Zobacz wątek - Dym koło świecy, meatliczny głos silnika

Dym koło świecy, meatliczny głos silnika

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Dym koło świecy, meatliczny głos silnika

Postprzez adrian6417 » 25/12/2012, 14:46

Cześć. Dzisiaj w miarę dobra pogoda była, więc trochę pojeździłem, ale zauważyłem, że gdy wzrastają obroty 6-7tys. wydobywa się z silnika [139fmb] jakiś metaliczny dźwięk, co to może być? Przy okazji zauważyłem, że po przygazowaniu wydobywają się niewielkie ilości spalin koło świecy (tak jakby był luz w gwincie, ale jest ok), czy to jest normalne? Chciałem się jeszcze spytać, czy opłaca się kupować silnik 125 lub 110 z allegro chiński, ile będzie wynosił mniej więcej rzeczywisty v-max? Pytanie to kieruje głównie do posiadaczy chińskich motorków na biegi, lecz jeśli się ktoś orientuje proszę pisać :). Mój to barton fighter (72ccm bodajże), waga około 100 kg. Dziękuję za odpowiedzi.
adrian6417
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 30/5/2012, 16:59
Lokalizacja: okolice Krakowa


Postprzez michau_ek » 25/12/2012, 15:34

Mam podobny motorek, miałem ich już sporo...


- silnik 110/125 z allegro (to zazwyczaj to samo 110cc tylko cena wyższa), realny v max po dobrym dotarciu, prostej drodze,bez wiatru to 95 km/h, jakaś góreczka, czy wiaterek w plecy, kładziesz się na baku i masz 100 km/h (wiem po sobie ;D) mam 110tke, ogolnie jest bardziej zawodna niż 50 czy 72.. ale coś za coś. spalanie nie powinno drastycznie wzrosnąć, w zasadzie moje 72cc palilo wiecej niz 110cc (zmeczenie materiału? ) ogólnie jestem zadowolony z 110tki.

- co do dymu nie jest to napewno normalne...
- niedokręcona głowica (miałem tak, był taki dziwny odgłos, dokreciłem glowice i jak ręką odjął.)
- nieszczelny tłumik (niedokrecone srubki)

może spaliny uciekają przez nieszczelnośc przy wylocie z głowicy, a klekotają lekko zaworki ;)
michau_ek
Świeżak
 
Posty: 353
Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez adrian6417 » 25/12/2012, 15:59

Śrubki w tłumiku solidnie zamocowanie, cylinder też z głowicą. Dzięki za wypowiedź, narazie sobie odpuszczam, zobacze co będzie na początku sezonu :), postaram się sam naprawić [ten dźwięk], albo oddam do zaufanego mechanika.
adrian6417
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 30/5/2012, 16:59
Lokalizacja: okolice Krakowa

Postprzez michau_ek » 25/12/2012, 16:07

na oko nie stwierdzisz, czy śrubki są solidnie zamocowane :) jeśli masz możliwość to dokręć je kluczem dynamometrycznym - może coś to da.
michau_ek
Świeżak
 
Posty: 353
Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez Kamil_P » 26/12/2012, 13:14

Na oko pewnie nie ale wystarczy, że weźmie zwykły klucz i zobaczy czy jest wszystko dobrze dokręcone. Myślę, że przy takim silniczku nie ma sensu stosować klucza dynamometrycznego.
Co do tych metalicznych dźwięków to jeśli jesteś w 100% pewien, że wydobywają się z silnika to stawiałbym na zawory albo zjechane już pierścionki.
Co do dymu to radziłbym sprawdzić szczelność tego wszystkiego (dokręcenie poluzowanych śrub, sprawdzenie czy nie wydmuchało nigdzie uszczelniacza) i czy przypadkiem silnik (który podczas pracy staje się dosyć gorący) niczego nie przypieka.

Pozdrawiam
"Żyje od wyścigu do wyścigu, nic więcej się nie liczy..."
Kamil_P
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26/12/2012, 12:53

Postprzez adrian6417 » 26/12/2012, 19:33

W motorku tłok, głowica, cylinder był wymieniany niecałe 1.500 km temu, więc pierścienie i zawory powinny być ok, a co do dymu, tłumik solidne przykręcony. Pozostaje mi sprawdzić podkładkę między tłumikiem, a głowicą, może mechanik źle dobrał.
adrian6417
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 30/5/2012, 16:59
Lokalizacja: okolice Krakowa

Postprzez michau_ek » 27/12/2012, 19:14

ja tam podkładki nawet nie mam i jest szczelne ;)

Zawory można by wyregulowac po 1500 km...


Czy pierścienie po 1500 km mogę być zużyte? owszem, jeśli przegrzałeś silnik podczas docierania to nawet po 100 km mogą być do wyrzucenia.
michau_ek
Świeżak
 
Posty: 353
Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
Lokalizacja: Racibórz



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr