Zobacz wątek - pomoc w wyborze

pomoc w wyborze

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

pomoc w wyborze

Postprzez Sieku » 15/11/2012, 15:01

Witam jestem nowy w tematyce motorów jednakże chciałbym kupić sobie jakiś ciekawy zacząłem orientować się w rynku czytać na temat motorków i mam kilka modeli które mnie interesują

Suzuki V-strom 1000 lub 650 zależnie od ceny i waszych opinii które lepsze , odnośnie lepsze chodzi mi o zużycie paliwa sterowność i takie rzeczy że tel lepszy nie tamten

Yamaha TDM 950 tylko czytałem że podobno lubią olej pić nie wiem czy to prawda temu też chciałbym poznać wasze zdanie

Honda Varadero 1000 , Africa lub transalp i tu jest dylemat największy w tej firmie ponieważ to trzy motory jednej firmy.

Aprilia ETV 1000 jednak nie ukrywam że raczej mało informacji znalazłem na temat tego motocykla i mam też obawy o części do niego ponieważ to raczej rzadki model .

chciałbym podkreślić iż interesuje mnie małe spalanie :) nie ma co ukrywać motorem planuję jeździć na dalsze trasy nie tylko po drogach asfaltowych ale też po leśnych i polnych czasem może jakiś pasażer i bagaż większy jednak nie to że co dzień :) choć marzy mi się jazda po plaży :) nad naszym polskim morzem :)
więc prosiłbym o jakieś opinie odnośnie tych motocykli :) zalety wady i jakieś informacje które też mogą być przydatne :)

Pozdrawiam
Łukasz :)
Avatar użytkownika
Sieku
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/11/2012, 14:36


Postprzez power_bit » 15/11/2012, 15:09

Jesteś nowicjuszem dlatego też zacznij od mniejszych pojemność, tym bardziej jeśli zależy Ci na spalaniu.

Widzę, że poszukujesz typowego turystyka, zerknij na:

Suzuki V-Strom 650
Honda Transalp
BMW GS f650
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez leff » 15/11/2012, 16:08

a ja polecam zapoznanie sie z watkiem jak nalezy pisac tutaj posty a potem uzyc szukajki bo zaraz warna wyrwiesz
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Sieku » 16/11/2012, 14:08

więc tak nie dodałem
Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
ciężko mi stwierdzić ale może być to ok 10tyś

Wiek, waga, wzrost,
24 lata, waga to różnie mi się lata w tym teraz ok 77kg ale jak wróce do siłowni to nawet i 90 , wzrost 180cm

Jakie masz doświadczenie
tyle co na prawko temu myślę sobie coś kupić

Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
gotów najlepiej do 10tyś ale jeśli warto będzie dopłacić 2tyś to dopłacę co do ubioru rozglądam się :)

Jakie motocykle Ci się podobają
sportowe, turystyczne enduro

Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
modele jak wymieniłem wyżej
-Suzuki V-strom 1000 lub 650
-Yamaha TDM 950
-Honda Varadero 1000 , Africa lub transalp
-Aprilia ETV 1000

powiem że doświadczenia może i nie mam dużego tylko chciałbym kupić raz a porządnie temu większe pojemności doświadczenie przychodzi zawsze z czasem i liczę się z tym temu też pytam co byście doradzali . jednak nie wiem czemu podobają mi się właśnie takie motocykle :)

mam jeszcze takie pytanie jak ma się waga do kierowania motocyklem np w takich leśnych polnych drogach zapewne im lżejszy tym lepszy lecz chodzi mi bardziej o to czy 200 a 230 kg to duża różnica
Avatar użytkownika
Sieku
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/11/2012, 14:36

Postprzez marcin325 » 17/11/2012, 12:54

Ze względu na znikome doświadczenie na Twoim miejscu postawiłbym na Suzuki DL 650(V-strom). Mogę szczerze polecić ten egzemplarz, mój brat jest w jego posiadaniu więc nie raz miałem z nim styczność. Co prawda ma nie za dużą moc, bo około 65km, ale dla Ciebie jak na początek będzie wystarczająca. Gładkie i równe przyśpieszanie, pozwoli w miarę łatwo zapanować nad maszyną.. Poza tym ma bardzo dobry skręt, wygodną kanapę i wysoką szybę, która naprawdę ma wiele atutów. Za około 12/14 tys. powinieneś trafić już na dość dobry model w 2006/2007 roczniku(zależy od okazji). Przejeździsz na nim 2/3 sezony i będziesz się mógł zastanowić nad zmianą 650 na 1000. Jeszcze raz szczerze polecam V-stromy.

PS. między wagą 200 a 230 kg nie odczujesz praktycznie żadnej różnicy...
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez Sieku » 17/11/2012, 14:42

zastanawia mnie jeszcze teraz czy 65km to wystarczająco na to by sprawnie wyprzedzać na trasie i tak patrze na allegro szczerze zastanawia mnie to czemu Vstrom 1000 jest taniej sprzedawany niż 650 ? czy 650 jest lepsze ? i jak taki motor na offroad ? spoglądałem na filmy w internecie właśnie pod tym kątem ale ciężko mi coś powiedzieć może Ty być mógł jeśli miałeś styczność :)
Avatar użytkownika
Sieku
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/11/2012, 14:36

Postprzez marcin325 » 17/11/2012, 15:23

Z wyprzedzaniem samochodów nie powinno być większych problemów, aczkolwiek na pewno musisz patrzeć, na to czy masz odpowiednio dużo miejsca do takiego manewru- w końcu to nie jest sport ponad 120 konny, którego przeciągniesz na bardzo wysokie obroty zwiększając bardzo szybko swoją prędkość.
Nie wydaje mi się, żeby 1000 był taniej sprzedawany od 650. Sam z ciekawości spojrzałem na ceny i różnica między rocznikiem około 2006 pomiędzy 650 a 1000 jest o 5/7tyś. większa w przypadku 1000. Może patrzyłeś na inne roczniki, tak jak napisałem za 12/14tyś dostaniesz dość dobrego dl 650 rocznik 06/07, gdzie za tą cenę kupisz maksymalnie v-stroma 1000 w roczniku 2004.
DL na offroad powiadasz? Wydaje mi się, że dobrze by się spisywał, ma dobre amortyzatory, które dają radę przy różnych nierównościach, a co do nawierzchni to oczywiście musiał byś dobrać odpowiednie opony z odpowiednim bieżnikiem na taki, a nie inny teren(najlepiej szosowo-terenowe). Sam nie miałem okazji jechać po takim terenie v-stormem, ale gdy jechaliśmy przez las, gdzie był asfalt pokryty w dużym stopniu piachem i co kilkaset metrów ostre zakręty, to ja na moim sporcie zostawałem daleko w tyle ze względu na to, że ciężko było mi utrzymywać równowagę na takiej nawierzchni; w przypadku gdy mój brat na Suzuki bez problemu gnał do przodu.
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez Kaai » 17/11/2012, 17:11

marcin325 napisał(a):to ja na moim sporcie zostawałem daleko w tyle ze względu na to, że ciężko było mi utrzymywać równowagę na takiej nawierzchni; w przypadku gdy mój brat na Suzuki bez problemu gnał do przodu.

kupiłeś te zxr400? Prawko już zacząłeś robić czy czekasz na nowy rok?

I to raczej logiczne, że na szosowym moto po piachu się raczej słabo jeździ
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez marcin325 » 17/11/2012, 17:16

Kaai napisał(a):kupiłeś te zxr400? Prawko już zacząłeś robić czy czekasz na nowy rok?

tak, zx4r stoi w garażu; prawka jeszcze nie robiłem.
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez madcap » 17/11/2012, 19:39

miałem dl-a 1000
kaganiec jest na 170 i faktycznie tak jest pomimo sporej rezerwy mocy, faktem jest przepotężna elastyczność.

z doświadczenia
dl 650 dużo lepiej nadaje się się do terenu niż dl 1000.
ten drugi po utwardzonych polnych lub leśnych drogach tak, na szutrach tak, nieduże błota (w odniesieniu do off-roadu) tak, na miekkie powyższe zestawienia lub nieco głębsze błota odradzam.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Sieku » 18/11/2012, 13:29

właśnie elastyczność w przyśpieszaniu tak 90-150 mnie interesuje do wyprzedzania to chodzi mi o tiry bo małe autka to tam sprawa mniejszej wagi mam autko 110km i małe auto to nie problem więc motocykl też sobie poradzi :) ale ciężarówki to już się zastanawiam zawsze:) co do off roadu to raczej interesuje mnie jakieś takie właśnie leśne drogi piach pola łąki sądzę że jeżeli będę miał jakieś błoto to będę starać się omijać bokiem :)
jednakże patrząc na ten film myślę że da się radę http://www.youtube.com/watch?v=P9Mcz9cttW4&feature=share (otwórz link) tylko mi także chodzi o wygodę podczas jazdy po szutrach lib jakichś innych leśnych drogach :) no i jak V-strom sprawuję się na dalsze trasy też się zastanawiam np z gdańska do zakopca :)

a co sądzicie o pozostałych motocyklach które wymieniłem :) tak abym miał jakieś porównanie ?
Avatar użytkownika
Sieku
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/11/2012, 14:36

Postprzez marcin325 » 18/11/2012, 17:19

v-strom to turystyk, także jest przystosowane głównie do dalekich tras.. Także jego wygoda pozawala wybrać się daleko za granicę : ) Niektórzy nawet na sportach jadą w dalekie trasy, ale na pewno nie wytrzymują tak długo jak kierowcy turystyków ze względu na brak wygody..
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez Sieku » 19/11/2012, 13:19

a jest coś na co powinienem uważać przy kupnie V stroma 650 ca co zwrócić szczególną uwagę ???
i co sądzicie o tym modelu tak przypadkiem wpadł mi w oko Kawasaki Versys 650
Avatar użytkownika
Sieku
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/11/2012, 14:36

Postprzez marcin325 » 19/11/2012, 20:43

raczej nie ma żadnych szczególnych rzeczy, które mógłbyś sprawdzić przy tym modelu.. jednak patrz najlepiej, żeby nie był to anglik bo tamtejszy klimat im nie sprzyja(rdzewienie itp.)
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez Sieku » 20/11/2012, 23:51

a wersje ze stanów ( liczniki mają w milach) po tym je poznaje :D na takie spoglądać czy raczej odpuszczać ??? i ciekawi mnie też jakaś opinia na temat innych modeli które podałem
Avatar użytkownika
Sieku
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/11/2012, 14:36

Postprzez marcin325 » 22/11/2012, 11:11

"wersje ze stanów" nie muszą być złe, jednak przy kupnie musisz dobrze patrzyć, bo takie wersje często ściągane są przez handlarzy, którzy lubią się bawić w naprawianie walniętych moto. Na inne modele nie chciałbym się osobiście wypowiadać, ponieważ nie miałem styczności.
pozdrawiam.
Avatar użytkownika
marcin325
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 3/12/2011, 21:59

Postprzez Sieku » 23/11/2012, 12:03

jeszcze chciałbym dowiedzieć się czegoś o innych modelach :) prosiłbym o jakieś opinie :)
Avatar użytkownika
Sieku
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/11/2012, 14:36



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości




na gr