Zobacz wÄ…tek - Romet rr 50 zmiana silnika
NAS Analytics TAG

Romet rr 50 zmiana silnika

i inne małe pojemności
_________

Romet rr 50 zmiana silnika

Postprzez Yamaq » 20/12/2012, 00:49

Witam :) Posiadam rometa rr 50 http://otomoto.pl/romet-inny-rr-50-nowy ... 19719.html
Planuje na wiosnę wstawić mu nowe serce. Najlepiej jakby to był markowy silnik. Tylko czy taki da się tu zamontować ? Nie znam się na tym zupełnie i pewnie korzystał bede z jakiegos serwisu ktory mi to zamontuje. Najlepiej to by było wstawić silnik od apki 125'tki 2t (38 kucy wooow xD) ale pewnie taki manewr się nie uda. A może silnik od hondy cbr 125'tki ? To jest chyba 4t wiec napotkalbym jakies przeszkody przy takiej przerobce ? http://allegro.pl/honda-cbr-125-08r-sil ... 97353.html
A może jakiś chiński wynalazek ? :D http://allegro.pl/silnik-cross125cc-oga ... 09066.html
Liczę na waszą pomoc i kreatywność.
Pozdrawiam !
Yamaq
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 20/12/2012, 00:33


Postprzez michau_ek » 20/12/2012, 15:30

Najprościej jest kupić pasujący silnik to niby 125cc do ogarów itp pod mocowania podejdzie, ładowanie akumulatora jest, wymiana silnika, dyszy w gaźniku (lub jak dostajesz w komplecie to gaźnik) i już można śmigać - moc sporo wzrasta ale nie tyle aby uszkodzić twoją chińską ramę oraz jej podzespoły. - jak dla mnie najlepsza opcja. pamiętaj, że silniki 125cc (najprowdopodobniej są to zwykłe 110tki, tloki 52,4mm) są dużo mniej wytrzymałe od 50tek - gdyż w zasadzie oprócz wału,szpilek,lancuszka rozrzadu,głowicy,cylindra nie różni się niczym od 50tki.


Można także bawić sięw wymiane silnika od RS 125 czy CBR ALE: masa przeróbek ramy, kupno całej wiązki elektrycznej, osprzętu (gaźnik,tłumik,chłodnica) no i oczywiście samego silnika to spory koszt, do tego bez wzmocnienia ramy,zawieszenia i ogolnie wszystkiego 38km mocy rozerwie tego chinczyka na strzępy :) ewentualnie mozna by spróbwać z tym silnikiem od cbrki ale i tak wydaje mi się, ze nie ma co pakować nic wiekszego niz 125cc chinskie.



@ pozatym chinski silnik możesz wymienić sam - wyjmujesz i wkladasz na miejsce nowy, nic prostrzego, do podpiecia zostaje jedna kostka od wyswietlacza biegów + 5 kabelkow od iskrownika. 2 godzinki i wszystko masz zrobione u siebie (zazwyczaj dodają instrukcje co i jak)
michau_ek
Świeżak
 
Posty: 353
Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
Lokalizacja: Racibórz


Postprzez Yamaq » 20/12/2012, 18:09

Wiesz jak tak czytam na forach i patrzę na tą honde cbr to ona jest identyczna jak mój Romet. Różnią się malutkimi szczegółami takimi jak lusterka i kierunki. Możliwe jest wiec, że mają identyczną konstrukcję ramy (nie chodzi o materiały tylko o kształt itp) wiec może udałoby się włożyć do mojej maszyny owy silnik od cbr'ki. Ewentualnie ten chiński jak mówisz tylko jaki ? Moglbys mi doradzic jakis dobry silniczek 125 ? Nie chce tych pseudo 125 ktore tak naprawde sa 110. Dowiedzialem sie, ze chinska firma Lifan jest bardzo dobrym producentem silnikow. Tylko gdzie taki mozna zakupic, bo na allegro niestety takich nie ma. Bardzo mi zalezy na wyciagnieciu z tej maszyny ostatnich sokow, poniewaz lubie duzo podrozowac np. wypad w lato nad morze itp a wiadomo ... przy 60 km/h to bede sie tam wlekl caly dzien co mija sie z celem. No i oczywiscie chodzi o czerpanie radosci z jazdy :D

@dodam jeszcze, ze bardziej zalezy mi na przyspieszeniu niz na v maxie. Te 120 - 130 km/h mi wystarczy. Wazne zeby maszyna dobrze sie zbierala.
Yamaq
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 20/12/2012, 00:33

Postprzez michau_ek » 20/12/2012, 19:12

http://allegro.pl/silnik-125-ogar-900-l ... 11632.html - tani silniczek lepszej jakości niż chinskie 110cc. brak rozrusznika, świateł (albo będą słabe)


"nieco" droższa opcja silnika 177cc - około 20 km mocy wg producenta, to już mocniejsze niż cbrka, przy okazji droższe... wszystko trzeba by wzmacniać... http://www.ebay.com/itm/ZS177cc-V2-Race ... c1&vxp=mtr


są jeszcze tansze 140stki, w cenach do 2000 zł z całym osprzetem, fajne silniczki lecz jak dla mnie to albo ten stomp za 1000 zl albo chinskie 110cc.

najtansze chinskie silniki moze mocy nie maja ogromnej ale tanio mozna je naprawic, w zasadzie to za grosze.
michau_ek
Świeżak
 
Posty: 353
Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez Yamaq » 21/12/2012, 14:51

http://allegro.pl/silnik-125-ogar-900-l ... 11632.html
Jak myslisz czy ten silniczek rzeczywiscie ma 12 KM? Czy to chinski chwyt marketingowy :/ I tam jest napisane ze odpala z kopniaka. Duzo bedzie zabawy zeby przerobic go tak, aby odpalal elektrycznie z przycisku ?
Yamaq
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 20/12/2012, 00:33

Postprzez michau_ek » 21/12/2012, 16:31

Moc tego silnika oscyluje w granicach tych 12 km, tak nie za dużo nie za mało to 10-11. Przerabianie na elektryczny starter nie ma sensu - za dużo roboty i częsci napewno nie dostaniesz w polsce. Jakbyś już kupował ten silnik, to martw się też ładowaniem akumulatora, bo do niego trzeba by dokupić podstawke pod iskrownik i sam iskrownik.


Kolejny ciekawy, lepszy jakościowo i mocniejszy silnik w niskiej cenie, bez ładowania akumulatora ani rozrusznika (znów,podstawka + iskrownik) SILNIK DIABOLINI/ LIFAN 125cc http://www.diabolini.pl/silnik-diabolin ... p-532.html - do crossa czy czegoś w tym guście jest OK, lecz na drogę trzeba by przerabiać.

Kiedys były jeszcze silniki Diabolini 125cc z alu cylindrem, rozrusznikiem dolnym i dobrym ładowaniem, lecz od paru miesięcy już ich nie widze (gdzieś obiło mi sie o uszy, że na wiosne znów mają być dostępne, lecz sam nie wiem ile w tym prawdy, najlepiej napisać do tego sklepu), silnik tak wygląda, jest montowany w tego typu motorkach : http://www.diabolini.pl/motocykl-diabol ... d-p-4.html kosztował o ile się nie myle od 900 do 1000 zł.
michau_ek
Świeżak
 
Posty: 353
Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
Lokalizacja: Racibórz



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê