Wasze koszty utrzymania motocykla w sezonie
Posty: 75
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Wasze koszty utrzymania motocykla w sezonie
Nie znalazłem podobnego tematu, więc startuję
Piszcie jakie macie koszty utrzymania waszych maszyn w ciagu jednego sezonu. Może w następującym schemacie:
- model i rocznik
- przebieg
- ile km w sezonie nawinięte
- dokonane naprawy/przeglÄ…dy i ich cena
- miasto, w którym kupujecie części lub macie magika-mechanika

Piszcie jakie macie koszty utrzymania waszych maszyn w ciagu jednego sezonu. Może w następującym schemacie:
- model i rocznik
- przebieg
- ile km w sezonie nawinięte
- dokonane naprawy/przeglÄ…dy i ich cena
- miasto, w którym kupujecie części lub macie magika-mechanika
- Mountain Hamster
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 30/11/2012, 07:47
- Lokalizacja: Warszawa
suzukigs500 1997
przebieg 34 tys
sezon 6lub 7 tys
naprawy w sezonie zadnych olej na dolewki 43 zł po sezonie musze zrobic czyszczenie gaznika regulacje zaworów mam znajomego w białymstoku robi to za 300zł razem z wymiana oleju koszt oleju i filtra z allegro 140 zł klocki 60zł musze wymienic linka sprzegla 50zł to tyle . i musze wyprostowac lage jeda nie wiem ile to bedzie kosztowac po upadku na trawie przy zawracaniu . Moze ktos wie jaki to koszt . a i jeszcze napęd wymieniłem no to 450 zł z wymina did 512wx2 czyli w sezonie tylko naped i olej poza sezonem wiadomo reszta kosztów.
Bez jaj. Przeczytałeś tego swojego potwora?
Michał
przebieg 34 tys
sezon 6lub 7 tys
naprawy w sezonie zadnych olej na dolewki 43 zł po sezonie musze zrobic czyszczenie gaznika regulacje zaworów mam znajomego w białymstoku robi to za 300zł razem z wymiana oleju koszt oleju i filtra z allegro 140 zł klocki 60zł musze wymienic linka sprzegla 50zł to tyle . i musze wyprostowac lage jeda nie wiem ile to bedzie kosztowac po upadku na trawie przy zawracaniu . Moze ktos wie jaki to koszt . a i jeszcze napęd wymieniłem no to 450 zł z wymina did 512wx2 czyli w sezonie tylko naped i olej poza sezonem wiadomo reszta kosztów.
Bez jaj. Przeczytałeś tego swojego potwora?
Michał
- pawel4723
- Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 11/4/2012, 18:50
- Lokalizacja: białystok
Kawasaki ZX-10R (2004)
nawinięte 51tyś km
Åšrednio w sezonie robiÄ™ 8-10tyÅ› km
Napraw puki co żadnych nie dokonywałem. Koszty przygotowania do sezonu: Napęd 600zł, Opony 1200zł, Olej+filtr (Motul 300V) 350zł , Filtr powietrza (K&N) 200zł , Świece NGK irydowe 150zł, płyn chłodniczy 50zł , Płyn hamulcowy 50zł , Wymiana klocków hamulcowych 550zł. Większość rzeczy dłubie sam a jak nie mam czasu to jadę do zaprzyjaźnionego serwisu w Bielsku-Białej (V-motor). Suma sumarum koszt przygotowania sprzętu do sezonu mieści mi się zawsze w 4 tyś zł.
nawinięte 51tyś km
Åšrednio w sezonie robiÄ™ 8-10tyÅ› km
Napraw puki co żadnych nie dokonywałem. Koszty przygotowania do sezonu: Napęd 600zł, Opony 1200zł, Olej+filtr (Motul 300V) 350zł , Filtr powietrza (K&N) 200zł , Świece NGK irydowe 150zł, płyn chłodniczy 50zł , Płyn hamulcowy 50zł , Wymiana klocków hamulcowych 550zł. Większość rzeczy dłubie sam a jak nie mam czasu to jadę do zaprzyjaźnionego serwisu w Bielsku-Białej (V-motor). Suma sumarum koszt przygotowania sprzętu do sezonu mieści mi się zawsze w 4 tyś zł.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
KTM EXC 525 (2005)
przebieg ? jakies 100 mth sezonowo co daje jakies 4 tyÅ› km
generalka silnika 4000 zł, naped 500 zł, zawieszenie 300 zł, ogólnie w dwa sezony lekka renowacja, oraz bierzące utrzymanie sprzetu na poziomie wręcz idealnym jakies 6000 zł/ sezon
częsci które mają byc pewne - ASO KTM, reszta kombinacje
przebieg ? jakies 100 mth sezonowo co daje jakies 4 tyÅ› km
generalka silnika 4000 zł, naped 500 zł, zawieszenie 300 zł, ogólnie w dwa sezony lekka renowacja, oraz bierzące utrzymanie sprzetu na poziomie wręcz idealnym jakies 6000 zł/ sezon

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Black-Ghost napisał(a):Kawasaki ZX-10R (2004)
nawinięte 51tyś km
Åšrednio w sezonie robiÄ™ 8-10tyÅ› km
Napraw puki co żadnych nie dokonywałem. Koszty przygotowania do sezonu: Napęd 600zł, Opony 1200zł, Olej+filtr (Motul 300V) 350zł , Filtr powietrza (K&N) 200zł , Świece NGK irydowe 150zł, płyn chłodniczy 50zł , Płyn hamulcowy 50zł , Wymiana klocków hamulcowych 550zł. Większość rzeczy dłubie sam a jak nie mam czasu to jadę do zaprzyjaźnionego serwisu w Bielsku-Białej (V-motor). Suma sumarum koszt przygotowania sprzętu do sezonu mieści mi się zawsze w 4 tyś zł.
Piszesz, 8-10 tyś., gdzie głownie latasz, miasto czy dłuższe trasy?
- Mountain Hamster
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 30/11/2012, 07:47
- Lokalizacja: Warszawa
Zazwyczaj poza miastem jakieś szybkie przeloty po 200- 300 km. Tak na dwa tankowania! Nie bawi mnie jazda po mieście takim motocyklem. Musiał bym cały czas na jedynce jeździć.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Black-Ghost napisał(a):Kawasaki ZX-10R (2004)
nawinięte 51tyś km
Åšrednio w sezonie robiÄ™ 8-10tyÅ› km
Napraw puki co żadnych nie dokonywałem. Koszty przygotowania do sezonu: Napęd 600zł, Opony 1200zł, Olej+filtr (Motul 300V) 350zł , Filtr powietrza (K&N) 200zł , Świece NGK irydowe 150zł, płyn chłodniczy 50zł , Płyn hamulcowy 50zł , Wymiana klocków hamulcowych 550zł. Większość rzeczy dłubie sam a jak nie mam czasu to jadę do zaprzyjaźnionego serwisu w Bielsku-Białej (V-motor). Suma sumarum koszt przygotowania sprzętu do sezonu mieści mi się zawsze w 4 tyś zł.
naped na 10k schodzi ? O_o
- ZooL
- Świeżak
- Posty: 279
- Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32
ZooL Przy moim stylu jazdy wszystko kończy się bardzo szybko. Napęd, klocki itp. Ogólnie nigdy nie jeżdżę do końca. Jak widzę że coś już się dzieję to wymieniam. Napęd zawsze zmieniam przy 4 kresce, nie czekam aż się naciągnie jak baranie jajka. To samo tyczy się klocków i całej reszty. Temu wszystko wymieniam zawsze co sezon. Invi Przy ponad 180KM napęd kończy się szybciej niż w 110KM 600cm3. W wyścigach napęd starcza na jeden przejazd.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
* CBR 929 - 2001r (już sprzedana co prawda)
* przebieg - ok. 52tys km
* przebieg w sezonie - ok. 12tys km
Co robiłem:
- łożyska główki ramy + wymiana - 300zł
- uszczelniacze zawieszenia + nowy olej (dwa razy w sezonie to robiłem...) - razem 600zł z wymianami
- nowy napęd najmocniejszego DIDa - 950zł z wymianą
- płyny do czyszczenia i smarowania filtra powietrza K&N - 60zł
- opony 2x komplet Pilot Power 2CT - około 1900zł (nie pamiętam już dokładnie)
- płyn hamulcowy MOTUL RBF 600 - 50zł
- 2x komplet klocków na przód EBC HH - 500zł
- olej Motul 5100 + filtr, całość 4 razy w sezonie wymieniana, razem około - 640zł
Daje to nam łącznie około 5tys zł w sezonie. Do tego jeszcze można dodać jakieś smary do łańcuchów i inne pierdoły ale nie mam nawet zielonego pojęcia ile tego zużyłem w sezonie. Wymieniałem też klocki hamulcowe na tyle ale nie pamiętam już ile za nie zapłaciłem.
Jak użytkowane było moto? Prawie zgodnie z jego przeznaczeniem. ;] Zapierniczanie po winklach, multum gumowania z klamki w balansie i cała masa stopali.
* przebieg - ok. 52tys km
* przebieg w sezonie - ok. 12tys km
Co robiłem:
- łożyska główki ramy + wymiana - 300zł
- uszczelniacze zawieszenia + nowy olej (dwa razy w sezonie to robiłem...) - razem 600zł z wymianami
- nowy napęd najmocniejszego DIDa - 950zł z wymianą
- płyny do czyszczenia i smarowania filtra powietrza K&N - 60zł
- opony 2x komplet Pilot Power 2CT - około 1900zł (nie pamiętam już dokładnie)
- płyn hamulcowy MOTUL RBF 600 - 50zł
- 2x komplet klocków na przód EBC HH - 500zł
- olej Motul 5100 + filtr, całość 4 razy w sezonie wymieniana, razem około - 640zł
Daje to nam łącznie około 5tys zł w sezonie. Do tego jeszcze można dodać jakieś smary do łańcuchów i inne pierdoły ale nie mam nawet zielonego pojęcia ile tego zużyłem w sezonie. Wymieniałem też klocki hamulcowe na tyle ale nie pamiętam już ile za nie zapłaciłem.
Jak użytkowane było moto? Prawie zgodnie z jego przeznaczeniem. ;] Zapierniczanie po winklach, multum gumowania z klamki w balansie i cała masa stopali.
|1000RR 2006r| | http://www.bikepics.com/members/kubcys/
-
Kvba - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
Ninja 250 '86
przebieg to 19500 mil
w sezonie zrobiłem 2500 mil
Koszta to remont po kupnie - ok 1000 zł, mnóstwo upierdliwych drobnostek typu wymiana łożyska główki ramy, przewodów paliwowych, najpierw synchro gaźników, potem jeszcze ich uszczelnienie bo ktoś silikonem uszczelniał etc, silnikowo był (i nadal jest) zdrowiutki. Musiałem też plastiki posklejać po okresie wstępnego przyzwyczajania się do moto:) No i poza tym to paliwo, ale przy spalaniu 3-3,5L na setkę to naprawdę niewielkie koszta.
przebieg to 19500 mil
w sezonie zrobiłem 2500 mil
Koszta to remont po kupnie - ok 1000 zł, mnóstwo upierdliwych drobnostek typu wymiana łożyska główki ramy, przewodów paliwowych, najpierw synchro gaźników, potem jeszcze ich uszczelnienie bo ktoś silikonem uszczelniał etc, silnikowo był (i nadal jest) zdrowiutki. Musiałem też plastiki posklejać po okresie wstępnego przyzwyczajania się do moto:) No i poza tym to paliwo, ale przy spalaniu 3-3,5L na setkę to naprawdę niewielkie koszta.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
- Brekekeks
- Świeżak
- Posty: 457
- Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
- Lokalizacja: Kielce
Ninja ZX6R 2005r.
przebieg ok.34tys.km.
w tym zrobiłem 8tys.km
Moto kupiłem w tym roku dokładnie w lutym
do moto prawie nic nie dokładałem było po wymianie oleju i gotowe do jazdy
miedzy czasie wymieniłem klocki tył 130zł.
potem synchronizacje przepustnic 80zł.
smar do łańcucha 40zł.
najwięcej wiadomo to koszta paliwa
Na ten sezon więcej wydam wiadomo olej+filtr
myślę że klocki przód napęd jest ok ale jeszcze parę pierdół się pewnie znajdzie
przebieg ok.34tys.km.
w tym zrobiłem 8tys.km
Moto kupiłem w tym roku dokładnie w lutym
do moto prawie nic nie dokładałem było po wymianie oleju i gotowe do jazdy
miedzy czasie wymieniłem klocki tył 130zł.
potem synchronizacje przepustnic 80zł.
smar do łańcucha 40zł.
najwięcej wiadomo to koszta paliwa
Na ten sezon więcej wydam wiadomo olej+filtr
myślę że klocki przód napęd jest ok ale jeszcze parę pierdół się pewnie znajdzie
cztery w rzędzie rządzi wszędzie.....ZX6R
-
MarekV6 - Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 15/12/2012, 17:34
- Lokalizacja: Lubelskie
dbam o moje wszystkie moto jakie posiadalem ,ale jak slysze ze po 5 tys.wydajecie na sezon to az w szoku jestem. Ja tyle wydaje i pewnie wiecej w sezon na benzyne ,a nie w klamoty. Naped wymieniam raz na 3 sezony i to starcza przy ostrej w miare jezdzie, klocki tak samo raz na dwa sezony, opony wiadomo, to najszybciej sie zuzywa, wiec co sezon lub dwa razy w sezonie -tyl przynajmniej. Dobry olej tez 2 razy w sezonie przewaznie i to wystarcza.Beny nie licze ,bo Wy chyba sobie ja doliczacie. Jak bym mial dawac 550zl za klocki co sezon to jaki to jest sens .Kupuje tansze i tez starczaja ,a jak sie szybko zuzyja, to drugie i jeszcze nie wydam tyle co Wy w jednym sezonie na klockach przynajmniej.
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
- oskaarek
- Świeżak
- Posty: 203
- Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
- Lokalizacja: Inowrocław
Nie skomentuję tego. Każdy dba inaczej. To że ty oszczędzasz nie znaczy że każdy musi.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
GSX 1400 , 2006.
przebieg roczny ok. 20.000 km, w tym:
- regularny przeglÄ…d po 6 tys. - 3x500
- opony - 1,5 kompletu - 1500
- jakieÅ› drobne rzeczy typu crash pady, jakieÅ› inne bajerki - 1000-2000
- co jakiś czas trzeba wymienić klocki, tarcze, wymienić olej w lagach, wyregulować itd. W roku to średnio kolejny 1000.
Wychodzi bez paliwa min. 5000 pln.
Mniej jeździsz mniej wydajesz, tu cudów nie ma. Ale przy moim przebiegu, wydaje mi się, że 5000 pln rocznie oprócz paliwa to nie jest żaden kosmos
przebieg roczny ok. 20.000 km, w tym:
- regularny przeglÄ…d po 6 tys. - 3x500
- opony - 1,5 kompletu - 1500
- jakieÅ› drobne rzeczy typu crash pady, jakieÅ› inne bajerki - 1000-2000
- co jakiś czas trzeba wymienić klocki, tarcze, wymienić olej w lagach, wyregulować itd. W roku to średnio kolejny 1000.
Wychodzi bez paliwa min. 5000 pln.
Mniej jeździsz mniej wydajesz, tu cudów nie ma. Ale przy moim przebiegu, wydaje mi się, że 5000 pln rocznie oprócz paliwa to nie jest żaden kosmos
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
spazz
oni jeżdżą jak marduk gra hardkorowo
koszta hajabusy w tym sezonie
łożysko w tylnym kole 150zl plus opona 200zl i to tyle może płyn hamulcowy jeszcze wymieniłem 20z l
oni jeżdżą jak marduk gra hardkorowo
koszta hajabusy w tym sezonie
łożysko w tylnym kole 150zl plus opona 200zl i to tyle może płyn hamulcowy jeszcze wymieniłem 20z l
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Nie no, nie rozumiecie, lans musi być nawet na klockach hamulcowych. Nawet mimo tego że torowe za 550 zł są beznadziejne na ulicy.
Jeden potorowy tył (200zł), jedne klocki z przodu (150), olej + filtr (120), akumulator bo się wysypał (koło 200 albo 100 już nie pamiętam), OC i przegląd (270), mandaty (550). Czyli z absolutnie wszystkim oprócz benzyny się w 2k wyrobiłem.
Jeden potorowy tył (200zł), jedne klocki z przodu (150), olej + filtr (120), akumulator bo się wysypał (koło 200 albo 100 już nie pamiętam), OC i przegląd (270), mandaty (550). Czyli z absolutnie wszystkim oprócz benzyny się w 2k wyrobiłem.
Ostatnio edytowano 17/12/2012, 15:43 przez Invi, łącznie edytowano 1 raz
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Ale żeby już filtr KN co sezon
Może olej co tydzień też zmieniacie?:P Mechanyky jak się znalazł, masakra.
Gdzie dostajecie Motul300V z filtrem za 350zł? Nie wierzę.
Opona z tyłu, uszczelniacze w lagach, olej/filtr, OC przegląd. Wyrabiam w 1.5k

Gdzie dostajecie Motul300V z filtrem za 350zł? Nie wierzę.
Opona z tyłu, uszczelniacze w lagach, olej/filtr, OC przegląd. Wyrabiam w 1.5k
- Tasiu91
- Świeżak
- Posty: 143
- Dołączył(a): 29/8/2010, 09:58
- Lokalizacja: Rybnik
Posty: 75
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości