Dym koło świecy, meatliczny głos silnika
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Dym koło świecy, meatliczny głos silnika
Cześć. Dzisiaj w miarę dobra pogoda była, więc trochę pojeździłem, ale zauważyłem, że gdy wzrastają obroty 6-7tys. wydobywa się z silnika [139fmb] jakiś metaliczny dźwięk, co to może być? Przy okazji zauważyłem, że po przygazowaniu wydobywają się niewielkie ilości spalin koło świecy (tak jakby był luz w gwincie, ale jest ok), czy to jest normalne? Chciałem się jeszcze spytać, czy opłaca się kupować silnik 125 lub 110 z allegro chiński, ile będzie wynosił mniej więcej rzeczywisty v-max? Pytanie to kieruje głównie do posiadaczy chińskich motorków na biegi, lecz jeśli się ktoś orientuje proszę pisać
. Mój to barton fighter (72ccm bodajże), waga około 100 kg. Dziękuję za odpowiedzi.

- adrian6417
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 30/5/2012, 16:59
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Mam podobny motorek, miałem ich już sporo...
- silnik 110/125 z allegro (to zazwyczaj to samo 110cc tylko cena wyższa), realny v max po dobrym dotarciu, prostej drodze,bez wiatru to 95 km/h, jakaś góreczka, czy wiaterek w plecy, kładziesz się na baku i masz 100 km/h (wiem po sobie ;D) mam 110tke, ogolnie jest bardziej zawodna niż 50 czy 72.. ale coś za coś. spalanie nie powinno drastycznie wzrosnąć, w zasadzie moje 72cc palilo wiecej niz 110cc (zmeczenie materiału? ) ogólnie jestem zadowolony z 110tki.
- co do dymu nie jest to napewno normalne...
- niedokręcona głowica (miałem tak, był taki dziwny odgłos, dokreciłem glowice i jak ręką odjął.)
- nieszczelny tłumik (niedokrecone srubki)
może spaliny uciekają przez nieszczelnośc przy wylocie z głowicy, a klekotają lekko zaworki
- silnik 110/125 z allegro (to zazwyczaj to samo 110cc tylko cena wyższa), realny v max po dobrym dotarciu, prostej drodze,bez wiatru to 95 km/h, jakaś góreczka, czy wiaterek w plecy, kładziesz się na baku i masz 100 km/h (wiem po sobie ;D) mam 110tke, ogolnie jest bardziej zawodna niż 50 czy 72.. ale coś za coś. spalanie nie powinno drastycznie wzrosnąć, w zasadzie moje 72cc palilo wiecej niz 110cc (zmeczenie materiału? ) ogólnie jestem zadowolony z 110tki.
- co do dymu nie jest to napewno normalne...
- niedokręcona głowica (miałem tak, był taki dziwny odgłos, dokreciłem glowice i jak ręką odjął.)
- nieszczelny tłumik (niedokrecone srubki)
może spaliny uciekają przez nieszczelnośc przy wylocie z głowicy, a klekotają lekko zaworki

- michau_ek
- Świeżak
- Posty: 353
- Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
- Lokalizacja: Racibórz
Śrubki w tłumiku solidnie zamocowanie, cylinder też z głowicą. Dzięki za wypowiedź, narazie sobie odpuszczam, zobacze co będzie na początku sezonu
, postaram się sam naprawić [ten dźwięk], albo oddam do zaufanego mechanika.

- adrian6417
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 30/5/2012, 16:59
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Na oko pewnie nie ale wystarczy, że weźmie zwykły klucz i zobaczy czy jest wszystko dobrze dokręcone. Myślę, że przy takim silniczku nie ma sensu stosować klucza dynamometrycznego.
Co do tych metalicznych dźwięków to jeśli jesteś w 100% pewien, że wydobywają się z silnika to stawiałbym na zawory albo zjechane już pierścionki.
Co do dymu to radziłbym sprawdzić szczelność tego wszystkiego (dokręcenie poluzowanych śrub, sprawdzenie czy nie wydmuchało nigdzie uszczelniacza) i czy przypadkiem silnik (który podczas pracy staje się dosyć gorący) niczego nie przypieka.
Pozdrawiam
Co do tych metalicznych dźwięków to jeśli jesteś w 100% pewien, że wydobywają się z silnika to stawiałbym na zawory albo zjechane już pierścionki.
Co do dymu to radziłbym sprawdzić szczelność tego wszystkiego (dokręcenie poluzowanych śrub, sprawdzenie czy nie wydmuchało nigdzie uszczelniacza) i czy przypadkiem silnik (który podczas pracy staje się dosyć gorący) niczego nie przypieka.
Pozdrawiam
"Żyje od wyścigu do wyścigu, nic więcej się nie liczy..."
- Kamil_P
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 26/12/2012, 12:53
W motorku tłok, głowica, cylinder był wymieniany niecałe 1.500 km temu, więc pierścienie i zawory powinny być ok, a co do dymu, tłumik solidne przykręcony. Pozostaje mi sprawdzić podkładkę między tłumikiem, a głowicą, może mechanik źle dobrał.
- adrian6417
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 30/5/2012, 16:59
- Lokalizacja: okolice Krakowa
ja tam podkładki nawet nie mam i jest szczelne
Zawory można by wyregulowac po 1500 km...
Czy pierścienie po 1500 km mogę być zużyte? owszem, jeśli przegrzałeś silnik podczas docierania to nawet po 100 km mogą być do wyrzucenia.

Zawory można by wyregulowac po 1500 km...
Czy pierścienie po 1500 km mogę być zużyte? owszem, jeśli przegrzałeś silnik podczas docierania to nawet po 100 km mogą być do wyrzucenia.
- michau_ek
- Świeżak
- Posty: 353
- Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
- Lokalizacja: Racibórz
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości