Zobacz wątek - Tuning skutera - help!

Tuning skutera - help!

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Tuning skutera - help!

Postprzez Bird » 2/10/2012, 18:22

Witam! Z góry uprzedzam - mamy tu doczynienia z Ferro 604-2 (2T) z odblokowanym modułem. Otóż nie mówię tego, by przekazać Wam oczywisty fakt iż to chiniol, bo przysłowie "niejeden skośno-lampy jest lepszy od markowego" w tym przypadku się sprawdza[-ło, do czasu kiedy rozpedzilem to cudo do 80km/h() posypał się wariator]. Skuterek super, pewnie sie prowadzi, leci 75km/h i w miarę żwawo zrywa, pomimo dużej wagi. Ale ok do rzeczy:
Otóż planuję od jakiegoś czasu małe bajerzenie a posypka wariatora zmusza mnie do podjęcia się tego procesu :D Tak więc moja idea:
-Wariator Malossi Multivar
-Ręczne ssanie Stage6
-A że to powyższe to chyba muszę mieć sportowy gaźnik..... (polecicie coś w przystępnej cenie? O ile jest on konieczny)
-Kewlarowy pasek napędowy
Bird
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2/10/2012, 17:57


Postprzez MaxiorQ » 2/10/2012, 18:44

No nie wiem czy taniej (możliwe) ale na pewno wygodniej wymienić niż przerabiać. Tylko uważaj żeby pasował ;)
Avatar użytkownika
MaxiorQ
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 23/8/2012, 10:07
Lokalizacja: Konin

Postprzez michau_ek » 2/10/2012, 18:44

1. Nie wiem jakim prawem, ustawiasz dawke oleju odpowiednią na dozowniku i jest OK...
2. Baaardzo dużo kombunowania - nieopłacalne - jak chcesz mieć LC to musiałbyś wymienić cały silnik z osprzętem.
3.pokombinuj ze starym licznikiem, może da się wyciąc jakiś kawałek plastiku ( tak aby wskazówka się nie blokowała przy v maxie, o ile sie blokuje w ogóle) i przedłuż sobie skale licznika (nowa tarcza predkosciomierza)


PS. ja też chinczykiem jezdze, ba mam 3 chinczyki w garażu i narzekać nie mam zamiaru :D
michau_ek
Świeżak
 
Posty: 353
Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez eloelolol123 » 2/10/2012, 19:01

Chińczyk "pewnie się prowadzi" :D :D Toż to taczką lepiej w zakręt się wchodzi. Liczniki możesz wymieniać, ale tylko na elektroniczne, bo nawet jak dorobisz skalę na tym zwykłym to i tak nie będzie to prawdziwa prędkość. Po co Ci ręczne ssanie? Żadnej mieszanki przy zmianie cylindra nie trzeba robić jeżeli masz dozownik oleju. Oryginalny gaźnik styknie do 72ccm, tylko dyszę główną trzeba wymienić na większą i wyregulować go potem. Co do tego, że starter(masz na myśli rozrusznik?) nie wytrzyma to jest to możliwe, ale przy dobrych cylindrach gdzie jest duża kompresja, a w chińskich to takie sprężanie, że ręką można kopniakiem odpalić i raczej nie pójdzie(co nie znaczy, że polecam chińskie kity,jest to syf jakich mało). Co do chłodzenia cieczą- po co to? Silnik ma być chłodzony, nieważne czym (u Ciebie powietrzem). To, czym chłodzić silnik było problemem konstruktorów.
Avatar użytkownika
eloelolol123
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09

Postprzez Bird » 2/10/2012, 21:29

No ssanie chcialem bo wtedy jest ogolnie żwawszy, gaznik bo chcialem ssanie, a chlodzenie ciecza bo po przejechaniu ok.15 km dosc duza predkoscia skuter przyspieszeniem nie umywal sie do roweru ;P Cieszy mnie fakt ze nie bede musial robic mieszanki wlasnorecznie, jesli sie na 72cc przekonam. Ogolnie pewnie wydech by sie przydal ale boje sie o wyglad krowy z wydechem sportowym ;P a odnosnie LC to nawet nie glupi pomysl ale z drugiej strony 72 cc wyjdzie taniej i chyba lepiej bo ferro wazy ponad 100kg a aerox nieco mniej i silnik nie bylby az taki dynamiczny ;D
"Niektóre skośnolampe skutery mogą pozytywnie zaskoczyć!"
Bird
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2/10/2012, 17:57

Postprzez eloelolol123 » 3/10/2012, 12:21

Zauważ tylko, że jak będziesz na ssaniu jeździł cały czas to będzie dużo więcej palił.
Avatar użytkownika
eloelolol123
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09

Postprzez Bird » 3/10/2012, 19:02

Wiem ale nie trzeba miec ssania zawsze wlaczonego ^^ Wciaz zostaje mi problem chlodzenia. Chcialbym zeby skuter byl lepiej schlodzony zawsze jak nie montaz cieczy to co ewentualnie? Cos w stylu chlodnicy moze sie da zamontowac?
"Niektóre skośnolampe skutery mogą pozytywnie zaskoczyć!"
Bird
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2/10/2012, 17:57

Postprzez mater13 » 4/10/2012, 15:08

Kup chwytak powietrza. ładnie wygląda i w miare poprawia chłodzenie.
mater13
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 11/7/2011, 09:34

Postprzez zioomeek09 » 5/10/2012, 17:41

-Wariator dobry wybór ale sportowy wydech to podstawa , do tego waria leovince zx lub tecnigas next-r
- ssanie sobie odpuść
- nie jest konieczny
- kewlarowy sobie odpuść lepiej zwykły wzmacniany Dayco
Avatar użytkownika
zioomeek09
Świeżak
 
Posty: 471
Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Bird » 7/10/2012, 10:47

Doszedłem ostatnio do wniosku, ze jeszcze jeden sezon i bede juz smigal samochodem wiec staram sie teraz isc po kosztach :D
-Chwytak dobra sprawa, a ze wzgledu na smieszna cene jest juz pewniakiem ;P (chociaz sam bym z kartonu taki ulepil ;D)
-Odnośnie paska to seryjnie mam USA Gates wiec raczej wytrzyma
-Ssanie sobie odpuszcze
-A co do wydechu, to nie da sie czegos...moze nieco tanszego? Zakładając ze mam wario za 200,- zostaja mi 300,- wiec moze cos w ten design? Ew. może coś w TYM (otwórz link) stylu ? To jest ten wydech leovince zx, uzywka (Czy o to Ci chodziło?) Btw. oczywiście bedzie pasować?? Bo lipa by była :lol:
- I JESZCZE JEDNA SPRAWA! Bo ten wario ma seryjnie rolki 7g, a pytanie brzmi czy nie warto zmienic ich na lżejsze? Bo to chyba może dać mi przyspieszenie lepsze? (Tak słyszałem więc jak to jakiś głupi wymysł to sory :oops: )
"Niektóre skośnolampe skutery mogą pozytywnie zaskoczyć!"
Bird
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2/10/2012, 17:57

Postprzez zioomeek09 » 7/10/2012, 11:41

Wydech co podałeś to tecnigas next-r - porównywalny do zx . Czy będzie pasować ? jaki tam masz silnik , pewnie podróbę minarelli . Najlepiej zrób zdjecie seryjnego wydech z widocznym kolankiem , wtedy moze rozróżnię . ale raczej szukaj coś do cpi/keeway lub minarelli ale pewnie mocowanie będzie trzeba przerabiać . wariator szukaj chyba na sworzeń 13 mm

Co do rolek : Jak zmienisz wariator i wydech to i tak czeka cie regulacja napędu , czyli dobranie odpowiednich rolek , sprężynek oraz sprężyny centralnej . Najlepiej kupić sobie zestawy testowe .
Avatar użytkownika
zioomeek09
Świeżak
 
Posty: 471
Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Bird » 15/10/2012, 18:08

Poszukałem nieco i wbiłem na racing-planet, dałem swój model i mi wyskoczyly różne kity i znalazłem Cylinderkit Airsal T6 M-Racing - 50cc - Minarelli horiz. AC [10mm] (TAKI (otwórz link)). Myślicie, że w takiej cenie moge dostać dobry cylek klasy race do tego podobno dobrze współpracującego z wydechem, który polecił mi zioomeek09? Może lepiej wtedy darować sobie wario, kupić ten cylek i wydech, twardą sprężynę centralną i rolki 3,5g/4g?
"Niektóre skośnolampe skutery mogą pozytywnie zaskoczyć!"
Bird
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2/10/2012, 17:57

Postprzez zioomeek09 » 16/10/2012, 16:30

To nie jest cylek klasy racing tylko sport , tylo nazwa tak sugeruje . Wydech mógłby być , ale teraz przydałoby się przynajmniej zmienić łożyska .
Avatar użytkownika
zioomeek09
Świeżak
 
Posty: 471
Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez eloelolol123 » 16/10/2012, 18:43

Moim zdaniem jeżeli masz coś robić w skuterze, to rób od razu dobrze bo kupisz jakiś szajs i będziesz żałował potem bo zaraz się coś wysypie i znowu będziesz musiał kupować. Kupuj lepiej najpierw wydech od razu lepszy, a potem dozbieraj kasy i kup dobry cylinder. Po co te wariatory "sportowe"? Jak to jest to sam co zwykły tylko bardziej wytrzymały! Zmień tylko rolki i też nie kupuj jakichś wypromowanych polini czy coś bo to kilka dych niepotrzebnie wydanych, kiedy można kupić dużo taniej jakieś zwykłe. Pasek ten co masz Gates to jeden z lepszych i wytrzymuje spore przebiegi. I daj spokój z tym chłodzeniem, jak nie jezdzisz tras 200km czy nie jezdzisz po torze tym skuterem to nie ma poco się w to pchać.
Avatar użytkownika
eloelolol123
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09

Postprzez zioomeek09 » 17/10/2012, 17:05

eloelolol123 napisał(a):Moim zdaniem jeżeli masz coś robić w skuterze, to rób od razu dobrze bo kupisz jakiś szajs i będziesz żałował potem bo zaraz się coś wysypie i znowu będziesz musiał kupować. Kupuj lepiej najpierw wydech od razu lepszy, a potem dozbieraj kasy i kup dobry cylinder. Po co te wariatory "sportowe"? Jak to jest to sam co zwykły tylko bardziej wytrzymały! Zmień tylko rolki i też nie kupuj jakichś wypromowanych polini czy coś bo to kilka dych niepotrzebnie wydanych, kiedy można kupić dużo taniej jakieś zwykłe. Pasek ten co masz Gates to jeden z lepszych i wytrzymuje spore przebiegi. I daj spokój z tym chłodzeniem, jak nie jezdzisz tras 200km czy nie jezdzisz po torze tym skuterem to nie ma poco się w to pchać.



Widze kolega mało jeszcze wie :D

po 1 -kup sportowy wariator , załóż, wyreguluj i wtedy pisz posty
po 2 -co do rolek , to kup chińskie i polini , a zobaczysz jak skuter rusza po 10 minutach jazdy i jeszcze zobacz jakie przebiegi zrobisz


Jeżeli nie widziałeś nigdy takich części na oczy to się nie wypowiadaj :D
Avatar użytkownika
zioomeek09
Świeżak
 
Posty: 471
Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
Lokalizacja: Białystok



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr