Zobacz wątek - Centrowanie wału

Centrowanie wału

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Centrowanie wału

Postprzez kris514 » 26/9/2012, 19:03

Zabrałem się za zmianę korbowodu (zrobiłem prasę, wyważarkę, kupiłem czujnik zegarowy)
i zacząłem wyważać I tu zaczęły się schody (dokładnie to rozbierzności w w biciach) takie jak na zdjęciach(wał przykładowy wyważarka moja)

Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)

I teraz pytania :
1 czy możliwe jest że wał jest większy na sworzniu (przez to bicie 7setek??) (nad sworzniem jest 9 mm materiału)
2 Gdzie powinno się mierzyć wał(gdzie tolerancja 2 setek)
3 czy moja wyważarka jest dobra(podpieranie na końcu wału)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez henio12323 » 26/9/2012, 21:22

wywazarka spoko, to proste urządzenie aby była bardzo stabilna i sama nie powodowała jakichś odchyłek

co do mierzenia to mierzy sie na czopach, tam gdzie siedza łozyska wału nie na obwodzie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 26/9/2012, 21:26

A to jeszcze się spytam czy jak wał jest zbity na jakieś 54,90 a serwisówka mówi że powinien być zbity na 55(tolerancja 5 setek) to muszę ruszać (uszkodzi się coś ) bo korbowód ma dość spory luz na boki(przesuwa się po sworzniu)

Czyli mam wyważony wał :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 26/9/2012, 21:40

no to juz musisz patrzyc pod serwisowa tolerancje ruchu korby. ja do CRki dostałem do korby 2 zestawy podkładek, ciensze i grubsze też zeby zniwelowac ewentualny ruch na boki. tak często jakies wywazania nie sa potrzebne, zazwyczaj wystarczy po prostu sprasować wał i tyle. a najlepiej i najpewniej jest miec specjalne bloki z wyfrezowanymi otworami technicznymi, wsadzasz do 1 bloku jedna połówka, do drugiego druga z osadzonym lekko sworzniem i korba, zamykasz ze soba 2 połówki na prase - sciskasz :d i 100% pewnosci ze wał prosty. swoja droga jakiej prasy uzyłes do wprasowania sworznia ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 26/9/2012, 21:54

Własnej :D wzorowałem się na tych chińskich z allegro (tylko ze materiał inny) i podnośnik do 10 t :D (wbijało łatwo gorzej było z rozbiciem (aż olej z podnośnika poszedł)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr