Zobacz wątek - Zmniejszenie kW (mocy) przy przerejestrowywaniu.
NAS Analytics TAG

Zmniejszenie kW (mocy) przy przerejestrowywaniu.

Przepisy, prawo
_________

Zmniejszenie kW (mocy) przy przerejestrowywaniu.

Postprzez Turkli » 27/12/2012, 14:27

Witam,
Jak już wiecie w styczniu mają wejść te głupie nowe przepisy. Akurat prawko bd robił dopiero na wiosnę i to A2. Czyli maxymalna moc mojego motocykla nie może przekraczać 35 kW (48~KM), jest to na tyle uciążliwe, że w tym momencie muszę odrzucić połowę motocykli, które mi się podobają (właśnie przymierzam się do kupna).

W wielu (moich) przypadkach motocykle, które mam na oku, są mocy okolo 30-40kW.

Wpadłem na pomysł jak odjąć parę koni niskim (mam nadzieję) kosztem, ale ktoś musi mi powiedzieć, czy w praktyce to ma szanse zaistnieć.


Przykładowa maszyna: Er-5, 37~kW, rok 96/97.

Pomysł teoretyczny:
Wydać pieniądze na pomiar na hamowni - podobno to małe pieniądze (około 100~zł)
Może akurat wyjdzie, że maszyna straciła 2~kW przez swoje lata (ew. postarać się aby je faktycznie straciła :D). Czyli będzie "legalna" na A2.

Tylko teraz nie wiem czy takie serwisy mają uprawnienia do wydawania pełnoprawnych certyfikatów dot. mocy maszyny.
Czy jeśli pokażę taki papierek Podczas przerejestrowywania maszyny na siebie i wyrabiania nowego dowodu to czy w nowym dowodzie rejestracyjnym będzie istnieć nowa wartość - 35kW?


Inna metodą jest zwykła blokada zakładana u mechanika, ale to jest kosztowne.

A może macie jeszcze jakieś inne, tanie metody jak odjąć te 3-5 kW podczas przerejestrowywania ;)

Z góry dzięki za odpowiedzi i komentarze ;)

Nie wiedziałem w jaki to dział wsadzić (prawo, mechanika, hydepark) więc sorry i pozdrawiam
Turkli
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30/11/2012, 11:37
Lokalizacja: Lublin


Postprzez leff » 27/12/2012, 14:39

serwis, ktory zalozy homologowany kit, hamownia, rzeczoznawca, okregowa stacja pojazdow, WK
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Turkli » 27/12/2012, 15:12

leff napisał(a):serwis, ktory zalozy homologowany kit, hamownia, rzeczoznawca, okregowa stacja pojazdow, WK

hmmm, dzięki ;)
Czaje mniej więcej...

A dałbyś rade sprecyzować mniej więcej koszt takiej operacji (od serwisu do rzeczoznawcy włącznie, bo dalej to już ogarniam koszta).

Dzięki i pozdrawiam


@down
eh, za duży żyd we mnie siedzi, żebym na takie coś wydał tysiaka.
Znajdę tańszy sposób ;)
Ostatnio edytowano 27/12/2012, 15:20 przez Turkli, łącznie edytowano 1 raz
Turkli
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30/11/2012, 11:37
Lokalizacja: Lublin

Postprzez leff » 27/12/2012, 15:16

tysiac do poltora powinno sie zamknac
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Turkli » 28/12/2012, 10:49

Hey, a na czym polega ten homologowany kit?

I czy przywrócenie motocykla do stanu poprzedniego to duży problem?
oraz ile na tym można "stracić" maxymalnie koni?

pozdrawiam :]
Turkli
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 30/11/2012, 11:37
Lokalizacja: Lublin

Postprzez leff » 28/12/2012, 12:17

do prawie kazdego moto mozna dokupic zestawy ograniczajace moc a rozwiazania sa rozne, poszukaj na ebay.com to zobaczysz.
np. do GPZ500 set blokujacy na 25 kW to ok 100 EUR
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez leff » 28/12/2012, 14:03

Jarek, okregowa stacja kontroli pojazdow mowi co innego
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez leff » 28/12/2012, 22:24

bede cwiczyl to pewnie pod koniec marca/poczatek kwietnia to sie dowiem jak to wyglada :D
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX



Powrót do Prawo



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr