suzuki RM 250 ustawienie pływaka
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
suzuki RM 250 ustawienie pływaka
witam. kupiłem suzuki RM 250 z 97 r. no i miałem mały problem z gaznikiem bo przelewało wszystkimi rurkami. rozbierałem kilka razy podginalem blaszke od pływaka i nic nie dawało,,, w koncu zrobiłem mniej wiecej tak jak było od poczatki i motor sie udało odpalic i nie przelewało. Panowie do was pytanie ,,,jak ustawic teraz dobrze ten pływak? pisza coś o ...mm ? ale ile tych mm? i jak to zmierzyc. pomożecie?
- wojti1816
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 8/1/2013, 20:51
poszukaj ksiązki serwisowej, są generalnie 2 metody ustawiania. pierwsza - ustawiasz gaźnik w odpowiedniej pozycji powtarzalnej, i wtedy samoczynnie języczek pływaka ma byc akurat na tym przełamaniu zamkniety/otwarty.
druga - rurka z przelewu która idzie w góre, wszystko działa jak naczynia połaczone i tym ustawiasz poziom cieczy w gaźniku na odpowiednia wysokosc...
ale te wartosci są pokazane w ksiązce serwisowej, nitk tobie z głowy nie powie co i jak. mozesz to robic na oko, troche podigiąc w jedna troche w druga. chodzi o to żeby w gaźniku było jak najwiecej paliwa, ale żeby nie wywalało przelewami
co do tego że podginałeś i przelewało - byc moze zawór juz nie trzyma, albo miałes nadal zasyfiony gaźnik i dlatego wciaz ciekło
druga - rurka z przelewu która idzie w góre, wszystko działa jak naczynia połaczone i tym ustawiasz poziom cieczy w gaźniku na odpowiednia wysokosc...
ale te wartosci są pokazane w ksiązce serwisowej, nitk tobie z głowy nie powie co i jak. mozesz to robic na oko, troche podigiąc w jedna troche w druga. chodzi o to żeby w gaźniku było jak najwiecej paliwa, ale żeby nie wywalało przelewami
co do tego że podginałeś i przelewało - byc moze zawór juz nie trzyma, albo miałes nadal zasyfiony gaźnik i dlatego wciaz ciekło

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Zapodaj zdjęcia cylindra to obadamy co tam masz.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
jasne 97 to juz na pewno nicasil. i też pytanie czy własnie nikt nie chciał zaoszczędzic i nie wprasował żeliwa. ale to dosyc łatwo sprawdzic. generalnie jak ktos widział i nicasil i żeliwo to ma porównanie i to łatwo dostrzec, ale mozna też dosyc łatwo sprawdzic - żeliwo bardzo dobrze przyciaga magnes, nicasil to cieniutka warstwa materiałów niemagnetycznych na aluminium które też nie przyciaga magnesu, także magnesem jak przelecisz i ci nie przyciagnie to znaczy że nicasil. a jak przyciagnie - żeliwo. czasami w błąd moze wprowadzic jakiś wkład stalowy w cylinder, np jakas szpilka, czy cos.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Równie dobrze możesz to sprawdzić po kolorze, żeliwo będzie miał bardziej brązowawy kolorek, a nicasil ma taki jasny, aluminiowy, zlewający się wręcz z cylindrem
Jak przedmówca wyżej, na magnez będziesz pewniejszy.

Jak przedmówca wyżej, na magnez będziesz pewniejszy.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Jak tylko ściągniesz cylinder będziesz wiedział po 5 sek. oględzin bez żadnych podpowiedzi czy masz tuleje czy nicasil. To będzie tak oczywiste że choćbyś chciał to się nie pomylisz.
Pozostanie tylko ewentualna kwestia oceny stanu powłoki Nikasil'u gdyby takowa występowała.
Polecam dać do serwisu by ocenili (wymiarowali) zużycie i dobrali odpowiedni rozmiar tłoka. Płaciłem 30 zł w serwisie KTM za wymiarowanie. Gdy cylinder będzie mocno zużyty to jego kształt będzie przypominał: ( ) czyli na wysokości gniazd przelotowych oraz wydechu będzie miał więcej niż u szczytu i dołu, ewentualnie jajko jeżeli tłok miał duże luzy...Czy jakoś tak^^
Pozostanie tylko ewentualna kwestia oceny stanu powłoki Nikasil'u gdyby takowa występowała.
Polecam dać do serwisu by ocenili (wymiarowali) zużycie i dobrali odpowiedni rozmiar tłoka. Płaciłem 30 zł w serwisie KTM za wymiarowanie. Gdy cylinder będzie mocno zużyty to jego kształt będzie przypominał: ( ) czyli na wysokości gniazd przelotowych oraz wydechu będzie miał więcej niż u szczytu i dołu, ewentualnie jajko jeżeli tłok miał duże luzy...Czy jakoś tak^^
- DzidekSX
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/9/2012, 14:22
- Lokalizacja: Kraków
dzidek - mylisz się
wcale nie bedzie wiedział, czasami te materiału łudząco są do siebie podobne, i po pewnym okresie eksploatacji, nawet wprawne oko w 5 sekund nie oceni czy to nicasil czy żeliwo. próba z magnesem jest najpewiejsza.
co do reszty sie zgodze, tak czy siak jak cylek nie jest dorzniety, mozna zwymiarowac, przehonować i smigac dalej z nowym tłokiem

co do reszty sie zgodze, tak czy siak jak cylek nie jest dorzniety, mozna zwymiarowac, przehonować i smigac dalej z nowym tłokiem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dzieki koledzy
jak rozbiore to zobacze
a chciałbym jeszcze wiedziec czy to normalne ze suzuki tak duzo pali
bo tak koło 3 godz jazdy i nie ma baku ... ? polecacie jakis olej do mieszanki ? ja troche początkujący wiec bardzo nie daje w d...e



- wojti1816
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 8/1/2013, 20:51
Zależy jak odkręcasz manetkę. Ale w granicach rozsądku.
Olej każdy full syntetyk. Polecam kupić np ipone samourai racing w opakowaniu 5l bo w lecie idzie jak woda 250zl za 5l. Są też tacy co powiedzą że nie ma co przepłacać bo całe życie jeżdżą na oleju Castrol do 2t gdzie za 32zl masz 1l ale to już kto co woli. Są też tematy podwieszone więc szukaj bo jest ich mnóstwo.
Henio raczej mnie nie przekonałeś bo wystarczy że odwróci cylinder do góry nogami. Nie chodzi mi o kolor powłoki w środku bo faktycznie jest łudząco podobny tylko o moment odcięcia się odlewanego aluminium a materiałem wprasowanej tulei.
http://www.motor-tech.katowice.pl/cylindry/yfz450b.jpg
http://www.motor-tech.katowice.pl/cylindry/KX%20250.jpg
Łatwo też poznać po tym że tuleja była "dopieszczana" przez ślady freza w kanałach przelotowych bądź wydechu co często się zdarza z tego co wiem.Ale fakt, Magnes też powinien rozwiązać dylemat
Olej każdy full syntetyk. Polecam kupić np ipone samourai racing w opakowaniu 5l bo w lecie idzie jak woda 250zl za 5l. Są też tacy co powiedzą że nie ma co przepłacać bo całe życie jeżdżą na oleju Castrol do 2t gdzie za 32zl masz 1l ale to już kto co woli. Są też tematy podwieszone więc szukaj bo jest ich mnóstwo.
Henio raczej mnie nie przekonałeś bo wystarczy że odwróci cylinder do góry nogami. Nie chodzi mi o kolor powłoki w środku bo faktycznie jest łudząco podobny tylko o moment odcięcia się odlewanego aluminium a materiałem wprasowanej tulei.
http://www.motor-tech.katowice.pl/cylindry/yfz450b.jpg
http://www.motor-tech.katowice.pl/cylindry/KX%20250.jpg
Łatwo też poznać po tym że tuleja była "dopieszczana" przez ślady freza w kanałach przelotowych bądź wydechu co często się zdarza z tego co wiem.Ale fakt, Magnes też powinien rozwiązać dylemat
- DzidekSX
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/9/2012, 14:22
- Lokalizacja: Kraków
1 motogodzina - 1 bak paliwa - 40 km oczywiscie dane uśrednione
także sprzet tyle pali niestety, im bardziej dobity tym też więcej pali.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dajcie sobie siana z tymi motogodzinami. Do czego to potrzebne? Nie ma takich liczników, które by liczyły motogodziny, w dokumentacjach nie występuje taka jednostka miary.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
no to ładnie, dobrze ze nawet dobrze zarabiam to jakos dam rade zatankowac
a czy jak stoi na stojaku odpalam go,jest na biegu jałowym a koło sie kreci ? wymiana tarczy sprzegła jest skomplikowana? to jakies rozbieranie silnika ?czy wystarczy dekiel sciągnąc? mam załozona linke ale podejrzewam ze to jakas z WSK cienka i po rozkrecane mam te regulacje na maksa, nie wiem czy sie konczy bo jak właczam 1 to troche czuje takie szarpniecie do przodu .

- wojti1816
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 8/1/2013, 20:51
Szarpnięcie nie jest spowodowane tarczami lecz rowkami na koszu, Wymiana tarcz jest dość prosta, koło na stojaku będzie się zawsze kręcić (tarcie zębatek po wałkach)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Jak podciągniesz za mocno, będziesz jechał na "pół-sprzęgle"
Jeżeli zauważysz spore wgryzienia tarcz w kosz, to czeka cie wymiana, dość kosztowna, bo to oczywiście zewnętrzny
Jeżeli zauważysz spore wgryzienia tarcz w kosz, to czeka cie wymiana, dość kosztowna, bo to oczywiście zewnętrzny

-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
kris, sszarpniecie na 1 biegu zawsze się znajdzie, i zawsze będzie na nierozgrzanym silniku albo zurzytej lince sprzęgła
z tego co kolega pisze, nie ma zielonego pojęcia od czego zacząc i jak zdiagnozowac błąd, więc jak już ktoś coś radzi, to może zacznijcie od podstawowych rzeczy jakimi są przeglądy, czy nie ma luzu, jak wyczuc luz, itp itd, i co z tą linką zrobic
było wiele tematów co jak i gdzie robic przy motocyklu, wystarczy np przeczytac temat "jak przygotowac motocykl do sezonu profesjonalnie przez amatora"
z tego co kolega pisze, nie ma zielonego pojęcia od czego zacząc i jak zdiagnozowac błąd, więc jak już ktoś coś radzi, to może zacznijcie od podstawowych rzeczy jakimi są przeglądy, czy nie ma luzu, jak wyczuc luz, itp itd, i co z tą linką zrobic
było wiele tematów co jak i gdzie robic przy motocyklu, wystarczy np przeczytac temat "jak przygotowac motocykl do sezonu profesjonalnie przez amatora"
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości