Zobacz wątek - Problem z wymianą kierunkowskazów na led
NAS Analytics TAG

Problem z wymianą kierunkowskazów na led

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem z wymianą kierunkowskazów na led

Postprzez seba27 » 7/1/2013, 13:08

Witam forumowiczów.
Mały problem z wymianą kierunkowskazów na led, a mianowicie założyłem kierunki led do swojego moto tylko z tyłu z przodu zostały "normalne" przerywacz "normalny". Działały wszystkie tak jak powinny: prawy to prawy, lewy to lewy, tylko szybciej mrugały (jasna sprawa, tak jak podejrzewałem).

Założyłem ledy przód i tył (cztery sztuki takie same)+ przerywacz kierunkowskazów dedykowany dla led (na seryjną kostkę do moto, nic kombinowane).
Gdy włączam prawy lub lewy kierunkowskaz mrugają wszystkie cztery ledy od razu.
Gdy do prawej i lewej ledy dołożę po jednej "normalnej" żarówce 12V 21W (bo takie były seryjne w moto) i zostawiam przerywacz dedykowanym do led, wtedy jest wszystko ok. Czyli kierunki działają tak jak powinny: prawy to prawy, lewy to lewy, przerwy w mruganiu odpowienie.

W czym jest problem? Jest to do ogarnięcia samemu,czy moto poprostu odstawić do elektryka?
Z góry dziękuję za pomoc.
yamaha thundercat
Avatar użytkownika
seba27
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 4/3/2010, 09:36
Lokalizacja: chełmno


Postprzez specificman » 7/1/2013, 15:17

Oporniczki potrzebne.
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Voxx » 7/1/2013, 17:26

skoro miałes przerywacz dedykowany pod ledy to wniasek jest prosty , jest lipny do wymiany
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez seba27 » 7/1/2013, 18:55

Specificman, jakie oporniczki i gdzie je wpiąć???
yamaha thundercat
Avatar użytkownika
seba27
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 4/3/2010, 09:36
Lokalizacja: chełmno

Postprzez henio12323 » 7/1/2013, 20:40

zrób mały test - od przewodów jednego kierunku dopnij mała zaróweczke, zobacz czy wtedy zacznie ładnie migać. jak tak to znaczy że diody maja za mała rezystancje, nie jestem elektrykiem wiem tylko że chyba wiekszosc przerywaczy są bimetalowe po rozgrzaniu układ sie przerywa, i po ostudzeniu znów sie zwiera, wszystko jest liczone na pewną rezystancje. diody nie ciągną praktycznie żadnego prądu i nie ma oporu duzego. dlatego pod kazdy zestaw diod mozna dać opornik żeby zwiekszyc rezystancje.
ale jak kolega pisał - skoro był specjalnie pod diody to taki własnie jest przystosowany też do niskich rezystancji. i jak nie swieci, to albo to nie był diodowy ( dlatego sprawdź tą dodatkową zaróweczka czy cos pomoże ) a jak nic nie da to przerywacz moze byc do wymiany. ja mam motorower i akurat jest taka sytuacja że zarówki są ok, a nie miga tylko stale swieci - przerywacz jest u mnie na 100% do wymiany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez specificman » 8/1/2013, 00:45

Przerywacz musi być dobrany do rezystencji kierunkowskazów. Z tego co piszesz to albo jest uszkodzony, albo jest źle dobrany. Skoro dopięcie do obwodu żarówek pomaga, oznacza że trzeba zwiększyć opór w obwodzie dodając rezystory (wpięta w obwód dodatkowa żarówka pełni właśnie taką rolę). Jeżeli jednak zapłaciłeś za przerywacz do LEDów to wracaj z nim do sprzedawcy i niech ci wymieni na prawidłowy. Przy takim przerywaczu nie powinno być konieczności dokładania oporników.

Gdybyś chciał pobawić się w elektryka odsyłam tutaj: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=26
A wspomniane oporniki to coÅ› takiego: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... d=11968435
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez seba27 » 8/1/2013, 09:15

Dzięki bardzo za pomoc, troszkę się douczyłem. Jak znajde chwilę czasu to wale do garażu. Mam nadzieje, że nic nie "naprawie"
yamaha thundercat
Avatar użytkownika
seba27
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 4/3/2010, 09:36
Lokalizacja: chełmno

Postprzez grunder » 8/1/2013, 12:30

Już o tym pisałem tutaj w tym dziale, problem tkwi że musisz dobrać oporniki na każdy kierunkowskaz.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez scyzoryk91 » 15/1/2013, 09:12

witam. mialem taki sam problem.. jak go usunąłem.. jak masz w zegarach te zarówke co miga jak sie kierunkowskaz włacza , to wyjmij ja ałoz wszystkie ledy i jest juz dobrze... ja zalozylem tez leda na tych zegarach z tym ze jak np wlacze lewy kierunek to ta zarowka miga ale jak prawy to nie... troszke edzie przeszkadzac to ale nie wiem co z tym zroic.... o zwykla zarówka nie moze byc bo wtedy wszystkie ledy 4 swieca a nie prawa osono lewa osobno....
scyzoryk91
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 21/6/2012, 21:22
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez ER6N2012 » 22/9/2013, 10:44

witam jaki przeywacz i gdzie kupiliście do er6n bo kurcze nie mogę nigdzie znaleźć a chce załozyc migacze barracudy led
ER6N2012
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30/8/2013, 21:00

Postprzez anan7 » 23/9/2013, 22:37

Siema, niedawno mialem podobny problem w 954. Mialem dwa kierunki ledowe a dwa zwykle i wszystko dobrze chodzilo. Dodalem jeszcze dwa ledowe i gdy zalanczalem kierunki (np. lewy) to non stop sie palily dwa lewe kierunki. Kupilem przerywacz (ale koniecznie do ledow) i wpialem sie we wiazke (niestety w 954 przerywacz jest w zegarach :D) Kierunki i kontrolki mrugaja normalnie. Nie dawaj zadnych opornikowv (bo wlasnie je daje sie zamiast przerywacza do ledow) tylko sprobuj wpiac inny przerywacz do ledow. Daj znaka co wyszlo
pozdro
anan7
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 27/8/2009, 13:47
Lokalizacja: podlasie



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości




na górê