Zobacz wątek - zegarek - dziwny problem

Reklama

NAS Analytics TAG

zegarek - dziwny problem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

zegarek - dziwny problem

Postprzez mateuszkt » 23/10/2012, 20:19

Witam,

pierwszy raz piszę na tym forum więc zwyczajowo przedstawię się.
Mam na imię Mateusz i około miesiąc temu kupiłem swój pierwszy motor. Wybór padł na może nieco egzotycznego hyosunga gt 650. Model z 2008 roku na wtrysku elektronicznym. Jak pewnie wiecie, sprzęt nieco spokrewniony z suzuki sv 650 i poczciwą gs 500.
Za mną pierwsze 400 km, jak dotąd wrażenia bardzo dobre - ale nie mam zbyt bogatej perspektywy, bo wcześniej ujeżdżałem tylko egzaminacyjną yamaszkę ybr 250 :)
Jak będę wiedział i umiał trochę więcej - spróbuję napisać kilka słów o samym hyosungu.

Tymczasem do rzeczy - zauważyłem dość dziwny problem z zegarkiem elektronicznym zamontowanym (fabrycznie) na desce rozdzielczej. Zegar "chodzi" tylko gdy kluczyk w stacyjce przekręcony jest na "on". Po wyłączeniu motocykla nie zeruje się, tylko zapamiętuje ostatnią godzinę. Na przykładzie: siadam na motor o 8:00, ustawiam zegar, jeżdżę pół godziny, zegar wskazuje 8:30. Wyłączam, wracam po dwóch godzinach a tam dalej 8:30...

Motocykl miał wymienioną stacyjkę (pierwsza się uszkodziła). Czy to możliwe, że coś zostało źle podłączone? A może w desce rozdzielczej siedzi jakaś bateryjka podtrzymująca?

Wiem, że problem nie jest zasadniczy, ale chyba ciekawy :) wszelkie pomysły mile widziane.
mateuszkt
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23/10/2012, 20:07


Postprzez Kaai » 23/10/2012, 20:23

może to nie zegar, a licznik roboczo-godzin?:D
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez komarcc » 24/10/2012, 13:48

Kaai napisał(a):może to nie zegar, a licznik roboczo-godzin?:D


Jak już to roboczo-minut ;) na dodatek taki, który można sobie dowolnie ustawić.


Jeśli się trochę znasz to wyciąg licznik i podłącz mu podtrzymanie pamięci, następnie podłącz plus i minus tak by można było ustawić godzinę i po ustawieniu odłącz (podtrzymanie zostaw), po jakimś czasie podłącz i sprawdź, jeśli sytuacja będzie taka sama to elektronika do sprawdzenia, a jeśli będzie działać prawidłowo to wiadomo, że coś z instalacją w moto.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez mateuszkt » 24/10/2012, 19:59

popróbuję pogrzebać w samym liczniku. Dzięki za sugestie
mateuszkt
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23/10/2012, 20:07

Postprzez rosiboj » 24/10/2012, 21:30

komarcc napisał(a):Jeśli się trochę znasz to wyciąg licznik i podłącz mu podtrzymanie pamięci, następnie podłącz plus i minus tak by można było ustawić godzinę i po ustawieniu odłącz (podtrzymanie zostaw), po jakimś czasie podłącz i sprawdź, jeśli sytuacja będzie taka sama to elektronika do sprawdzenia, a jeśli będzie działać prawidłowo to wiadomo, że coś z instalacją w moto.

Jak by tam nie bylo podtrzymania to by sie zegar sam resetowal wiec z tym podlaczaniem podtrzymania to jakas niedorzecznosc moim zdaniem. Niestety wiecej nie pomoge bo sie nie znam.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez Sumomoto » 27/10/2012, 10:47

Mecz serwis Hyo. Może faktycznie masz jakąś opcję roboczogodzin, ale po co? A może to opcja przebiegu jak w licznikach sportowych (np rowerowych) ..tylko, ze ustawiasz Ty godzinę początkową :(?

Jest jeszcze jedna rada. jeździj i nie przestawaj :) Powodzenia!
Aż jestem ciekaw co za patent?
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez komarcc » 28/10/2012, 23:30

Rosiboj napisał(a):
komarcc napisał(a):Jeśli się trochę znasz to wyciąg licznik i podłącz mu podtrzymanie pamięci, następnie podłącz plus i minus tak by można było ustawić godzinę i po ustawieniu odłącz (podtrzymanie zostaw), po jakimś czasie podłącz i sprawdź, jeśli sytuacja będzie taka sama to elektronika do sprawdzenia, a jeśli będzie działać prawidłowo to wiadomo, że coś z instalacją w moto.

Jak by tam nie bylo podtrzymania to by sie zegar sam resetowal wiec z tym podlaczaniem podtrzymania to jakas niedorzecznosc moim zdaniem. Niestety wiecej nie pomoge bo sie nie znam.


Podtrzymaniem jest akumulator :) Dlatego zegarek resetuje się po odłączeniu akumulatora. Oczywiście różne zegarki i różne konstrukcje także możemy zgadywać.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez mateuszkt » 3/11/2012, 17:40

cJarek - z pewnością nie. Zegarek ustawia się jak każdy inny - w trybie ustawiania mruga,; w trybie pracy - nie mruga :)

rzeczywiście - zachowuje się toto jak licznik roboczogodzin - tylko że idiotyczny, bo przekręca się po 12 godzinach :)

podtrzymanie zasilania jest - nie zeruje się. Chyba po prostu jest skopany...
mateuszkt
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23/10/2012, 20:07



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr