dławi na 3-4 tyś obrotach. stukanie w silniku
Posty: 12
• Strona 1 z 1
dławi na 3-4 tyś obrotach. stukanie w silniku
"Zipp pro 50" (biegówka)
Wczoraj wracałem do domu, i motor zgasł mi na światłach,
odpaliłem go i zauważyłem znaczny spadek mocy, pod górkę to na jedynce ledwo leci.
Po prostu ma takiego przymuła że jak daje mu full gazu to on ledwo jedzie,
do tego nie umie się wkręcić wyżej nić 3-4 tyś obrotów bo potem przerywa.
Do tego jakieÅ› dziwne stukanie w okolicach silnikach.
Za każdą odpowiedz był bym bardzo wdzięczny:)
Wczoraj wracałem do domu, i motor zgasł mi na światłach,
odpaliłem go i zauważyłem znaczny spadek mocy, pod górkę to na jedynce ledwo leci.
Po prostu ma takiego przymuła że jak daje mu full gazu to on ledwo jedzie,
do tego nie umie się wkręcić wyżej nić 3-4 tyś obrotów bo potem przerywa.
Do tego jakieÅ› dziwne stukanie w okolicach silnikach.
Za każdą odpowiedz był bym bardzo wdzięczny:)
- serafinq
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 20/10/2012, 09:04
- Lokalizacja: Mikołów
Jechałem teraz kawałek nim, i chce wejść w większe obroty i po sekundzie się dławi i tak ciągle powyżej tych 4 tyś obrotów.
Przez jeden dzień jeździłem bez szpilek z wydechu, (była tylko prowizorka, tak żeby sie trzymało.., i trochę tzw. pierdział)
Możliwe że przez to się zawór skrzywił??
Zaraz jadę podmienić moduł zapłonowy, bo mam nadzieje że to nie silnik:)
Przez jeden dzień jeździłem bez szpilek z wydechu, (była tylko prowizorka, tak żeby sie trzymało.., i trochę tzw. pierdział)
Możliwe że przez to się zawór skrzywił??
Zaraz jadę podmienić moduł zapłonowy, bo mam nadzieje że to nie silnik:)
- serafinq
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 20/10/2012, 09:04
- Lokalizacja: Mikołów
Witam, sam mam PRO 50 i postaram Ci się pomóc
Moje pierwsze pytanie brzmi, czy jechałeś wczoraj w deszczu ? Otóż, gdy ja w moim PRO 50 jeździłem w deszczu strasznie go zamulało i przerywało, nie wiedziałem o co biega.
Kolega, powiedział żeby spuścić "wode" z gaźnika. Szybko wziąłem śrubokręt, i wylałem ją. < jak dobrze pamiętam na dole gaźnika masz śrubę do tego, ją odkręcasz i wężykiem wyleje Ci się woda.
Dobra, lecz to mi nie pomogło... Ale dobrze jest się pozbyć tej wody.
Spróbuj jechać na pół ssania, i powiedz czy pomogło. - U mnie to zadziałało ;]

Moje pierwsze pytanie brzmi, czy jechałeś wczoraj w deszczu ? Otóż, gdy ja w moim PRO 50 jeździłem w deszczu strasznie go zamulało i przerywało, nie wiedziałem o co biega.
Kolega, powiedział żeby spuścić "wode" z gaźnika. Szybko wziąłem śrubokręt, i wylałem ją. < jak dobrze pamiętam na dole gaźnika masz śrubę do tego, ją odkręcasz i wężykiem wyleje Ci się woda.
Dobra, lecz to mi nie pomogło... Ale dobrze jest się pozbyć tej wody.
Spróbuj jechać na pół ssania, i powiedz czy pomogło. - U mnie to zadziałało ;]
- Tomek97
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 18/3/2011, 21:12
Tak w deszczu to mi się działo, ale tylko jak się przegrzewał.
Ale ostatnio w deszczu jechałem z tydzień temu
Co już zrobiłem:
- wyczyściłem gaźnik (z tą "wodą" wylałem)
- nowa świeca (jakaś sportowa chyba irydowa od kumpla)
- kombinowałem nad regulacją gaźnika
- wyczyściłem filtr powietrza
- podmieniłem moduł zapłonowy
i te wszystkie czynności nic nie dały;/
Myślę bo mam trochę już stary olej (2200km) czy to może być wina oleju? ( na końcu dotarcia wymieniałem, bo skuter ma dopiero 2700km na liczniku)
lub może to wina benzyny bo chciałem wypróbować v-powera z shella?..
Lece sprawdzić tak jak mówisz na pół ssania oby coś pomogło:)
Ale ostatnio w deszczu jechałem z tydzień temu
Co już zrobiłem:
- wyczyściłem gaźnik (z tą "wodą" wylałem)
- nowa świeca (jakaś sportowa chyba irydowa od kumpla)
- kombinowałem nad regulacją gaźnika
- wyczyściłem filtr powietrza
- podmieniłem moduł zapłonowy
i te wszystkie czynności nic nie dały;/
Myślę bo mam trochę już stary olej (2200km) czy to może być wina oleju? ( na końcu dotarcia wymieniałem, bo skuter ma dopiero 2700km na liczniku)
lub może to wina benzyny bo chciałem wypróbować v-powera z shella?..
Lece sprawdzić tak jak mówisz na pół ssania oby coś pomogło:)
- serafinq
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 20/10/2012, 09:04
- Lokalizacja: Mikołów
Byłem sprawdziłem, i nic.
Postaram się zaraz wrzucić filmik jak chodzi silnik
"EDIT"
Filmik jak zachowuje siÄ™ silnik:
http://www.youtube.com/watch?v=dFmGsjJrB_g&feature=plcp
Manetkę odkręciłem do fulla, dopiero w połowie filmiku spuściłem gaz
Postaram się zaraz wrzucić filmik jak chodzi silnik
"EDIT"
Filmik jak zachowuje siÄ™ silnik:
http://www.youtube.com/watch?v=dFmGsjJrB_g&feature=plcp
Manetkę odkręciłem do fulla, dopiero w połowie filmiku spuściłem gaz
- serafinq
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 20/10/2012, 09:04
- Lokalizacja: Mikołów
Hmm... ciekawe.
Co do odgłosów silnika, to są w miare ok. Mój też tak ma, a mam przejechane 8 tys. . Może też mam coś źle... ;x
senekkorzenna, filtr powietrza powinien być ok, ale sprawdź... ponieważ to jest taka chińszczyzna, że szkoda gadać. Ten filtr powietrza to puszka po brzoskwiniach, z 2 "dyszami" i gąbką, która jak dla mnie jest żałosna ;x Od razu wymieniłem na stożek ;D
Może wina tego paliwa ? Albo coś masz przytkane <np. kranik>. Jak masz trochę czasu, to wlej benzynę do bańki i nalej jakiejś sprawdzonej. Trzeba wszystkie możliwości sprawdzić.
Edit:
Jeździsz na przeglądy ? Jeśli tak, to oni wymieniają Ci olej <przynajmniej powinni>.
Co do odgłosów silnika, to są w miare ok. Mój też tak ma, a mam przejechane 8 tys. . Może też mam coś źle... ;x
senekkorzenna, filtr powietrza powinien być ok, ale sprawdź... ponieważ to jest taka chińszczyzna, że szkoda gadać. Ten filtr powietrza to puszka po brzoskwiniach, z 2 "dyszami" i gąbką, która jak dla mnie jest żałosna ;x Od razu wymieniłem na stożek ;D
Może wina tego paliwa ? Albo coś masz przytkane <np. kranik>. Jak masz trochę czasu, to wlej benzynę do bańki i nalej jakiejś sprawdzonej. Trzeba wszystkie możliwości sprawdzić.
Edit:
Jeździsz na przeglądy ? Jeśli tak, to oni wymieniają Ci olej <przynajmniej powinni>.
- Tomek97
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 18/3/2011, 21:12
Tak z tej puszki to się śmiałem od początku;), a gdzie są te dysze?;d
co do paliwa niewiem, nalałem teraz raz 2litry V-powera na shellu a z tego co każdy mówi leją tam syf;/.
Jutro podjadę na luqoila i zatankuje zwyczajne paliwo(95). jak nie to rozbiorę silnik i będę czarować;d (zobacze rozrząd i pierścienie).
jakbyś mógł "Tomek97" podać do ciebie jakieś namiary gg lub fb jeśli chcesz oczywiście:)
Niestety na przeglądy nie jeżdżę, brat stwierdził że nie potrzebne...No ale trochę się pomylił.
-------------------------------------------------------------------------------------------
"Zmień najpierw świecę a potem zaglądnij do filtra powietrza."
Już tak robiłem nic niezalewa.
co do paliwa niewiem, nalałem teraz raz 2litry V-powera na shellu a z tego co każdy mówi leją tam syf;/.
Jutro podjadę na luqoila i zatankuje zwyczajne paliwo(95). jak nie to rozbiorę silnik i będę czarować;d (zobacze rozrząd i pierścienie).
jakbyś mógł "Tomek97" podać do ciebie jakieś namiary gg lub fb jeśli chcesz oczywiście:)
Niestety na przeglądy nie jeżdżę, brat stwierdził że nie potrzebne...No ale trochę się pomylił.
-------------------------------------------------------------------------------------------
"Zmień najpierw świecę a potem zaglądnij do filtra powietrza."
Już tak robiłem nic niezalewa.
- serafinq
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 20/10/2012, 09:04
- Lokalizacja: Mikołów
jeśli jezdziłes chwile bez tłumika... u mnie po +/- 50 km jazdy bez tłumika (w ogóle) i ponownym go założeniu uszkodził się zawór wydechowy (wypalił się), wymiana koszt 20 zł, robiłem sam bo w miare proste.
- michau_ek
- Świeżak
- Posty: 353
- Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
- Lokalizacja: Racibórz
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości