[Sprzedaż motocykli - raporty] Stan rynku motocyklowego w
Posty: 11
• Strona 1 z 1
[Sprzedaż motocykli - raporty] Stan rynku motocyklowe
Dyskusja na temat: Stan rynku motocyklowego w Polsce na koniec października
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Stan rynku motocyklowego w Polsce na koniec października
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Stan rynku motocyklowego w Polsce na koniec października
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Bardzo fajna analiza.
Szkoda ze podaliscie wiecej szczegolow odnosnie motocykli powyzej 500 cm2, to byloby interesujace. Przynajmniej w podziale na producentow a nie tylko pierwsza trojka i reszta.
W ten sposob z analizy wypadlyby wszystkie chinskie wynalazki ktore zaburzaja obraz rynku.
<br><hr>hans
Szkoda ze podaliscie wiecej szczegolow odnosnie motocykli powyzej 500 cm2, to byloby interesujace. Przynajmniej w podziale na producentow a nie tylko pierwsza trojka i reszta.
W ten sposob z analizy wypadlyby wszystkie chinskie wynalazki ktore zaburzaja obraz rynku.
<br><hr>hans
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Te dane w zestawieniu z informacją, że jesteśmy prawie 40 milionowym narodem są po prostu MAKABRYCZNE <br><hr>DarekF6C
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jednym słowem bida, Panie, bida ! I niestety jeszcze długo tak będzie na polskim rynku jednośladów, szczególnie tych droższych, o większej pojemności. Relacja ceny nowego motocykla klasy 500-600cc do relacji nowego samochodu segmentu A jest niestety niekorzystna w stosunku do motocykla. Nie wspomnę już o cenach małych aut używanych. Biorąc pod uwagę średnie zarobki i co za tym idzie siłę nabywczą ludzi oraz wartość użytkową samochodu w stosunku do jednośladu, wybór jest dość prosty.
Albo ceny samochodów są za niskie albo ceny motocykli za wysokie. Patrząc na zarobki, stawiam na to drugie. Kiedyś w Polsce samochód (czytaj np. Polski Fiat 125p lub 126p) był dobrem luksusowym natomiast na nową WSK, CZ lub nawet MZ można było jakoś uzbierać. Teraz zrobiło się trochę odwrotnie ..... <br><hr>Analizer
Albo ceny samochodów są za niskie albo ceny motocykli za wysokie. Patrząc na zarobki, stawiam na to drugie. Kiedyś w Polsce samochód (czytaj np. Polski Fiat 125p lub 126p) był dobrem luksusowym natomiast na nową WSK, CZ lub nawet MZ można było jakoś uzbierać. Teraz zrobiło się trochę odwrotnie ..... <br><hr>Analizer
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Moze wina jest to ze motocykle w ciagu ostatnich lat podrozaly o 50%. Euro stoi na poziomie 4.2 od wielu lat a ceny wszystkiego rosna z roku na rok. Dealerzy i importerzy sa coraz bardziej zachlanni i tyle. Mam nadzieje ze cofniemy sie do czasow kiedy marze byly blizej 15% procent. Obecne marze to 35% wartosci pojazdu. Zobaccie jak duze sa przeceny na koniec sezonu, a cena po nich nadal zawiera niewielki zarobek importera. Zwinie sie polowa dealerow i wszystko wroci do normy, obecnie jest za duzo dealerow co powoduje ze za bardzo sie rozdrabnia zysk. <br><hr>Adam
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Bełkoczesz jak potłuczony. Po pierwsze w stosunku do zarobków motocykle jeszcze nigdy nie były tak tanie jak dziś. Zarówno w Europie jak i w Polsce. Po drugie marża 15% to marzenie wielu sprzedawców. Wielu sprzedaje taniej, albo bez marży, aby cokolwiek sprzedać i zarobić na serwisie. Jak ja lubię jak matoły zabierają głos...<br><hr>DilerKomentatorzy napisał(a):Moze wina jest to ze motocykle w ciagu ostatnich lat podrozaly o 50%. Euro stoi na poziomie 4.2 od wielu lat a ceny wszystkiego rosna z roku na rok. Dealerzy i importerzy sa coraz bardziej zachlanni i tyle. Mam nadzieje ze cofniemy sie do czasow kiedy marze byly blizej 15% procent. Obecne marze to 35% wartosci pojazdu. Zobaccie jak duze sa przeceny na koniec sezonu, a cena po nich nadal zawiera niewielki zarobek importera. Zwinie sie polowa dealerow i wszystko wroci do normy, obecnie jest za duzo dealerow co powoduje ze za bardzo sie rozdrabnia zysk. <br><hr>Adam<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
35% ? kto Ci takie bajki naopowiadał ? przypomnę Ci ze gdy w 2008 roku ceny motocykli były zdecydowanie niższe, np gsx1000r z 51900 na 36500 to i tak ludzie kręcili nosem że za drogo... taka mentalność polaków wiecznie nie zadowoleni, wiecznie marudzący...Komentatorzy napisał(a):Moze wina jest to ze motocykle w ciagu ostatnich lat podrozaly o 50%. Euro stoi na poziomie 4.2 od wielu lat a ceny wszystkiego rosna z roku na rok. Dealerzy i importerzy sa coraz bardziej zachlanni i tyle. Mam nadzieje ze cofniemy sie do czasow kiedy marze byly blizej 15% procent. Obecne marze to 35% wartosci pojazdu. Zobaccie jak duze sa przeceny na koniec sezonu, a cena po nich nadal zawiera niewielki zarobek importera. Zwinie sie polowa dealerow i wszystko wroci do normy, obecnie jest za duzo dealerow co powoduje ze za bardzo sie rozdrabnia zysk. <br><hr>Adam<br>
<br><hr>Broda
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To, co piszesz nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Zmienia się zarówno kurs jena, jak i kurs Euro. Wzrasrają koszty pracy, dochodzi inflacja, wzrost Vatu etc.. A sprzedawcy zarabiają niestety coraz mniej, a nie coraz więcej.<br><hr>DominikKomentatorzy napisał(a):Moze wina jest to ze motocykle w ciagu ostatnich lat podrozaly o 50%. Euro stoi na poziomie 4.2 od wielu lat a ceny wszystkiego rosna z roku na rok. Dealerzy i importerzy sa coraz bardziej zachlanni i tyle. Mam nadzieje ze cofniemy sie do czasow kiedy marze byly blizej 15% procent. Obecne marze to 35% wartosci pojazdu. Zobaccie jak duze sa przeceny na koniec sezonu, a cena po nich nadal zawiera niewielki zarobek importera. Zwinie sie polowa dealerow i wszystko wroci do normy, obecnie jest za duzo dealerow co powoduje ze za bardzo sie rozdrabnia zysk. <br><hr>Adam<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"W 50-tkach dominuje u nas Romet, który sprzedaje zarówno pod marką Romet jak i Toros." O ile dobrze mi wiadomo, to marka Toros jest marką Zippa, a nie Rometa. Chyba, że się mylę?<br><hr>Przem
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości