Zobacz wątek - Kawasaki ZXR 750 NINJA - problemy z odpaleniem itd.

Kawasaki ZXR 750 NINJA - problemy z odpaleniem itd.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Kawasaki ZXR 750 NINJA - problemy z odpaleniem itd.

Postprzez eL_Gato_DamianO_ » 13/10/2012, 15:43

Witam Wszystkich ... Mam problem ze swoim Kawasaki zxr 750 z 92 r. a mianowicie: Motocykl stał trochę na dworze i zawilgotniał,potem przerywał,nie wkręcał się na obroty jak powinien itp. jednak po dokładnym osuszeniu wszystko powróciło do normy.Potem okazało się,że dwa przewody są średnie i postanowiłem je wymienić(ale tylko dwa) nie wiem co mogło się stać ale w tej chwili motocykl nie chce odpalić,kręci,czasami strzeli z wydechu lub gdzieś przy kolektorze ale zapalić nie chce... Możliwe żebym pozamieniał przewody? Może są za długie i załamują się pod bakiem?Na jednej świecy jest dość słaba iskra(może być to powodem?) Jaka jest kolejność przewodów od cewek zapłonowych ?? Przed kombinacją i wymianą tych dwóch przewodów(używanych) motocykl palił na dotyk.Pomocy znawcy od ZXR'ów
eL_Gato_DamianO_
 


Postprzez Black-Ghost » 13/10/2012, 16:27

Tak mogłeś pomylić przewody! Z tym że powinno być oznaczenie na głowicy jak i przy cewkach który gdzie idzie.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez eL_Gato_DamianO_ » 13/10/2012, 17:31

Black-Ghost napisał(a):Tak mogłeś pomylić przewody! Z tym że powinno być oznaczenie na głowicy jak i przy cewkach który gdzie idzie.



Wydaje mi się,że są w kolejności 1 4 3 2 ale nie mam pewności ,niestety z cewek ani głowicy nic nie mogę odczytać... A może to któraś cewka padła ? Da się to jakoś sprawdzić?
eL_Gato_DamianO_
 

Postprzez Invi » 13/10/2012, 18:42

Co ty za przewody założyłeś co to ledwo mieszczą się pod bakiem?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez eL_Gato_DamianO_ » 13/10/2012, 19:09

Invinciblee napisał(a):Co ty za przewody założyłeś co to ledwo mieszczą się pod bakiem?


Tak,przewody WN (wysokiego napięcia). Załączam foto...

http://zapodaj.net/519f12380b641.jpg.html[/img]
eL_Gato_DamianO_
 

Postprzez senekkorzenna » 13/10/2012, 20:33

przewody przewodami ale najpierw jednak sprawdził bym świece,dość często świece zaczynają padać po kolei i czasem powodem bywa gaszenie silnika bez odpowiedniego nagrzania.
W Hornetcie szefa tak padały świece gdy przychodzili koledzy i dla zabawy uruchamiali silnik a potem go od razu gasili.
senekkorzenna
 

Postprzez sonycbr77 » 13/10/2012, 21:10

moze faktycznie sa za dlugie i slabej jakosci moze, jak je pozaginales gdzies tam w dodatku sie stykaja moze do siebie to iskra skacze sobie gdzie chce, skroc je do odpowiedniej dlugosci, zamien moze kolejnosc bo moze pomyliles, wczesniej palil na dotyk a po zmianie kabli nagle nie to musi cos w tym byc
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez eL_Gato_DamianO_ » 13/10/2012, 21:14

senekkorzenna napisał(a):przewody przewodami ale najpierw jednak sprawdził bym świece,dość często świece zaczynają padać po kolei i czasem powodem bywa gaszenie silnika bez odpowiedniego nagrzania.
W Hornetcie szefa tak padały świece gdy przychodzili koledzy i dla zabawy uruchamiali silnik a potem go od razu gasili.



Świece sprawdzałem i iskra jest (na dwóch jest trochę kiepska)na jednej z nich jakby przeskakiwała obok elektrody... Znasz może dokładną kolejność przewodów?? 1 4 2 3 , 1 4 3 2 lub 1 3 2 4 czy któraś z tych opcji jest prawdopodobna?? (zaczynając oczywyście od lewej strony)
eL_Gato_DamianO_
 

Postprzez eL_Gato_DamianO_ » 13/10/2012, 21:21

sonycbr77 napisał(a):moze faktycznie sa za dlugie i slabej jakosci moze, jak je pozaginales gdzies tam w dodatku sie stykaja moze do siebie to iskra skacze sobie gdzie chce, skroc je do odpowiedniej dlugosci, zamien moze kolejnosc bo moze pomyliles, wczesniej palil na dotyk a po zmianie kabli nagle nie to musi cos w tym byc



zrobie tak jak radzisz ale jak skrócę kable kiedy nie znam faktycznej kolejności... później może okazać się,że będą zbyt krótkie... Może wiesz jaka powinna być kolejność ??
eL_Gato_DamianO_
 

Postprzez senekkorzenna » 13/10/2012, 21:23

1-2-4-3,

a tu masz pełną informację o tym motocyklu
http://chudzikj.republika.pl/GPX750.htm
senekkorzenna
 

Postprzez eL_Gato_DamianO_ » 13/10/2012, 21:27

senekkorzenna napisał(a):1-2-4-3,


Jesteś pewien ,że taka jest właściwa kolejność od lewej strony ??
eL_Gato_DamianO_
 

Postprzez senekkorzenna » 13/10/2012, 21:34

Przecież masz powyżej link
senekkorzenna
 

Postprzez eL_Gato_DamianO_ » 13/10/2012, 21:40

senekkorzenna napisał(a):1-2-4-3,

a tu masz pełną informację o tym motocyklu
http://chudzikj.republika.pl/GPX750.htm


To nie jest ten model ja mam ZXR'a z 92r. Ten jest starszy (GPX750)
eL_Gato_DamianO_
 

Postprzez senekkorzenna » 13/10/2012, 21:45

myślę że silnik jest ten sam i nie zmieniono kolejności zapłonu,poszukam jeszcze w internecie
senekkorzenna
 

Postprzez eL_Gato_DamianO_ » 13/10/2012, 21:52

senekkorzenna napisał(a):myślę że silnik jest ten sam i nie zmieniono kolejności zapłonu,poszukam jeszcze w internecie


rozumiem.

Z góry serdeczne dzięki :)
eL_Gato_DamianO_
 

Senek

Postprzez kargulvmax » 14/10/2012, 09:29

Wytłumaczyć trzeba że Ty mówisz o kolejności zapłonu i tu jest OK ale cewki sa dwie i kable podłancza się z jedne do 1i 4 a z drugiej 2i 3 cylinder .Długośc nie ma raczej znaczenia chyba z z 20 metrów załozysz. Ale uzywane to wiesz gacie sa po praniu dobre.Po piwerwsze wymień świece i jak ktoś pisał nie odpalaj bez sensu tylko po odpale zagrzej moto bo świece są tzw.samoczyszczace ale nie na ssaniu i w 30sekund
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez Invi » 14/10/2012, 09:41

Czekaj, mówisz że sprawdzenie świec polegało na sprawdzeniu czy mają iskrę, jak w wuesce? To lekko bez sensu, żeby nie dawała iskry wcale to musi być totalnie padnięta, zużyta może na przykład nie dać rady zapalić mieszanki, albo nawet przerzucić iskry pod ciśnieniem sprężania, że o zupełnie innej temperaturze pracy nie wspomną. A jak jeszcze jedna nie ma normalnej iskry tylko jakieś skaczące cholera wie co to nie wiem nad czym się zastanawiasz zamiast wymienić wszystkie 4.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Re: Senek

Postprzez eL_Gato_DamianO_ » 14/10/2012, 11:37

kargulvmax napisał(a):Wytłumaczyć trzeba że Ty mówisz o kolejności zapłonu i tu jest OK ale cewki sa dwie i kable podłancza się z jedne do 1i 4 a z drugiej 2i 3 cylinder .Długośc nie ma raczej znaczenia chyba z z 20 metrów załozysz. Ale uzywane to wiesz gacie sa po praniu dobre.Po piwerwsze wymień świece i jak ktoś pisał nie odpalaj bez sensu tylko po odpale zagrzej moto bo świece są tzw.samoczyszczace ale nie na ssaniu i w 30sekund


Czyli prawidłowa kolejność to pierwsza cewka(od lewej) 1 , 4 natomiast druga cewka 2 , 3 tak? Fakt,że często odpalałem tylko na chwilę,czasami dobrze go nie rozgrzałem,a już gdzieś jechałem.

Jeszcze jedno....

chodzi mi o wysprzęglik sprzęgła hydraulicznego ,mianowicie idzie gumowy oring,który chyba się trochę wytarł i wycieka z niego płyn... gdzie tego szukać??
eL_Gato_DamianO_
 

Postprzez eL_Gato_DamianO_ » 14/10/2012, 11:43

Invinciblee napisał(a):Czekaj, mówisz że sprawdzenie świec polegało na sprawdzeniu czy mają iskrę, jak w wuesce? To lekko bez sensu, żeby nie dawała iskry wcale to musi być totalnie padnięta, zużyta może na przykład nie dać rady zapalić mieszanki, albo nawet przerzucić iskry pod ciśnieniem sprężania, że o zupełnie innej temperaturze pracy nie wspomną. A jak jeszcze jedna nie ma normalnej iskry tylko jakieś skaczące cholera wie co to nie wiem nad czym się zastanawiasz zamiast wymienić wszystkie 4.


rozumiem...

zastanawiałem się nad tym,bo nie chciało mi się wierzyć ,że tak nagle padły świece... i co za tym idzie,nie chciałem pchać się w koszta (świece,kable czy nawet cewki)jeśli nie jest wiadome co tak na prawdę jest zepsute...


Kolego edycja się kłania :x
nie należy pisać post pod swoim postem,u ciebie zaczyna to być recydywą,ostatni raz odpuszczam a potem ostrzeżenie

senekkorzenna
eL_Gato_DamianO_
 



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr