Wycie, jęczenie skrzyni biegów.
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Wycie, jęczenie skrzyni biegów.
Witam, posiadam motocykl Yamaha XJ 600S 94r. Mam pewien problem, na 5 biegu moto zaczyna huczeć, wyć, jęczeć nie wiem jak to nazwać. Próbowałem z regulacją łańcucha ale ucichł tylko troszkę. Dźwięk wydobywa się z skrzyni biegów. Chciałbym się dowiedzieć co to może być ewentualnie, bo i tak będę oddawał go na początku następnego roku do mechanika na synchronizację i regulację zaworów i gaźników.
RozwiÄ…zanie problemu:
To podobno wada materiałowa kół zębatych. Powierzchnie styku zębów kół zębatych wykruszają się (w dużym uproszczeniu) i powodują powstawanie takiego dźwięku.
Wycie na którymś z biegów świadczy o uszkodzeniu koła zębatego od danego biegu( nie wyłamaniu lecz powstaniu wżerów na powierzchni zębów co powoduje głośną prace ( odbierane jako wycie na danym biegu) . Są dwa wyjścia , albo pogodzić się z tym i jeździć dalej, albo zakup dobrej skrzyni np. na allegro ( koszt ok 150 - 200 złotych ) i wymiana całej skrzyni. Nie ma obawy , że kupi się trefną skrzynię , bowiem uszkodzenia powodujące wycie są widoczne gołym okiem. Czyli skrzynia Którą kupimy musi mieć wszystkie koła zębate bez jakichkolwiek wżerów na powierzchni zębów. Potem - i to jest mało pocieszające trzeba wyjąc silnik , odwrócić go ( po spuszczeniu oleju oczywiście) odkręcić miskę olejową , śruby skręcające kartery(blok silnika) i unieść dolną połowę karteru. Wyjąc starą i założyć dobrą skrzynię i wszystko zmontować z powrotem( Mając doświadczenie w mechanice można zrobić samodzielnie , albo zlecić warsztatowi) i potem cieszyć się cichą pracą poszczególnych biegów. W książce Haynesa jest napisane , że uszkodzenia zębów powstają najczęściej gdy jeździ się notorycznie ze zbyt małą ilością oleju lub zębatki wykonane były z gorszego materiału.
http://iv.pl/images/80401915482943205663.jpg
http://iv.pl/images/90591787574441058601.jpg
Pozdrawiam
idek 28
RozwiÄ…zanie problemu:
To podobno wada materiałowa kół zębatych. Powierzchnie styku zębów kół zębatych wykruszają się (w dużym uproszczeniu) i powodują powstawanie takiego dźwięku.
Wycie na którymś z biegów świadczy o uszkodzeniu koła zębatego od danego biegu( nie wyłamaniu lecz powstaniu wżerów na powierzchni zębów co powoduje głośną prace ( odbierane jako wycie na danym biegu) . Są dwa wyjścia , albo pogodzić się z tym i jeździć dalej, albo zakup dobrej skrzyni np. na allegro ( koszt ok 150 - 200 złotych ) i wymiana całej skrzyni. Nie ma obawy , że kupi się trefną skrzynię , bowiem uszkodzenia powodujące wycie są widoczne gołym okiem. Czyli skrzynia Którą kupimy musi mieć wszystkie koła zębate bez jakichkolwiek wżerów na powierzchni zębów. Potem - i to jest mało pocieszające trzeba wyjąc silnik , odwrócić go ( po spuszczeniu oleju oczywiście) odkręcić miskę olejową , śruby skręcające kartery(blok silnika) i unieść dolną połowę karteru. Wyjąc starą i założyć dobrą skrzynię i wszystko zmontować z powrotem( Mając doświadczenie w mechanice można zrobić samodzielnie , albo zlecić warsztatowi) i potem cieszyć się cichą pracą poszczególnych biegów. W książce Haynesa jest napisane , że uszkodzenia zębów powstają najczęściej gdy jeździ się notorycznie ze zbyt małą ilością oleju lub zębatki wykonane były z gorszego materiału.
http://iv.pl/images/80401915482943205663.jpg
http://iv.pl/images/90591787574441058601.jpg
Pozdrawiam
idek 28

Ostatnio edytowano 23/10/2012, 13:53 przez idek28, łącznie edytowano 2 razy
- idek28
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 20/10/2012, 13:16
Przy kazdej pradkosci obrotowej? Jesli naped zmienia cos to wyglada jak wina napedu ale wtedy nie byloby roznicy czy 4 czy 5 bieg. Jesli nie jest to wina napedu to skad zmiana o ktorej piszesz? Jak nie naped to? Mogloby byc lozysko tylko w motocyklu ciezko, zeby jeden bieg byl na jednym walku. Wykluczysz naped to trzeba bedzie rozebrac skrzynie. Chociaz liczac koszty uszczelek i ewentualnych lozysk czy jakiegos trybu to chyba lepiej kupic silnik...
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Ale to było przed zmianą napięcia łańcucha. Od 3-4 tys słychać dosyć głośno a potem jak się dokręci do 6-8 tys to już tak nie słychać. Na wszelki wypadek staram się omijać 5 bieg. A z tym łożyskiem to może być prawda, bo znajomy też tak sądził, ale chciałem się jeszcze upewnić czy warto to robić czy sobie odpuścić.
Yamaha XJ 600S
- idek28
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 20/10/2012, 13:16
Jeżeli kogoś to interesuje odpowiedź uzyskałem tutaj http://www.yamahaxj.pl/forum/viewtopic.php?p=216716 oraz http://www.yamahaxj.pl/forum/viewtopic.php?t=12161
Może komuś się przyda.
edytuj posty
senekkorzenna
Może komuś się przyda.
edytuj posty
senekkorzenna
Yamaha XJ 600S
- idek28
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 20/10/2012, 13:16
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości