Problem z wymianą kierunkowskazów na led
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Problem z wymianą kierunkowskazów na led
Witam forumowiczów.
Mały problem z wymianą kierunkowskazów na led, a mianowicie założyłem kierunki led do swojego moto tylko z tyłu z przodu zostały "normalne" przerywacz "normalny". Działały wszystkie tak jak powinny: prawy to prawy, lewy to lewy, tylko szybciej mrugały (jasna sprawa, tak jak podejrzewałem).
Założyłem ledy przód i tył (cztery sztuki takie same)+ przerywacz kierunkowskazów dedykowany dla led (na seryjną kostkę do moto, nic kombinowane).
Gdy włączam prawy lub lewy kierunkowskaz mrugają wszystkie cztery ledy od razu.
Gdy do prawej i lewej ledy dołożę po jednej "normalnej" żarówce 12V 21W (bo takie były seryjne w moto) i zostawiam przerywacz dedykowanym do led, wtedy jest wszystko ok. Czyli kierunki działają tak jak powinny: prawy to prawy, lewy to lewy, przerwy w mruganiu odpowienie.
W czym jest problem? Jest to do ogarnięcia samemu,czy moto poprostu odstawić do elektryka?
Z góry dziękuję za pomoc.
Mały problem z wymianą kierunkowskazów na led, a mianowicie założyłem kierunki led do swojego moto tylko z tyłu z przodu zostały "normalne" przerywacz "normalny". Działały wszystkie tak jak powinny: prawy to prawy, lewy to lewy, tylko szybciej mrugały (jasna sprawa, tak jak podejrzewałem).
Założyłem ledy przód i tył (cztery sztuki takie same)+ przerywacz kierunkowskazów dedykowany dla led (na seryjną kostkę do moto, nic kombinowane).
Gdy włączam prawy lub lewy kierunkowskaz mrugają wszystkie cztery ledy od razu.
Gdy do prawej i lewej ledy dołożę po jednej "normalnej" żarówce 12V 21W (bo takie były seryjne w moto) i zostawiam przerywacz dedykowanym do led, wtedy jest wszystko ok. Czyli kierunki działają tak jak powinny: prawy to prawy, lewy to lewy, przerwy w mruganiu odpowienie.
W czym jest problem? Jest to do ogarnięcia samemu,czy moto poprostu odstawić do elektryka?
Z góry dziękuję za pomoc.
yamaha thundercat
-
seba27 - Świeżak
- Posty: 34
- Dołączył(a): 4/3/2010, 09:36
- Lokalizacja: chełmno
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
zrób mały test - od przewodów jednego kierunku dopnij mała zaróweczke, zobacz czy wtedy zacznie ładnie migać. jak tak to znaczy że diody maja za mała rezystancje, nie jestem elektrykiem wiem tylko że chyba wiekszosc przerywaczy są bimetalowe po rozgrzaniu układ sie przerywa, i po ostudzeniu znów sie zwiera, wszystko jest liczone na pewną rezystancje. diody nie ciągną praktycznie żadnego prądu i nie ma oporu duzego. dlatego pod kazdy zestaw diod mozna dać opornik żeby zwiekszyc rezystancje.
ale jak kolega pisał - skoro był specjalnie pod diody to taki własnie jest przystosowany też do niskich rezystancji. i jak nie swieci, to albo to nie był diodowy ( dlatego sprawdź tą dodatkową zaróweczka czy cos pomoże ) a jak nic nie da to przerywacz moze byc do wymiany. ja mam motorower i akurat jest taka sytuacja że zarówki są ok, a nie miga tylko stale swieci - przerywacz jest u mnie na 100% do wymiany
ale jak kolega pisał - skoro był specjalnie pod diody to taki własnie jest przystosowany też do niskich rezystancji. i jak nie swieci, to albo to nie był diodowy ( dlatego sprawdź tą dodatkową zaróweczka czy cos pomoże ) a jak nic nie da to przerywacz moze byc do wymiany. ja mam motorower i akurat jest taka sytuacja że zarówki są ok, a nie miga tylko stale swieci - przerywacz jest u mnie na 100% do wymiany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Przerywacz musi być dobrany do rezystencji kierunkowskazów. Z tego co piszesz to albo jest uszkodzony, albo jest źle dobrany. Skoro dopięcie do obwodu żarówek pomaga, oznacza że trzeba zwiększyć opór w obwodzie dodając rezystory (wpięta w obwód dodatkowa żarówka pełni właśnie taką rolę). Jeżeli jednak zapłaciłeś za przerywacz do LEDów to wracaj z nim do sprzedawcy i niech ci wymieni na prawidłowy. Przy takim przerywaczu nie powinno być konieczności dokładania oporników.
Gdybyś chciał pobawić się w elektryka odsyłam tutaj: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=26
A wspomniane oporniki to coÅ› takiego: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... d=11968435
Gdybyś chciał pobawić się w elektryka odsyłam tutaj: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=26
A wspomniane oporniki to coÅ› takiego: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... d=11968435
ER-6n 2012
-
specificman - Świeżak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
- Lokalizacja: Warszawa
witam. mialem taki sam problem.. jak go usunąłem.. jak masz w zegarach te zarówke co miga jak sie kierunkowskaz włacza , to wyjmij ja ałoz wszystkie ledy i jest juz dobrze... ja zalozylem tez leda na tych zegarach z tym ze jak np wlacze lewy kierunek to ta zarowka miga ale jak prawy to nie... troszke edzie przeszkadzac to ale nie wiem co z tym zroic.... o zwykla zarówka nie moze byc bo wtedy wszystkie ledy 4 swieca a nie prawa osono lewa osobno....
- scyzoryk91
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 21/6/2012, 21:22
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Siema, niedawno mialem podobny problem w 954. Mialem dwa kierunki ledowe a dwa zwykle i wszystko dobrze chodzilo. Dodalem jeszcze dwa ledowe i gdy zalanczalem kierunki (np. lewy) to non stop sie palily dwa lewe kierunki. Kupilem przerywacz (ale koniecznie do ledow) i wpialem sie we wiazke (niestety w 954 przerywacz jest w zegarach
) Kierunki i kontrolki mrugaja normalnie. Nie dawaj zadnych opornikowv (bo wlasnie je daje sie zamiast przerywacza do ledow) tylko sprobuj wpiac inny przerywacz do ledow. Daj znaka co wyszlo
pozdro

pozdro
- anan7
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 27/8/2009, 13:47
- Lokalizacja: podlasie
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości