Centrowanie wału
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Centrowanie wału
Zabrałem się za zmianę korbowodu (zrobiłem prasę, wyważarkę, kupiłem czujnik zegarowy)
i zacząłem wyważać I tu zaczęły się schody (dokładnie to rozbierzności w w biciach) takie jak na zdjęciach(wał przykładowy wyważarka moja)
(otwórz link)
(otwórz link)
(otwórz link)
I teraz pytania :
1 czy możliwe jest że wał jest większy na sworzniu (przez to bicie 7setek??) (nad sworzniem jest 9 mm materiału)
2 Gdzie powinno się mierzyć wał(gdzie tolerancja 2 setek)
3 czy moja wyważarka jest dobra(podpieranie na końcu wału)
i zacząłem wyważać I tu zaczęły się schody (dokładnie to rozbierzności w w biciach) takie jak na zdjęciach(wał przykładowy wyważarka moja)



I teraz pytania :
1 czy możliwe jest że wał jest większy na sworzniu (przez to bicie 7setek??) (nad sworzniem jest 9 mm materiału)
2 Gdzie powinno się mierzyć wał(gdzie tolerancja 2 setek)
3 czy moja wyważarka jest dobra(podpieranie na końcu wału)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
wywazarka spoko, to proste urządzenie aby była bardzo stabilna i sama nie powodowała jakichś odchyłek
co do mierzenia to mierzy sie na czopach, tam gdzie siedza łozyska wału nie na obwodzie.
co do mierzenia to mierzy sie na czopach, tam gdzie siedza łozyska wału nie na obwodzie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A to jeszcze się spytam czy jak wał jest zbity na jakieś 54,90 a serwisówka mówi że powinien być zbity na 55(tolerancja 5 setek) to muszę ruszać (uszkodzi się coś ) bo korbowód ma dość spory luz na boki(przesuwa się po sworzniu)
Czyli mam wyważony wał
Czyli mam wyważony wał

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
no to juz musisz patrzyc pod serwisowa tolerancje ruchu korby. ja do CRki dostałem do korby 2 zestawy podkładek, ciensze i grubsze też zeby zniwelowac ewentualny ruch na boki. tak często jakies wywazania nie sa potrzebne, zazwyczaj wystarczy po prostu sprasować wał i tyle. a najlepiej i najpewniej jest miec specjalne bloki z wyfrezowanymi otworami technicznymi, wsadzasz do 1 bloku jedna połówka, do drugiego druga z osadzonym lekko sworzniem i korba, zamykasz ze soba 2 połówki na prase - sciskasz :d i 100% pewnosci ze wał prosty. swoja droga jakiej prasy uzyłes do wprasowania sworznia ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Własnej
wzorowałem się na tych chińskich z allegro (tylko ze materiał inny) i podnośnik do 10 t
(wbijało łatwo gorzej było z rozbiciem (aż olej z podnośnika poszedł)


sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości