Zobacz wątek - Czy ABS w supersportach typu BMW S100RR czy Panigale działa?
NAS Analytics TAG

Czy ABS w supersportach typu BMW S100RR czy Panigale działa?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Czy ABS w supersportach typu BMW S100RR czy Panigale działa?

Postprzez seldon2 » 8/11/2012, 23:15

Czy ABS w supersportach typu BMW S100RR czy Panigale działa poprawnie?

BMW chyba S1000RR hamuje przy niewielkiej prędkości i koziołek, nakrywa motocyklistę ...
http://www.smog.pl/wideo/54564/wypadek_ ... _z_bliska/

Niedawno identyczną sytuację miał kolega na Ducati Panigale, gwałtowne hamowanie przy ok 50-60km, stopie,blokada przedniego koła i motocykl wali go po plecach.

Osobiście latam na K1300R i awaryjne hamowanie ze 150km/h ćwiczę regularnie i tyłu mi nawet nie dźwignie, a ABS wkracza do akcji w ostatnim momencie (wiem, że K1300R jest długi jak 'dwa powiaty' ale elektronika niższej klasy niż w w/w maszynach)

Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem na moto wyposażonym w ABS ??
seldon2
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 22/9/2009, 19:30
Lokalizacja: Mikołów

NAS Analytics TAG

Re: Czy ABS w supersportach typu BMW S100RR czy Panigale dzi

Postprzez Invi » 9/11/2012, 10:50

No czyli nie blokuje przodu, trzeba tylko uważać żeby nie dostać w plecy :D Po mojemu to i tak gigantyczne ułatwienie.

Zamontuj sobie kółko z przodu.

seldon2 napisał(a):awaryjne hamowanie ze 150km/h ćwiczę regularnie


Wow :D Regularne ćwiczenie awaryjnego hamowania z ABSem :lol:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez ZooL » 9/11/2012, 16:19

koles z filmi na oko abs wylaczyl i albo zupelnie nie potrafil jezdzic (bardziej prawdopodobna opcja) albo o tym zapomnial (ale gdyby potrafil jezdzic to by sie nie nakryl). Ogolem abs dziala.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez motoluka » 10/11/2012, 11:52

Jeździsz K1300 i zadajesz takie pytania? :)
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez zxer » 10/11/2012, 15:45

ZooL napisał(a):koles z filmi na oko abs wylaczyl i albo zupelnie nie potrafil jezdzic (bardziej prawdopodobna opcja) albo o tym zapomnial (ale gdyby potrafil jezdzic to by sie nie nakryl). Ogolem abs dziala.


panika,hebel,gleba. Mialem identycznego dzwona pare lat temu. Gdyby mial abs to by go moto nie nakrylo. Nie chodzi o skill motocyklisty tylko o to ze nie chial zabic tego idioty ktory przechodzil przez jezdnie.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez rosiboj » 10/11/2012, 17:58

Ekspercy za dyche ...

Zastanawia mnie fakt skad sie bierze ten trend , zaden z was nie ma wspomnianych motocykli ale kazdy wie o nich wszystko. Koles z bmki mial wylaczony ABS Amen. S1000RR posiada anty wheelie i stopie, poza czujnikami na ladze z przodu posiada drugi na wachaczu z tylu oraz centralny system hamowania czyli jesli hamujesz przodem tyl rowniez hamuje. I najwazniejsze czego nie doczytaliscie w gazetach to zyroskopy.

DZIZAS, mialem sie nie odzywac i obserwowac jak ta dyskusja sie potoczy ale juz mnie moge dluzej czytac tych glupot.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez drug0n » 12/11/2012, 13:42

Rosiboj napisał(a): zyroskopy.

Raczej akcelerometry, tak jak masz w komórce na przykład.
drug0n
Bywalec
 
Posty: 529
Dołączył(a): 11/9/2012, 19:35

Postprzez rosiboj » 12/11/2012, 14:22

Raczej gyroskpy. Skad ty sie urwales chłopaku? Od kiedy akcelerometr mierzy pochylenie? Następny czytelnik gazetek i opowiadacz bzdur
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez rosiboj » 12/11/2012, 20:57

Akcelerometr to akcelerometr a gyroskop to NIE akcelerometr.

BMW i Aprilia poszly o krok dalej od ducati i zawieraja sensory do mierzenia 4 stopni swobody: dual accelerometry (podłużne i poprzeczne przyspieszenie) i dyal żyroskop (roll i rotacja yaw). Dane z roll gyro uzywane sa do informowania kontroli trakcji podczas wyliczania algorytmow.

Ale co ja tam wiem ... z palca sobie wyssalem niech lepiej inni znawcy ktorzy na codzien pomykaja keewejem albo gs500 powiedza nam jak sie sprawuje kontrola trakcji i abs w panigale ktorego nawet na oczy nie widzieli i bmw. Niepotrzebnie robilem jazdy testowe, moglem wejsc na forum i tu wszyscy wszystko wiedza i to w kazdym temacie. Jak ktos jest madry to przemysli to co powiedzialem. Po czesci rozumiem skad sie teraz biora te porownania, ze nie poczujesz roznicy ;)

Jesli kogos interesuje ten temat to tutaj jest interesujacy artykul z wyjasnieniami i porownaniami.
http://www.motorcycle.com/how-to/tracti ... 91272.html
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez drug0n » 12/11/2012, 22:01

Rosiboj napisał(a):Raczej gyroskpy. Skad ty sie urwales chłopaku? Od kiedy akcelerometr mierzy pochylenie? Następny czytelnik gazetek i opowiadacz bzdur

Zależy o jakich mówimy, ale są takie, które mierzą w 3 płaszczyznach. Co oczywiście nie wyklucza tego, że może jest tam żyroskop.
Toteż nie rozumiem, czemu tak się spinasz. Wiesz, jeżeli forum ci nie odpowiada, a widzę że tak jest, to możesz odejść. Nikt nie będzie za tobą płakać. Załóż własne forum i tam bądź ekspertem i propaguj jedynie słuszną prawdę!
drug0n
Bywalec
 
Posty: 529
Dołączył(a): 11/9/2012, 19:35

Postprzez ZooL » 13/11/2012, 23:42

Rosiboj napisał(a):Raczej gyroskpy. Skad ty sie urwales chłopaku? Od kiedy akcelerometr mierzy pochylenie? Następny czytelnik gazetek i opowiadacz bzdur


mogl sie urwac chociazby ze szkoly gdzie uszono fizyki, na poziomie zdecydowanie lepszym niz to czego uczono ciebie. Jak rzucasz tekstami w stylu "eksperci za dyche" czy "skad sie urwales" to warto byloby choc minimalnie ogarniac temat w ktorym sie wypowiadasz. Jako ciekawostke dla ciebie "znawco za wiecej niz dyche" dodam ze pochylenie mozna mierzyc tez na pare innych sposobow, wiec zanim postanowisz kogos oswiecic blaskiem swego geniuszu to www.google.pl i spedz tam dobrych pare godzin uzupelniajac braki w edukacji.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez seldon2 » 14/11/2012, 00:02

Rosiboj skąd Ty się urwałeś ? Dwie trzecie treści Twoich postów w tym temacie to wylewanie 'żalów', jeździsz na 50ccm i masz jakiś kompleks mniejszości ? czy coś innego między nogami tak Cię smuci ??

Chcesz zobaczyć czym jeżdzę to zapraszam na spotkanie do Katowic, zobaczysz, że po prostu jesteś forumowym żalMISTRZEM..., mimo, że poczytałeś jakieś materiały z prasy motocyklowej

Rosiboj jak nabiłeś 700 postów z narzekaniami to chyba masz problem..., (nie sprawdzałem, bo mi 'żal' czasu) :-)

Rosiboj zrozum pierdoło jedna, że forum to nie jest miejsce odreagowania życiowych problemów, jak chcesz obrażać innych to spadaj np. do mamusi

Proszę nie odpisuj na tego posta w 'swoim' stylu, bo to w WIĘKSZOŚCI będzie 'żal' ... jak tysięcy innych zakompleksionych...

Co do mojego pytania z pierwszego posta w tym temacie:
a) nie wiem czy gościu z filmiku miał wyłączonego ABS'a, ale glebę zaliczył
b) kolega na Panigale (pierwsze faktycznie kupione w Polsce, a nie tylko zamówione przez gościa z 'nie mogę napisać' ..., sprawdz sobie)
dostał siedzeniem w plecy przy niewielkiej prędkości, a elektronikę miał ustawioną pomiędzy normal a super czułą
c) moim skromnym zdaniem testowanie zachowania motocykla/swoich w różnych warunkach ma sens i wpływa na bezpieczeństwo, nawet jeśli to jest to awaryjne hamowanie w motocyklu wyposażonym w ABS.


'ŻAL' ;-) mi pisać w tym wątku, bo takie trole jak wyżej tylko posty nabijają i mają z wylewania 'jadu' frajdę ..


PS. masz opis Bywalec zmień proszę na żalMISTRZ]
seldon2
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 22/9/2009, 19:30
Lokalizacja: Mikołów

Postprzez rosiboj » 14/11/2012, 07:40

@Zool Ze przechylenie mozna wyliczac z roznych danych to kolego wiem, natomiast rozmawiamy tu o konkretnym motocyklu ktory istnieje a nie prowadzimy dyskusje na temat planowania nowego i jak w nim rozwiazac problem, wiec zamiast gdybac jak by to moglo byc nalezalo by sie wypowiadac na temat jak to JEST. Odpowiedzialem na pytanie jak system wyglada i dziala w BMW z pierwszej reki. Napisalem nawet ,ze ducati nie posiada takiego systemu i gdy ktos przeczytal ze zrozumieniem to by nie pisal drugi raz o koledze z panigale i jego plecach. Moze to moja wina i nie dolaczylem slajdow z obrazkami i nie kazdy mial okazje zrozumiec na pozor prosta wypowiedz badz jezyk obcy.

@seldon2 Przepraszam, ze napisalem na temat jako jedyny aktywny uzytkownik forum posiadajacy motocykl w temacie. Oczywiscie gowno wiem bo niczym nie jezdzilem i mam jak ty 20 pare lat max. Pozwole wam dalej rozmawiac miedzy soba o tym co wam sie wydaje i czego nie wiecie. Pozdrawiam zalMistrz :)
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez theriddlen » 18/11/2012, 15:21

Jeśli dobrze widzę, to gość jechał na slickach po mieście. Normalny ABS raczej nie jest przystosowany do ilości gripu jakie te opony mają, szczególnie jeśli były wcześniej rozgrzane. Mogę się mylić, ale dla mnie wygląda na to że dał na maksa po heblach, a przez niską prędkość i przyczepność kół wystarczył moment, ABS a zgłupiał. W sumie to wina motocyklisty, nie homologacja na kołach nie jest zwykłą fanaberią.
SV 650
Avatar użytkownika
theriddlen
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 25/9/2012, 19:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rosiboj » 18/11/2012, 22:02

Moze niech sie wypowie ktos kto chociaz przeczytal instrukcje do tych motocykli ... serio ten temat to jakas komedia. Nie mowie o tobie cJarek. Motocykl ma rozne tryby ustawien, sa tez takie do opon typu slick. Opony slick nie sa legalne na zadnej drodze publicznej. Im wyzszy tryb a slick jest najwyzszym tym ustawienia silnika sa bardziej agresywne a systemy bezpieczenstwa wkraczaja pozniej lub w przypadku ostatniego tryby prawie wcale, mozliwe sa stoopie, wheelie, poslizgi kol podczas jazdy w pochyleniu powyzej 45% itd. Mozna wylaczyc te systemu i tworzycz rzeczy jak na filmie. Jedyna rzecz ktora chyba nie podlega dyskusji to to,ze BMW ma najlepsze hamulce, az motocykl deba staje w miejscu. Silnik jest jeszcze lepszy :)
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez wrider » 19/11/2012, 21:52

Elektronika tak jak i zresztą człowiek jest zawodna i lepiej mieć tego świadomość. Ja tam w sumie nie mam tego problemu i długo nie będę miał ale wiem jedno, że do ostrego dzidowania raczej bym wyłączał wszystkie systemy. Nie zrzucałbym całej odpowiedzialności na komputer - nie chciałbym, żeby "PC" coś źle przekalkulował przy dużej prędkości. Wolałbym sam wiedzieć gdzie jest granica moich możliwości, niż przekraczać tą granice tylko dzięki pomocy komputera. Wydaję mi się, że systemu typu kontrola trakcji lepiej się sprawdzają przy w cudzysłowie "turystycznej" jeździe. Gdzie pozwalają nam jeszcze bardziej poszerzyć margines błędu. Gdyby było tak kolorowo chłopaki z Motogp czy sbk nie zaliczali by gleb - a przecież ich elektronika jest dużo lepsza i pisana pod konkretny tor. W dodatku warunki torowe nijak się mają do warunków ulicznych. :)

Dorzucam mały highside Carlosa :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=TnbD_8J6UQw
everything was free and everything was fast
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez rosiboj » 24/11/2012, 10:51

Jesli ktos jezdzi z elektronika myslac ,ze ona za niego zrobi wszystko to jest glupi chociaz spotkalem kolesia na torze na RR, byl odemnie szybszy w zakretach. Po sesji zgadalismy sie na jakich jezdzimy ustawieniach , wszystko to samo tylko jedna roznica, koles mowi ... "ta kontrola trakcji jest zajebista skladam sie w zaklret i maneta do konca, i elektronika robi za mnie wszystko", myslalem, ze sobie jaja robi wiec zapytalem go powaznie na drugim biegu w zlozeniu w zakrecie odkrecasz na max? A koles na powaznie, ze tak. Tego dnia skonczcyl track day bez szwanku ale ktoregos dnia tak jak mowisz, elektronika sie pomyli.
Jazda z elektronika nie polega na tym co robi ten koles, ja dalej jezdze na swoje mozliwosci i na to jak sie czuje danego dnia, a cala technika wyglada tak
1) Moja technika jazdy
2) Moje zdolnosci motoryczne danego dnia
3) Moje doswiadczenie

wedlug tego jade, a jesli pierwsze 3 zawioda wtedy w przeciwienstwie do innych motocykli jest
4) elektronika

Jezdzi sie w ramach pierwszych 3, 4 to drugi spadochron gdy pierwsze 3 zawioda a nie tak jak wielu ktorzy nigdy nie mieli stycznosci z 4 mysli, ze jak sie to ma to jazda zaczyna sie od punktu 4 do 1
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez wrider » 24/11/2012, 16:44

Cjarek@ Czyli według Ciebie elektronika to narzędzie doskonałe, które nie ma prawa się pomylić. Weś się nie ośmieszaj to komputer, a droga to nie tor i nadal będę stał przy swoim, że nie ma rzeczy/osób doskonałych.
Poza tym, chyba trochę źle zrozumiałeś mój post. Chodziło mi raczej oto, że bez dobrej techniki jazdy, a opierając się na samej elektronice nikt daleko nie zajedzie.
Jako jak to ująłeś "osoba zyjaca z projektowania "tego typu" elektroniki" mógłbyś się odnieść do tego artykułu, z którgo jasno wynika, że elektronika też się ma prawo pomylić - choć takie wnioski może wyciągnąć nawet taki laik jak ja, opierając się tylko na racjonalnym myśleniu. :twisted:
http://www.scigacz.pl/Kontrola,trakcji, ... 16281.html

Rosiboj@ bardziej zrozumiał o co mi chodzi :twisted:
everything was free and everything was fast
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez Kaai » 24/11/2012, 17:34

A pewnie, ze elektronika zawodzi. Tego się nie obejdzie. Elektronikę 'robią' ludzie, a ludzie popełniają błędy. Soł?
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Kaai » 24/11/2012, 17:54

@cJarek po prostu wiem, że takie pierdółki programują ludzie.

a skoro elektronika nigdy nie zawodzi, to chciałbym wiedzieć czemu w zeszłym roku ni z d*py niz pietruchy zaczęła mi w aucie świecić kontrolka akumulatora? dodam tylko, że auto jeździło jak codzień (0 deszczu, więc nie mogłobyć żadnego zwarcia etc).
Ostatnio edytowano 24/11/2012, 18:03 przez Kaai, łącznie edytowano 2 razy
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr