Zobacz wątek - kx 125

kx 125

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

kx 125

Postprzez marcin325 » 16/11/2012, 12:27

Witam,
zainteresowałem się tym Kawasaki KX 125(2000r.) http://otomoto.pl/kawasaki-kx-125-jak-n ... 47389.html wiadomo, że po zdjęciach niczego nie można za bardzo stwierdzić, ale jadąc na oględziny zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś przyrządu do mierzenia kompresji(wkręcany w miejsce świecy), koszt to około 50zł więc nie majątek. Już się naczytałem że kompresja w takich crossach powinna wynosić około 11-14 bar oraz że poniżej tych granic możemy już się liczyć z konkretnymi remontami tzn. wymiana tłoka itp. Moje pytanie jest takie, co sądzicie o tym Kawasaki w tym roczniku, w tej cenie oraz jak dokładnie jest z tą kompresją(jak się ją dokładnie mierzy i co tak naprawdę można po niej stwierdzić?)?
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59


Postprzez henio12323 » 16/11/2012, 12:43

mozna, ale w takich moto pomiary zazwyczaj nie sa miarodajne. taniej a z podobna pewnoscia mozna po prostu pogadac z włascicielem czy nie da sciągnąc wydechu. wtedy przez okno wydechowe mozna zobaczyc w jakim jest stanie tłok, jak sie zaciera to pierwsze miejsce gdzie wystąpią rysy to własnie na wydechu bo tam jest najgorsze smarowanie, najwieksza temp itp. wiec jak tam jest idealny to praktycznie mozna załozyc że z niewidocznych stron tez jest ok. to samo cylinder tez mozna zobaczyc. własnie po tych 2 stronach :wdech i wydech: rysy na nicasilu bedą predzej niz po boku ( no chyba ze cos wpadło, czy np sworzen sie wypiął i przerysował ) wiec jak też przy dolocie na cylku jest nicasil idealny to tez raczej na wydechu powinien byc ok. no i masz oceniony stan :) a i tak czy siak na zime bym dla pewnosci porozbierał troche i popatrzył, żeby sezon był owocny w jazde a nie remonty
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez marcin325 » 16/11/2012, 13:23

nigdy nie miałem bliższej styczności z takimi maszynkami, czy po odkręceniu całego wydechu będę w stanie cokolwiek zobaczyć, tzn czy nie będę miał problemu z dojściem("wsadzeniem oka" w okno wydechu)? Ewentualnie co sądzić jak będą jakieś zarysowania?
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez henio12323 » 16/11/2012, 16:55

zdejmiesz wydech to masz jakies 3-4 cm średnicy do wglądu, latarka sie przyda :P tłokiem mozesz przesuwac, jak zjedziesz na dół to widzisz cylinder, jak ma rysy to lipa bo regeneracja z 1000 zł kosztuje. jak tłok ma rysy, to targujesz sie troche i na zime profilaktycznie zmieniasz. tak jak pisałem w 2T czasem lepiej po zakupie profilaktycznie powymieniac a potem tylko smigac. koszta nie są duze. potem gorzej jest jak cos strzeli :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez marcin325 » 16/11/2012, 20:56

Jaką umowę spisuje się przy kupnie takiej maszyny? Tak samo jak przy kupnie innego motocykla z homologacja?
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez Bostorn » 17/11/2012, 13:28

umowa kupna sprzedaży, wpisujesz marke, kolor, nr ramy, rejestracji juz nie piszesz
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 17/11/2012, 13:55

nic nie musisz oczywiscie pisać. ale czasami kupując lepiej jest cos spisac. bo zdarza się ze np nastepnego dnia gosc pójdzie na policje i powie, że zaginął mu motocykl ;P jak kase dawałes mu do ręki, i nie masz potwierdzonego tego to trudno jest potem udowodnić że od niego kupiłes an ie ukradłes.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 17/11/2012, 15:23

A może by tak zacząć od tego że to nie jest 2000r tylko maksymalnie 1998??
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez marcin325 » 17/11/2012, 15:25

nie znam się na tym sprzęcie, dlaczego tak sądzisz? Po plastikach?
Ewentualnie jak to sprawdzić, na ramie są jakieś numery?
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez kris514 » 17/11/2012, 15:46

1Na ramie powinny być numery(jakie to możesz sprawdzić na mojej stronie link niżej(w trakcie przebudowy))
ja widzę to po plastikach (wygląd każdego powyżej 1990r też jest na tej stronie)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez marcin325 » 17/11/2012, 15:52

a czy możliwe byłoby, że koleś ma zamontowane plastiki z modelu od 1998 niżej do reszty z 2000roku?
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez kris514 » 17/11/2012, 16:09

Wątpie (oczywiście wszystko jest możliwe) ale nie obyło by się bez druciarstwa (typu wiercenie w plastikach)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez marcin325 » 17/11/2012, 16:12

hmm, może jeszcze taka opcja, że silnik jest przełożony..? Na silniku też są jakieś numery napisane, tak jak na ramie?
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez kris514 » 17/11/2012, 16:17

rok model nr, silnika VIN
1990 KX125 KX125FE0065XX KX125H000001
1991 KX125 KX125HE00XXXX KX125H007001
1992 KX125 KX125JE00XXXX KX125J000001
1993 KX125 KX125JE00XXXX KX125J007501
1994 KX125 KX125KE00XXXX KX125K000001
1995 KX125 KX125KE00XXXX KX125K006001
1996 KX125 KX125KE00XXXX KX125K013001
1997 KX125 KX125KE00XXXX KX125K020001
1998 KX125 KX125KE02XXXX KX125K026001
1999 KX125 KX125LE00XXXX JKAKX125LLA000001
2000 KX125 KX125LE00XXXX JKAKX125LLA009001
2001 KX125 KX125LE00XXXX JKAKX125LLA020001
2002 KX125 KX125LE00XXXX JKAKX125LLA030001
2003 KX125 KX125ME00XXXX JKAKX125MMA000001
2004 KX125 KX125ME00XXXX JKAKX125MMA010001
2005 KX125 KX125ME00XXXX JKAKX125MMA016001
i spytaj się o te numery...
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez marcin325 » 17/11/2012, 16:24

ok, dzięki.
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr