Zobacz wątek - Problem z przednim kołem

Problem z przednim kołem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Problem z przednim kołem

Postprzez mates4514 » 8/12/2012, 21:51

Witam. Mam taki problem: Z okolicy przedniego koła zaczęły wydobywać się piski podczas skręcania w lewo. Odkręciłem koło , zacząłem odkręcać śrubki od tarczy hamulcowej. 3 poszły bez problemu , ale 4 nie odkręci się za nic ... ma wyrobioną tą dziurkę co się wkłada klucz (nie wiedziałem jak to nazwać ,jest to śrubka na klucz imbusowy i jest od góry zaokrąglona).
Pytanko brzmi jak mam to odkręcić ? Szlifierkom nie próbuję nacinać bo zjadę tarczę. Jutro wstawię foty jak to wygląda. Proszę o pomoc.
mates4514
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 12/3/2011, 11:59


Postprzez henio12323 » 8/12/2012, 22:33

po 1 podgrzej element bedzie łatwiej wykręcac. po 2 jezeli sruba wystaje złap ją jakims francuzem np jezeli jest schowana rozwierć nieco tak zeby tarcza zeszła, i wtedy to co wystaje odkręc francuzem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25957
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mates4514 » 8/12/2012, 23:44

Dzięki za poradę , w poniedziałek spróbuję odkręcić :)
mates4514
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 12/3/2011, 11:59

Postprzez oskaarek » 9/12/2012, 10:27

przecinaczkiem i mloteczkiem i odkrecisz
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez senekkorzenna » 9/12/2012, 12:37

Tam są śruby wpuszczane w tarczę na klucz inbus lub tors.
Jeszcze jedno ,jak podgrzejesz to może rzucić tarczę i ona będzie do wymiany a uszczelniacz pewnie też.
Zapuść środkiem do odrdzewiania ,poczekaj parę godzin ,postaraj się znaleźć klucz udarowy rozmiar większy niż był oryginalny ,postaraj się go wbić i potem uderzając młotkiem w klucz przy ustawieniu na lewe obroty powinien puścić.
O tym piszę.
http://centrumkolorow.pl/pl/p/WKRETAK-U ... -YATO/2071
senekkorzenna
 

Postprzez Arturo925 » 9/12/2012, 13:13

Też kiedys miałem problem ze schowana śrubką gdzie imbus juz sie ślizgał. Zrobiłem tak, ze małym wiertłem ponawiercałem sobie ją w ten sposób, żeby wyszedł rowek na całej długości i odkręciłem to płaskim kluczem :)
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez Seba_ER5 » 9/12/2012, 17:23

Klucz pneumatyczny z udarem.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez drug0n » 9/12/2012, 17:35

Wykrętaki- lewe wiertło mniejwięcej, ale to nie do końca to. Wiercisz małym wiertłem (mniejszym niż średnica wykrętaka w każdym razie) a później nawiercasz ten otwór wykrętakiem, który powoli wchodzi w tę dziurę, a w końcu dochodzi do końca i zaczyna wykręcać śrubę.
drug0n
Bywalec
 
Posty: 529
Dołączył(a): 11/9/2012, 19:35

Postprzez leff » 9/12/2012, 21:24

ja tam by to w diably rozwiercil
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez senekkorzenna » 9/12/2012, 21:59

leff napisał(a):ja tam by to w diably rozwiercil


Tez czasem tak robię a mam jeszcze do tego lewo skrętne wiertła.
Niestety czasem jednak jakaś część śruby zostaje w gnieździe i za mało jej wystaje aby złapać samo zaciskami by to wykręcić.
senekkorzenna
 



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr