moje pytanie czy macie pomysły jak i jaką pompe załozyć aby wyciągać ten olej z turbo do silnika.
Pozdrawiam
Fat
- tomekd651
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 14/5/2012, 14:48
- Lokalizacja: Słupsk
Jak olej na turbine idzie pod cisnieniem to za turbina coś go musi wysysac ?gdzie sie niby zmagazynuje w reklamówce z tesco? cos czuje ze ten wynalazek tak bedzie jeżdził że hej.Masz Ty pojęcie o takich przeróbkach wogóle/ odprezyłes silnik? jak turbo do gażników się tam ma? Sorry za ironie ale jak na moją głowe to coś nie tak w tej wydumce
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
moto jest odprężone do 8.kute tłoki wzmacniany wał i korbowody.gaźniki wywalone i wstawiony wtrysk paliwa.a co do oleju to wiem że musi wracać do silnika ale turbina jest niżej niż poziom oleju więc musze założyć pompe aby ta wyciągałą z turbiny olej dlatego pytam czy ma ktoś pomysł jaką pompe założyć.i tak mam pojecie co robię.pytam dlatego jaką pompe założyć bo może ktoś mam pomysł dobry bo niechce aby to było na odpie.... robione tylko pożądnie
Fat
- tomekd651
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 14/5/2012, 14:48
- Lokalizacja: Słupsk
Nadal nierozumiem o co Ci biega myślisz że kilka litrów oleju w misce pokona cisnienie podawane przez pompę która w motocyklach ma kilkakrotnie wiekszą wydajnośc niż w silniku samochodowym?Tak na marginesie mam pomysł żeby kompresor załozyć do np ZX12 ale to na razie takie tam gdybanie a może nie byłoby tzw.turbodziury a potem strzał jak z nitro ,mam przykre doświadczenia z autem z turbo
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
??
Ja jak już to bym osobną pompę oleju do smarowania turbiny załozył,ale jak i gdzie nie wiem.Na jednej pompie jak doszła turbina to zmieniłbym koło ząbate na pompie oleju zeby wzrosło ciśnienie czy wydajność(nie jestem teoretykim jak zwał tak zwał myślę że wiemy o co chodzi).
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
rozumiem włąśnie chce osobną pompe oleju założyć a ciśnienie podniosłem bo zębatke na pompie zmieniłem jaką pierwszą przy zmianach żeby silnik sie nie zatarł bo to różnie bywa. myślałęm żeby osobną pompe założyć na klapie silnika od strony impulsatora jakoś sie podłaczyć pod wał aby ten napędzał pompe widziałem takie rozwiązanie przy banditach ale wolałębym jakąś zewnętrzną pompe.
Fat
- tomekd651
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 14/5/2012, 14:48
- Lokalizacja: Słupsk
No to się chyba nie rozumieliśmy,kiedyś gdzieś czytałem ze w USA stunterzy drugą pompę zakładali ,osobny obieg na wał a druga na głowicę ale to tak bez szczegołów cos mi się przypomina.pytaj może kolegów co na 1/4 uturbili w Polsce pare sprzetów jak to rozwiazali i wystroili żeby to rzeczywiście jechalo jakoś a nie wybuchło
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Nie pamiętam ,jak w GSX1100R pompa wyglada ale np. ZZR 1100 ma własnie pompę jakby to dwie były a CBR900RR miał pojedyńczą i jest bardziej idiotoodporny więc o co tu chodzi szczerze powiem nie wiem
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Nie pamiętam ,jak w GSX1100R pompa wyglada ale np. ZZR 1100 ma własnie pompę jakby to dwie były a CBR900RR miał pojedyńczą i jest bardziej idiotoodporny więc o co tu chodzi szczerze powiem nie wiem
Ty jesteś recydywistom w braku edycji i już miałeś za to ostrzeżenie
teraz masz następne i idziesz na urlop 2 tygodnie
senekkorzenna
Ty jesteś recydywistom w braku edycji i już miałeś za to ostrzeżenie
teraz masz następne i idziesz na urlop 2 tygodnie
senekkorzenna
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
jeśli chodzi o CBR to niewiem ale gsxr 1100 ma pojedynczą pompe która jest zazębiona o sprzęgło z kolei olejak miał jak by dwie pompy bo miał chłodzone denka tłoków od dołu olejem i dlatego był nie do zakatowania
Fat
- tomekd651
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 14/5/2012, 14:48
- Lokalizacja: Słupsk
Tą co ja podałem to pompa jest elektryczna. Jeżeli zmniejszysz zębatkę na pompie to zwiększysz jej obroty a co za tym idzie wydajność. Ciśnienie również wzrośnie bo więcej oleju będzie chciało wyjść przez ten sam otwór.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Pojecia nie mam, nie znam sie wiec zabiore glos. Nie sadze, zeby zmiana zebatki na pompie miala zwiekszyc cisnienie. Jesli juz obawialbym sie o cisnienie to zalozylbym jakis nie duzy manometr i pobserwowal te cisnienie. Jakby zebatka odpowiadala za cisnienie to jakie bylyby skoki miedzy 1000 a 13000 obrotow? Za cisnienie odpowiada zawor cisnienia.
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Pamietaj zeby zapewnic turbinie odpowiednie cisnienie oleju - takie jak jest zalecane do danej turbiny. Jak bedzie za duze to zaraz Ci puszcza uszczelniacze, za male - stanie wirnik. Masz na kulkowych lozyskach czy na panewce turbine? Starsze tubiny t25/t28 na panewce sa wrazliwe na nieodpowiednie cisnienie i po zaadoptowaniu ich do danego sprzetu warto zastosowac restrykcje dla odp. cisnienia oleju
- ENDUROMAAN
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 8/2/2013, 12:58
- Lokalizacja: WARSZAWA
Sprawdził bym w serwisówce do Kawasaki GPZ 750 jak to firma rozwiązała i na takiej podstawie bym poruszał się dalej
Sprawdziłem w serwisówce Kawasaki Gpz 750 Turbo i tam jest w prosty sposób rozwiązane smarowanie turbospręrzaki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d97 ... e7c0d.html
Sprawdziłem w serwisówce Kawasaki Gpz 750 Turbo i tam jest w prosty sposób rozwiązane smarowanie turbospręrzaki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d97 ... e7c0d.html
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości