Opony cross
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Opony cross
Witam wszystkich.
Jak widać za oknem powoli sezon się kończy i pora uzbroić się w sprzęt, z którego bedziemy korzystać na wiosne. Osobiście mam problem z wyborem opony crossowej na tył (z przodu nie dawno wymieniałem). Posiadam CRF 250 i tylna oponka jest dość zjechana.
Słyszałem o różnych markach, raz dunlop, raz pirelli, a raz maxxis.
A więc jaką opone na tył do crossa? (rozmiar 100)
Jak widać za oknem powoli sezon się kończy i pora uzbroić się w sprzęt, z którego bedziemy korzystać na wiosne. Osobiście mam problem z wyborem opony crossowej na tył (z przodu nie dawno wymieniałem). Posiadam CRF 250 i tylna oponka jest dość zjechana.
Słyszałem o różnych markach, raz dunlop, raz pirelli, a raz maxxis.
A więc jaką opone na tył do crossa? (rozmiar 100)
- mastermans
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 1/4/2012, 20:26
- Lokalizacja: okuniew
przede wszystkim jedno - kazda marka jest dobra, jeżeli kupuje sie opone pod dane warunki.
firmy dziela sie mniej wiecej na lepsze średnie i gorsze ( firmy jak i modele ) np mitas ma wiekszosc opon o najniższej trwałosci, uzywaja jej głownie zawodnicy, którzy nie maja kasy na droższe gumy, ale i tak co kilka treningów i zawody wsadzają nową oponke. bo oczywiscie opona crossowa "działa" tylko wtedy kiedy jest ostra i nowa, zaokrąglona przytarta drastycznie traci swoje własciwosci. potem masz opony średnie, tutaj tez są chinczyki, ale są tez najtansze gumy michelina itp. to klasa własnie srednia i cenowo i wytrzymałosciowo. no i klasa najlepsza tutaj chinczyki jeszcze nie nauczyli sie robic tego typu gum
opony sÄ… drogie, zuzywaja sie nie mniej niz oponki nizszych klas ale swietnie sobie radzÄ… w dabych warunkach
dalej mamy podział na oponki pod dany teren i tutaj juz jest wieksze pole do popisu. nawet jak kupisz opone najdroższą jaka znajdziesz a uzyjesz jej niezgodnie z przeznaczeniem to moze byc tak że na chinczyku za 150 zł moto moze sie lepiej prowadzic. opone powinno sie wybrać pod dane warunki jezdne. jak smigasz po piaszczystych torach - kup oponke na piasek, bedzie idealnie sie wgryzała, długo wytrzyma. ale jak wjedziesz nią np na kamienie bedzie szłą w oczach i mogą sie nawet kostki urywać. z kolei odwrotnie kupisz oponke o bierzniku na kamienie spoko, ale wjedziesz w błoto w sekunde ci sie opona zalepi i jedziesz jak slickach ;P
także czy to pirelka czy maxis wszystkie to dobre firmy i bedziesz zadowolony o ile kupisz oponke zgodnie z przeznaczeniem
ja np smigam w enduro, nie mam kasy na na prawde wypasione oponki po 400-500 zł kupiłem michelina AC-10 niexle sie sprawdza w wiekszosci warunków, i nie idzie w oczach na asfalcie. w ciezkie enduro widziałem modele maxxisa które w warunkach ekstremalnych jak błoto i przeprawy poradzą sobie duzo lepiej, ale z kolei włąsnie na asfalcie nikną w oczach ;/
także wpisz sobie w allegro opona czy cos. wpisz swój przedział cenowy jaki mozesz dac za opone. patrz co ci wyskoczy. i poszukaj specyfikacji opony ( albo bedzie w opisie albo na stronce producenta ) i czytaj do czego opona ma byc, czy to na piach, czy błoto, czy twardy terem czy kamienie itp itd
firmy dziela sie mniej wiecej na lepsze średnie i gorsze ( firmy jak i modele ) np mitas ma wiekszosc opon o najniższej trwałosci, uzywaja jej głownie zawodnicy, którzy nie maja kasy na droższe gumy, ale i tak co kilka treningów i zawody wsadzają nową oponke. bo oczywiscie opona crossowa "działa" tylko wtedy kiedy jest ostra i nowa, zaokrąglona przytarta drastycznie traci swoje własciwosci. potem masz opony średnie, tutaj tez są chinczyki, ale są tez najtansze gumy michelina itp. to klasa własnie srednia i cenowo i wytrzymałosciowo. no i klasa najlepsza tutaj chinczyki jeszcze nie nauczyli sie robic tego typu gum

dalej mamy podział na oponki pod dany teren i tutaj juz jest wieksze pole do popisu. nawet jak kupisz opone najdroższą jaka znajdziesz a uzyjesz jej niezgodnie z przeznaczeniem to moze byc tak że na chinczyku za 150 zł moto moze sie lepiej prowadzic. opone powinno sie wybrać pod dane warunki jezdne. jak smigasz po piaszczystych torach - kup oponke na piasek, bedzie idealnie sie wgryzała, długo wytrzyma. ale jak wjedziesz nią np na kamienie bedzie szłą w oczach i mogą sie nawet kostki urywać. z kolei odwrotnie kupisz oponke o bierzniku na kamienie spoko, ale wjedziesz w błoto w sekunde ci sie opona zalepi i jedziesz jak slickach ;P
także czy to pirelka czy maxis wszystkie to dobre firmy i bedziesz zadowolony o ile kupisz oponke zgodnie z przeznaczeniem

także wpisz sobie w allegro opona czy cos. wpisz swój przedział cenowy jaki mozesz dac za opone. patrz co ci wyskoczy. i poszukaj specyfikacji opony ( albo bedzie w opisie albo na stronce producenta ) i czytaj do czego opona ma byc, czy to na piach, czy błoto, czy twardy terem czy kamienie itp itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
do enduro super
na tor wybrał bym kilka innych modeli przed AC-10 ;P

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jeśli cena nie jest przeszkodą to polecam oponę michelin starcross (mam porównanie do kilku innych) i jeśli chodzi o przyczepność to dopiero bardzo zdarta ją traci(teren twardy/trawa)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
jesli chciałbys skorpiona to sprzedawca mówił ze mozna nia jezdzic na asfalcie i sie tak szybko nie zetrze i to jest prawda bardziej przenaczona jest moiz daniem na kamyczki trawa i twarda glina (moim zdaniem)
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
omg tyle pisałem a i tak wszystko chyba w powietrze. stary scorpionów masz z kilkanascie rodzai. jedne są odpowiednie że mozna na asfalcie. a inne po 10 km na asfalcie pół kostki zjedziesz xd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości