prawidłowe naciągnięcie łańcucha - fzr 600
Posty: 9
• Strona 1 z 1
prawidłowe naciągnięcie łańcucha - fzr 600
witam , mam zamair naciagnac lancuch w swojej fzr 600 poniewaz ma juz luz duzy i sie tllucze , ale niestety nie mam instrukcji zadnej do niego a na google.pl nie mogłem znalezc nic na ten temat , moze ma ktos instrukcje i powie mi jaki ma byc luz ? dzieki 

I chase and live every dream my soul desires - Fzr 600
- SoldierF
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 1/9/2012, 15:15
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Najlepiej na wyczucie, ja w swojej fzr eksperymentowałem, chyba ze 3 razy ustawiałem naciąg, aż w końcu było ok, przede wszystkim nie powinien mieć ,,zwisu" , wiadomo, że jak wrzucisz jedynkę, to łańcuch automatycznie się napręża, ale prawidłowy naciąg łańcucha, to jak na luzie nic nie wisi, zależy, niektórzy sa zdania że w fzr prawidłowy naciąg to 22-30mm luzu, u mnie 30mm luzu to już było walenie o ramę, nikt Ci nie napisze że tyle i tyle mm to będzie ok, musisz sam do tego dojść metodą prób i błędów, a przynajmniej moje takie zdanie.
Hej.
ps. pamiętaj, że za bardzo naciągnięty łańcuch, to krótszy żywot napędu,
za luźny - również
Hej.
ps. pamiętaj, że za bardzo naciągnięty łańcuch, to krótszy żywot napędu,
za luźny - również

-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
wlasnie u mnie jest okolo 2.5 cm luzu i wali jak szalony na nierownosci lub pochyleniu w bok , ok jutro sie biore za to
a jak czesto powinno sie to robic? to mozliwe ze jak naciagalem miesiac temu lancuch to juz luz ma? czy moglo sie poluzowac cos? albo jakis blad zrobilem ?

I chase and live every dream my soul desires - Fzr 600
- SoldierF
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 1/9/2012, 15:15
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Łańcuch naciągasz wtedy, jak jest taka potrzeba
skoro naciągałeś msc temu, to może go za mocno naciągnąłeś, to tez jest przyczyna nadmiernego rozciągania, nie patrz na to, ile Ci ktoś powie, że ma być tyle i tyle luzu, po prostu na luzie ma nie wisieć, nie może być tez za mocno naciągnięty, ot i cała filozofia, na pewno dasz rade 


-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
nie do konca tak jest. w jednym moto ma wisiec w innym nie. łancuch sie naciąga po to, żeby nie był za luźny ani zbyt napięty. to, że jest troszke luźniejszy nie przeszkadza dla amatora, z kolei gorzej bedzie ja ksie za mocno naciagnie bo automatycznie mozna sobie biedy narobic ( uszkodzic naped, łozyska w kołach, czy łozysko wałka zdawczego ) prawidłowe ustawienie powinno byc takie - gdy wahacz pracuje góra dół jest moment, że najpierw jest luźno potem sie napręza, aż do punktu szczytowego a potem znów sie luzuje. mniej wiecej jak wahacz jest w poziomie do ziemi to jest wtedy łancuch najbardziej napięty. ( choc tez zalezy jaki wahacz bo są czasem takie kosmiczne że ciezk oto okreslic ) i w tym punkcie gdzie łancuch jest najmocniej naciagniety ma byc delikatny luz, nie moze byc struna z łancucha. i tyle. to jest prawidłowy naciag. ja robie tak że sadzam kogos ciezkiego na moto, ustalam mniej wiecej ten punkt i wtedy dokręcam naciagi i jest wszystko idealnie. potem jak sie nei chcesz bujać z ciezkimi kolegami stawisz moto w jakis okreslonych warunkach np podnosnik, stopka boczna, itp itd. i mierzysz sobie w jakim miejscu luz miedzy np wahaczem a łancuchem. ja sobie dociąłem kawałek blaszki. moto stawiam na podnosniku. blaszke wsadzam zawsze w to samo miejsce i dokrecam naciagi aż docisnie blaszke do wahacza. i zawsze 100% pewnosci że jest tak jak ma byc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jak nie zapomnę to zerknę dzisiaj do serwisówki i napiszę jaki powinien być prawidłowy luz. Jeśli ustawisz go według serwisówki i będzie gdzieś się obijał to znaczy że nie z łańcuchem masz problem. Napisz jeszcze w którym miejscu się obija i o co. Możesz też sprawdzić czy na pewno po obu stronach masz po 2 nakrętki i czy masz po obu stronach równo ustawione (najlepiej zmierzyć suwmiarką)
- Trax
- Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
no właśnie pojechałem na naciag i tak mi naciagnal gosc ze ucieka mi moto w lewo eh... - znawcy ...
sa po 2 nakretki , a lancuch obija tak : dolna czesc dotyka wachacza jak sie podniesie do gory , a gorna lata jak psu ...
odniose go do kogos innego i bede mial pewnosc chociaz ze jest dobrze i mi nie bedzie uciekac nic
sa po 2 nakretki , a lancuch obija tak : dolna czesc dotyka wachacza jak sie podniesie do gory , a gorna lata jak psu ...
odniose go do kogos innego i bede mial pewnosc chociaz ze jest dobrze i mi nie bedzie uciekac nic

I chase and live every dream my soul desires - Fzr 600
- SoldierF
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 1/9/2012, 15:15
- Lokalizacja: Nowy Sącz
najlepiej weź poluzuj łańcuch tak konkretnie i potem równo dokręć sam - luzu ma być 20 - 30 mm zgodnie z serwisówką a żeby sprawdzić czy jest prosto to bierzesz suwmiarkę i mierzysz od nakrętki do końca śruby i jak masz po lewo i prawo taką samą odległość to masz prosto 

- Trax
- Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości