Zobacz wÄ…tek - Przebita opona, klejenie czy wymiana ?
NAS Analytics TAG

Przebita opona, klejenie czy wymiana ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Przebita opona, klejenie czy wymiana ?

Postprzez power_bit » 8/12/2012, 00:24

Witam,
Mój kolega został posiadaczem horneta którego zarezerwował w listopadzie jednak z racji braku środku byliśmy go odebrać wczoraj. Wszystko niby ładnie pięknie a okazało się, że tylna opona jest przebita, wbił się niewielki wkręt, sprzedawca oczywiście twierdzi, że podczas testowania maszyny musiało dojść do przebicia. Jednak nie o tym mowa, pytanie co teraz z ta oponą? Oponka Pilot Power w bdb stanie, ale przebita, można to bezpiecznie zwulkanizować czy koniecznie należy wymienić na nową?
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września


Postprzez mirekm71 » 8/12/2012, 04:14

Ja kleje ale opinie sa podzielone. Cos w stylu- mozesz napier...lac 300 po drogach publicznych ale latka po malej dziurce w oponie to najwieksze zlo ;-) Bardzo duzo w zyciu opon przebilem a latka puscila raz gora dwa razy w zyciu...
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg


Postprzez power_bit » 8/12/2012, 04:22

mirekm71 napisał(a):Ja kleje ale opinie sa podzielone. Cos w stylu- mozesz napier...lac 300 po drogach publicznych ale latka po malej dziurce w oponie to najwieksze zlo ;-) Bardzo duzo w zyciu opon przebilem a latka puscila raz gora dwa razy w zyciu...


widzę, że nie możesz spać, albo tez jesteś w robcie :wink:

ile takie klejenie kosztuje? jakiś kołek się wkleja czy coś?
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez czajnik88 » 8/12/2012, 06:41

znajomy latał tylko na kołkowanych oponach i sobie chwalil. gume nie guma nic mu sie z tym nie działo.
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31

Postprzez maatiaas » 8/12/2012, 09:27

zawsze latam na kołkownaych gumach, kołkuje zawsze w jednym zakładzie wulkanizacji, nigdy powtarzam NIGDY nie puściła mi żadna kołkołatka , gumy zjeżdzam do końca ...
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY

Postprzez henio12323 » 8/12/2012, 11:59

sama dziura raczej nie spowoduje rozerwania całej opony... opona jest zrobiona z tylu warstw róznych że na prawde cięzko ją uszkodzić. nawet jadac bardzo szybko gdzie działają spore siły. kołkuje sie rozwiercając odpowiednio otwór wsadzając specjalnego kołka który jest potem wulkanizowany. i sie chyba łatkę jeszcze od srodka wkleja. jezeli puści to nic spektakularnie nie wybuchnie :P po prostu to identyczna sytacja jakbys jechał 100 km h i wjechac w cos ostrego. powietrze zacznie pomału uciekac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Invi » 8/12/2012, 12:11

Jak dziurka jest mała to lepiej po prostu łatkę do środka bez żadnego kołkowania, opona jak nowa.

Zależy jeszcze gdzie, im bliżej środka jest dziura tym lepiej.

W obecnym z tyłu mam łatkę i właściwie tak jakby jej tam nie było.

Parę lat temu zakołkowałem tył i była lipa, co tydzień trzeba było dobić powietrza bo minimalnie, ale jednak schodziło kołkiem.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez mirekm71 » 8/12/2012, 15:43

power_bit napisał(a):
mirekm71 napisał(a):Ja kleje ale opinie sa podzielone. Cos w stylu- mozesz napier...lac 300 po drogach publicznych ale latka po malej dziurce w oponie to najwieksze zlo ;-) Bardzo duzo w zyciu opon przebilem a latka puscila raz gora dwa razy w zyciu...


widzę, że nie możesz spać, albo tez jesteś w robcie :wink:

ile takie klejenie kosztuje? jakiś kołek się wkleja czy coś?


W pracy bylem. Ten w wulkanizacji bedzie wiedzial czym. Jesli jest dziurka po wkrecie to chyba tylko latka.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez RUTRA.RD » 12/12/2012, 12:47

można kleić tył z przodem juz bym tak nie zrobil chociaż i tak nie znasz chwili ani godzin. kumpel sie przewrócił na ognisku i uderzył w głowę, później poszedł spać a rano już nie wstał
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Jasiu123 » 13/12/2012, 16:19

Ojciec miał kołkowaną opone i wytrzymała 1 sezon ale bardzo mało jezdził.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez ravlos » 20/12/2012, 10:55

Ja osobiście bał bym się jeździć motocyklem na oponie naprawianej ogólnie żaden producent opon motocyklowych nie przewiduje ich naprawy nawet po małej dziurce ,a stwierdzenia "ja jeżdżę i nic się nie stało " są na prawdę nie na miejscu tylko co by było ja by się stało ? zapewne już żadnego post by nie napisał
Fazer 1000
ravlos
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27/10/2009, 19:05

Postprzez Invi » 20/12/2012, 11:08

Ta... bo jakby się nawet rozszczelniło to to pewno śmierć :D

A niby co może się stać? Osnowa ani żadna wytrzymałościowa część opony nie jest uszkodzona. Niby że cała opona pęknie? Już szybciej przy zwyczajnym przebiciu.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez stareRadio » 20/12/2012, 11:14

Jeśli by nie przewidywał to zakłady wulkanizacyjne byłby tylko od zmiany opon ?
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Voxx » 20/12/2012, 22:26

jak kołkowac to tylko u sprawdzonego fachowca , inaczej nowa ,
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez ravlos » 22/12/2012, 16:37

stareRadio napisał(a):Jeśli by nie przewidywał to zakłady wulkanizacyjne byłby tylko od zmiany opon ?


wystarczy trochę poczytać a nie własne mądrości pisać .Zakłady wulkanizacyjne są po to aby kleić (naprawiać)opony w których producent przewiduje taką czynność .Oczywiście każdy robi jak chce .
ravlos
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27/10/2009, 19:05

Postprzez mirekm71 » 22/12/2012, 17:42

@Ravlos a ty wogole byles w powitalni? Bo ja tak czytam te twoje racje to czuje, ze nic o tobie nie wiem a jednoczesnie mysle, ze wiem wszystko... Moze sie pochwalisz czym jezdzisz, ile km w roku, ile masz lat, czym sie zajmujesz w zyciu?

Ok. przeczytalem w stopce. Kilifazer. konkretny sprzet. Gdzie nim byles? Jakas daleka turystyka bo chyba do tego sluzy?
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości




na górê