Zobacz wątek - Stara opona a pochylanie się na zakręcie
NAS Analytics TAG

Stara opona a pochylanie się na zakręcie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Stara opona a pochylanie się na zakręcie

Postprzez Ozi_36 » 11/12/2012, 18:53

Witam forumowiczów. Zakupiłem tydzien temu do mojej Aprili RS 125 używaną tylną oponę "po znajomości", moja była calkiem łysa wiec uznalem ze czas kupić nową tym bardziej ze znajomy odsprzedał mi ja za 70 zł! Bieżnik starty minimalnie, opona jak nówka (firmy Bridgestone)... uznalem ze to super okazja i kupilem.

Co się później okazalo, gdy zmienialem opone w wulkanizacji, pracownik powiedzial mi ze ona ma 10 lat! Jest z 2002 roku i taka opona ślizga się na zakręcie i lepiej się na niej mocno nie przechylać bo można się śliznąc. Polecil mi zebym pojezdzil na niej max sezon bo to juz stara guma i stracila swoje wlasciwosci. (dodam ze rska ma oryginalnie 150/60/17 a ta co zalozlem ma 160/60/17)


I tutaj pytanie do was : Czy na prawdę jakbym mocno się schylał (chcialem w sezonie nauczyc sie schodzic prawie że na kolano) może opona mi się śliznąć i wyglebie sie? Czy da się ją "rozgrzać" przed jazdą żeby sie dobrze trzymala? A moze są jakies preparaty żeby się jakoś kleiła do asfaltu czy cos? A moze kupic nową gumę a tą wywalic? Pozdrawiam.



PS: Opona nazywa się Bridgestone Battlax BT56R Radial (2002r) 160/60/17 tylna
Ozi_36
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 28/11/2012, 09:04
Lokalizacja: Oleśnica


Re: Stara opona a pochylanie się na zakręcie

Postprzez power_bit » 11/12/2012, 19:42

Ozi_36 napisał(a):I tutaj pytanie do was : Czy na prawdę jakbym mocno się schylał (chcialem w sezonie nauczyc sie schodzic prawie że na kolano) może opona mi się śliznąć i wyglebie sie? Czy da się ją "rozgrzać" przed jazdą żeby sie dobrze trzymala? A moze są jakies preparaty żeby się jakoś kleiła do asfaltu czy cos? A moze kupic nową gumę a tą wywalic? Pozdrawiam.

PS: Opona nazywa się Bridgestone Battlax BT56R Radial (2002r) 160/60/17 tylna


Oczywiście, że jeśli zbyt mocno się pochylisz to przywalisz szlifa.
Oponę zawsze należy rozgrzać przed bardziej dynamiczną jadą w zakrętach, po prostu wykonujesz kilka, kilkadziesiąt (w zależności od opony) delikatniejszych pochyleń na łukach i zakrętach aż w końcu czujesz, że się klei i możesz pochylić się bardziej.
O preparatach do klejenia opony z drogą nie słyszałem, wszystko zależy od opony, nawierzchni i motocykla.
Tą gumę wywal do kosza, kup coś sprawdzonego np. PPCT2 z normalnym DOT-em o normalnym rozmiarze. Skoro ma być 150/60 to ma być 150 a nie 160.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Ozi_36 » 11/12/2012, 19:59

Tak wiem to było głupie pytanie z tym preparatem do opon ale myślalem ze moze niektorzy "eksperymentują" jak nie mają na nowego kapcia :D Nie waznie...

PPCT2 ? Czyli Michelin Pilot Power CT2 tak ? A bardzo źle jak kupie taką ale też 160 ? Bo np. na allegro jest jedna 150-tka tylko i to nowa... a 160-tek jest 20 i mozna aldne uzywki wyczaic :) Dlaczego odradzasz 160 ? To tylko 1cm
Ozi_36
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 28/11/2012, 09:04
Lokalizacja: Oleśnica

Postprzez power_bit » 11/12/2012, 20:11

Ozi_36 napisał(a):Dlaczego odradzasz 160 ? To tylko 1cm


Ponieważ tylko taka opona będzie prawidłowo leżała na Twojej feldze, nie poprawiajmy fabryki, bo zazwyczaj nic specjalnego z tego nie wychodzi.
Nie koniecznie musisz brać Pilot Power, jest też masa innych dobrych opon, ostatnio miałem dunlopy D220 i polecam.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez cJarek » 11/12/2012, 20:28

Ozi_36 napisał(a):myślalem ze moze niektorzy "eksperymentują" jak nie mają na nowego kapcia


Pomysl jeszcze ile kosztuje nowy kapec, a ile odremontowanie moto po szlifie. I zastanow sie, czy jakiekolwiek eksperymenty sa oplacalne.
cJarek
 

Postprzez RUTRA.RD » 12/12/2012, 12:42

+10 oponę możesz założyć nic się nei będzie działo, znam ludzi co i plus 20 zakładają i możesz im pozazdrościć złożeń w zakręcie

co do starych opon to z nimi jak z teściowymi może być ok ale częściej jest be
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość




na gr