Zobacz wątek - Kupno kolejnegoGS

Kupno kolejnegoGS

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Kupno kolejnegoGS

Postprzez SkoQ » 4/10/2012, 19:29

Kolejny kumpel chce kupić GS 500 :) wyszukalismy mu ładną sztukę, w zasadzie wszystko jest ok poza tym, że kiedy puści się kierownicę lekko skręca w prawo, kierownica nie bije i podczas jazdy tego nie czuć, ale kiedy puści się kierownice jednak lekko skręca. Nie jest jakoś tragicznie droga, pytam tylko co to może być i jaki może być skutek jazdy na takim moto ?
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)


Postprzez wrider » 4/10/2012, 20:37

może po prostu nie równo ktoś ustawił koło po naciągu łańcucha ? Trudno określić, ogólnie na geometrie ma wpływ wiele czynników i w najgorszym wypadku może się okazać, że rama jest krzywa :)
everything was free and everything was fast
Avatar użytkownika
wrider
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 20/1/2012, 21:45
Lokalizacja: WRA

Postprzez Invi » 4/10/2012, 20:46

Może być koło źle ustawione (nawet jak na oznaczeniach jest idealnie tak samo z dwóch stron), mogły się przesunąć lagi w półkach, może być skoszony, droga może mieć garba na środku i będzie lekko odbijał w prawo. Albo kupa różnych rzeczy z zawieszeniem.

Ale ja tam bym wolał nie ryzykować ;)


Ja jak dobrze ustawie moto z jezdnią to może jechać i jechać nawet po bardzo dziurawej drodze. Mimo że GSXR stabilny jak pociąg nie jest ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez senekkorzenna » 4/10/2012, 20:57

Bardzo częsta przyczyną takiego zachowania motocykla jest zbyt luźno dokręcona nakrętka od łożysk główki ramy.
Z doświadczenia wiem że jednak krzywa sztyca lub lagi też powodują taki objaw.Ja bym sprawdził luz na sztycy i jak jest ok to dał bym sobie spokój z takim sprzętem.
senekkorzenna
 

Postprzez SkoQ » 4/10/2012, 21:34

Czym grozi jazda na takim sprzęcie ?
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez mirekm71 » 5/10/2012, 02:08

Mam transalpa, ktorego poprzedni wlasciciel kupil w salonie i nawet na parkingu go nie polozyl i tez go lekko ciagnie. Wogole bym sie tym nie przejmowal.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez SkoQ » 5/10/2012, 05:15

Ojciec mi to samo mówi, za czasów swojego ujeżdżania na MZ 150, też ją lekko ściągało mimo, że był pierwszym właścicielem tej maszyny. Zapytałem na forum bo wszedzie się pisze o tym teście puszczenia na chwilę kierownicy żeby zobaczyć czy moto nie ściąga, ale nikt nigdzie nie napisał co jeśli ściąga... tym bardziej, że przy prędkościach 0-150 km/h totalnie tego nie czuć na rękach i zauważa się to dopiero po puszczeniu rąk. (więcej nią nie jechałem bo nie było gdzie i nie bylo potrzeby :) )
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr