Benzyna w odmie
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Benzyna w odmie
Witam,
chciałem dowiedzieć się gdzie tkwi problem w moim motocyklu. Otóż przez wężyk od odmy wykapuje benzyna z jakimś czarnym syfem. Po 10km przejechanych mogę spuścić tego ok. 80ml. Co jest z nim nie tak? Uszczelki jakieś? Filtry? Trochę szkoda mi tej benzyny...
Proszę o pomoc
chciałem dowiedzieć się gdzie tkwi problem w moim motocyklu. Otóż przez wężyk od odmy wykapuje benzyna z jakimś czarnym syfem. Po 10km przejechanych mogę spuścić tego ok. 80ml. Co jest z nim nie tak? Uszczelki jakieś? Filtry? Trochę szkoda mi tej benzyny...
Proszę o pomoc
- drummer1234
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
- Lokalizacja: Opole
wypadało by napisać co to za skuterek, oleju nie przybywa do silnika ? ile wlejesz podczas wymiany tyle samo potem wylewasz?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- drummer1234
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
- Lokalizacja: Opole
czyli byc moze masz przedmuchy na tłokach, paliwo dostaje sie do oleju, i paruje + przez to, że jest wiecej oleju nadmiar cisnienia wyrzuca olej przez odme. raczej to niestety jest przyczyną.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Benzyna w odmie
Miałem tak kilka razy w motocyklach. Pierścienie tłokowe zawsze były ok. Iglic pływakowych można byłoby się niekiedy czepić ze względu na zużycie. Nieszczelny, lejący kranik zawsze był główną przyczyną paliwa w oleju. Efekt- podnoszący się stan oleju w skrzyni korbowej, tryskanie paliwa z odmy. Dalej prowadzi to do rozszczelnienia silnika i zatarcie, jeżeli w porę problem nie zostanie zlikwidowany.
- WKŁ
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/10/2012, 00:49
Pojadę nim na weekendzie do mechaników na czyszczenie, regulację i synchronizację gaźników i zobaczymy co będzie.
- drummer1234
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
- Lokalizacja: Opole
Jeśli nawet zaworki są nieszczelne to kranik rozwiązuje problem. Też w to nie wierzyłem i szukałem przyczyn we wszystkim. Wymieniłem zaworki... ok paliwo leciało przez skład mieszanki... Poziom paliwa w komorach pływakowych był ok. Chodzi tu o 4 gaźniki pochylone o kilka stopni w stronę głowicy, które mieszczą w sobie prawie pół litra paliwa. W końcu postanowiłem posłuchać się głupiego gadania na temat kranika. Okazało się, że nie był szczelny ( kranik na podciśnienie) Gdy zrobiłem kranik, do oleju nie dostała się nawet jedna kropla paliwa. Od tamtej pory zeszły już dwa sezony i jest spoko.
- WKŁ
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/10/2012, 00:49
Kranik nie przepuszcza u mnie w pozycji OFF, czyli raczej jest ok. Co prawda membrana otwiera kranik w pozycji ON, ale już go nie zamyka. Zawsze po zgaszeniu motocykla kranik przełączam na OFF. Czy w takiej sytuacji paliwo może przedostawać się - za sprawą wadliwego kranika - do skrzyni korbowej podczas jazdy gdy kranik jest normalnie otwarty? Czy to przepuszczanie paliwa przez kranik i przedostawanie się go do skrzyni korbowej dotyczy tylko sytuacji gdy zostawiłbym moto zgaszone z otwartym kranikiem?
- drummer1234
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
- Lokalizacja: Opole
Przez uszkodzona membrane paliwo dostaje sie z kranika do ukladu podcisnienia. Za duza ilosc w zbyt krotkim czasie, zeby mogla wystapic inna z opisywanych przyczyn. Pierscienie zauwazylby po tysiacu km a nie po 10km.
-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Przez uszkodzona membrane paliwo dostaje sie z kranika do ukladu podcisnienia. Za duza ilosc w zbyt krotkim czasie, zeby mogla wystapic inna z opisywanych przyczyn. Pierscienie zauwazylby po tysiacu km a nie po 10km.
Czyli co jest nie tak? Membrana w kraniku czy gaźniki? Sorry ale mało znam się na mechanice.
- drummer1234
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
- Lokalizacja: Opole
Tego przez internet nie sprawdze ale uczono mnie, zeby zawsze zaczynac od rzeczy najprostszych. Sciagnij wezyk podcisnieniowy sterujacy kranikiem i zobacz czy tam jest sucho.
-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
- drummer1234
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
- Lokalizacja: Opole
To pewnie ktorys gaznik tylko skad nagle taka ilosc paliwa? Po podlaczeniu wakuometrow powinno wyjsc, ktory gaznik leje. Nie kuleje na wolnych obrotach?
-
mirekm71 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Chodzi trochę nierówno (wachluje czasem 900-1100 rpm). Dlatego pojadę nim na regulację i synchro gaźników może jutro. Być może to jest rzeczywiście przyczyną obecności benzyny w skrzyni korbowej.
- drummer1234
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
- Lokalizacja: Opole
Z tą membraną to nie jest zły pomysł. Wracając do gaźników... jeżeli któryś z nich puszcza, a do tego kranik zostanie otwarty na 2 , 3 noce to paliwa może tyle nalecieć, że będzie widać w odmie i nawet na miarce.. Właściwe ustawienie gaźników powinno zostać zrobione. Na pewno wyjdzie to korbowodom na zdrowie.
Filtr powietrza też jest ważny. Jeden z moich klientów miał tak zasyfiony filtr, ciągnął tyle paliwa, że po zgaszeniu rozgrzanego moto, 2 , 3 sek i następował wybuch z tłumika, olej też był do wymiany bo wyglądał jak zanieczyszczone paliwo. Moto miało zwykły kranik i cały czas otwarty.
Filtr powietrza też jest ważny. Jeden z moich klientów miał tak zasyfiony filtr, ciągnął tyle paliwa, że po zgaszeniu rozgrzanego moto, 2 , 3 sek i następował wybuch z tłumika, olej też był do wymiany bo wyglądał jak zanieczyszczone paliwo. Moto miało zwykły kranik i cały czas otwarty.
- WKŁ
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/10/2012, 00:49
Ja mam podobny problem z moto, z tym, że oprócz benzyny wyciekającej wężykiem od odmy, wypluwa również olej spod korka. Dzieje się tak, gdy jadę dłuższy czas na wysokich obrotach (6-8 krpm). Odkręciłem korek podczas pracy silnika i jak przystawiłem rękę to czuć było ciśnienie wychodzące stamtąd. Czy to są przedmuchy? Trzeba pierścienie wymienić? Czy może jest to normalne, że w miejscu, gdzie wlewam olej jest ciśnienie?
- tomekgil1
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 10/11/2012, 12:02
Nie to nie jest normalne. Zmierz cisnienie na cylindrach.
Co do benzyny w odmie, przybywajacego oleju. Jedyne co moze byc to kranik (peknieta membrana), zaworki iglicowe w gaznikach, lub niewlasciwa regulacja poziomu paliwa w gaznikach. Paliwo wtedy leci prosto na tloki, dostaje sie do oleju. Podczas pracy silnika wyrzuca je odma.
Mialem ostatnio taki przypadek w GSX-F'ie. Zamiast 3 litrow oleju spuscilismy ponad 5 litrow (okolo 2 litrow benzyny). Objawy byly takie, ze moto gdy sie zagrzalo chodzilo jakby na dwoch mieszankach i je zalewalo. Na rozgrzanym moto, mozna bylo zakrecic kranik i motocykl dalej pracowal, na oparach z odmy. Doszlismy do tego przypadkiem, gdy na odpalonym silniku odpielismy odme i walilo z niej benzyna.
Co do benzyny w odmie, przybywajacego oleju. Jedyne co moze byc to kranik (peknieta membrana), zaworki iglicowe w gaznikach, lub niewlasciwa regulacja poziomu paliwa w gaznikach. Paliwo wtedy leci prosto na tloki, dostaje sie do oleju. Podczas pracy silnika wyrzuca je odma.
Mialem ostatnio taki przypadek w GSX-F'ie. Zamiast 3 litrow oleju spuscilismy ponad 5 litrow (okolo 2 litrow benzyny). Objawy byly takie, ze moto gdy sie zagrzalo chodzilo jakby na dwoch mieszankach i je zalewalo. Na rozgrzanym moto, mozna bylo zakrecic kranik i motocykl dalej pracowal, na oparach z odmy. Doszlismy do tego przypadkiem, gdy na odpalonym silniku odpielismy odme i walilo z niej benzyna.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości