Zobacz wątek - Mocniejszy akumulator niz powinien do ZX9R
NAS Analytics TAG

Mocniejszy akumulator niz powinien do ZX9R

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Mocniejszy akumulator niz powinien do ZX9R

Postprzez hugo2003 » 28/12/2012, 20:35

Witam jak w temacie.
Narazie ładuje stary aku ale wydaje mi sie ze bede musial zakupic nowy. Obecnie mam zelowy 8Ah. I tu pytanie:
Czy moge kupic 9Ah lub 10Ah aku??
Czy cos sie moze stac?? no i czy 120A rozruchu to wystarczajaco do tago motocykla?? ?z góry dzieki za info.
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez henio12323 » 28/12/2012, 21:03

spokojnie mozesz wsadzic większy - większy to większa pojemność, czyli bedziesz mógł kręcic np nie jedną minute, tylko półtorej minuty. ( przykład bo wiadomo że tyle rozrusznikiem nie mozna kręcic itp itd ) to jest tylko na plus. na minus jest to że im wiekszą pojemność, tym mniejsza żywotność. dla przykładu - serwisówka do KTMa mojego zaleca 5Ah, ale duzo osób, nawet w serwisie ASO KTMa doradzają akumulator o powiekszonej pojemnosci, i wiekszym prądzie rozruchu niz oryginał, bo po prostu lepiej tak wszystko pracuje :)

czy 120 A nie mam pojecia :) sprawdził bym co pisze na starym aku. i kupił podobnie lub wiecej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez senekkorzenna » 28/12/2012, 21:22

Oj nie kolego,prądnica czy alternator ma pewną moc i akumulator o większej pojemności będzie miał problemy spowodowane brakiem doładowania.
senekkorzenna
 

Postprzez melvin » 28/12/2012, 21:38

instalacje ładujące w motocyklach są tak delikatne że nie ryzykowałbym pchania za dużego aku, lepiej taki jak przewidziano.
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez mirekm71 » 29/12/2012, 01:06

10 moze byc.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez cJarek » 29/12/2012, 12:50

@senek:
Liczy sie tylko bilans energetyczny.

Wyobraz sobie ze masz wiadro z woda. Czerpiesz z niego litr wody na kompot, potem dolewasz z kranu o wydajnosci 10l/h. Jakie (i kiedy) znaczenie ma wielkosc wiadra?

W naszym wypadku:

pojemnosc wiadra = pojemnosc akku
woda na kompot = odpalenie moto
wydajnosc kranu = wydajnosc pradnicy

@hugo2003: jesli mechanicznie wejdzie, nie ma problemu ale przyjelo sie, ze nie daje sie akku wiekszego niz 20% od dedykowanych. Prad potrzebny do odpalenia limitowany jest przez opornosc kabli i rozrusznika. Prad ladowania przez pradnice.
cJarek
 

Postprzez senekkorzenna » 29/12/2012, 12:59

cJarek ano takie ma znaczenie że z tego wiaderka jest non stop pobierana woda a wydajność kranu jest za mała aby go napełnić i i wiadro nigdy nie jest pełne a ta część nie zanurzona rdzewieje.
To twoją obrazowość .
Przeczytaj ponownie moją wypowiedź dotyczącą mocy prądnic lub alternatorów a zrozumiesz.
Pewnie jesteś hydraulikiem a ja technikiem mechanikiem o specjalności "naprawa i eksploatacja pojazdów samochodowych." więc o mechanice to taka sobie dyskusja między nami.
senekkorzenna
 

Postprzez cJarek » 29/12/2012, 13:32

senekkorzenna napisał(a):cJarek ano takie ma znaczenie że z tego wiaderka jest non stop pobierana woda a wydajność kranu jest za mała aby go napełnić i i wiadro nigdy nie jest pełne a ta część nie zanurzona rdzewieje.

W jaki sposob? Wydajnosc pradnicy jest zawsze wieksza niz maksymalny pobor mocy pojazdu, liczy sie ja tak, ze w ciagu 30.. minut jazdy mozesz naladowac pusty akumulator do pelna, gdy pojazd jest pod maksymalnym obciazeniem elektrycznym.

Jak wytlumaczysz proces "rdzewienia" w akku?

senekkorzenna napisał(a):Przeczytaj ponownie moją wypowiedź dotyczącą mocy prądnic lub alternatorów a zrozumiesz.

Nie musze. Czytam za pierwszym razem z zrozumieniem. A jak nie rozumiem to mam zwyczaj pytania.

senekkorzenna napisał(a):Pewnie jesteś hydraulikiem .....

Nie zgadles - jestem inzynierem elektronikiem, zajmujacym sie zawodowo projektowaniem elektroniki samochodowej ;) Przyklady z hydraulika sa o tyle fajne, ze sa zrozumiale dla wszystkich i przekladaja sie w wiekszosci wypadkow 1:1 na elektryke.
cJarek
 

Postprzez senekkorzenna » 29/12/2012, 13:47

To była metafora ,proces utleniania się w akumulatorze na skutek nie doładowania polega w zasadzie na zasiarczaniu,a to niszczy płytki.
Spamerów to ja wyczuwam na kilometr jak i bajtloków z gimnazjum.
Dobrze że mrugnąłeś okiem przy wymienieniu swojego wydumanemu wykształceniu i zawodowi wykonywanemu.
Nie będę pisał abyś podał nr uprawnień w centralnym rejestrze inżynierów i techników ponieważ nie wiesz o czym piszę.
Teraz ostrzeżenie,nie prowokuj mnie ponieważ zaraz twój nick zniknie w przepastnym śmietników spamerów.
Powodem będzie pisanie bzdur. Mam nadzieję że to zrozumiałeś.
senekkorzenna
 

Postprzez theriddlen » 29/12/2012, 14:57

Okej, teoria teorią, a teraz trochę praktyki:
Włożyłem do jednego z moich moto akumulator o trzykrotnie większej pojemności. I działa wzorowo.
SV 650
Avatar użytkownika
theriddlen
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 25/9/2012, 19:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez hugo2003 » 2/1/2013, 20:35

No to skoro mam w service 8Ah to mocnijszy typu 9-10Ah moze byc byc?
Chodzi mi o to ze np na swiatlach podczas rozruchu zagadal ładnie a tara mialem tak ze czasami na swiatlach rozrusznik krecil ale ciezko adpalal musialem zgasic swiatla i odpalal od strzala...
Ostatnio edytowano 2/1/2013, 20:41 przez hugo2003, łącznie edytowano 1 raz
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez senekkorzenna » 2/1/2013, 20:41

Jeżeli konstruktor zalecił 8Ah to taki powinien być ale ważny jest też prąd rozruchu i tutaj można pójść w górę.
senekkorzenna
 

Postprzez Jasiu123 » 2/1/2013, 23:11

Senekkorzenna ja jestem technikiem mechanikiem o tej samej specjalności co ty i muszę przyznać racje cJarkowi.
Wydajność alternatora jest na tyle duża że nie ma możliwości żeby nie doładował on akumulatora a w szczególności przy tak małej różnicy w amperażu.
Najprostszym na to dowodem są właśnie samochody osobowe. Diesel ma sporo większy akumulator niż benzyniak a alternatory takie same i ten sam alternator spokojnie doładowuje zarówno np. 55Ah benzyniaka jak i 80Ah diesla.
Spokojnie można pakować większy akumulator i nic nie ma prawa się stać... oczywiście w granicach zdrowego rozsądku:)
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez Vergon » 3/1/2013, 20:09

Temat mnie bardzo ciekawi, bo sam nie raz to rozkminiałem, ale Ty senek oczywiście się puszysz i sprowadzasz rozmowę na tą drogę, za którą sam częstujesz warnami.
Jeżeli jesteś pewien swego to użyj argumentów innych niż straszenie banem i ostrzeganie przez posiadaniem zdania innego niż dyktatura.
Chcę się z tego tematu czegoś dowiedzieć, po to jestem na tym forum a cJarek już kilkukrotnie bardzo sensownie wypowiadał się w tej dziedzinie, więc nie rozpędzaj się z kpinami z Jego "wyimaginowanego" wykształcenia.
Dodam, że dotąd sądziłem/sądzę tak jak Ty, ale argumenty dwóch gości powyżej do mnie trafiają.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez senekkorzenna » 3/1/2013, 20:53

Dość mocna riposta skłoniła mnie do wklejenia jednego z tematów o doborze akumulatora.
Przed ponownym ustosunkowaniu się do mojej wypowiedzi proponuje przeczytać tylko ten fragment dotyczący doboru akumulatorów w samochodach.

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/41 ... torow.html
Charakterystyki elektryczne

Zamiennie montowany akumulator musi posiadać pojemność zbliżoną (lub nieco wyższą w zakresie do 10%),
lecz nigdy niższą od zalecanej przez producenta samochodu lub producenta akumulatora zabudowanego w nim fabrycznie. Ma to duże znaczenie praktyczne, zwłaszcza zimą, kiedy pobór energii bardzo się zwiększa, a pojemność z powodu niskiej temperatury ulega zmniejszeniu.

Pojemność akumulatora jest mierzona w amperogodzinach [Ah]. Trzeba jednak koniecznie zwracać przy tym uwagę na to, według jakich zasad przeprowadzono stosowne pomiary. Informują o tym oznaczenia norm: IEC (międzynarodowa), SAE (amerykańska) lub DIN (niemiecka, coraz rzadziej spotykana), lecz obecnym standardem europejskim jest w tym zakresie EN.

W przypadku akumulatorów produkowanych w USA lub na Dalekim Wschodzie możemy spotkać się z dodatkową informacją o tzw. pojemności rezerwowej, oznaczanej RC (ang. reserve capacity) i wyrażonej w minutach. Stosując europejski zamiennik, należy jej wartość uwzględnić przy ustalaniu potrzebnej pojemności nominalnej (znamionowej). Wartość pojemności rezerwowej Cr [min] można oszacować na podstawie pojemności znamionowej Cn [Ah] według następującego równania:

Na czerwono jest zaznaczone dość ważne zdanie związane z tą dyskusją.
Akumulatory samochodowe to pojemność od 30A/h i wyżej ,ale motocyklowe to 7-22A/h w bardzo dużych silnikach.10% to od 0.7A/h do 2.2A/h
Dlaczego tylko 10% więcej ?ano dlatego że moc prądnicy czy alternatora ma swoje ograniczenia co powoduje niedoładowywanie a co za tym idzie uszkodzenie akumulatora.
Alternator czy prądnica jest dobierana konstrukcyjnie i nikt nie montuje elektrowni ponieważ wymagało by to zabezpieczeń o których wspomniał melvi.
Silnik też ma swoje parametry i montaż zbyt dużej elektrowni osłabił by sprawność silnika.
senekkorzenna
 

Postprzez Jasiu123 » 3/1/2013, 21:36

Nie bede się sprzeczał bo nie do tego służy forum ale mam nieco odmienne zdanie podparte własnym doświadczeniem gdyż kilkakrtonie czy to w motocyklu czy w samochodzie zastępowałem akumulator większym i nigdy nic złego z tego powodu się nie stało... dodam że przekroczyłem wspomniane 10%.
Artykułów o akumulatorach jest w internecie setki a w każdym piszą coś innego. Nie wszystko co jest napisane w internecie czy też w jakieś mądrej gazecie musi być prawdą tylko dlatego że jest napisane właśnie tam... przecież te artykuły też piszą tylko ludzie którzy nie są alfą i omegą.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez senekkorzenna » 3/1/2013, 22:08

Ja się nie sprzeczam tylko podaje fakty.
Jeszcze jedno mię zastanowiło co napisałeś:skąd ty to wziąłeś że alternator w dieslu jest taki sam jak w silniku benzynowym?
Przeglądając tylko allegro które nie jest żadnym źródłem technicznym widać że alternator do diesla jest inny niż do benzynowego silnika choćby z tej prostej przyczyny że obroty silnik benzynowy ma większe niż diesel.
O pozostałych elementach nie będę pisał ponieważ podobno wiesz o co chodzi.A z mechanicznej strony to i uchwyty są inaczej zlokalizowane.
Jeżeli podasz mi techniczne uzasadnienie/ale literatura fachowa a nie czyjeś doświadczenie/to z chęcią go przeczytam.
Książek nie piszą Jasie nie wiadomo skąd tylko ludzie związani z uczelniami albo biurami konstrukcyjnymi.
senekkorzenna
 

Postprzez Jasiu123 » 3/1/2013, 22:33

Senek pierwsza z brzegu aukcja na jaką wpadłem skoro już sugerujemy się allegro
http://moto.allegro.pl/alternator-ford- ... 95907.html
Zobacz jakie ten alternator ma zastosowanie... od ibizy 1.0 po galaxy 1.9 TDi więc nie rozumiem twojego posta.... ciekawe jak taki wielki mechanik jak ty i ci twoi ludzie związani z uczelniami albo biurami konstrucyjnymi wytłumaczą ten pierwszy z brzegu i najprostszy przykład...
Dalej twierdzisz że alternator nie da rady doładować akumulatora większego raptem o 2Ah? 1.9Tdi potrzebuje na pewno ponad 80Ah a ibiza 1.0 pewnie koło 40Ah a alternator jest ten sam. Pozdrawiam
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez hugo2003 » 7/1/2013, 19:04

Kurde ale sie rozpetala dyskusja....
Ale z tago co ja wiem to nawet najslabszy alternator potrafi "zabic" akumolator poniewaz bez problemu potrafi ładowac do ponad 18V gdzie to regler dopuszcza prad ok 14V bez obciazenia...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Vergon » 7/1/2013, 19:53

Ja się na razie nie odzywam mimo, że może pokręciłem trochę tempo rozmowy, czekam na post cJarka, bo chciałbym coś wynieść z tej wymiany argumentów.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr