Zobacz wątek - Nie mogę wrzucić luzu

Nie mogę wrzucić luzu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Nie mogę wrzucić luzu

Postprzez Landerfox » 27/9/2012, 12:39

Hej, rozchodzi się o yamahe ybr 250, wbijam jedynkę(na postoju, przed ruszeniem), chcę powrócić do luzu a tu(raz na jakiś czas) nie wchodzi. Dopiero po minucie, dwóch wchodzi luz. Jest tak na motocyklu z prawka które właśnie robię, ale zastanawiam się co zrobić w takim przypadku bo na egzaminie jak mi stanie na światłach to kicha. Mimo wszystko staram się redukować podczas jazdy do N.

Napisane dość chaotycznie ale nie jestem mistrzem pióra, dzięki za odpowiedzi ;)
Pzdr
Landerfox
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14/8/2012, 13:38


Postprzez henio12323 » 27/9/2012, 13:56

jest kilka mozliwosci, 1) nie potrafisz tego robic 2) moto jest uszkodzone 3) sprzegło jest źle wyregulowane 4) jest zalany zły olej


to takie podstawowe rzeczy które musza byc pewne żeby wszystko działało jak trzeba. u mnie w moto ( wyczynówka wiec mam bardzo krótki luz tak, żeby podczas np zawodów nie wbijał mi sie przypadkiem ) jak miałem zalany słabszy olej to wbicie luzu graniczyło z cudem, po zalaniu lepszej jakosci oleju duzo łatwiej wbic luz. ( najwiekszy problem był na dobrze rozgrzanym silniku )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25961
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Landerfox » 27/9/2012, 14:59

No właśnie po 2h ciągłej jazdy zaczęły się dziać takie bajery. Zobaczę jak na innych maszynkach bo mają ich kilka.
Landerfox
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14/8/2012, 13:38

Postprzez stareRadio » 27/9/2012, 16:12

na Lce mialem ybr i bylo ciezko znaleźć luz, na egzaminie jak nie znalezłem do momentu zatrzymania,wbijałem 1 i trzymalem na sprzegle
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Landerfox » 27/9/2012, 16:20

Luz znajduję bez problemu, po prostu przy opisanej sytuacji ani na luz ani na 2 nie wchodzi, nic, wgl nie rusza sie wajcha zmiany biegów. Ale dobrze mówisz, przecież egzaminator nie sprawdzi na jakim biegu jestem.
Landerfox
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14/8/2012, 13:38

Postprzez WKŁ » 4/10/2012, 02:20

Witam. W niektórych moto. ciężko wbić luz jeżeli koło napędowe stoi w miejscu, a sprzęgło pracuje w kąpieli olejowej. Im więcej tarcz sprzęgłowych tym ciężej. Na rozgrzanym silniku powinno lżej pracować, co nie zmienia faktu, że luz powinno się wbijać przed zatrzymaniem, gdy tylne koło jeszcze się kręci.( Słowa egzaminatora) trochę racji ma.
WKŁ
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/10/2012, 00:49

Postprzez Trax » 4/10/2012, 08:28

Landerfox napisał(a):Luz znajduję bez problemu, po prostu przy opisanej sytuacji ani na luz ani na 2 nie wchodzi, nic, wgl nie rusza sie wajcha zmiany biegów. Ale dobrze mówisz, przecież egzaminator nie sprawdzi na jakim biegu jestem.


czasami tak się dzieje spróbuj wtedy moto troszeczkę przepchnąć do przodu i powinno pójść :)
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez cJarek » 4/10/2012, 08:36

Landerfox: zawsze mozesz troszke popchnac moto przy szukaniu.

WKŁ: Po co wbijac luz przed zatrzymaniem? ZTCW zatrzymujesz sie z wbita jedynka, podpierajac lewa noga, z prawa na tylnym hamulcu ;)
cJarek
 

Postprzez WKŁ » 4/10/2012, 15:30

Masz racje. Tak się jeździ. Latam na 1100cm i więcej. W tych maszynach z takimi sprzęgłami jakie mają, luzu na postoju nie da się łatwo znaleźć. Więc jak chcę się zatrzymać to stopniowo redukuje biegi do jedynki. Na egzaminie na prawko nie wymagają wrzucania na luz.. W przyszłym sezonie zasady zdawania mają się zmienić...
WKŁ
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/10/2012, 00:49

Postprzez cJarek » 4/10/2012, 16:09

I masz jakis namiar na paragraf z ktorego wynika ze zmieni sie sposob zatrzymywania?
cJarek
 

Postprzez Invi » 4/10/2012, 16:34

Paragraf z którego wynika sposób zatrzymania się? :lol: Do reszty was porypało :shock:


Ja polecam z tylnym kołem jak najwyżej.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez cJarek » 4/10/2012, 16:37

Invinciblee napisał(a):PDo reszty was porypało


Przynajmniej co poniektorych ;)
cJarek
 

Re: Nie mogę wrzucić luzu

Postprzez wojtoon » 4/10/2012, 20:36

Landerfox napisał(a):ale zastanawiam się co zrobić w takim przypadku bo na egzaminie jak mi stanie na światłach to kicha

Wybacz - musiałem.

Powiem ci tak. Niektóre motocykle mają taki myk, że jeśli nie szarpniesz lekko motocyklem (półsprzęgło do momentu kiedy zacznie ruszać) to bieg za cholerę nie wskoczy. Przeważnie są to te motocykle które zjadły już kilka kompletów tarcz hamulcowych (itp.). To samo masz z luzem - najbezpieczniej jest redukować wszystko po kolei do samego dołu. W przeciwnej sytuacji zatrzymasz się z wbitą 3 i nie bardzo będziesz mógł przewachlować wszystko do dołu.


Przypomniała mi się historia jak to pewien kursant wsiadł na pół litra i mówi że mułowaty i nie chce ruszyć tylko gaśnie. Poza tym biegi wchodzą ciężko. Krótki wywiad środowiskowy plus podglądanie techniki jazdy i wyszło że szanowny młodzian cisnął biegi "na Jawę" (czy tam MZtę - już nie pamiętam). Jedynka do góry, dwójka na dół a dalej nie chcą wchodzić...
wojtoon
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 2/9/2012, 12:38

Postprzez Invi » 4/10/2012, 20:42

Jak się tak przejmujesz tym że na kursie nie znajdziesz N to trzymaj sprzęgło, przecież nic ci za to nie zrobią ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez zoltanek » 5/10/2012, 13:30

W YBR 250 trzeba dodać trochę gazu w czasie zmiany na bieg jałowy
Avatar użytkownika
zoltanek
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/9/2012, 14:12

Postprzez Landerfox » 5/10/2012, 14:14

Nie da jej się posunąć do przodu, koła się blokują przy wyłączonym silniku.
Landerfox
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14/8/2012, 13:38

Postprzez WKŁ » 5/10/2012, 15:20

Współczuje wszystkim, którzy będą zdawać prawko po zmianach. Jeździłem bez p. przez wiele lat. W tym sezonie się zmobilizowałem i zrobiłem... Kurs oszczędnościowy dla kozaków. Ośrodek, w którym robiłem prawko, wycofuje się po zmianach z kat A bo nie chcę ponosić odpowiedzialności za wypadki na placu manewrowym... Zadania mają być cyrkowe podobno... Poj. motocykli też mają się zwiększyć... Fakt... ktoś kto nigdy nie jeździł moto... robi prawko i siada na litrową poj. daje do myślenia... jest trochę takich osób... ale dzień, dwa i kończą zabawę na płocie, drzewie, co niektórzy na polu itd.. hehe
WKŁ
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/10/2012, 00:49

Postprzez cJarek » 5/10/2012, 17:40

Panikujesz i niepotrzebnie straszysz ludzi. Robilem prawko w Niemcowni, na zasadach podobnych jak te, ktore maja wejsc. Robilem na GSF 600, jakos nie przypominam sobie, zeby to jakos straszne bylo. Pozatym watpie zeby jakikolwiek osrodek wydal na sprzet zlotowke wiecej niz potrzeba - prawko na A2 bedziesz robil na tym samym co teraz. Na A pojawia sie jakies 600...650 ccm.
cJarek
 

Postprzez WKŁ » 6/10/2012, 01:53

A będzie można zrobić od razu bez ograniczeń pojemnościowych?
WKŁ
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 4/10/2012, 00:49

Postprzez cJarek » 6/10/2012, 08:16

Kazda klase mozesz robic od razu. Na A/A2 nie ma ograniczen pojemnosci.
cJarek
 

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr