Zobacz wątek - Pytanie o uszczelniacze, pierścienie i tłok.

Reklama

NAS Analytics TAG

Pytanie o uszczelniacze, pierścienie i tłok.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Pytanie o uszczelniacze, pierścienie i tłok.

Postprzez jSC » 11/11/2012, 16:18

Witam. W związku z tym, że stałem się ostatnio posiadaczem chińskiego diabolini mam kilka pytań.
1. Czy takie jak na zdjęciu pęknięcie uszczelniacza zaworu może powodować spalanie dużej ilości oleju i chmury dymu? Z tego co czytałem to tak, ale pytam bo kopci naprawdę mocno. Jeszcze niedawno nie kopcił wcale. http://i47.tinypic.com/33dyte9.jpg
2. Czy ma sens wymiana pierścieni bez wymiany tłoka? Jaki luz powinny mieć pierścienie oraz tłok?
3. Czy ma sens wymiana tłoka bez szlifu? Do chińczyka nie znajdę chyba tłoka do cylindra po szlifie.
4. Czy taki jak na zdjęciu luz tłoka to bardzo duży luz? http://i48.tinypic.com/2vl8d95.jpg
Jeszcze jedno na koniec: po czym poznać, że zawory są już do wymiany ?

Pozdrawiam kolegów serdecznie ;)
jSC
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11/11/2012, 15:55


Postprzez henio12323 » 11/11/2012, 17:30

haha ten uszczelnaicz nic nie uszczelniał olej leciał do komory jhak chciał :)

2) moim zdaniem nie ma sensu wymieniac tłoka bez wymiany cylindra xd one są tak smiesznie tanie że sie opłaca kupic po prostu zestaw cylinder tłok... za szlif zapłacisz z 40 zł... a za niewiele wiecej masz kompletny zestaw. same pierscienie nic nie adzą

3) po zdjęciu nie da sie ocenic luzu, musisz to pomierzyc

patrzysz na przylgnie i widzisz czy zawory maja odpowiedni kształt w serwisówkach chinskich są nawet zwymiarowane całe zawory i mozna sobie porównac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Invi » 11/11/2012, 18:57

Ale jeśli chcesz zmieniać te pierścienie, tłoki i cylindry bo leci czarny dym z rury to odpuść, na 100% to wina uszczelniacza, przecież nim musiał się wręcz lać olej do komory spalania. Jeszcze świecę możesz wymienić bo pewnie jest do wywalenia.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez henio12323 » 11/11/2012, 19:11

jak czarny dym to bym powiedział że gaźnik do regulacji. jak siwy olej, jak siwoniebieski to juz sie konczyc moze silnik..

chociaz tak czy siak odświeżenie sie przyda. u mnie silnik 110 jeszcze ładnie smiga. ale na zime robie chyba generalke. 140 zł ksoztuje zestaw z głowicą kompletną tłok i cylinder. wiec pieniądze śmieszne a moto nieco zyska na pewno :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Invi » 11/11/2012, 19:24

No ale w temacie jest chyba o 4T, więc ja tam nie wiem czy jest sens bawić się w nowe pierścienie/tłok/cyliner.

No ale drugiej strony chinol, więc cholera wie ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez jSC » 11/11/2012, 20:31

Jak to w końcu jest z tymi kolorami dymu? Wcześniej czytałem że biały jak pali płyn chłodniczy, a od oleju właśnie niebieskawy. Poza tym jeszcze pare dni temu żadnego dymku nie było więc to raczej na bank uszczelniacz. Nie straszcie że się już silnik kończy bo na razie to nie pojeździłem za dużo na tym :D
jSC
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11/11/2012, 15:55

Postprzez henio12323 » 11/11/2012, 20:41

czarny - zbyt bogata mieszanka
niebieski - konczy sie silnik
biały - płyn z chłodnicy

i tyle :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez jSC » 11/11/2012, 20:46

No dobra, ale w takim razie jaki w przypadku takim jak u mnie, że uszczelniacz puszcza olej? Też biały?
jSC
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11/11/2012, 15:55

Postprzez henio12323 » 11/11/2012, 21:10

zobacz jak dym smierdzi, powinien byc taki biało niebieskawy jeżeli spala sie olej a czy spala sie przez pierscienie, czy przez uszczelniacze to nie wazne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez jSC » 11/11/2012, 21:24

Oka. Wymienię uszczelniacze i powinno być git. Jak nie pomoże to będziemy dalej kombinować. Dzięki
jSC
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11/11/2012, 15:55

Postprzez jSC » 18/11/2012, 16:28

Witam ponownie. Wymieniłem uszczelniacze, ale jest nowy problem. W ogóle nie pali. Stąd mam kilka nowych pytań. Czy da się coś źle zrobić przy wkładaniu zaworów? Czy ustawia się rozrząd w silnikach z popychaczami? Czy przez zmianę luzu na zaworach maszyna może przestać palić? Jakieś pomysły co mogłem spieprzyć ? Nie edytowałem poprzedniego posta żeby podbić temat do góry. pozdro

Edytuj posty kolego.
należy Ci ostrzeżenie.
Przeczytaj jeszcze raz regulamin.


senekkorzenna
jSC
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11/11/2012, 15:55



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na gr