Zobacz wÄ…tek - FZR 1000 znowu...
NAS Analytics TAG

FZR 1000 znowu...

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

FZR 1000 znowu...

Postprzez fzr » 30/9/2012, 16:06

Hej, mam problem, a właściwie problem to za dużo powiedziane, otóż, jeździłem sobie wczoraj yamaszką po nocy, wszystko ładnie, pięknie i nagle cyk, zapaliła mi się kontrolka oleju, se myślę, o cholera :D poczekałem chwilę, zapalam, jest ok, jadę, jadę i znowu zapaliła mi się kontrolka, dojechałem, do domu ( pod koniec to już pchałem w trosce o silnik), dzisiaj postanowiłem wyjaśnić przyczynę, odkręciłem prawy plastik, sprawdziłem olej, było go trochę za mało, zalałem do pełna oleju, wsiadam, palę, jadę, wszystko ok, i znowu, cyk zapaliła się kontrolka, zgasiłem, chwilę postał, palę, jade, wszystko znowu ok i cyk i znowu kontrolka się pali. Wykluczyłem brak oleju w silniku - bo zalałem, myślałem że może pompa szwankuje - to raczej też mogę wykluczyć ( chyba ! ) bo jak pompa by d**y dała, to kontrolka świeciła by się teoretycznie cały czas, i tu moje pyt do was, co może być? czy wina może leżeć po stronie czujnika oleju, czy może po stronie filtra? HELP !!!
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew


Postprzez mati22252 » 30/9/2012, 17:02

Kiedy wymieniałeś olej i filtr? Może być jeszcze ssak od pompy, który jest w misce olejowej. Jest możliwość że w misce masz muł i on go zaciąga i do pompy olej nie dochodzi.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań


Postprzez fzr » 30/9/2012, 17:30

Olej dziś rano :D ( a ostatnio przy zakupie moto, filtr też) sprawdze jutro jeszcze, może pompa gdzieś nie łączy, może się kabel przetarł.
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez Invi » 30/9/2012, 17:54

To przez brak błotnika :P




Raczej nie ma opcji żeby w współczesnym moto był jakiś szlam w silniku...

Coś z ciśnieniem oleju może być, pompa może być gdzieś na granicy tolerancji i dlatego raz się świeci raz nie.

Nie wiem jak w FZR, ale u mnie to masa rzeczy jest pod tym czujnikiem.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fzr » 1/10/2012, 08:22

Na pewno przez ten błotnik :D
zaraz biorę się za rozkręcanie tego i owego, po południu powinien się pojawić raport M<A>K- odnośnie .....katastrofy? :D
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez damien90 » 1/10/2012, 13:20

w Thunderace kontrolka wskazuje poziom oleju, a nie jego ciśnienie.
Może w fzr jest podobnie.
damien90
Świeżak
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26/5/2012, 18:07
Lokalizacja: jesteÅ›?

Postprzez fzr » 1/10/2012, 15:49

Problem sam się rozwiązał, jak juz wczesniej wspominałęm, oleju zalałem ponad stan, kontrolka nadal się paliła, postanowiłem się wybrać do mechanika, pomimo kontrolki dałem mu to 10tys na 2-ójce, se myślę a co ( byłęm przygotowany na zakup nowego serducha) i w pewnym momencie zgasło, zajechałem do mechanika, popatrzył, pooglądał, odpalił, stwierdził że silnik dzwon :D a jedynie gdzieś czujnik mógł chwilowo wariować, uffff, ulżyło mi, dziś zrobiłem 200km i wszystko ok :)
mam jeszcze jedno pyt, jakim olejem najlepiej zalać silnik, wczoraj tak docelowo zalałem 15W40 od samochodu, bo tylko taki miałem pod ręką, czy może on zostać, czy kupować jakiś specjalny do moto?
LwG !
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez smarzyciel » 1/10/2012, 15:50

W FZR 1000 kontrolka jest tylko od stanu oleju . Jeżeli na oczku będziesz miał połowę to będzie się czasem zapalać podczas jazdy . Dla uzupełnienia stanu od połowy wlewasz tylko 150ml i masz całe oczko ;)
Może masz już przepalony olej i się często będzie palić . polecam Wymieniać co 4 -5 tys i nie będzie problemu . :)
Ja do swojej FZR leję 10W40 . Samochodowego nie lej bo w motocyklu szybko traci swoje możliwości i zaraz nie będziesz miał silnika jak "dzwon".
smarzyciel
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 19/5/2009, 12:45

Postprzez fzr » 1/10/2012, 17:00

Ok, to jutro kupię olej do moto, serwisy piszą, że to tej fzr olej do silnika SAE10W30, a jak zaleje np. 10W40 to raczej nie bedzie wielkiej różnicy?
Avatar użytkownika
fzr
Bywalec
 
Posty: 504
Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
Lokalizacja: Parczew

Postprzez damien90 » 2/10/2012, 13:34

u siebie leję Castrol Power GPS 4t 10W40 - poprzedni właściciel też zalewał taki sam.
damien90
Świeżak
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26/5/2012, 18:07
Lokalizacja: jesteÅ›?

Postprzez Seba_ER5 » 2/10/2012, 14:33

Motul 5100
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5220
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Invi » 2/10/2012, 15:14

Chyba jednak lepiej Bel-Ray'a na estrach. Technologia ta sama, sporo wyższa klasyfikacja jakości, jest nawet tańszy i tak jak 5100 dość często sklejał mi sprzęgło, tak Bel-Ray nie zrobił mi tego nigdy.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê