Suzuki RM 125 2003

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Czester, madcap, Leg1oN, Żmija, Terror, henio12323, Beavis

Suzuki RM 125 2003

Postprzez lewy1027 » 28/11/2012, 00:05

Witam zakupilem wlasnie motocykl jakim jest Suzuki RM 125 z 2003 roku i mam kilka pytan odnosnie tego co zrobic co ile itd. Motocykl kupilem za grosze a tylko dlatego ze chlopak ktory nim jezdzil nie mial pieniedzy na to zeby go serwisowac i ogolnie nie dbal o sprzet oral go az do konca co prawda jeszcze dziala ale kto wie kiedy koniec nastapi dlatego pisze do was ludzi ktorzy znaja sie na tym poniewaz ja dopiero zaczynam owa przygode. Chcialbym zebyscie powiedzieli mi co zrobic na poczatek co wymienic itp. Wiem tylko tyle ze tlok lata juz drugi sezon i nie byl oszczedzany olej kto wie kiedy wymieniany filtr nie czyszczony i nie nasaczany chyba nigdy przez niego. Powiedzcie mi prosze od czego zaczac i co robic no i oczywiscie na jakie koszty sie przygotowac z gory dziekuje i czekam na odpowiedzi.
lewy1027
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27/11/2012, 23:34
Lokalizacja: Torun


Postprzez henio12323 » 28/11/2012, 09:47

kolego pomyliłeś fora... to nie jest forum jasnowidzów. a o to pytasz :)

skąd mamy wiedziec co jest do wymiany? co ile czasu ganiało itp. na pewnpo jak piszesz że tłok 2 lata nie tykany to idzie jako pierwszy. na zime rozbierz cały silnik, sciagnij serwisówke z neta tam masz praktycznie kazdą czesc rozpisaną jak ją sprawdzic czy sie nadaje, doswiadczenie oczywiscie jest tu wręcz potrzebne, a jak sie nie znasz to rób z kims kto sie zna lub zleć robote fachowcowi i mysle że tyle w temacie... co do cen to popatrz np na allegro :) remont moze kosztowac 400 zł a moze kosztowac 2500 zł
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 24951
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zbyho222 » 28/11/2012, 11:38

No to się nieźle kolego wpakowałeś... Po tym co napisałeś nic jak tylko przez zimie remontować kompletnie.... tylko jak się nie znasz to ci tylko koszty wzrosną o kilka stów :) w silniku już nie bedzie oleju tylko kompletny syf ! :D tak samo zawieszenie łożyska będą posypane napewno, wszystkie rodzaje uszczelek... Tak to własnie jest napala się ktoś na crossówke ktoś kogo nie stać na utrzymanie bo nie wie jakie tego są koszty :) kolega kupił upalał ile wlezie i potem ciemnej masie (bez obrazy) sprzedaje takie zjawisko w polsce niestety jest bardzo popularne :) Na moje oko przygotuj sobie oczywiście do Mechanika z 3000-3500 tyś :)
Ostatnio edytowano 28/11/2012, 11:50 przez zbyho222, łącznie edytowano 1 raz
Honda Cr 250 2007
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez Bostorn » 28/11/2012, 11:45

jak nie wiesz co robic to lepiej nie tykaj się bez niczyjej pomocy, zawieszenie trzeba całe sprawdzic, łożyska, ale najważniejsze serducho, tłok, cylinder, korba, łożyska w silniku, jeżeli wszystko do roboty to ok 3-4 tysi trzeba miec

tak więc bez doświadczenia nie ma co podchodzic.

jeżeli chcesz się czegoś dowiedziec, polecam temat napisany przeze mnie i Henia w przyklejonych "jak odpowiednio serwisowac moto i przygotowac je do nowego sezonu"
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez MJR128 » 28/11/2012, 12:07

Długa zima przed tobą. Długa jazda na zabrudzonym filtrze na pewno nie gwarantuje dobrego stanu tłoka.
W cylindrze masz nicasil czy tuleje? Wszystko da się uratować, tylko zależy ile masz na to czasu i ile chcesz na niego wydać. Wg. mnie za 2500 zł można zrobić full remont.

Ps. sprawdź wiadomość prywatną.
Remonty silników i zawieszeń.
http://serwisowki.ubf.pl/
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 845
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez lewy1027 » 28/11/2012, 23:37

Dziekuje Panowie za odpowiedzi lecz dodam jeszcze ze kupujac motor za 500zl bo tyle mnie kosztowal nie oczekiwalem luksusu i wiedzialem ze musze nad nim popracowac i wlozyc kilka tysiecy i nawet jezeli naprawa wyniesie 3500zl to lacznie za 4000zl mam sprawdzony i pewny sprzet.
lewy1027
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27/11/2012, 23:34
Lokalizacja: Torun

Postprzez henio12323 » 29/11/2012, 10:00

oo to rzeczywiscie okazja ;) za tyle $$ to sam bym chętnie nabył niezależnie od stanu ;) tak jak mówisz czasami lepiej opłaca sie kupic taniej moto nawet uszkodzone, po remoncie bedzie pewne, a cena wyjdzie taka sama jak kupno dobrej uzywki która nie wiadomo ile pociągnie
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 24951
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lewy1027 » 29/11/2012, 23:10

Rozmawialem dzis z sasiadem na temat naprawy samego silnika bo reszte sam sobie zrobie tylu lozyska tulejki itp i tak obliczylismy po czesciach ze jakies 1500zl powinno styknac na nowy tlok, tulejowanie cylindra, uszczelniacze, korba byla niby wymieniana ale kto wie jak to wyglada na tuleii niby lata tez dopiero drugi tlok. powiedzcie mi co jeszcze mozna brac pod uwage zabierajac sie za silnik oprocz tych 4 rzeczy ktore wymienilem.
lewy1027
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27/11/2012, 23:34
Lokalizacja: Torun

Postprzez henio12323 » 29/11/2012, 23:23

haha jak masz okazje kupic na prawde tanie moto... to chociaż nie rób z nim wiochy i nie wsadzaj tuleji... zrób to po Bozemu na nicasilu. zobaczysz że nicasil odwdzieczy sie lepiej niz żeliwo ;)

oprócz korby tłoka i cylindra. masz jeszcze zawór wydechowy, choc tam raczej wszystko powinno byc ok, musisz doliczyc uszczelki na silnik, łozyska na cały silnik ( nie ma co wsadzac łozysk byle jakich ) ciekawe w jakim stanie sprzegło, skrzynia biegów. bez rozebrania silnika nikt ci nie powie co jest do ewentualnej wymiany ;P pozostałe elementy nie ulegaja tak szybkiemu zuzyciu jak np tłok czy korba. no ale kazdy podzespół ma swoją wytrzymałosc. jak ktos nie potrafił zmieniac biegów to mógł po kilku dniach zarznąc skrzynie.

i jeszcze raz pomysl lepiej nad nicasilem ;D bo tuleja to okropny szajs
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 24951
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MJR128 » 29/11/2012, 23:26

Fajnie byłoby pozostać przy nicasilu, ale tego trzeba wpierw zmierzyć.
Pozostaje jeszcze zawieszenie - oleje i uszczelniacze + robota.
Remonty silników i zawieszeń.
http://serwisowki.ubf.pl/
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 845
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez lewy1027 » 30/11/2012, 02:23

Macie w 100% racje lecz myslalem ze do mojego typu jazdy czyli co niedzielny wypad w las tuleja w zupelnosci wystarczy ale skoro tak namawiacie na nicasil to raczej napewno sie skusze.
lewy1027
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27/11/2012, 23:34
Lokalizacja: Torun

Postprzez lewy1027 » 30/11/2012, 03:43

A i jeszcze jedno czym myc filtr powietrza i jak oraz czym nasaczac i jak. No i jaki olej do Silnika lac i ile widzialem obok wlewu 750 ml czyli tyle zalac???
lewy1027
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 27/11/2012, 23:34
Lokalizacja: Torun

Postprzez Street4Fun » 30/11/2012, 14:12

Filtr powietrza możesz myć płynem do naczyń, bądź proszkiem do prania... (To takie najtańsze wyjście)
A nasączasz specjalnym olejem do filtrów(Byleby nie w sprayu) Osobiście korzystam z Bel-Ray Foam Filter :)
Jeżeli masz tan napisane 750ml to lejesz te 750 ;)
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 1/12/2012, 17:08

filtr najlepiej myc w płynie do mycia filtrów ;P ale to dosyc droga zabawa ja myje w mieszaninie wrzątku, proszku do prania i płynu DIMER super usuwa syf. tak sie moczy jakis czas, potem płucze bieżącą wodą i mydłem. nasaczc mozna w spreju ale jest to nieekonomiczne ;) puszka spreju wystarczy na kilka filtrów gdzie za niewiele wiecej masz litr płynu lanego który spoko starczy na cały sezon.

jaki ? byle jaki motocyklowy im lepszy tym lepiej. np moptul transoil, 300V, itp itd. pozatym to masz opisane w ksiązce serwisowej po drugie takich pytan juz było setki wiec nastepnym razem uzyj opcji szukaj bo poleca ostrzeżenia.
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 24951
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MJR128 » 1/12/2012, 17:18

Wg. mnie najlepsza do usuwania oleju z filtra jest jednak benzyna. Nawet DIMER nie jest od niej lepszy, a na pewno jest bardziej żrący.
Remonty silników i zawieszeń.
http://serwisowki.ubf.pl/
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 845
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez henio12323 » 1/12/2012, 17:34

tak masz racje, co jakiś czas przemywam benzyną ;) tylko że nie chce mi sie smrodzic garazu benzyną, a filtr i tak zazwyczaj myje w domu gdzie uzycie benzyny odpada :P wszystko jest na czysto. mam duzy baniak wlewam wrzątek dimerek troche proszku sie moczy i jest czysto i bezproblemowo ;D benzyna jest po prostu w moim przypadku bardziej uciazliwa w uzyciu ;D
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 24951
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DzidekSX » 7/12/2012, 23:30

W hurtowni łożyska na wał komplet jakieś 150-200zl koyo fag skf ntn
Korbowód obowiązkowo sprawdź luzy góra-dół ale na 90% do wymiany.. nawet profilaktycznie 350zł hot rods ,porx + 100 wymiana
uszczelki pewnie się potargają przy rozpoławianiu silnika + 100zł kpl
Olej Motul transoil expert 2t 35 zł wymiana co 10 mth
wymiarowanie cylindra 30zl + ewentualne honowanie/szlif 40-50zl
tłok 330+ (wossner-tuleja / prox- nikasil) co 30/40mth amator
sprawdź sprzęgło oraz linki gazu i sprzęgła oraz czy uszczelniacze na lagach nie puszczają oleju

teraz tak od siebie: z racji że sam kupiłem parę miesięcy temu swoje pierwsze moto cross
Tuleja to dno, nie ma mowy żeby poderwać 125'ke na koło na 3 biegu bez użycia sprzęgła.8 mth po wymianie tłoka kolejny remont, pęknięty pierścionek!! Po kolejnych 10mth moich początków z tym sportem zdecydowałem się zmienić na używany cylinder z nikasilem! Oddałem stary cyliner z tuleją + tłok 10 mth + 600zł za cylinder nikasil + nowy tłok "B"! Strzał w dziesiątkę! Nigdy więcej tuleja! Aż bałem się odkręcać manetkę! po 5 mth poszła korba^^ hahah nie wytrzymała pogoni za watahą 250 2t i 450 4t dlatego jeżeli wolisz jeździć niż spedzać godziny w garażu to zainwestuj bo ten sport wciąga niesamowicie! albo ucz się na KOSZTOWNYCH błędach jak JA spędzając cały tydzień naprawy żeby po paru mth posypało się coś innego o czym zapomniałeś lub olałeś :D Myślałem że wystarczy 5 tys za motor i będzie cudownie.. Mimo że jeżdżę po lasach i bezdrożach! Pozdrawiam
DzidekSX
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/9/2012, 14:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez henio12323 » 8/12/2012, 00:41

600 zł za nicasil ? :D kurde stary jeżeli to jest prawdziwy nicasil który sie trzyma to zdradź miejsce skąd go masz!! za 600 zł zazwyczaj masz albo syf, albo chrom techniczny
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 24951
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DzidekSX » 8/12/2012, 12:17

Fakt, miałem fart! Kupiłem od handlarzy motorami i częściami z Anglii, chcieli zrobić z mojego starego cylindra 144 cm3. Mało mnie to obchodziło po co im to ale ja byłem zadowolony z transakcji.
Pan Kujałowicz z KTM Kraków też był bardzo zaskoczony dobrym stanem cylindra jak byłem wymiarować dla pewności. Choć pierwsze jego słowa na OKO : "Jakieś dziadostwo na pewno jak 600zł dopłaty" a przy wymiarowaniu " No, No jestem zdziwiony"
DzidekSX
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/9/2012, 14:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez henio12323 » 8/12/2012, 12:30

no mozna i tak. ja swój sprzedałem z uszkodzonym nicasilem za 150 zł jak dobrze pamiętam. a kupiłem za jakos 500 zł uzywany ale jak po pomiarach wyszło bez zuzycia. jakis niepokojących rys czy przebarwien też nie było. wiec ogólnie wyszły mi groszowe sprawy. ale ogólnie nałozenie nicasilu kosztuj koło 1000 zł. tanszy to nie nicasil i tyle :D
GasGas TXT 250...

Częsci do motocykli, oleje, smary ....... info PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 24951
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Powrót do Offroad

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość

na gr