Zobacz wątek - Benzyna w odmie
NAS Analytics TAG

Benzyna w odmie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Benzyna w odmie

Postprzez drummer1234 » 2/10/2012, 16:02

Witam,
chciałem dowiedzieć się gdzie tkwi problem w moim motocyklu. Otóż przez wężyk od odmy wykapuje benzyna z jakimś czarnym syfem. Po 10km przejechanych mogę spuścić tego ok. 80ml. Co jest z nim nie tak? Uszczelki jakieś? Filtry? Trochę szkoda mi tej benzyny...
Proszę o pomoc
drummer1234
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
Lokalizacja: Opole


Postprzez henio12323 » 2/10/2012, 17:11

wypadało by napisać co to za skuterek, oleju nie przybywa do silnika ? ile wlejesz podczas wymiany tyle samo potem wylewasz?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez drummer1234 » 2/10/2012, 17:16

Skuterek to to nie jest. Honda CB 750 Seven-Fifty. Oleju chyba trochę przybyło.
drummer1234
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
Lokalizacja: Opole

Postprzez henio12323 » 2/10/2012, 17:59

czyli byc moze masz przedmuchy na tłokach, paliwo dostaje sie do oleju, i paruje + przez to, że jest wiecej oleju nadmiar cisnienia wyrzuca olej przez odme. raczej to niestety jest przyczyną.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Benzyna w odmie

Postprzez WKŁ » 4/10/2012, 01:19

Miałem tak kilka razy w motocyklach. Pierścienie tłokowe zawsze były ok. Iglic pływakowych można byłoby się niekiedy czepić ze względu na zużycie. Nieszczelny, lejący kranik zawsze był główną przyczyną paliwa w oleju. Efekt- podnoszący się stan oleju w skrzyni korbowej, tryskanie paliwa z odmy. Dalej prowadzi to do rozszczelnienia silnika i zatarcie, jeżeli w porę problem nie zostanie zlikwidowany.
WKŁ
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/10/2012, 00:49

Postprzez drummer1234 » 5/10/2012, 10:16

Pojadę nim na weekendzie do mechaników na czyszczenie, regulację i synchronizację gaźników i zobaczymy co będzie.
drummer1234
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
Lokalizacja: Opole

Postprzez WKŁ » 5/10/2012, 15:04

Jeśli nawet zaworki są nieszczelne to kranik rozwiązuje problem. Też w to nie wierzyłem i szukałem przyczyn we wszystkim. Wymieniłem zaworki... ok paliwo leciało przez skład mieszanki... Poziom paliwa w komorach pływakowych był ok. Chodzi tu o 4 gaźniki pochylone o kilka stopni w stronę głowicy, które mieszczą w sobie prawie pół litra paliwa. W końcu postanowiłem posłuchać się głupiego gadania na temat kranika. Okazało się, że nie był szczelny ( kranik na podciśnienie) Gdy zrobiłem kranik, do oleju nie dostała się nawet jedna kropla paliwa. Od tamtej pory zeszły już dwa sezony i jest spoko.
WKŁ
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/10/2012, 00:49

Postprzez drummer1234 » 5/10/2012, 16:21

Kranik nie przepuszcza u mnie w pozycji OFF, czyli raczej jest ok. Co prawda membrana otwiera kranik w pozycji ON, ale już go nie zamyka. Zawsze po zgaszeniu motocykla kranik przełączam na OFF. Czy w takiej sytuacji paliwo może przedostawać się - za sprawą wadliwego kranika - do skrzyni korbowej podczas jazdy gdy kranik jest normalnie otwarty? Czy to przepuszczanie paliwa przez kranik i przedostawanie się go do skrzyni korbowej dotyczy tylko sytuacji gdy zostawiłbym moto zgaszone z otwartym kranikiem?
drummer1234
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
Lokalizacja: Opole

Postprzez mirekm71 » 5/10/2012, 17:13

Przez uszkodzona membrane paliwo dostaje sie z kranika do ukladu podcisnienia. Za duza ilosc w zbyt krotkim czasie, zeby mogla wystapic inna z opisywanych przyczyn. Pierscienie zauwazylby po tysiacu km a nie po 10km.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez drummer1234 » 5/10/2012, 18:06

Przez uszkodzona membrane paliwo dostaje sie z kranika do ukladu podcisnienia. Za duza ilosc w zbyt krotkim czasie, zeby mogla wystapic inna z opisywanych przyczyn. Pierscienie zauwazylby po tysiacu km a nie po 10km.


Czyli co jest nie tak? Membrana w kraniku czy gaźniki? Sorry ale mało znam się na mechanice.
drummer1234
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
Lokalizacja: Opole

Postprzez mirekm71 » 5/10/2012, 18:12

Tego przez internet nie sprawdze ale uczono mnie, zeby zawsze zaczynac od rzeczy najprostszych. Sciagnij wezyk podcisnieniowy sterujacy kranikiem i zobacz czy tam jest sucho.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez drummer1234 » 5/10/2012, 18:46

Rozkładałem kranik wczoraj i było sucho w okolicach tego wylotu i membrany
drummer1234
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
Lokalizacja: Opole

Postprzez mirekm71 » 5/10/2012, 19:36

To pewnie ktorys gaznik tylko skad nagle taka ilosc paliwa? Po podlaczeniu wakuometrow powinno wyjsc, ktory gaznik leje. Nie kuleje na wolnych obrotach?
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez drummer1234 » 5/10/2012, 20:25

Chodzi trochę nierówno (wachluje czasem 900-1100 rpm). Dlatego pojadę nim na regulację i synchro gaźników może jutro. Być może to jest rzeczywiście przyczyną obecności benzyny w skrzyni korbowej.
drummer1234
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2/10/2012, 15:54
Lokalizacja: Opole

Postprzez WKŁ » 6/10/2012, 01:45

Z tą membraną to nie jest zły pomysł. Wracając do gaźników... jeżeli któryś z nich puszcza, a do tego kranik zostanie otwarty na 2 , 3 noce to paliwa może tyle nalecieć, że będzie widać w odmie i nawet na miarce.. Właściwe ustawienie gaźników powinno zostać zrobione. Na pewno wyjdzie to korbowodom na zdrowie.

Filtr powietrza też jest ważny. Jeden z moich klientów miał tak zasyfiony filtr, ciągnął tyle paliwa, że po zgaszeniu rozgrzanego moto, 2 , 3 sek i następował wybuch z tłumika, olej też był do wymiany bo wyglądał jak zanieczyszczone paliwo. Moto miało zwykły kranik i cały czas otwarty.
WKŁ
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/10/2012, 00:49

Postprzez tomekgil1 » 10/11/2012, 12:11

Ja mam podobny problem z moto, z tym, że oprócz benzyny wyciekającej wężykiem od odmy, wypluwa również olej spod korka. Dzieje się tak, gdy jadę dłuższy czas na wysokich obrotach (6-8 krpm). Odkręciłem korek podczas pracy silnika i jak przystawiłem rękę to czuć było ciśnienie wychodzące stamtąd. Czy to są przedmuchy? Trzeba pierścienie wymienić? Czy może jest to normalne, że w miejscu, gdzie wlewam olej jest ciśnienie?
tomekgil1
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10/11/2012, 12:02

Postprzez cycu_rsko » 10/11/2012, 12:21

Nie to nie jest normalne. Zmierz cisnienie na cylindrach.

Co do benzyny w odmie, przybywajacego oleju. Jedyne co moze byc to kranik (peknieta membrana), zaworki iglicowe w gaznikach, lub niewlasciwa regulacja poziomu paliwa w gaznikach. Paliwo wtedy leci prosto na tloki, dostaje sie do oleju. Podczas pracy silnika wyrzuca je odma.

Mialem ostatnio taki przypadek w GSX-F'ie. Zamiast 3 litrow oleju spuscilismy ponad 5 litrow (okolo 2 litrow benzyny). Objawy byly takie, ze moto gdy sie zagrzalo chodzilo jakby na dwoch mieszankach i je zalewalo. Na rozgrzanym moto, mozna bylo zakrecic kranik i motocykl dalej pracowal, na oparach z odmy. Doszlismy do tego przypadkiem, gdy na odpalonym silniku odpielismy odme i walilo z niej benzyna.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr