Zobacz wątek - Pierwszy motocykl a nowe przepisy.

Pierwszy motocykl a nowe przepisy.

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Pierwszy motocykl a nowe przepisy.

Postprzez Holtar » 14/10/2012, 17:03

Witam,
jako że w następnym roku ja i mój tata chcemy zdawać prawo jazdy na motocykl (ja kat.A2 a ojciec kat.A), planujemy kupić zimą jakiegoś turystyka. Myślimy nad Hondą Transalp albo Deauville, niestety problem stwarzają nowe przepisy. Z tego co wyczytałem w tym artykule (otwórz link) z prawkiem kat. A2 można jeździć na motocyklach o mocy 35 kW (47,5 KM) a wyżej wymienione maszyny są za "mocne". Moje pytanie brzmi czy nie da się jakoś "osłabić" silnika, jeśli tak to ile to może kosztować, czy są jakieś skutki uboczne?

pozdrawiam
Holtar
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14/10/2012, 16:42
Lokalizacja: Rzeszów


Postprzez cJarek » 14/10/2012, 21:05

Transalpa bez problemow blokujesz. Deauville podobnie.
cJarek
 

Postprzez Jasiu123 » 14/10/2012, 21:56

Są transalpy zdławione.. moc o 50% i o 20% moment obrotowy. Może taki znajdziesz.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez drug0n » 14/10/2012, 22:18

Czasem jak moto przyjeżdża z Niemiec to ma w papierach 25 kW chyba, ale w praktyce moc jest zupełnie inna.
drug0n
Bywalec
 
Posty: 529
Dołączył(a): 11/9/2012, 19:35

Postprzez Holtar » 14/10/2012, 22:19

Nie chce żeby motor wytracał aż 50% mocy tylko np 10%. Czy takie blokowanie wykona mi każdy mechanik i jak to się ma do przepisów? Czy wtedy mozna jeździć na nim z prawkiem A2?
Holtar
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14/10/2012, 16:42
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez cJarek » 14/10/2012, 22:21

Nie. Blokowac musisz uzywajac homologowanych zestawow. N.p. z Niemiec, do 25 kW.
cJarek
 

Postprzez Holtar » 14/10/2012, 22:50

I wtedy spokojnie mogę jeździć na prawku A2
Holtar
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14/10/2012, 16:42
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez JacubSP » 18/10/2012, 16:33

A czy jesli sprowadziłbym np. Kawasaki zxr 400 z niemiec to dałoby rade zmienić moc w papierach na te 47KM gdzieś przy tłumaczeniu itp? Bo skoro 125cc rejstrują na 50cc to chyba 65KM da się przerobić na 47KM:D
Avatar użytkownika
JacubSP
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 18/10/2012, 15:11
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez cJarek » 18/10/2012, 16:51

I jest fajnie do pierwszej kontroli lub wypadku.
cJarek
 

Postprzez JacubSP » 18/10/2012, 16:53

na kontroli to razej nic nie zrobią bo motocykl może jechać te 200 nawet taki który ma 47KM :P Gorzej z wypadkiem ale to tylko dwa lata to można spokojnie polatać a potem zrobić zwykłe A i na legalu jezdzić albo kupić mocniejszy sprzęcik :D
Avatar użytkownika
JacubSP
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 18/10/2012, 15:11
Lokalizacja: Łódzkie

Postprzez cJarek » 18/10/2012, 17:33

JacubSP napisał(a):bo motocykl może jechać te 200 nawet taki który ma 47KM :P


Nie, nie moze. Wlasnie dlatego wprowadzaja to ograniczenie - zeby zmniejszyc VMAX i zeby ograniczyc przyspieszenie.

JacubSP napisał(a):Gorzej z wypadkiem ale to tylko dwa lata to można spokojnie polatać a potem zrobić zwykłe A i na legalu jezdzić albo kupić mocniejszy sprzęcik :D


Zdajesz sobie sprawe, ze wlasnie w te dwa pierwsze lata prawdopodobienstwo wypadku jest wieksze? I tak prawde mowiac, te pare numerkow nie ma najmniejszego znaczenia - poza ego uzytkownika nikt tego nie zauwaza.
cJarek
 

Postprzez sztan20 » 18/10/2012, 18:01

Dziś akurat byłem w niemieckim salonie BMW i yamaha co drugi moto zdlawione na 35 kw, aż szkoda bo to takie piękne maszynki:) tutaj w Niemczech tak samo jest prawko A2 więc większość maszynek jest wykastrowanych :/
SUZUKI GSX-R 600
Avatar użytkownika
sztan20
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/7/2012, 09:18
Lokalizacja: Białystok

Postprzez cJarek » 18/10/2012, 18:05

35 KM ;)

Dlaczego szkoda - po dwoch latach za pare groszy sciagasz dlawik i jezdzisz. A w ciagu tych pierwszych dwoch lat malo kto pelna moc wykozystuje IMHO.

Ps: ja juz teraz wiem, ze moj nastepny bedzie cos z litrem dlawionym do 98KM.
cJarek
 

Postprzez leff » 18/10/2012, 19:28

a po co dlawic litra do 98 koni? sa litry z taka moca, popatrz na CBF1000, Bandita 1250, XJR
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez cJarek » 18/10/2012, 19:54

leff napisał(a):a po co dlawic litra do 98 koni?


Bo mi sie srednio widzi placic 1500...2000€ rocznie wiecej ubezpieczenia.

leff napisał(a):sa litry z taka moca, popatrz na CBF1000, Bandita 1250, XJR


Wole kupic cos co mi sie podoba i zdlawic, niz kupic cos, co mi sie nie podoba ;)
cJarek
 

Postprzez sztan20 » 18/10/2012, 19:59

Cjarek a nie masz opcji wsadzic go na polskie blachy i będziesz miał mniejsze ubezpieczenie, bo rozumiem ze siedzisz za granica
SUZUKI GSX-R 600
Avatar użytkownika
sztan20
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 28/7/2012, 09:18
Lokalizacja: Białystok

Postprzez cJarek » 18/10/2012, 20:01

Bardzo sensowna opcja dla AC moto wartosci 60kPLN++. I w razie draki szukaj ubezpieczyciela w PL. Dziekuje, wole zrezygnowac z paru kucy.
cJarek
 

Postprzez leff » 18/10/2012, 20:07

ups, lans gora :D
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez cJarek » 18/10/2012, 20:10

Dlaczego lans?
cJarek
 

Postprzez leff » 18/10/2012, 20:13

taki zarcik ;-)
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr