Zobacz wątek - POWER COMMANDER - kilka pytań
NAS Analytics TAG

POWER COMMANDER - kilka pytań

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

POWER COMMANDER - kilka pytań

Postprzez zadzior » 28/12/2012, 19:15

Witam. Szukam kogoś, kto jest w stanie odpowiedzieć mi na kilka pytań dotyczących PC. Po pierwsze - czy jest możliwość zaprogramowania procedury startu i podpięcia się pod jakikolwiek czujnik w moto? Czy jest możliwość ustawiania i regulowania faktycznego odcięcia zapłonu? Czy PC ogranicza się jedynie do map przebiegu wtrysku?
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin


Postprzez piotrp » 28/12/2012, 20:02

PC możesz przede wszsytki zmienić mapę zapłonu, ciśnienie w cylindrach, zróżnicować illość paliwa dostośwać to wszystko do warunków atmosferycznych a przede wszystkim do ciśnienia atmosfertcznego i wyskości nad poziomem morza. Możesz zubożyć lub wzbogacić miesznkę paliwowo - powietrzną w trzech zakresach obrotów - niskich, średnich i wysokich :D
piotrp
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 27/11/2011, 10:53
Lokalizacja: Kraków


Postprzez cycu_rsko » 28/12/2012, 20:28

A w jaki sposob zmienia sie cisnienie w cylindrach w PC ?
Moglbys mi kolego wytlumaczyc ?
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Jasiu123 » 29/12/2012, 11:18

Też o tym nie wiedziałem:) a poza tym myśle że ten cały PC to o kant ....ja można rozbić. Nie wierze w cudowny przyrost mocy i reszte modyfikacji jakie można z tym urządzeniem zdziałać. Moim zdaniem to nabijanie ludzi w butelke.
Na allegro oferują 15% przyrostu mocy... hahaha producenci motocykli i rzesza tęgich konstruktorskich łbów którzy wymyślają tak wysokoobrotowe i wysilone jednostki cieszą się jak uda się wykrzesać jednego czy dwa KM dodatkowo a taki PC daje od ręki 15%. Jeśli już coś to ustrojstwo dodaje to max 4% i to np. w górnym zakresie przy czym zabierze w średnim bądz niskim. Wystarczy pojechać na hamownie a nie oglądać wykresy na stronach sprzedawców PC.
To jest dokładnie tak jak z filtrem K&N i przelotowym wydechem... założysz do motocykla i myślisz że moto zapie...... jak nigdy a tak naprawde to tylko złudne odczucie wynikające z docierających do nas głośniejszych dzwięków silnika.
Kiedyś kupiłem motocykl z PC i po jego wywaleniu nie odczułem żadnej różnicy...
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez zadzior » 29/12/2012, 11:56

jasiu- ja nie pytam o sens PC w moto. Z założenia PC w najprostszy sposob może zestroić moto przy wymianie elementow dolotu, wydechu czy układu wtryskowego. Silniki w moto z reguły nie są doładowane, wiec nie ma dużego pola do popisu w serii. Dobry magik może nieznacznie poprawić krzywą momentu i mocy tj. zrobić czego nie zrobił w odpowiednim stopniu producent. Wierz lub nie, ale myślisz, że ecu samo z siebie wpadnie na to, iż trzeba wprowadzić korekty przebiegu wtrysk? Moje pytania dotyczą bardziej rozbudowanych funkcji, których za cholerę nie wiem czz PC podoła.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Seba_ER5 » 29/12/2012, 12:25

PCIII służy do wprowadzania zmian w mapie paliwowej. Żeby sterować mapą zapłonową trzeba kupić Ignition module. Wówczas można kupić czujnik quick shifter do wbijania biegów bez sprzęgła. Odcinany jest zapłon na chwilę przed wbiciem biegu. Jest także do kupienia HUB, i LCD screen. HUB może być potrzebny do podpięcia wszystkich urządzeń razem z LCD. PCIII i quick shifter plus ignition module. LCD by obserwować i ewentualnie móc wgrywać inne mapy. LCD ma wbudowaną pamięć i w niej przechowywane są mapy.
Im bardziej wyżyłowany silnik tym mniejszy przyrost można uzyskać bez poważniejszych modyfikacji (ingerencji w silnik.

PCIII można skorzystać z końcówka plus K&N lub inny filtr powietrza. Ewentualnie pełny układ plus zmiana króćców ssących w airboxie. Z modyfikacji silnika to głównie uszczelka pod głowicą i sportowe ostre wałki .
PCIII po ma zadanie głównie wyrównanie krzywej mocy po wprowadzeniu modyfikacji.

Są jeszcze inne systemy np.: sportowe ECU oferują go producenci np.: Kawasaki, ewentualnie Buzz etc.
Suzuki ma możliwość zmianę map paliwowych bez konieczność kupna PCIII. Po prostu mają programowalne ECU trzeba mieć program/interfejs i najlepiej hamownie. Wypadałoby sprawdzić stosunek powietrza do paliwa. Ma ona kluczowe znaczenie dla żywotności silnika.

Kilku panom należy się warn za pisanie pierdół.

K&N slip on plus PCIII około 5-6 koni w sportowej 600 można uzyskać. Liczy się jedna zmiana charakterystyki przebiegu oddawania mocy. Ogólnie to jest moje doświadczenie ze strojeniem motocykla. Opis mocy dobra hamownia poda na tylnym kole. Podawanie mocy na silniku bez mierzenia jej na wałku zdawczym jest czystym wróżeniem z fusów. Uwzględniane są współczynnik podawane często przez pracownika.

Pozdrawiam Seba
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez zadzior » 29/12/2012, 13:28

Dzięki seba, właśnie o to mi chodziło. Miałeś styczność z modułem zapłonowym np. od dynojet? Ciekawi mnie sposób zmiany odcięcia i wyprzedzenia - zwykłe pokrętło, przycisk czy bardziej złożony proces? Zastanawiam się też, czy można podpiąć się np pod czujnik hamulca ustawiając wtedy odcięcie na odpowiednich obrotach do startu.
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na g�r�